Wilde je nog even heel veel succes wensen bij de endodontoloog!!! En ik duim voor een goede uitslag van bloed!! xx Guppie
Succes vandaag bij de endodontoloog. En ja, het is een hele vervelende dag zo met de uitslagen en je kaakbehandeling. Voordeel is dat je dan alle zenuwen op 1 dag hebt. Hoop ook op een goede uitslag. En hoop op mooie emmy's bij je die mooi gaan plakken met het nieuwe behandelplan.
Hoi Juultje, Ik hoop dat de endo behandeling ondertussen achter de rug is. Bah pijnlijk en schrikbarend duur! Vanuit Gent hoop ik dat jullie goed nieuws krijgen. Toi toi toi! Liefs,
Dank voor jullie woorden... Moet nog een week in onzekerheid zitten... ------------------------------------------------------------ En dan is alles stil. Jarenlang heb ik gevochten. Jarenlang streed ik als een dappere strijder voor mijn droom. Ik beet me vast in alles wat hoop gaf. Deed kennis op en verlegde grenzen. Steeds meer. Hervond kracht die ik verloren waande. Durfde de onuitsprekelijke angst te verwoorden. Liet me niet verlammen door deze onberedeneerde, op gevoel gebaseerde angst. Hoe vaak was ik niet bang om de strijd aan te gaan? De strijd voor onze droom, wetende dat de teleurstelling, pijn en die genadeloze angst voor teleurstelling gevolgd door intens verdriet, op de loer lagen. Hoe vaak vond ik mezelf een slappeling, als ik me terug trok in mijn holletje en het gewoonweg niet meer wist. En nu. Nu voel ik me begiftigd met alle twijfeling, aarzeling en vrees. Want ik weet dat mijn strijd snel uitgestreden kan zijn. Dat ik misschien niet meer zal kunnen vechten voor onze liefste droom, voor ons wondertje. De natuur is hard. De wetenschap is hard. En de wereld is oneerlijk. Keuzes worden vaak voor je gemaakt, zonder dat je er enige zeggenschap in hebt. Ik wil zo graag verder vechten Maar hoe vecht je tegen een mogelijke afwijking in de eigen DNA? Zie hieronder de mail die vandaag aan dr De S schreef, nadat ik overvallen werd door een telefoontje, waar ik eigenlijk niet op gerekend had. Omdat ik me weer had laten leiden door mijn optimisme en hoop. Twee zaken waar ik voorlopig niet meer op durf te vertrouwen. Hoop en optimisme hebben me te vaak in de steek gelaten Een verlamde strijder, met een holle, lege blik Een strijder verslagen door verdriet Die strijder dat ben ik . _____________________________________________________________ Geachte Professor, Nadat we afgelopen vrijdag bij u zijn geweest, zijn we met een redelijk goed gevoel van vertrouwen weggegaan. Immers, de kans dat er binnen het chromosomenonderzoek een afwijking te vinden zou zijn, zou klein zijn. Nu kon ik vandaag terugbellen voor de uitslag en dat heb ik gedaan. Tot mijn grootste schrik - kan het nog niet geheel bevatten - bleek het onderzoek niet in orde! Het gesprek is enigszins langs mij heen gegaan, maar wat ik eruit begreep, was dat er 'een streng niet was meegekleurd' 'dit zou kunnen wijzen op een tekort in het DNA' 'dit zou niets hoeven te betekeken, het zou ook aan de verf hebben kunnen leggen' en 'aangezien ik verder geheel gezond ben, zou dit niet op iets hoeven te duiden' 'het zou kunnen betekenen dat het een rede was dat de embryootjes niet goed zouden zijn en dit zou dan bij een volgende poging onderzocht moeten worden'. Misschien heb ik het een en ander niet goed begrepen, maar het roept veel onduidelijkheid en vooral veel onzekerheid en eerlijk gezegd ook angst bij me op. We zouden volgende week pas terug kunnen bellen... Is er een mogelijkheid dat u ons meer opheldering zou kunnen geven? Of moeten wij echt nog een week in onzekerheid zitten? En hoe verklaart u bijvoorbeeld dat ik toch 7 weken zwanger ben geweest met de BBZ? Als er een structurele DNA-fout is, zou dit dan niet al eerder blijken? En hoe kan het dat ik niets merk van een DNA-afwijking / tekort? Of dat mijn ouders en beide broers hier niets van merken? Mijn excuses dat ik u overval met zoveel vragen, maar eigenlijk bent u ons enigebetrouwbare aanspreekpunt in deze. We hopen van u te horen. En tot die tijd slik ik maar dapper de pil door... Hartelijke groet en alvast bedankt voor uw reactie. _____________________________________________________________________________ Reactie (weer binnen 10 minuten!) Geachte mevrouw, Ik ben op dit ogenblik en nog enige dagen in het buitenland op een symposium. Bel naar de afdeling, vraag doorgeschakeld te worden met Dr TdV en vertel hem waar het over gaat met de vraag dit op te klaren. Hij zal u zeker alles goed kunnen uitleggen en hopelijk geruststellen. ___________________________________________________________________________________ Heb geprobeerd te bellen, maar niet gelukt. Zit nu op de bank met een dikke wang, want het bezoek aan de endo was ook geen succes: mijn kies moet eruit, blijkt te zijn gebroken. Bah. Kan er ook nog wel bij . Vriendlief is wel onwijs lief voor me. En mijn paps die jarig was vandaag heeft me naar de endo gebracht. De schat. Overigens, mijn vader die bioloog is van huis uit, gelooft echt niet dat ik een afwijking in de chromosomen zou kunnen hebben, omdat ik verder gezond ben en niets heb. Hij denkt dat er een foutje met de test is geweest. Omdat het zulk ingewikkeld onderzoek is. Maar of sit is omdat hij dit hoopt of het echt zo is ? Tegelijkertijd weten we met zijn allen nog erg weinig van genetische afwijkingen binnen het DNA / chromosomen. Mocht iemand wel meer weten houd me aanbevolen Volgende week dinsdag mag ik terugbellen en hoor dan meer Tot die tijd ben ik in mijn holletje, vanwaar ik af en toe wel mee lees xxxx
lieve Juulzon helaas moet ik je ook het antwoord schuldig blijven, misschien kan je morgen nog een keer proberen te bellen en ik hoop dat ze je duidelijkheid kunnen geven, voor nu een dikke knuffel
Een hele dikke knuffel. Weet even niet wat ik moet zeggen. Hoop dat het gewoon een foutje in het onderzoek is en het inderdaad niks betekend. Maar ik snap je angst heel goed.
Lieverd, wat ontzettend kut allemaal hé!! En dan is het dus ook niet meer gelukt om opheldering te krijgen over de vragen die je had... Mijn aanbod van vanmiddag staat nog steeds hoor. Jij woont momenteel maar 1 overstap met de trein bij mij vandaan. Overigens, dat andere aanbod staat ook nog. Laten we hopen dat het niet nodig zal zijn. Ik duim, fik en hoop met jou, je vader, je kabouterliefhebber en één ieder met jou mee. Morgenochtend direct maar weer bellen?? Kus
Och nee, wat moet dat schrikken zijn om te horen zeg! En alweer zo veel onduidelijkheid... Heel veel sterkte in je holletje, hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee en is er idd iets fout gegaan....
Ongelooflijk wat jij/jullie allemaal moeten verwerken. Wil jullie heel veel sterkte wensen!!! *al een hele tijd meelezer*
Lieve Juulzon, Wat een onzekerheid. Kan me heel goed voorstellen dat je vertrouwen en hoop keer op keer een klap krijgen. Hopelijk volgende week antwoord op alle vragen. Een dikke knuf van mij.
Lieve Juulzon en Juulzonman, Werd helemaal stil van je bericht. Wat verschrikkelijk om deze uitslag te moeten krijgen en dan kunnen ze eigenlijk niet eens duidelijk zijn en je zekerheid geven!! Wel heel goed van je dat je direct contact hebt gezocht met je arts voor opheldering. Jammer alleen dat je niemand hebt kunnen bereiken. Misschien vandaag nog een keer bellen want een week wachten lijkt mij onmenselijk!! Hele dikke knuffel!!
Lieve Juulzon, Ik doe niet aan inbreek** maar het mag duideljk zijn dat ik hier nooit schrijf, eigenlijk zelfs nooit meelees. Maar ik las net je stukje over de strijder met holle blik en werd zo gegrepen door je stuk. Ook wij zijn al lange tijd bezig (4 jaar) en hebben nu 2 IVF pogingen achter de rug. Van de laatste werd ik zwanger maar helaas is het mis gegaan. Het gevoel dat jij omschrijft is zo herkenbaar.. Ik begrijp je vragen bij het DNA stuk, vind het persoonlijk ook best vreemd.. Zo onmenselijk hoe ze je soms kunnen achterlaten met al je vragen en onzekerheid. Ik hoop dat er snel een antwoord komt en ook de hoop om door te gaan. Ik wens je heel veel succes!! Wij stappen naar Geertgen over voor de 3de IVF. We zijn erg benieuwd. En blijven diep van binnen hopen.. Ook al is het soms met een holle lege blik en zijn we verslagen van verdriet. Hoop dat jij ook ergens de kracht blijft vinden.. Liefs Milla
Lieve Juulz Geen woorden voor..wat een verdriet..wat een pijn..wat een onzekerheid... En wat verwoord je het weer mooi, al had ik liever dat je "mooie" teksten niet had hoeven te schrijven.. Ik denk aan je/jullie!
ach meissie toch, ik heb alweer kippenvel bij het lezen van je bericht. Waarom nou niet eens een keer kippenvel van een positief nieuwsberichtje?! Ik hoop toch dat je voor het weekend nog een keer kan bellen naar die andere arts en jullie een paar antwoorden krijgen. Want wachten tot dinsdag, pppfff... Heel veel sterkte lieverd en ik hoop echt met heel m'n hart dat het onderzoek idd niet helemaal goed gegaan is.
Lieve Juulzon, Ik lees en leef nog steeds met je mee meid, ik hoop echt dat het nu een keer gaat lukken voor jullie.
Lieve Juulzon, Ook ik lees nog steeds mee en duim en hoop zo enorm voor een keertje positief nieuws... en weer onzekerheid Meis, ik hoop dat het is zoals je vader ook zegt: een fout in het onderzoek.. en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.... Denk aan je!
Lieve Juulz, Ik had zo anders voor je gehoopt en ik hoop nog steeds dat het een fout is, dat kan toch eigenlijk gewoon niet anders? Ik ben vol ongeloof, bij mij schoten meteen dezelfde vragen die jij en je vader hebben door mijn hoofd. Het kan en MAG gewoon niet! Als iemand het verdient om mama te worden en voor een kindje te mogen zorgen, dan ben jij het! Ik denk aan je en duim voor je meis! Liefs en een dikke knuffel, Doortje
Even een dikke digitale knuf voor je meis Pfff zit je ook niet mee! Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie...