Dank Marnat en Timon! HEb trouwens een hysteroscopie gehad, geen HSG... HSG is voor de eileiders, waarvan ik er nog maar 1tje heb en die is al in 2009 gedaan... Nu was het met een kijkbuis met warm water de baarmoeder bekijken... (best pijnlijk, was toentertijd bij de HSG zo ongeveer van mijn stokje gegaan, nu haast weer!). Marnat, ik hoop voor jullie ook op een spontaan wonder... wens jullie ook veel kracht toe. Timon, kun jij idd in augustus gaan starten? Spannend weer! xxxx
Je bent een bikkel Juulz! Heb zelf een hysterscopie gehad, en vond het vreselijk. Maar inmiddels weet k wel wat voor kanjer jij bent .
Juulzon, oeps... foutje! Ik heb het niet gehad en dus soms de verkeerde term. Ik hoop volgende week duidelijkheid te krijgen over in augustus starten. Ben er helemaal klaar voor.
Ik weet niet hoelang een hysteroscopie nog effect heeft erna. Weet van een hsg dat je de eerste 3 maanden meer kans heb op een zwangerschap door een laagje wat achterblijft. Ik hoop dat er bij jullie ook kleine voetjes mogen rennen. Succes met alle afspraken. En ik snap dat je weinig hoop hebt op een spontaan wonder. Maar je weet het niet. Hier ga ik er ook niet vanuit hoor, maar soms hoop ik het toch.
Kreeg vandaag mail van MCK. Onze dr C bij MCK is pas 26 aug terug van vakantie, dus da's wel jammer. Aan de andere kant, we konden dan toch nog niet verder, ivm vakantie enzo. Wel 8 aug naar Gent. Hier trouwens nog geen ei gedetecteerd... Is nu dag 18 van mijn cyclus... Verwacht niet echt dat er nog een ei komt... En ach, alsof het wat uitmaakt of er nog een ei komt...We zijn toch afhankelijk van de wondere wereld der medici. Merk toch wel dat ik me langzaam maar zeker lijk te berusten in mijn lot dat het niet gaat lukken. Waarbij berusten uiteraard zeer dubbel is... Kwam vandaag de buurvrouw tegen, wiens dochtertje nu 5 weken is. Ze waren 'in een piep en een zucht zwanger'. Baby'tje was was erg schattig, zo klein en teer...Als ik me dan bedenk dat wij na jaar of 2 zelf proberen, 12 x clomid, 7x IUI en 4 IVF pogingen incl een miskraam en een BBZ nog steeds met lege armen en een lege buik zitten.... Pfffff Doet best wel pijn... Baal eerlijk gezegd best dat we pas in oktober verder kunnen, maar het is niet anders... Maar het voelt toch een beetje als een knoop in mijn buik... en pijn in mijn hart.... een verneten mond .... en een traantje in mijn oog... Knuf voor allemaal...xxx
Dikke knuffel juulzon. Maar is er niet een andere arts met wie je het kan oppakken. Ik begreep de vorige keer dat er 2 vervangers waren namelijk. Klopt inderdaad dat er vele artsen op vakantie zijn bij het mck. Ik herken je gevoel van teleurstelling en berusting ook heel goed. Hoewel ik dan nog kansen heb. Is ook allemaal dubbel. En wat je zegt het blijft gevoelig dat ze in een piep zwanger zijn en wij maar zitten te wachten. Hier ook vele in de familie snel zwanger (meeste binnen een maand of 3). En wij zitten na 4 jaar ook nog met lege armen.
Lieve Juul, Vervelend dat er zoveel artsen op vakantie zijn, maar is er geen vervanger dan? Of is dr. C al jullie vervanger voor dr. D? Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je geen vervanger wilt. Wij hadden de laatste keer ook een vervanger, dat vonden we echter geen succes. Hadden haar niet als vaste arts willen hebben, van de secretaresse hoorden we ook dat ze er nog niet zo lang werkte. Het was voor ons de spannende 1e echo, maar we stonden met 5 minuten weer buiten... Ik kan me heel goed voorstellen hoe frustrerend het is als de een in een wip zwanger is (letterlijk en figuurlijk!) en jij na al die tijd en al die strijd nog steeds met lege handen staat... Hoe moedeloos en verdrietig je daar van moet worden... Toch hoop ik echt dat er een wonder voor jullie weggelegd is in de komende maanden of als jullie weer met de behandeling begonnen zijn. Probeer te genieten van je vakantie en van elkaar, ondanks de verdrietige momenten die je zult hebben. Ik hoop dat je een beetje kunt opladen om straks de strijd weer aan te gaan en echt waar, ik duim voor jullie dat jullie er niet zonder lege handen uit zullen komen! Dikke knuffel!
Ik heb een vermoeden wie dan de arts was die de echo deed Doortje. Heb haar volgens mij bij de laatste tp gehad, maar vond haar niet zo aardig. Was een wat oudere dame met kort haar. Volgens mij is dat Dr B. Dat is wel een vervanger voor Dr D namelijk, samen met Dr C. Is dan niet fijn, want het is toch spannend zo eerste echo en dan heb je iemand die haast heeft. Hoewel het wel vaker gebeurd hoor dat ze haast hebben met een echo's.
Lieve Juul, wat k... dat wachten weer. en inderdaad, is er geen vervanger die jullie verder kan helpen? Dikke knuf in elk geval en ik blijf hopen voor jullie
Inderdaad dat wachten is eigenlijk niet te doen.... Wij moesten ook wachten tot we de intake hadden voor ivf.. had me er ook helemaal bij neergelegd dat we nu een paar maanden geen kans hadden... Toch veel gevreeen en ineens was het wonder daar... Blijf duimen voor je meid!!!!
Lieve juulz, Dick vond hyst Joop vreselijk. Eus had 3 dg bloedverlies. Wel balen dat je moet wachten. Gelukkig is het bijna 8 aug Mijn afspraak is van 7 sep verzet naar as di bij de s. Ik vond de c geweldig Knuffel
Dankjulliewel voor de lieve reacties weer...! Updeetje hier: Dit weekend hadden we etentje met schoonfam. Klinkt stom, maar was echt opgelucht dat Die Ene Schoonzus een wijntje (1tje maar, maar toch) bestelde. Was al voorbereid op Blij Baby Nieuws *hiephierhoeravoorweereenander*. Was al met al best gezellig. Toen we zaterdagnacht thuiskwamen had ik weer zo'n test-urge (ovutesten lieve mensen, gewoon ovutesten...), want ik was gewoon echt knap saggo dat ik inmiddels op dag 22/23 van mijn cyclus zat en nog steeds geen smiley had ontdekt. Bevond me al in het stadium van "Zie je wel. Beginstadium van Vervroegde overgang is Echte Overgang geworden. Nu ben ik echt bejaard van binnen. Nu gaat het wel helemaal niet meer lukken" en dat soort sombere gedachten. Maar jawel! Zaterdagnacht dus een smiley. Ondanks het dan inmiddels haast 'verplichte nummertje' (mag ik hier wel zo opschrijven toch... *bloos*, hebben we het zondagochtend maar heel gezellig gemaakt. Is gelukt en was nog ook. Helaas is het er vandaag niet meer van gekomen, dus Als Het Zo Mag Zijn, dan is het van de lucky sunday shot... Gaan we uiteraard niet vanuit, en ben al blij dat ik dan weer ongeveer weet wanneer ik ongie wordt: namelijk over 9 dagen max - aangezien mijn cyclus in de 2e helft erg kort is.... Verwacht 6-7-8 aug wel weer ongie te worden. Verder hebben we met de verzekering contact gehad en ze vergoeden - als ik een verklaring schrijf waarom Gent voor ons nodig is - de HELE ivf-poging in Gent nog! Ben ik heel blij om. Slechter nieuws voor de verkoop van mijn oude huis: wil ik hem verkopen, moet ik echt drastisch id prijs gaan zakken... 10.000 eraf... En laat ik daar nu een aflossingsvrije hypotheek op hebben en een hoger inschrijfbedrag op de hypotheek *dag al mijn spaargeld*. Maar goed, we moeten er van af en we hopen dus echt dat het - gaat in sept weer id actieve verkoop - snel verkocht wordt... Ga er wel vanuit, staat nu zo scherp id markt! Mijn agenda voor de MMM komende week: Morgenmiddag (di 2-8)word ik gebeld door MCK - bloedonderzoekuitslag, als het goed is... * We hebben nu de 26e een afspraak bij Dr C, eerder kan wel bij een ander, maar wil dat zelf niet liever niet. En daarbij, voegt weinig toe, want we kunnen toch niet eerder met een nieuwe behandeling beginnen, omdat onze vakantie STAAT. En ik weer Doortje en Zonnetje wie jullie bedoelen. De Grijze Dame zullen we haar maar noemen.... Angel: succes morgen in Gent! Ben benieuwd! Is het trouwens makkelijk te vinden? En krijg je bij een 1e gesprek al bloedonderzoeken enzo? En ging betalen via verzekering of contant en later terug? Vrijdagmiddag (5-8) gebeld over de uitslag van de kweek van de hysteroscopie) Maandagmiddag (8-8) naar Gent, intake Dr de S. Kortom, we zijn benieuwd.... Ga nu gauw slapen en... Dr Maartje, mocht ik uw wijze raad nog nodig hebben, I'll let know!!! Stevige knuffel voor allemaal!! xxx
Hopelijk wordt je eerder gebeld dan bij mij. Gisteren belde ze pas om 17uur. Was druk geweest. Had het telefoontje niet meer verwacht. Bij mij was schildklier goed. Alleen zijn de anti-stoffen niet getest. Soms zijn de verplichte nummertjes nodig en we snappen het hoor. Je kan het hier neerzetten. Balen van je huis. Maar tijd is minder goed helaas. Waar staat staat dat huis? Regio wil ook weleens invloed hebben. En inderdaad zonde van je spaargeld.
Lieve Juulz, Ik heb een goed gesprek gehad in Gent. Als ik jullie was moet je via de tolweg (liefkenstunnel) bij antwerpen sta je altijd in de file. cash EUR 5.50. Als je een tom tom hebt is het makkelijk te vinden. De eerste afspraak moet je geloof ik 60 euro meenemen de rest gaat via je verzekering. Fijn dat je verzekering alles wilt betalen nou bij ons is het waarschijnlijk niet zo. ik krijg geloof ik alleen de ned prijzen vergoed. Ik ga ze nu gelijk mailen
Juulzon, ik denk aan je. Alles goed? Ik ben vandaag al ongi geworden ipv volgende week. Dus starten met de cryo poging in eigen cyclus!
Even snel! Was wakker, mijn neefje logeert bij ons en hij had een eng droompje en moest even bij hem blijven zitten. Dus tante Juul is wakker... Vandaag gebeld ivm hysteroscopie: weefsel is in orde en de rest ook. Zag er allemaal goed uit.... Op naar Gent... (*vraagt zich ondertussen af waarom het dan nog steeds niet gelukt is en zucht heeeeel diep*) Fijn weekend allemaal! xxxx