IVF-DagBlog – Wordt Omo-Wit ooit Ariël-Colour?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door juulzon, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Waarom nou toch?!
    Boos, verdrietig, teleurgesteld.
    KNUFFEL!!!

2. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Lieve Juul,

Heel vervelend allemaal. Al had je er denk ik diep in je hart wel rekening mee gehouden. Neem de tijd om eea te verwerken en ik hoop dat de volgende poging zonder Deca beter zal gaan werken!!

Liefs,

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O bah :( Wat een ellende weer! Hopelijk snel een afspraak met de professor om een goed strijdplan in elkaar te knutselen!
    Sterkte!

4. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Lieve Juul,

Wat sh*t zeg!!!
    Dikke knuffel voor jou.

Liefs mien

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ook van mij een dikke knuffel.
    Xx

6. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve Juul even van mij ook een dikke knuffel!! Het zit je niet mee lieverd!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    *slik* Juulz

Weet niets te zeggen...

Dikke knuffel!!!!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Fijn en lief, om hier zoveel berichtjes te lezen....

Voel me een beetje leeg. Verdrietig en teleurgesteld ook, maar vooral leeg. Wat Gabrie al schrijft, ik had er ook al rekening meegehouden. Maar toch.

We werden vanmiddag door dokter Glenn (of eigenlijk dokter V) teruggebeld (voor de Gent-kenners, de assistent van de prof met de Victor en Rolf-bril, zo'n nerdy-typje, maar reuze vriendelijk) en hij had met de professor overlegd. Ze hadden echt goede hoop gehad dat die 4 links dus nog een groeispurtje zouden krijgen, maar nee. Het klonk een beetje alsof ze het niet gedacht had, dat de poging afgebroken zou worden zeg maar.
    Nieuwe plan besproken: mag wel gelijk verder. Lees: Pregnyl zetten en als ik ongesteld wordt bellen voor een uitgangsecho. Dat deden ze bij MCK nooit, maar is hier standaard, Om zeker te weten dat de oude follikels weg zijn en er geen cysten zijn. Heb nog nooit eerder (klop 'm gelijk af!) cystes gehad, dus ik bereid me maar voor op cystes de komende echo ;)..
    Afin, mag dan de nieuwe poging van start gaan met cetrotide en weer 300eh menopur. Nu zit ik stiekem een beetje in dubio en vraag de 'grote dosering spuit experts' om jullie mening. In Gent beweren ze dat meer dan 300eh menopur niet meer resultaat oplevert. Maaaaar, er zijn toch zat meiden die in DD 450 spoten? En Sikki, spoot jij niet 375 de vorige keer?
    Vraag me af ik de komende ronde niet gewoon met 375 zal gaan beginnen. Wil dit misschien toch voorleggen bij de prof, wat denken jullie?

Doordat de punctie nu niet doorgaat, ga ik vanaf 5 december wel een interne cursus doen, heb ik nu toch meer tijd voor. Is ook met enkele fysieke onderdelen en dat wilde ik niet als ik de punctie gehad zou hebben, maar nu... Kom maar op :(. We hebben vandaag om 12u30 te Pregnyl gezet. Niet dat ik nog geloof in wonderen (die gebeuren immers altijd bij anderen), maar aangezien we toch iedere mogelijke kans moeten benutten, heb ik dan dus 36-38 later mijn eisprong. Dus da's dan maandagnacht. Hebben vriendlief en ik bedacht dat we morgenavond maar vroeg naar bed... Immers, door die hele MMM lijdt je sexleven toch wel een beetje eronder...

Ben in ieder geval blij dat we dit jaar nog verder kunnen en niet weer een maand moeten wachten, daar was ik een beetje bang voor. Klinkt misschien stom, maar het idee dat we nu wel weer direct verder kunnen, geeft toch weer wat hoop. En helemaal nu we weer cetrotide mogen gebruiken. Ik hoop zo dat er dan meer gaat groeien... Het wordt wel 'passen en meten', want als ik dan ervan uitga dat dinsdag mijn eisprong is, dan verwacht ik 12 dagen later (wordt meestal rond dag 11-13 ongesteld) mijn
    menstruatie...Dat zou dan zondag de 11e zijn. Moet dan dus bellen en dan binnen 3 dagen de echo! Moet dan een dag weg van de cursus en... op donderdag de 15e gaan we een lang weekendje weg!!! Dus waarschijnlijk de woensdag voor vertrek naar Gent en spuiten mee in de koffer! Mazzel dat cetro en menopur niet in de koeling hoeven!!!
    En dan gok ik zo ongeveer dat we zo ongeveer ergens tussen kerst en oud en oudjaarsdag de punctie hebben. En met KErst zelf misschien wel een echo. En zo rond nieuwjaarsdag de tp... Erg hé, dat ik dat soort dingen al vooruit denk... Maar het geeft me weer (misschien tevergeefse) hoop om vooruit te kunnen kijken. En het geeft een beetje 'zin' aan de feestdagen waar ik best tegenop zie. Hoeveel jaar zeggen we nu immers niet tegen elkaar "Komend jaar. Ja. Dát wordt ons jaar!"... En dan te bedenken dat ik afgelopen januari op 1 januari ongesteld werd en die ronde zwanger werd van de BBZ. Dat staat me gewoon nog zo bij... Niet dat ik er constant over wil beginnen, maar dit soort dagen en een mislukte poging confronteerd je er iedere keer toch mee. Daarnaast merk ik dat rechts nog iedere maand een stuk gevoeliger is en een zeurende steekjes geeft bij eigroei of menstruatie.

Nou ja, ik kijk weer vooruit dus. En tot die tijd heb ik een hele volle agenda. Goede afleiding ;) (voorzover dat kan hoor, want in het donker in je bed, als de wereld slaapt en je alleen bent met je gedachte, dan weet je wel beter... ).

Vandaag kwam vriendlief even bij me zitten op de bank terwijl ik lekker naar Grey's zat te kijken (opgenomen). Tv even uit en een arm stevig om me heen. "Weet je schat,", zei hij, met tranen in zijn ogen. "Ook als we kinderloos blijven - want die kans is er ook gewoon en kan ook onze realiteit worden - blijven we altijd samen. Dan blijf ik altijd bij je. Dat weet je toch?". Ik ook tranen. Want ook ik besef me dat we zomaar in het komende jaar ingehaald kunnen worden door de realiteit die Kinderloosheid heet. Ik gaf aan dat ik in ieder geval alles geprobeerd wil hebben. Dat áls Gent geen succes zou worden, ik misschien toch ook dan Dusseldorf nog wil proberen, omdat ze daar wel met meer medicijnen werken. En gewoon omdat ik weet dat ik me niet zou kunnen berusten in deze keiharde realiteit zonder al wat mogelijk is te hebben geprobeerd. En gelukkig begrijpt vriendlief dat. "Al is Dusseldorf wel 300 kilometer rijden...".

We hadden het erover en ik zei dat als we door die realiteit worden ingehaald, ik het hier echt moeilijk mee zou hebben. Ieder jaar weer. Omdat je ook altijd met de kinderen van je vrienden, je eigen neefje en nichtjes wordt geconfronteerd. Omdat je een belevingswereld zult missen. Nooit zal kunnen meepraten over zwangerschap, baby's, tandjes die doorkomen, kinderwagens, poepluiers enzovoort. Maar ook dat je nooit grootouders zal worden. Nooit een thuis voor kindjes zal kunnen creeeren. Een kerstboom, Sinterklaas... Eeuwige reclames over babyvoeding, zwangerschapstesten, speelgoed en weet ik veel wat op televisie. De grootste doelgroep van de samenleving; gezinnen. Wij zullen er dan buiten vallen.

Al wil ik het absoluut NIET en wil ik geloven - blijven geloven in ons wondertje - toch spoken die gedachten in mijn hoofd. Zelfbescherming? Of vooruitziende blik naar de harde werkelijkheid?

Ook zei ik tegen mijn vriend dat ik dan gewoon wel een supertante zou willen zijn voor mijn neefje en nichtjes. Dat ze komen logeren. Dat ik zo nu en dan oppas. Maarja, wil me ook weer niet opdringen ofzo. Of 'de zielige kinderloze tante Juul zijn'. Ook zeiden we dat we een schildpad gingen adopteren. En die noemen we dan Salvador. En hij zal blijven leven in zijn natuurlijke habitat, alleen we zoeken hem dan regelmatig op (letterlijk: zoeken, want hij verplaatst zich natuurlijk ook). En aangezien mijn vriend en ik alletwee van duiken houden, was dit natuurlijk een met humorrelaterende 'flauwe' grap. Poging tot wat humor. Poging tot relativeren met humor... ;).

Maar goed, vooralsnog zijn de kaarten nog niet allemaal verspeeld. De kansen worden steeds kleiner, de angst dat onze gewenste droom altijd droom zal blijven, wordt steeds groter en - laten we eerlijk zijn - steeds reeeler. Maar, we doen ons best om er toch nog in geloven. Om weer wat hoop en moed te verzamelen...Om te blijven geloven in dat éne wondertje voor ons...

Dus nu: aftellen tot de menstruatie en op naar een nieuwe uitgangsecho....

xxxxxx

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lieve Juulz, ik wou dat iets kan zeggen of doen zodat jij je beter gaat voelen maar dat lukt niet. Gelukkig kun je al wel meteen verder en maak het inderdaad maar heel gezellig vanavond!

Ik heb 300 en 450 menopur gespoten maar dat is helaas niet met elkaar te vergelijken. Ik spoot in Enschede 300 menopur met decapeptyl met als resultaat (er groeiden er 5 maar 1 is maar doorgegroeid) 1 follikel met 1 eitje, toch een punctie, TP enz en geen resultaat. Ik spoot in DD 450 Menopur met cetrotide, resultaat (er groeiden er 6 waarvan er 5 zijn doorgegroeid) 5 follikels en 5 eitjes, 5 bevruchtingen, 4 TP's en nu zwanger. Ik ben dus blij met 450 Menopur met cetrotide. Maar goed, bij mij ligt het bevruchtingspercentage op 100% omdat het zaad van mijn vriend uitstekend is en mijn eitjes ook van goede kwaliteit zijn. Ik heb er niet zoveel meer maar die ik nog heb zijn gewoon nog erg goed gelukkig.

Ik zou wel even met je arts in Gent overleggen over ophoging want als dat jou een beter gevoel geeft.

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
    Nataly

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Fijn dat je meteen verder kan juulzon. En ook hier vaak de gedachte dat je dan toch een in een hele andere wereld zit dan mensen die wel kinderen hebben. Merk het nu al heel vaak op verjaardag waar veel kinderen zijn.

Hoop dat de andere medicijnen beter werken. En op de hoeveelheid eh kan ik geen antwoord geven.
    Heel veel succes en zo te lezen wordt ook bij jou de relatie met je vriend steeds beter.

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meid,

ik wilde je even een knuffel geven, ik begrijp je gevoel

ik zou je med bespreken

Knuffel

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Juulz, ik heb ook al gereageerd in het verouderde stokkies topic.

Ik heb vanalles gespoten van 150, 225, 300, 375 en 450 EH.
    En idd in Gent spoot ik 375 EH omdat ik dat zelf wilde en de arts vond het prima.
    Die gaf aan dat er qua opbrengst weinig tussen zit.
    En idd, bij mij heb ik met 375 EH Menopur wel eens 8 eicellen gehad maar meestal maar 3 eicellen.
    Het ligt er gewoon heel erg aan wat er die maand bij aanvang van je cyclus klaar ligt.
    Maar ik voelde mij het prettigst bij 375 EH en dus spoot ik dat altijd.
    In ieder geval, als jij meer wilt spuiten vind De S. dat meestal geen probleem (bij mij in ieder geval niet en in mijn schema stond ook gewoon 375 EH) en moet je dat gewoon doen!
    En als ik 450 EH had willen spuiten vond ze dat ook goed.
    Dus gewoon doen en zeggen!

Knuffel!

Ik heb trouwens alleen mijn laatste 2 ICSI's in Gent gedaan. Daarvoor heb ik in Düsseldorf 7 ICSI's gehad en had daar niet meer of betere opbrengsten.
    Dus alleen voor het spuitschema hoef je niet naar Düsseldorf.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *jankje*

Pff, lief Juultje... Ik begon spontaan hier op de bank te janken van jouw verhaal.
    Laat ik eerst ff praktisch zijn, over de IE's spuiten.

DD:
    1: 225 IE Gonal + Luverius + Cetro (Luverius maakt het dan de Gonal te vergelijken is met Menopur). Ik had 9 eicellen, 5 bevrucht.
    2: 225 of 300 (?? zou dat ff moeten terugzoeken) IE Menopur + Cetro. Ik had enkel en alleen cysten. De boel werd afgebroken.
    3: 300 IE Menopur + Cetro. 7 eicellen, 3 raakten bevrucht. Deze poging had trouwens ICSI moeten zijn maar dat was het lab ff ontschoten (*grom*) dus dat was net als de vorige keren IVF.
    4: 375 IE (stiekem ;)) Menopur + Cetro. 11 eicellen, 4 waren rijp, 2 bevrucht, 1 tot een TP gehaald, 1 prachtige meid geboren.

Tsja... Wat is wijsheid???
    Mijn argument om bij de vierde keer spuiten in DD mijn dosis omhoog te gooien was dat ik die keer ervoor slechts 7 eicellen had... Tsja, ik wist dat ik eerder eens met 225 IE Gonal 9 eicellen had... Met Menopur schijn je vaker een betere kwaliteit te kweken, maar vaak wel net wat minder eicellen... Dus toen ik met 3900 IE slechts 7 eicellen had, dacht ik dan kan het vast niet kwaad om net ff wat meer te gaan spuiten haha.
    Uber S. vond dat 300 IE wel een mooie dosering was.......
    Dus...
    Ik vond dat 75 IE extra wel verantwoord was en ik had op zich wel genoeg Menopur in huis.....

:p:):p:):p

Verder wil ik zeggen dat ik zo ontzettend moest janken van jouw verhaal... *ohhdathadikalgezegd* :)
    Ik herken heel veel van mezelf in jouw stukken. Weer een 5 december, weer een kerst, weer een oud en nieuw......
    Weer een... Weer een jaar voorbij.
    Weer die en die datum...
    Wat verdrietig elke keer weer.
    Fijn dat jij en Juulman fijn hebben zitten knuffelen ed. Is ook heel belangrijk. Samen er doorheen vechten!!
    Ik snap ook dondersgoed dat mocht Gent... Dat je dan nog naar DD zou willen... Je wilt gewoon alles geprobeerd hebben. En daar geef ik je ontzettend gelijk in. De vraag is alleen of DD je nog wat anders kan bieden dan dat Gent jou bied. Ik weet dat ze cryo technisch beter zijn in DD (van hore zegge...) Maar goed, dan moet je eerst wel cryo's hebben... Ook in DD zijn de immuunshit onderzoeken vollediger. Dokter de S. is geen immunoloog, maar dokter Uber S. ook niet. Maar dokter Pfeiffer wel. Nu is het alleen niet zo dat je perse patient in DD bij Uber S. moet zijn wil je bij Pfeiffer onder behandeling/controle komen. Er zijn nl vele patienten die elders onder behandeling zijn en toch bij Pfeiffer komen...
    In het kader van alles uit de kast halen en veel geld uitgeven (;)) zou dat dan misschien nog een optie zijn.

Maar wát hoop ik toch ontzettend dat jij straks hier helemaal niet meer over na hoeft te denken....

Jij lief Juultje...
    Velen zijn al aan jou voorbij gegaan, vele dagen en inmiddels al jaren verdrietig, velen hebben je al verdrietig gemaakt... Hoe oneerlijk!!
    Nu is het hoog tijd dat jij straks, op nieuwjaarsdag het jaar in mag gaan luiden met een prachtige embryo in je buik. Bij voorkeur 2 embryo's... En dan op 12 januari positief testen, om vervolgens twee weken later een, nee... 2 hartjes te zien kloppen...
    *zwijmeltffverder*
    *knuffelt*
    *Juulzonplat!*
    Jij en Marjahlieffie.... Jullie beiden... Het MOET!!!
    Wat zou ik toch graag willen dat ik ook maar iets van invloed er op zou kunnen uitoefenen. Als dat zou zijn door 24/7, een maand lang naar Wham, last christmas te gaan luisteren... Dan zette ik nu nog die kutplaat op!!

;)

Kussie voor jou!!!

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Tja maartje, wat kan ze schrijven, he!
    heb ook (al eerder op de dag) zitten sniffen...

Meis, wat een kracht!
    Volle kracht vooruit zullen we maar zeggen.

En wat lief van je vriend :). Zo lief :)

Ow ja! met kerst punctie en met oud en nieuw de tp heeft ooit bij mij geluk gebracht...
    Hoop het voor jou ook.
    Roze het nieuwe jaar in :D

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juulzon, het was slikken bij het lezen van jouw verhaal. Meid, wat een verschrikkelijke periode. Ik blijf voor positief bericht duimen.

Dikke dikke knuffel!!!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé lieve Juulz,
    Even twee vragen/opmerkingen/antwoorden;
    - mag ik vragen waarom ze geen escape-iui hebben gedaan?
    - ik spoot maar 225IE ('s ochtends 112,5 en 's avonds 112,5). En dat was gonal-f. Dus over meer spuiten heb ik geen ervaring. Wel groeiden er bij de eerste ivf zat eitjes door (bij de punctie 19 aangeprikt) en bij de tweede ivf zaten er maar een paar (net als bij jou - toen dus escape-iui). Dus het ligt ook echt aan je eigen cyclus denk ik.

Dat vooruit denken is heel logisch en zo bouw je weer een beetje hoop op. Al die bijzondere data die je dan later goed kan onthouden als...
    Hier vorig jaar op 5 december positief getest van de laatste cryo-tp (week later ging het mis). Weet dus heel goed hoe dat voelt, terugdenken aan. Bij ons kwam er twee maanden later een positieve wending in het verhaal en dat gaat bij jullie ook gebeuren!!!

En wat een super, super, super lieve vriend heb jij!!!!!!!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve berichtjes hier allemaal...

@Zeehondje: geen escape IUI omdat de rijpe follikels rechts zaten en ik daar geen eileider meer heb :(

xxxx

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Juulzon, hoe is het met je? Dikke knuffel!!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Kussie :)
    hoest meissie?

trek je het allemaal nog?

20. Laurise

Laurise Niet meer actief

Juul ben zo benieuwd hoe het met je gaat...
    En ik kom je een dikke knuffel geven!

Deel Deze Pagina