Dag lieve meiden, Inderdaad, ben even wat minder online geweest. Vooral omdat ik het erg druk heb gehad met werk. Had een interne cursus (inclusief avondprogramma) en geen tijd om even online te komen. En eigenlijk ook geen energie.... Daarnaast lag ik ook vroeg op bed, voor zover dat kon, omdat ik snip en snotverkouden was... (en nog steeds!). Op maandag 12 december - precies een week geleden - mocht ik me weer melden in Gent. Diezelfde avond kregen we, na een uitgangsecho waarop geen antrale follikels te zien waren - weer groen licht om te starten met onze volgende poging... Even op een rijtje voor mezelf: Poging 1 - Puregon 225, deca, 5 follikels, 3 eicellen, 1 emmy matig, mislukt - IVF - MCK Poging 2 - Menopur 150, deca, 3 follikels, 1 dominant escape IUI - MCK Poging 3 - Menopur 300, cetro, 8 folli's, 2 emmy's 7/8cellig, zwanger, BBZ - IVF - MCK Poging 4 - Menopur 300, cetro, 13 folli's, 12 eicellen, 2 emmy's matige kwaliteit, niet zwanger - IVF - MCK. MCK ziet geen toegevoegde waarde in ICSI en we stappen over naar Gent... Poging 5 - Menopur 300, deca, poging afgebroken omdat er te te weinig follikels groeien. Geen escape IUI omdat dominant ei rechts zit, geen eileider meer ivm BBZ. UZ Gent, prof de S. Poging 6 - Menopur 300, cetrotide.... UZ Gent, prof de S. Raar idee dat we nu alweer met de 6e poging bezig zijn... Al wordt het nu 'pas' de 4e keer punctie. Inmiddels dus vanaf maandag 12 dec aan de Menopur en vanaf zaterdag ben ik weer uberjunk met 's ochtends een shot cetrotide en 's avonds de menopur. Morgenochtend (ga dus zo weer slapen!) hebben we de 1e echo. Het zal me benieuwen... Heb weinig hoop. Voel helemaal niets van groei ofzo, maar ach... Vriendlief en ik hebben ons best gedaan het afgelopen weekend lekker te genieten. In elk geval goed gegeten en veel gewandeld door de oude straten van een oude Oost-Europese stad. Het Parijs van oost-Europa, de stad der vele torens. Heb alleen ook onwijs veel geslapen, merkte dat de vermoeidheid er goed in zat. We hebben wel veel gezien, wat geshopt (kerstcadeautjes en cadeautjes voor mijn paps en mams, die weer veel in ons huis hebben gedaan, de schatten! En voor mezelf mooie handschoenen, een boek, en wat lekkere toiletartikelen, mocht, vond ik zelf...) Ben de komende week weer weinig online. Morgen naar Gent en en naar mijn werk en woensdag tm vrijdag ben ik voor mijn werk weer weg. Nog even druk voor de kerst. Hoop dus dat de volgende echo zaterdag is . Of anders vrijdagmiddag... We zien het wel. Merk dat ik me er minder druk om maak... Kan dat nu wel doen, maar mijn werk gaat ook door.. Als het anders blijkt te lopen dan ik denk (denk zelf dus dat de follikels nog niet zo hard groeien. Als er meerdere groeien.... Heb ik ook een hard hoofd in), dan zien we dat dan wel weer... Dus, zal morgen wel weer even komen updaten hoe het in Gent was! Dikke knuff voor allemaal en tot gauw weer!!! xxxx PS Dank voor de lieve PB'tjes en sorry dat ik niet altijd snel / direct antwoord... Ben dus even wat minder hier, straks, vanaf de 23e in de avond weer meer...)
Hee Juulz fijn om weer wat van je te horen, ik begon me zorgen te maken..... Heel veel succes aankomende week,ik zal voor je duimen, en je blijven volgen. En nog veel beterschap lieverd! Hele dikke knuffel, Brabbel!
Juulz veel sterkte met deze poging. We hopen op een aantal mooie door groeiende follikels! Succes en ik volg je!
Juulzon, ik ben benieuwd wat je in Gent te horen zal krijgen. Verder jezelf niet gek laten maken, ook niet door de drukte op je werk. Dikke knuffel!
Hoeveel teleurstellend nieuws kan een mens aan...? Na 8 dagen menopur spuiten en nog maar 3 dagen cetro spuiten, is er maar weer weinig te zien. Rechts 1 follikel van 11 mm en links 3 of 4 héle kleine... Baarmoederslijm was 6 mm. Moet nu doorspuiten tot zaterdag en dan weer kijken. We hadden - voor de Gent-kenners - dr P, aardige vrouw. Ze kan niet verklaren waarom ik nu zo slecht reageer. Ze legde uit dat we de dosering wel op mogen hogen, maar ook dat dit weinig zin zal hebben. Ze legde het uit aan de hand van receptoren. Dat je een aantal follikels hebt klaarliggen met 'een slotje' erop. Laten we zeggen dat er tien slotjes zijn. Dan heeft het geen zin om meer dan 10 sleutels aan te reiken, want als er voor iedere slot al een sleutel is, zijn meer sleutels overbodig. En zo zou het ook zijn met meer menopur. Als de poging nu weer afgebroken wordt, wil ik - net als Sikki - een volgende poging met 375 menopur gaan starten. Gewoon, voor het idee. Maar goed, we kunnen nu alleen maar hopen dat er zaterdag meer te zien is, dat de kleintjes links mee zijn gaan doen. We hebben uiteindelijk maar 1 goede emmy die blijft plakken nodig.. Alleen die scenario's lijken alleen altijd bij anderen uit te komen... Proberen moed en hoop te houden, maar dat is momenteel echt zo moeilijk... Merk dat ik mijn hoop en geloof op het moederschap langzaam, maar zeker aan het verliezen ben. Ben dus niet zo veel online, maar waardeer jullie lieve berichten, compassie en medeleven des te meer. Meld me zaterdag weer.... Dikke dankjulliewel-knuffel allemaal! xxxx
Lieve Juul wat maak je toch ook allemaal mee en wat is het oneerlijk! Ik hoop echt dat deze poging toch nog een kanshebber gaat zijn en er zaterdag meer te zien is! Ik ga enorm hard voor je duimen meid. Hele dikke knuffel voor jou!!
He verdomme! Wordt er zelf verdrietig van.......... Even geen woorden Juulz... Ik zou je zo graag even plat willen knuffelen, omdat t zo verdomd oneerlijk is.. *Huiltje* Kus!
Juulzon, je kent mij nog niet...... Ik heb dus heeeeeeeeeeeeel jouw forum gelezen. Wat een krachtige vrouw ben jij toch, oersterk!! En je schrijft zo mooi, zo herkenbaar. Ik wil je nu toch even zeggen dat ik ontzettend met je meeleef en je een dikke knuffel wil geven. Ik ga nog altijd duimen dat er een plakbeeb gaat komen voor jou!!
Kerstnacht... In onze kamer staat een klein kerstboompje met heel veel cadeautjes eronder. Allemaal voor onze lieve familie. Van een Jolina Ballerina-pop (voor nichtje van vriendlief) tot een styletang (voor schoonzus), van een warme wintermuts (kalendkoppie van 'broertje') tot schattige haarspulletjes (mijn nichtje van 21 maanden), van een mooi vogelboek (ouders) tot een fles sterke drank (schoonbroer) aan toe. En daartussen nog veel meer... Het staat wel erg gezellig. Vind het zelf altijd erg leuk om cadeautjes voor iedereen te kopen en uit te zoeken. Het is dat we een maximum van 25,- hadden ingesteld (en wij wat rustiger aan doen ivm Gentse kosten), maar anders... Vriendlief en ik doen dit jaar niet aan een cadeautje voor elkaar. Hadden we zo afgesproken. Liepen we vandaag in de stad (we hadden het Glazen Huis even bezocht) tegen een gallerie aan die wegging. Met onwijs gave, originele kunst. We zijn tegen een paar werken aangelopen die we echt mooi vonden... En ook nog eens met flinke korting!!! Nu liepen we al een tijdje rond te kijken naar wat we nu mooi vinden aan de muren - die nog steeds wit waren - maar nu kregen we alletwee wel zo'n kriebel in de buik... En zodoende staat het werk nu, op zicht, bij ons thuis. En we denken erover om dit aan elkaar als kerstcadeau te geven. Het past erg gaaf in ons huisje. Anyway, het hielp (helpt) ook, om het toch wel teleurstellende nieuws van Gent wat te verwerken... Want, er groeit niet meer . Links nu 2 folli's (iets van 12) en rechts nog steeds die ene, die nog steeds 11 is. Dus ik denk dat het een oude folli's is, maar goed. Links is nog wel wat kleins, mar dat doet nu niet meer mee, denlen ze. Dus tja...Woensdag terug en dan kijken of die kleine mee zijn gaan doen en of er Pregnyl gespoten kan worden. Tja... Prof de S : "Ook met drie follikels zijn er mensen zwanger geworden. En het ziet eruit als mooie follikels." Ook het BMS zag er goed uit, mooi drie laags, 6 mm. We wachten dus maar weer af. Morgen naar schoonfam. Heb tegen vriendlief wel gezegd, dat als we een zwangere melding krijgen, ik naar huis wil en NIET wil blijven. Dus, daar hadden we weer een kort moment van boze gezichten. Ben er erg kort in geweest en heb gezegd dat ik anders wel een taxi neem, maar ik niet heppydepeppie mee ga doen. No Way!!! Ga nu slapen meiden. En.... Voor allemaal, mooie kerst en moge er komend jaar maar veel mini-Kerstmannetjes en Kerstengeltjes bij zijn!! xxxx
Lieve Juulz, Hier weer een berichtje van mij. Schat wat maak je allemaal mee zeg. Hoop zo dat er wat meer gaat groeien en dat het EINDELIJK eens raak mag zijn. Heel dubbel zo he met die feestdagen. Ondanks dat jou grote wens niet is uitgekomen dit jaar wil ik jou en je mannetje fijne dagen wensen en natuurlijk een heel mooi en gelukkig nieuwjaar. We schieten wat vuurwerk de lucht in naar jou vlindertjes met een boodschap dat ze mama weer een nieuw kado moeten geven! Je bent een kanjer.
Juulz@ Lieverd wat een elende maak je ook mee meis . En je zelf verwennen mag hoor . Hebben wij ook gedaan dit jaar. Dikke knuf voor jou en je mannetje , december is en blijft een rot maand. Fijne dagen met je mannetje en familie. Wens je alle goeds in 2012 en vooral een liefde vol jaar.
Lieve, lieve Juulzon: hele dikke kerstknuffel...meid, wat kan ik zeggen behalve met enorm veel respect jouw verhaal te lezen? Jij gaat door zo'n achtbaan van emoties; en je bent er al vaker in geweest dan menigmens zal durven. Je verdient nu echt een beetje geluk in je leven meis, op welke manier dan ook: ik duim keihard voor je dat 2012 het jaar wordt voor jullie van duidelijkheid en emotionele rust.... En Juul, zo terecht dat je weg wil als er geweldig 'joehoe, ik ben zwanger nieuws' wordt medegedeeld. Dat zijn zulke vrrrrrrrrrrrreselijke momenten waarin je je zo klein voelt. Lekker doen waar jij je goed bijvoelt en nogmaals een dikke respectvolle knuffel voor jou en je mannetje!
Wat een lieve berichtjes weer .... Die herkenning en begrip en lieve woorden doen me enorm goed. En wat cool dat jij het hele topic hebt gelezen zonnestraal 77! Dank voor je woorden! En Marsim, wat lief dat je hier nog aanwaait!!! Amy, hoe voel jij je nu? Zo in december blijven het dubbele dagen... Anders was op 30 december onze frummel 1 geworden (van de miskraam van de 3e IUI)... Anders had ik nu met een frummel op schoot gezeten die - net als mijn jongste nichtje dat in oktober geboren was (van de BBZ)... En had ik zo'n heerlijke burgerruttige kerst gehad... Zo een waar we nu slechts nog van dromen... De kerst viel relatief gezien mee... Gelukkig geen zwangeren erbij. Toch erg. Dan slaak ik een zuchtje van interne verlichting omdat ik De Schoonzus in Kwestie met een glas wijn zie. Hoe typisch is dat? Morgenochtend gaat onze wekker weer vroeg, Gelukkig ben ik de rest van de dag vrij. Dus het interesseert me niet zoveel dat ik nu nog wakker ben. Heb voor mezelf wel bedacht - in afwachting met wat ze zeggen en wat er te zien is hoor - maar als er maar 3 folli's zijn en het zijn er 2 links, dan ga ik vragen om een escape IUI. Vind een punctie dan toch wel erg kleine kans.En heb zelf toch het idee dat die kleine kans die er is er altijd een is die Anderen overkomt. Onze statistiek focust zich meer op negatieve kansen... Maar goed, we wachten wel af. Hou jullie op de hoogte... Truste allemaal!!! xxx
Lieve Juulzon, Even kort, maar niet minder gemeend: heel veel sterkte en ik duim voor morgen! Veel succes meis.... Liefs
Juulz@ ken dat gevoel dat je nu eigenlijk met een frummel op schoot had moeten zitten. Had ik ook moeten hebben, maar helaas.als ik mijn nicht haar kleine zie gaat er veel verdriet door me heen want dat had ik ook moeten hebben , zij was even na mij zwanger. Hoop op recht dat jij volgend jaar een wondertje in je buikje mag vol dragen lieverd naar alles wat je hebt moeten door staan jij en je mannetje. dikke knuf mee voor morgen duim duim.