Misschien een leuk idee... Zullen we onze avaters aanpassen?? Voor Sikki hebben toen een klavertje 4 gedaan, bij mij staat hij er nog steeds maar Sikki is inmiddels lang en hartstikke breed ehh bol hihi zwanger!! Nu voor Juultje een ehh ehhh... Een draakje?? Het is immers het Chinese jaar van de draak! Ik ga eens kijken of ik een geluksdraakje kan vinden!! Doen jullie mee??
Maartje!!! Wat lief!!!!!! Word haast verlegen....!!! Enne, geeft niet dat je dit goede nieuws al hebt verspreid hoor ! Heb er uiteraard toch weer een heel boekwerk van gemaakt en dat ga ik nu even plaatsen! Draakje(s), blijf maar plakken!!!! xxxx
Vandaag is het Driekoningen. De radio geeft aan dat het precies 12uur is en dat het waterpeil het Noorden van Nederland erg hoog is en dat in de Groningse dorpen Woltersum, Wittewierum en delen van Ten Boer en Ten Post ongeveer 800 inwoners verplicht zijn geëvacueerd. De Rijn bij Lobith bereikt naar verwachting maandag de hoogste waterstand van ruim 14 meter boven NAP. De stijging van het water in Waal, Rijn en IJssel betekent dat de komende dagen meer uiterwaarden onder water zullen lopen. Dat is niet erg, want daar zijn uiterwaarden voor bedoeld, aldus een woordvoerder van het schap. Nou, je zult er maar wonen Volgens mij baal je behoorlijk als je met zandzakken in de weer moet om je huis droog te houden en uit voorzorg je spullen een verdieping hoger moet sjouwen Daar is onze natte plek in de hoek van het plafond in de slaapkamer door de harde storm gisteravond niets bij Maar ondanks de spannende situatie voor wat betreft de wateroverlast in Nederland, is ons nieuws van de dag van andere aard Na een onrustige nacht, waarin ik heel veel aan de embryos had gedacht waren ze doorgedeeld als er maar twee mooi zouden zijn doorgedeeld., dat zal al mooi zijn of in elk geval ééntje en da het liefst zonder fragmentatie Ik was dan ook al vroeg wakker en ben maar gaan douchen. Een stevig ontbijt had dr F de M gezegd en laat ik nu niet zon goede ontbijter zijn, al helemaal niet als ik zenuwachtig ben. Maar goed, een glas verse jus en havermout met soyamelk. Oké, dit klinkt voor velen niet lekker, maar ik ben dol op havermout en Allbrans en dat soort dingen. Voor in de auto nog een banaan mee , lijkt me wel een goed ontbijt. Vriendlief komt de badkamer binnen met kleine oogjes als ik mijn haar kam en een crèmepje en make-up op mijn gezicht smeer. Moet er immers goed uitzien voor de embryo(s), grap ik naar vriendlief die wat onverstaanbaars terughumt en vervolgens onder de douche gaat staan. Ik merk dat ik het heel spannend vind vandaag. Alsof het een beetje anders is dan anders. Misschien ook omdat het zo lang geduurd heeft dat we weer een punctie hadden. Onze laatste reeele kans was van de punctie in mei, toen er van de 12 follikels maar 2 matige emmys waren ontstaan. Somehow heb ik nu een beetje meer hoop In de auto probeer ik wat als-dan situaties aan vriendlief voor te leggen, maar hij is niet zo spraakzaam . Dan doe ik mijn ogen maar dicht en al dromend vallen mijn oog dicht en val ik in slaap. We zijn mooi op tijd in Gent. Er is niet veel parkeerplek, zoals gewoonlijk op dit tijdstip. We staan op de 2e verdieping in de parkeergarage. Moet met een volle blaas komen, maar ik hou het echt niet. De verse jus wil er toch echt uit. Besluit toch naar de wc te gaan en gewoon een halve plas te doen. Lucht toch een beetje op. Neem nog wel een flesje water mee om de boel weer aan te vullen . Just in case. Wat een logica bedenk ik toch weer. We moeten naar de 2e verdieping van P4 (voor de Gentgangers wel bekend). Vriendlief vraagt nog of we ons eerst moeten melden, maar daar staat niets van op papier. Was bij de punctie ook niet zo. Je gaat in de wachtkamer zitten en wordt vanzelf geroepen. Niet lang na ons komt er een stel met een kind van een jaar of 2 binnen. Een lekker druk jochie, zullen we maar netjes zeggen J. Vriendlief en ik kijken elkaar aan en praten zonder woorden. Om 10u15 worden we naar binnen geroepen. Na een uitgebreide legitimatiecheck (lees, paspoort bekijken en hardop voorlezen of ik het ben en of vriendlief vriendlief is) gaan we naar de transferkamer. Ik zie dat er op het bureau 1 foto ligt van een embryo. Er flitst door mijn gedachte gelukkig hebben we in elk geval een embryo. Al gauw vertelt de arts (weet haar naam even niet meer, erg vriendelijk, met bril) dat ze een kampioen hebben geselecteerd uit de vier embryos. Dat deze klaar is voor terugplaatsing en ook is gehatched. Aan ons de keuze of we nog een tweede teruggeplaatst willen hebben en of deze ook gehatched moet worden. Alle vier de embryos zijn namelijk doorgedeeld. Ik ben helemaal verbaasd! Ik vertel dat we met Prof de S in principe hadden overlegd dat er 2 zouden worden teruggeplaatst. De arts staat direct in verbinding met het Lab en knikt dat dit kan. De tweede topper wordt geselcteerd. De andere twee zijn goed genoeg om ingevroren te worden. Ik ben echt nog steeds helemaal verbaasd over dit - tot zover top resultaat! De Kampioen is een 8cellige zonder fragmentatie. De Topper een 9cellige, met ook amper fragmentatie. De Reservespelers zijn een 10cellige met zeer lichte fragmentatie en een 6 cellige zonder fragmentie. Zos score hebben we echt nog nooit gehad. Ja, ik had wel eens gedroomd van een cryo, maar nu hebben we er gewoon 2! Weet wel dat alles tot nu toe nog helemaal niets zegt, maar voor het moment geeft het zon blij gevoel in mijn buik!!! Daarna op de stoel en altijd moeten de artsen op zoek naar mijn baarmoedermond, zo ook vandaag. De aanwezige vroedvrouw ging met een uitwendige echo op mijn buik kijken naar de baarmoeder. Ze konden hem lastig vinden en ik vertel dat dit altijd het geval is. Ze vroeg of ik wist of hij naar voren of naar achter gekanteld ligt. Naar achter. Een langere eendenbek erin en daar was de baarmoeder in zicht. Inmiddels was ook de Topper gereed en konden beiden de baarmoeder in. Heel zorgvuldig werd de plek van de teruggeplaatste emmys bepaald, zodat ze mooi in het midden teruggeplaatst werden. Wel een heel verschil met MCK vind ik. Daar was het eendenbek erin, baarmoedermond gevonden, slangetje erin en succes. Nu lieten ze ook heel duidelijk zien op de echo dat ze mooi in het midden zaten, door middel van een luchtbelletje wat er achterbleef. Voor ik het wist was het gedaan en werd nogmaals uitgelegd dat ik alles mocht doen de komende tijd. Sporten, shoppen etc. Dat ik vanaf nu de utrogestan moet gebruiken en moet blijven doorgaan tot de uitslagvan het bloedonderzoek (19 januari). We krijgen een foto van de 8-cellige mee, van de 9cellige was er geen foto gemaakt, omdat die net pas was klaargemaakt voor de terugplaatsing. Ik vraag nogmaals of er echt nog 2 cryos waren. De arts moest lachen en zei dat ze het nog een keer aan het labo zal vragen, wat ze ter plekke ook deed. Jazeker, alletwee kunnen worden ingevroren. Ik was echt nog steeds flabbergasted. Met een brede lach en twee mooie emmys in mijn buik liepen we weer naar de auto. Weer een stapje verder. De vorige keer dat ik zwanger was (iets minder dan een jaar geleden) van de BBZ waren er een 7cellige en 8cellge terug geplaatst. En nu . Uiteraard zeggen de successen (nou ja, succes bij wijze van spreken in dit geval) uit het verleden niets over de resultaten van de toekomst, maar ik ben gewoon weer even hoopvol en dat is iets wat ik lange tijd niet kon zijn. Dus, nu straks lekker thuis, lui weer op de bank. En mijn goede voornemen? Heel gezond eten, veel fruit, noten, vezels en groente. Veel kruidenthee drinken (vind ik ook lekker), niet zoveel suiker (kan een enorme zoetekauw zijn ) en mijn allerbelangrijkste: op tijd naar bed en géén stress. Oké, weet dat je eigenlijk gewoon kunt blijven doen wat je anders ook doet, maar door mezelf dit voor te nemen, denk ik dat het helpt en geeft het me het gevoel dat het niet aan mezelf kan liggen als het eventueel niet zou lukken Weer zon zelfbedachte logica J Inmiddels hangen er weer grijze wolken klaar met regen en is het voor mij tijd om zo uit de auto te stappen we zijn bijna thuis vriendlief een dikke kus te geven en me in lekkerzit-kleren op de bank te nestelen. Oh ja, en om 2 utro bollen naar binnen proppen J. En daar gaan we weer duimen, bidden, hopen , kaarsjes aan en . Broeden op mijn draakeieren!!! En, zoals jullie begrijpen: daar zit ik nu dan, op de bank, met een kruik op mijn voeten (niet rechtstreeks op mijn buik, daar is-ie nog te warm voor) jullie lieve berichten te lezen en EINDELIJK de update te plaatsen!!! Liefs voor alle meiden die hier zo meeleven, vind ik echt echt echt heel bijzonderenswaarig (nieuw woord!) xxxx xxx
Prachtig Juul!! Wat een mooi resultaat en over 2 weken een nog veel mooiere test! Ik hoop met heel mijn hart dat we je over 2 weken mogen horen gillen!!!! Met een Yessssssssssssssss zwanger!
WOW juulz,....heb met bewondering en grote glimlach je verhaal gelezen!!! wat een top resultaat !!!!!! en wat ben jij ook een topper he?!?!! mn duimen gaan over uren maken! en zal vanavond t zp kaarsje branden!! laat jij je maar lekker verwennen well done girl!!!! ps: vind het trouwens mooi om te lezen hoe t daar int ziekenhuis gaat,..zo gaat dat hier niet helaas. maar t zijn wel hele lieve zorgzame dames/mannen en voel me er 100% op mijn gemak!! pps: wat is hatched?!?! (schaam,..loop al zo lang mee en weet t echt ff niet)
Maartje, goed idee! Juultje!!! Wat een mooi verhaal, en wat een score! Be proud of yourself! Ik zou dr zo van kunnen huilen. Ik duim, hoop, bid, klaver, en wat-al-nog-niet-meer, dat we nog ff samen kunnen zwangeren. Dat hadden we ooit afgesproken, en dat gaat ook nog gebeuren, weet t zeker! Hele dikke knuffel, en veel positieve energie voor de draakjes-in-de-maak!
Volgens mij is hatched of assisted hatching dat ze een knipje in het embryo maken om het beter te laten hechten/innestelen? Ik weet het niet zeker hoor... Juulz...mijn duimen draaien uiteraard ook weer. Het goede begin is er in elk geval! Nu duimen, hopen en bidden dat het tot een prachtig resultaat leidt!
oooh be happy,...dat ken ik wel,...dat doen ze hier niet! :s helaas!!! had dat ook wel een keer willen proberen!!!!
Wat geweldig om te lezen dat je een mooie tp hebt gehad!!! Nu op naar een plakkend wonder (of wondertjes ) (liefs van voorheen flippo123)
Jahoeeeeeeeee juulz, dit moet lukken, topresultaat! Zo zie je maar kwaliteit boven kwantiteit, jij hebt dat dubbel en dwars bewezen!!!!
Assisted Hatching is een methode dat er een klein lasersneetje in de embryo gemaakt wordt zodat de embryo makkelijker uit de schil kan treden.
Hoi Juulzon, Ben echt superblij voor je wat een geweldig nieuws zeg. Heel veel succes in deze 2 spannende weken en we moeten toch weer verder blijven duimen, dat de emmy's maar blijven plakken en je strakkies eindelijk zwanger mag zijn!! Veel liefs Bittersweet
Juul, super resultaat meis! Duimen draaien weer volop! * Spreekt draakjes toe..."blijf maar lekker warm 8,5 maand bij mama zitten!"*
Lieve, lieve, lieve schat. Ik schaam me een beetje. Want wat heb ik lang niet gelezen hier. Maar alsof het zo moest zijn, zoek ik dus precies vandaag je topic op! En wat lees ik een geweldig nieuws. Ik duim weer volop mee en hoop met heel mijn hart dat deze draakje(s) gaan innestelen en blijven groeien en groeien. Totdat er voor jullie ook een baby is om al jullie liefde aan te kunnen geven.