Thnx lieve meiden! Lief! Even in vogelvlucht, want zit er eerlijk gezegd een beetje doorheel voor wat betreft tegenvallers... Denk je dat alles wel zo'n beetje gehad hebt, krijg je... - te horen dat de ziektekostenverzekering de endodontoloog niet betaald (kost rond de 1000,-) - vriendlief een implantaat moet, eigen groten deels eigen kosten, want maar tot 750,- tandarts verkocht en implantaat is zo duuuuuuur! -de huurders per december uit mijn huis gaan, dus weer dubblele kosten... - Door een reorganisatie ineens iedereens baan in het geding staat, je komende zomer moet solliciteren op je eigen baan, want er moet zo'n 20% vd mensen uit!!!!!!!!! En last but not least: Gent heeft vandaag gebeld en de uitslag van het chromosomenonderzoek is nog nietcompleet binnen... (zou dat een slecht teken zijn ???) We mogen morgen wel komen, dan is nog niet iedere uitlslag er. Na lang wikken em wegen besloten toch nog te gaan. Wat mij betreft bespreken we alles door. Met het risico dat het zinloos was als het DNA niet goed blijkt. Maar dat mogen ze wat mijn betreft tegen die tijd telefonisch wel doorgeven... xxxx
Hoe slecht kan je het treffen inderdaad. Hoop dat je een half uur geleden goed bericht hebt gehad. Kosten tandsarts zijn inderdaad duur. Vind het raar dat het zo minimaal vergoed wordt. Hoop dat er snel nieuwe huurders komen voor je huis of dat het snel verkocht wordt. (is hier ook de angst dat wij ons huis niet verkocht krijgen). Dikke knuffel voor jou
Dit is nieuws wat je niet wilt hebben. Hopelijk kan het snel omgezet worden in positief nieuws. Ik duim voor goed nieuws in Gent. Succes! Dikke dikke knuffel, lieffie!
heb de energie niet om te reageren... ben ff te veel bezig met mezelf :x Wil je alleen ontzettend veel geluk wensen en ik hoop zo dat -met je goede gevoel- over Gent, dat het jou gaat brengen waar je zo naar verlangt. Je hebt het zo verdient! Thanks, je bent zo lief Bedankt voor je telefoontje Ik had het ff nodig *dweilt verder*
Dag lieve meiden, Gad me voorgenomen om gelijk een updeetje te schrijven over ons bezoekje aan Gent, maar eerlijk gezegd was ik zó moe.... I er niet van gekomen. We waren uiteindelijk rond 13u15 thuis en ben toen in bad gaan leggen en heb 's middags nog wat gebeld en geslapen. Lag er 's avonds alweer vroeg in, want zaterdag (gisteren) moest ik er alweer bijtijds uit omdat ik 's ochtends moest werken. Daarna naar de Stad Waar Mijn Ouders Wonen gegaan, voor een bezoekje aan de kapper en mijn paps vierde zijn verjaardag. Vooral leuk dat ik mijn broers weer zag en mijn neefje en nichtje. Mijn schoonzus is op en top zwanger en dat blijft lichtelijk confronterend, omdat wij anders ons beebje (van de BBZ) al in onze armen hadden gehad. Blijf het moeilijk vinden om uitgebreid te vragen hoe het gaat, maar doe mijn best... En vandaag... duidelijk dat de vermoeidheid van de reis eruit moest: tot 11u00 op bed gelegen!!! Wat was ik moe! En lag er gisteravond om 23u in! Dus zo ongeveer 12u00 geslapen!!! Ga als ik zo klaar ben met de updeet ook weer naar mijn bed. Morgen weer vroeg dag, volle werkdag en dinsdag... naar de endodentoloog voor de zenuwbehandeling aan de ontsteken kies / kaak... *help*. Ook horen we dinsdag de uitslag van het DNA-onderszoek... Donderdag 14 oktober De voicemail van vriendlief en van mij was ingesproken door een assistente van Dr de S. De bloeduitslag van het chromosomenonderzoek was nog niet compleet en dus luidde het advies de afspraak te verzetten totdat de bloeduitslag compleet binnen was. Eerlijk gezegd ging ik een beetje flippen toen ik dit hoorde. Nóg langer wachten? We leefden al zo naar de woensdag toe en toen ging het ook al niet door... En dan zou nu de vrijdag wéér niet doorgaan? Tranen sprongen in mijn ogen van machteloosheid... Zat nog op mijn werk toen ik deze voicemail hoorde en bedacht dat het niet goed voelde om uit te stellen. Het was dus alleen de bloeduitslag van het DNA-onderzoek wat niet binnen was, de rest wel. En mocht de uitslag van het DNA-onderzoek nu aantonen dat ik een chromossomafwijking heb, is het einde oefening. En die kans was volgens dr de S klein. Dus besloot ik dat ik vond dat we wel moesten gaan. Immers, dan konden we in ieder geval horen wat de andere waarden van het bloedonderzoek waren en wat dr de S voor zou stellen voor het vervolg traject. Merkte dat mijn eerste emotionele reactie hier wat berusting in vond, zodat ik ook thuis iets minder gespannen en emotioneel zou zijn.. Vriendlief begreep gelukkig dat ik heel graag wél naar Gent wilde de volgende dag. Hij ging al om 21u30 slapen, want de wekker zou immers zeer vroeg gaan... Om 05u25 zaten we met moeie ogen, niet uitgeslapen al in de auto. Op weg naar Gent. Op weg naar Het Gesprek... Vrijdag 15 oktober - Bij dr De S... Koud! Wat was het koud die vroege morgen. We moesten zelfs krabben! Gelukkig was het niet druk op de weg en we kwamen keurig op tijd aan. Auto geparkeerd en gelopen naar het gebouw waar we moesten zijn. Het viel me op dat er al heel wat mensen in de wachtkamer zaten. Heb de poster zien hangen met de oproep voor stellen die mee willen doen aan een onderzoek naar een nieuw hormoonpreparaat. De hele behandeling wordt vergoed, maar je moet wel vaker voor controle komen. Voorwaarden: je moet nog geen 3 IVF-pogingen hebben gedaan en jonger dan 38 zijn. Er zijn nog wat voorwaarden, maar mochten er meiden zijn die interesse hebben, PB me maar! Heb een fotootje van de oproep gemaakt. Anyway, rond 8.00 riep de assistent van Dr de S ons naar binnen. Vriendelijk als altijd. Ze zei dat het goed was dat we gekomen waren. De uitslag van mijn DNA-onderzoek was idd nog niet binnen, die van vriendlief wel en was zoals het hoorde. Prima in orde. Ze gaf aan dat ze bij mijn DNA ook geen afwijkingen verwachtte, maar dat we het wel even uit moesten sluiten. Ze vroeg aan de assistent wanneer de uitslag er was, en dit zou dus 18 oktober zijn. Desalniettemin gaf ze aan dat ze vandaag wel onze opties wilde bespreken. Mocht blijken dat het DNA níet in orde zou zijn, zou het hoe dan ook einde oefening zijn. Vervolgens gaf ze aan dat de rest van het bloedonderzoek (schildklier TSH, immunologie, bloedstolling e.d) geen bijzonderheden hadden aangetoond. Alles zag eruit zoals het moest. Ze nam het voor de volledigheid met ons door. Eigenlijk kwam het erop neer dat er voor onze uitblijvende zwangerschap nog altijd geen aantoonbare oorzaak is gevonden. Mijn AMH is aan de lage kant, maar niet té laag. Wat vooral opmerkelijk is volgens dr de S, is dat we met IVF iedere keer relatief weinig bevruchtingen hebben. Dus zij stelt ABSOLUUT ICSI voor. Ik vertelde dat dr C van MCK ons had verteld dat dit in zijn optiek geen toegevoegde waarde zou hebben. Hier reageerde dr de S diplomatiek subtiel op en zei dat de Nederlandse visie hierin afwijkt van hun ervaringen. In haar optiek zou het heel goed kunnen dat we meer bevruchtigingen zouden kunnen hebben met ICSI. Ze zegt niet dat het zo is, maar dat het zou kunnen. Dus bij een volgende poging wil ze hoe dan ook ICSI doen. Ook stelt ze voor dat we 'hatching' krijgen. Dus dat de embryo met een laser een klein sneetje krijgt,w aardoor het zich makkelijker zou kunnen innestelen in de baarmoeder. Ze legt uit dat dit idd niet wetenschappelijk is aangetoond dát het werkt, maar wel dat het iets is wat voor de doelgroep waar ik in zit net dat ene verschil zou kunnen uitmaken. Tot slot gaf ze aan dat ze ene groot voorstander is dat ik weer met Decapeptyl ga werken. Dit zou 'veiliger' zijn dan cetrotide, wat je past later begint te spuiten. Daarbij moet je met cetrotide echt de pinctie doen als er een follikel van 17mm bij zit. Met Decapeptyl is dat niet het geval en kun je indien nodig andere follikels laten doorgroeien. Ik gaf aan dat ik het idee had dat decapeptyl bij mij de boel teveel platlegt, op basis van mijn ervaring met 5 eicellen en de keer erop slechts 3 eicellen (de keer dat IVF escape IUI werd). Zij zei dat dit vermoedelijk was omdat de dosering menopur toen ook lager was, maar, dat als ik erop stond cetrotide te willen gebruiken dit kon. Ik heb gezegd dat ik haar uitleg wel aanvardbaar vond en dat ik het dan wel zo wilde doen zoals zij voorstelde. VErvolgens zei ze dat ze hoe dan ook 'flushing' toepassen, mocht blijken dat er slechts een gering aantal follikels groeien,ze dan flushen, zodat allen eicellen eruit komen. Stilte en een vragende blik van mijn kan. "Flushing....?" herhaalde ik. Zit alweer een héle tijd in de hele MMM maar flushen... daar had ik nog nóóit van gehoord!!! En dat zei ik ook. Dr de S legde uit dat er in iedere follikel een eicel zit, alleen dat de eicel er niet altijd makkelijk uit wil bij de punctie. En dus wordt flushing toegepast. De follikel wordt dan met een 2e naaldje aangeboord en gespoeld, waardoor de eicel er hoe dan ook uit gaat! Voor mij COMPLEET nieuw. "Dus," vroeg ik, nog altijd lichtelijk flebbergested, "er ist altijd in iedere follikel een eicel?" Ik was namelijk in de veronderstelling dat er ook lege follikels zijn, dat was mij bij MCK wijsgemaakt. Dr de S legde wederom diplomatiek toe, dat een behandelaar natuurlijk nooit zou toegeven dat ze het eicelletje niet te pakken kunnen krijgen. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik hoorde. Dus, als ik bij de 1e IVF-poging flushing had gehad, had ik hoe dan ook 5 eicellen gehad! En bij de tweede hoe dan ook 8! En dus een grotere kans. Maar goed, weer wat geleerd. Tot slot informeerde ze me naar mijn cyclus. Ik zei dat ik op dag 4 zit. Mooi, dan wilde ze nog een uitgangsecho maken. Of er geen cystes zaten en of ik nog aan de Pil kon gaan beginnen, zodat we na minimaal 2 weken slikken met een nieuwe poging kunnen betalen. De echo zag er goed uit. Geen cystes. Aan de linkerkant lagen er meer klaar dan aan de rechterkan. Dus, ik mocht vandaag nog aan de pil te beginnen. En dat blijft dubbel: de pil slikken terwijl je het liefst zsm zwanger wordt!!! Anyway, we horen dinsdag de DNA-bloeduitslag en als alles in orde is, dan staat er een afspraak voor 7 november om voor een uitgangsecho langs te komen en dan met stimuleren te beginnen! Kortom, al met al best positief nieuws !!! Ga nu gauw slapen, best weer laat!! Dikke kus voor allemaal! Kuulz
Wat een lap tekst! Goede uitslagen hebben jullie gekregen. Nu die laatste nog en dan door met het traject! Apart dat Nederland en België zo verschillend zijn in methoden en opvattingen. Flushing???? Dacht je zo ongeveer alles te kennen.... Als het maar helpt! Ik hoop zo dat daar jullie droom uit mag laten komen. Dikke knuffel en slaap lekker!
Lieve Juulzon, Fijn dat het toch nog enigzins positief is. Bij mij heeft assisted hatching ook resultaat gehad. Ik had bij decapeptyl bij 2 IVF pogingen maar 1 follikel en bij cetrotide bij 1 poging 5 follikels. Maar mijn AMH is dan wel echt erg laag. Ik hoop dat de hogere dosis Menopur helpt, dat was bij mij wel het geval. Heeeeeeeeeeel veel succes en liefs.
Zo leer je dus toch wat nieuws. Wel jammer dat nederland dus stuk achter ligt met belgie. Verhaal klinkt wel positief. Hoop dat dit jullie het lang verwachte wonder oplevert. En dat het net het extra zetje is wat nodig is. En ja, een dikke buik is confronterend in deze tijd. Dikke knuffel en succes
Juulzon wat fijn dat ze in gent nog opties zien, en ik hoop zo voor jullie dat je zwanger het jaar uit mag gaan...
Juulz, die flushing is echt top hoor! Die heb ik ook iedere keer gehad en er zat altijd in iedere follikel een ei! Verder is deca in het korte protocol geen slecht idee hoor! Heb ik ook gehad, maar dan met halve spuitjes deca om de boel niet te veel plat te leggen. Ik heb een hele ongelijkmatige follikelgroei en hierdoor konden we meer follikels groter en dus rijper laten worden. En de laatste poging in Gent had ik zelfs 7 eicellen. Weliswaar niet allemaal rijp, maar het was wel mijn op 1 na hoogste score ooit. En met resultaat Terwijl ik 5 ICSI's ervoor altijd met cetrotide heb gedaan (en daarvoor nog 1 met deca in het lange protocol en daarvoor nog 1 met orgalutran). Kortom, ze weten echt wel wat ze doen daar in Gent!
Haai Juultje, Fijn dat het een positief gesprek was. En je hebt weer eea bijgeleerd. Klinkt heel plausibel allemaal. Dus Juul.......toch nog op de valreep zwanger worden in 2011?? Liefs,
Wat een goed nieuws zeg! En wie weet dat dit HET recept voor een geslaagde zwangerschap gaat worden: Flushing + AH + ICSI = Juulz beebje Moet goed komen, duim me rot, dat ICSI t gaat worden voor jullie! Klinkt heel erg goed Juulz! In ieder geval veel succes nog met tand/mond/probleem, niet te veel stressen, komt goed, je kan zelfs een punctie aan, dus dit komt goed! xxx
He Juulzon, Hier nog even jouw verhaal gelezen. Wat positief zeg!! Klinkt echt goed. Veel succes, en ja, die pil blijft wat tegenstrijdig...
Dag lieve meiden! Dank voor jullie berichtjes. Krijg trouwens de komende ronde niet méér menopur, zelfde als de vorige keer: 300eh. En Sikki, lees dat jij halve spuitje Deca gebruikte? Ben zlf toch wel een beetje bang dat het teveel plat legt legt bij mij, de hele spuit, maar moet maar op Dr de S vertrouwen.... Mijn laagste oplevering was 2 eicellen: werd escape IUI. Was de 2e IVF-poging met deca en menopur 150 eh. De 1e IVF waren er 5 follikels, 3 eicellen, 1 slechte emmy... was met Puregon 150 en deca. De 3e IVF poging was met cetrotide en 300 menopur: 8 follikels, 6 eicellen en 2 mooie emmy;s: toen was ik ook zwanger (BBZ...) De afgelopen IVF had ik 13 follikels met hetzelfde recept en 12 eicellen. Alleen slechts 2 matige emmy's.... Het blijft dus onwijs afwachten of er nu een wonder gaat gebeuren, we duimen en bidden en branden kaarsjes.... maar we hebben er wel een goed gevoel bij met de flushing en de assisted hatching in ons achterhoofd. Heb zelf ergens het gevoel dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat ik gewoon taaie schilletjes heb waardoor de bevruchting ook niet goed wil... Dus zou ICSI en AH voor ons wel eens net dat verschil kunnen uitmaken... Morgenmiddag naar de endodontoloog voor die zere kies... wordt de wortelkanaalbehandeling dus opnieuw uitgevoerd... En ik ben oh zo géén held bij de tandarts....*slik* Moet er pas 's middags zijn... Had het liever 's ochtends vroeg gehad. Dan ben je er maar vanaf... En dan morgen ook nog de uitslag van dr de S... Kaarsjes branden.... Trusten allemaal!!! En duim ook voor jullie en denk aan jullie!!! xxxx
Succes morgen!!! Rottige dag zo, én bekkenbeul én telefoontje afwachten... Ik hoop ontzettend dat DS gelijk had dat ze geen gekke dinge. Meer verwachtte uit jouw bloed!! *duim* Kus
Je kunt beter wat minder eitjes hebben die goeie emmy's opleveren dan veel met matige emmy's zoals bij jou de laatste keer, toch? Ik duim voor je dat je vandaag bij de tandarts goed doorkomt en dat de uitslag uit Gent goed is.