De sneeuwvlokken dwarrelen Maken de wereld wit Verstopt onder een dikke laag Niemand ziet wat eronder zit De sneeuw blijft maar komen De wereld wordt zo koud Ik verstop me onder een dikke degen En vraag of jij me stevig vasthoudt Terwijl de sneeuw blijft liggen Blijft ook mijn wereld is sneeuwwit Op de druppels rood na Weer een test waar geen kleur in zit De sneeuw die wil niet smelten De snijdende kou door merg en been De hoop is weer bevroren Mijn hart lijkt weer van steen De witte wereld maakt me bang En plots, plots haat ik wit Want plotseling is dat de kleur Waar mijn verdriet in zit Een witte toekomst Wil ik niet Overstelpt Kleurloos verdriet ______________________________________________________ Zon Kom je gauw weer schijnen Wil je de witte wereld Doen verdwijnen Geloof me Een beetje kleur Zou ook goed zijn Voor mijn humeur Ik wil zo graag Een kleurige toekomst zien Wil je me alsjeblieft Helpen misschien Geef me warmte Geef me je kracht Geef me dat straaltje Waar ik al zo lang op wacht
Ik herinner me vorig jaar nog Het was tweeduizendnegen Tweeduizendtien, dat zou m worden Maarja, dat viel vies tegen Nee, ik wil niet zielig doen Of alleen maar zielig klinken Maar echt veel positieve dingen Kan ik niet echt aanvinken Oké, ik klink wel erg verbitterd Dat begrijp ik best Maar op dit moment, who cares a shit Voel ik me slechter dan de rest Tranen en verdrietig zijn Ik laat het even toe Ben toch alleen, dus mag ik dat En word zo huilend moe Verlangen en verdriet zitten zo diep verweven Iedere maand, keer op keer Nog steeds niet opgegeven De realiteit haalt ons telkens in De grenzen schuiven op Maar de tranen en teleurstelling Blijven malen in m'n kop De malende machteloosheid Maand op maand werd weer een jaar Iedereen zwanger of een baby En ons sterretje straalt daar Diepe dalen, rotsige ravijnen Wakend dat we niet worden gevangen Naar beneden gezogen in oneindige diepte Vechtend in de strijd van het verlangen Eerlijk gezegd weet ik het niet Of ik hier sterker van word De teleurstelling is steeds weer groter Terwijl mijn lontje korter wordt Ik voel me slechts een schaduw Van haar die ik ben geweest Lachen en onbezorgd genieten Het leven als een feest Nieuwe onderzoeken Zullen nieuwe stand van zaken geven Zullen bepalen wat de kansen zijn Voor ons en een Nieuw Leven En niets, niets heb ik in de hand Ik geef mijn bloed en onderga Geen invloed hier, het is de zijlijn Waar ik als willoze toeschouwer sta En als ik mijn ogen sluit Dan voel en zie ik in gedachten Jou, een lief klein wondertje Waar ik op wil blijven wachten Opgeven , nee alles proberen Opgeven, dat kunnen we niet We vechten en we gaan voor jou! Al vechtend tegen ons verdriet Daarom wil je vragen Nieuw jaar, lief Nieuw jaar Wil jij ons de krachten geven Dan geven wij die aan elkaar Tweeduizendtien stelde ons op de proef En kijk, daar staan we nog Al zijn we ingehaald door de realiteit Dromend, vechten we door... toch Daarom, alsjeblieft Nieuw jaar, lief Nieuw jaar Maak je alsje, alsje, alsjeblieft Ons liefste droompje waar!
Christmas night, another fight Tears weve cried are flood We all here together holding on. Holding on for what come. Just walk away those windows But I cant believe hes gone* When you're still waiting for the snowfall Doesnt really feel like Christmas at all A group of candles on me are flickering Oh, they flicker and they flow And I am up here holding on To all those chandeliers of hope Singing how I always loved you* And how I always will But when you're still waiting for the snowfall Doesnt really feel like Christmas at all Still waiting for the snow to fall It doesnt really feel like Christmas at all Those Christmas Lights Light up the street coldplay - christmas lights Voor ons allemaal... xxxx
Nee liefie, dit mocht niet!! Ooh ik wou dat ik je kon helpen....een hele dikke troost knuffel voor je!!.
*slik* Is er iets dat ik kan zeggen? Dat de pijn iets minder maakt, Ik weet dat, dat niet kan, Dat jouw verdriet niet staakt... *knuffel*
ow juulzon, ik begrijp je o zo goed, kan alleen niet zo rijmen zoals jij dat doet. Jij beschrijft hoe je je voelt en het lijkt alsof het mijn woorden zijn, ik wil je zo graag troosten en ik voel je pijn. een hele dikke knuf van mij!!!
juulzon@ Hoe krijg je het er telkens weer uit? Zo mooie en realistisch , zo veel gevoel wat jij ik en meer meiden voelen. Lieverd een hele dikke knuf!! meer kan en kunnen we niet voor elkaar doen. ja kaarsje branden, ik ga straks weg worden geen kaarsen. Maar denk wel aan je.
Alsof het weer mijn gedicht ook gelezen heeft, straal de zon fier en ferm op deze Zondag. Zo doet ze de dag eer aan. Mijn ogen zijn nog dik en betraand na een korte nacht waarin ik probeerde van me af te schrijven, liedjes vol verdriet luisterde en mijn verdriet toeliet. De zon doet keihard haar best de sneeuw te doen smelten en de aarde weer wat warmte te geven. Al ziet ze dat de wolken er weer aankomen, ze probeert het. Al is het winter. Al is het tijdelijk. Iedere kleur die weer tevoorschijn komt, is er een, denkt ze moedig. Langzaam smelt er wat sneeuw. De kale takken verstoppen hun knoppen nog goed. Ze weten dat het voorjaar nog drie maanden duurt en berusten zich hierin. De kracht die de zon ze geeft, slaan ze in binnenste op. Voor straks, als de winter weer sneeuw doet vallen. Als de temperaturen weer zakken en ze de opgeslagen energie goed kunnen gebruiken. De sneeuw op de daken, op de grond en op de weg, beseft dat het voor nu even gedaan is met de pret en ze smelt. Druilerige plassen, smurrige modder en druppels op de ramen komen ervoor terug. De zon heeft niet veel tijd in deze decembermaand. Immers, de dagen zijn op haar kortst en de warmte in deze tijd van het jaar komt niet van de zon, maar van binnenuit. De maand van de Feestdagen. De maand waarin wij Kerstmis vieren. De maand van 'Er is een kindeke geboren op aard'. Maar niet hier. De maand waarin het jaar weer wordt afgesloten. De maand waarin we vooruit blikken en nieuwjaarswensen doen. Een maand vol gemengde gevoelens. Terugblikkend vol verdriet. Vooruitblikkend vol onzekerheid. Vooruitblikkend, voor het misschien Vooruitblikkend, vol wondere wensen Vooruitblikkend, we zullen zien....
Meid, ook hier nog even een dikke knuffel. Heel veel sterkte hoor wanneer mag het toch eens zo zijn???.............
Lieve, lieve, live Juulz! Wat heb je alles toch weer prachtig verwoord! Ik krijg iedere keer tranen in mijn ogen schat!!! Vindt het super lief dat ik zo nu en dan een gedichtje mag pikken, heb er ook 1 op me hyves gezet, want het verwoord exact het gevoel wat ik heb. Lieve, lieve schat! Het moet goedkomen voor jullie, echt waar! xxxx
Jullie zijn lieverds! Jullie woorden geven me kracht. Geven me hoop. De zwangeren hier geven me doorzettingsvermogen en doen me beseffen dat ik écht moet blijven geloven. Dank jullie wel. Morgenochtend vroeg moet ik naar de kliniek voor een echo en bloedonderzoek. 20 december telefonische uitslag en de 21e december gaan we Het Vervolg bespreken. We hopen dat dat er is.... Laat morgen weten wat er op de echo te zien was. Wat kunnen ze nu op dag 3 / 4 eigenlijk zien op de echo??? Hoe kun je dan zien of het 'goed' is of niet?! Voor mij een raadsel... Trusten allemaal! Hopelijk hebben jullie een fijne Sint gehad. xxx