Oh ja? Wat is de kern van het verhaal? Staat het ook ergens online?? Ben benieuwddd.. *duimen AAN voor IUI van Jacq!*
Kwam dit tegen: Verrassend buisje verdubbelt de kans op zwangerschap - Fit & Gezond - HLN# Verrassend buisje verdubbelt de kans op zwangerschap Wetenschappers hebben een nieuwe behandeling ontwikkeld die de kansen op een zwangerschap verdubbelt. Het gaat om een behandeling van het baarmoederslijmvlies, waardoor het embryo zich beter kan innestelen. Van de vrouwen die de behandeling ondergingen werd 32,7 procent zwanger, ten opzichte van 13,7 procent bij de controlegroepen. Ook het effectieve geboortecijfer was hoger, met 22,4 procent ten opzichte van 9,8 procent. Slijmvlies De nieuwe behandeling werkt op het baarmoederslijmvlies, omdat vruchtbaarheidsexperten geloven dat een slechte kwaliteit daarvan een belangrijke factor is bij vrouwen die zwanger proberen te worden. Om zwanger te raken moet een bevrucht eitje of embryo namelijk ingeplant worden in het baarmoederslijmvlies. Het gaat om een complexe procedure, waarbij onder andere hormonen, groeifactoren en de door het immuunsysteem aangemaakte cytokines een rol spelen. Hoewel experten het proces niet volledig begrijpen, is het volgens Israëlische onderzoekers echter wel zeker dat een lichte beschadiging van het baarmoederslijmvlies resulteert in een verbeterde vruchtbaarheid. Zij stelden vast dat vrouwen die een baarmoederbiopsie ondergingen, waarbij een stuk weefsel van het baarmoederslijmvlies wordt weggenomen, twee keer meer kans hebben om zwanger te worden. Experiment Volgens een Amerikaanse studie stimuleert die beschadiging een herstelproces in het lichaam, waardoor groeifactoren en cytokines aangemaakt worden. Daarnaast verhoogt het ook de activiteit van de genen die verantwoordelijk zouden zijn in de voorbereiding van het baarmoederslijmvlies op de implantatie. Die bevindingen werden vervolgens getest in een nieuw experiment met 100 vrouwen bij wie de ivf-behandeling mislukte, hoewel hun embryo's van goede kwaliteit waren. Zij kregen ofwel de nieuwe behandeling, ofwel fungeerden ze als controlegroep. Goed nieuws Bij de behandeling wordt een lang plastieken buisje in de baarmoeder ingebracht. Die zogenaamde Pipelle wordt helemaal rondgedraaid, waardoor het een stukje van het slijmvlies afschraapt. Het is een pijnlijke procedure, die twee keer werd uitgevoerd in één maand. En met succes, want de kans op een zwangerschap verdubbelde ten opzichte van de controlegroep. "Het resultaat van dit experiment is zeer goed nieuws", zegt gynaecologe Sanjay Vyas. "Het mislukken van de implantatie als de kwaliteit van de ingebrachte embryo's goed is, is hartverscheurend, omdat het onvoorspelbaar is. Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten van de tests bij een groter aantal vrouwen." (lbs) 20/12/11 13u38
Niet online maar wel onmail. heb je een pb gedaan! Ben je nog geen lid van freya? Echt een aanrader vind ik zelf!
Weet even niet wat ik nog kan zeggen... Dat over beschadigen van baarmoederslijmvlies....heeft Sikki dat niet gehad in Gent? Of ben ik nu in de war?
Lieve Juul, ik denk aan je meis!! En ik snap helemaal dat je vooruit wilt kijken, daardoor verdwijnt verdriet (die er wel is, dat moet je ook weten) naar de achtergrond. Juulman kan het nu even niet bijbenen, die is ook verdrietig maar gaat er anders mee om. Het moment van zo'n test is zoooooooooooooo verschrikkelijk (als ie wit is), dat voel je door merg en been. Hij dus ook. Maarre, die cryo's.....dat zijn nog 2 kampioentjes....die ontdooien wel goed. Volgens mij doet Gent dat gewoon heel goed. Ik zou wel informeren inderdaad over die verrassende buisjes...want laat jij je maar verrassen zou ik zeggen!!
Och Juul, had in het andere topic gevraagd of de ongi was doorgezet maar zie hier het antwoord Gemeen........Ik hoop dat de paragnost gewoon jullie twee cryo's had gezien die strakje jullie blonde kindjes mogen zijn, knuffel!!!
@ Annedore, nee Sikki heeft dat niet gehad want deze techniek kan niet toegepast worden icm prednison.
Lieve Juul, Helaas had je gevoel het bij t rechte eind. Hoop dat je snel door kunt met een cryo. Dikke knuf voor jou
@ Juulzon, ik denk inderdaad dat het heel erg scheelt dat je heb gemaild. Ik vind het ook niet erg hoor, ik gun het je van harte! En voor ons komt het nu eigenlijk heel erg goed uit. We wilden eigenlijk de tp nog voor de VIA, maar eerlijk gezegd moet ik er even niet aan denken... Dus liever erna
Sikki heeft de poging voorafgaand aan de poging waarvan ze zwanger is geworden baarmoederkrasjes laten uitvoeren. Juultje, ga zo ff je PB beantwoorden. Kus
Thnx, heb de PB-tjes al gelezen en thnx again! Heb bedacht dat ik de 30e met Prof de S wil gaan overleggen wat zij adviseert op het gebied van: - 1 of 2 cryo's terugplaatsen (als ze alletwee overleven) - Pipelle, direct doen of eerst een poging zonder? - wanneer en hoe gaat cryo tp? En als het zonder Pipelle is en in natuurlijke cyclus, mag het al 'deze ronde', gezien mijn late eisprong in de natuurlijke cyclus? Hebben jullie nog goede tips / aanvullingen? Anyway, echt doorbreken wil mijn ongie nog steeds niet - terwijl ik toch echt maandag de laatste utro d'rin had gestopt . Wel af en toe een veegje rood , maar nog niet zo ehhh,zwaar zeg maar. Nog geen maandverbanden of tampons nodig. Jullie kennen de dirty details . Vandaag moest ik voor mijn werk naar A'dam. Op de trap naar beneden richting de stationshal lopen een jongetje van een jaar of 9 en een oudere man, met hoedje en grijs haar. Worden ze door een kennis even op de schouder getikt en de kennis vraagt aan het jongetje: "Hé wat ga jij doen in Amsterdam?". Waarop het kereltje trots antwoordt: "Het is Opa-dag. We gaan naar Nemo". Op zo'n moment krijg ik echt een brok in mijn keel. Het manneke keek zo trots naar zijn opa, zoals kinderen dat alleen kunnen. En de opa met dezelfde blik naar zijn kleinzoon. En dan schiet er door mijn hoofd... "Zal papa dat ooit met een kindje van ons kunnen? Wat zou hij toch een lieve opa zijn...". En tegelijkertijd word ik emotioneel. Want ik weet dat de kans heel reeel is dat dit nooit zal gaan gebeuren. Want als we uberhaupt zwanger raken en een kindje is 9.... Wie zegt dat mijn vader dan nog in goede gezondheid is om dat te doen? En voor ik het weet schieten mijn ogen dan door mijn eigen gedachten vol met tranen... xxxx
Juul ik weet zeker dat het gaat komen voor jou, dus helaas niet nu maar het komt nog wel en je vader gaat dat allemaal meemaken tot zover het kan!!!! Hou vertrouwen en je mag daarom verdrietig zijn! Zolang je daarna weer een stukje vertrouwen terugpakt (ook al is het geforceerd) waarin je zegt: Maar ik GA ook moeder worden en mijn vader WORDT ook opa. PUNT! Ik weet makkelijk gezegd door mij en ik wil het ook niet bagatelliseren dat weet je toch wel he!? Ik wil je alleen behoeden en helpen en steunen......*knuffel*........ Marjah, jouw gedachte, van word ik ooit oma, ik snap het zo goed!...Juist voor jou in jouw positie...ik vind het zo spannend voor je, ik hoop het zo van harte dat je oma gaat worden! Ook voor jou een sterkte en liefs knuffel!.....
Wow! Wat knap van jou dat jij zeker weet dat ze mama gaat worden!! --- Lief Juultje... Ik HOOP ontzettend dat je ooit mama gaat worden!! Ik HOOP het met heel mijn hart!! Ik FIK alles bij elkaar, opdat ik HOOP dat je ooit mama gaat worden en jouw blonde krullenbollen beide een hand van hun opa gaat vasthouden op de grote trap op het station. Ik wil het me namelijk niet anders voorstellen, maar ik begrijp als geen ander hoe bang en verdrietig je bent. En ook hoe lief mensen het kunnen bedoelen dat ze zeker weten dat het goed komt, je daar niet op durft te vertrouwen, simpelweg omdat niemand het zeker weet. Wist je maar dat het goed kwam als je nog 10 keer zou moeten IVF'en... Die verrotte onzekerheid ook, hé... Ik HOOP zo verdomde ontzettend dat die Tessa hartstikke gelijk had. Ik heb stiekem hoop dat ze niet voor niets zei dat die twee die toen in je buik zaten het niet zouden worden omdat ze al wist dat die het niet gingen worden maar de twee cryo's bedoelde, maar dat ze niet je hoop op dat moment weg zou willen maken!! En dat ze het zo dus zei om je vertrouwen te geven op wat komen gaat. En dat ze ontzettend gelijk had, dat jij mama gaat worden van twee krullenbolletje!! Hoop dat je daar stiekem heel goed in bent!!! En ook al voel je je misschien niet altijd even sterk, dat ben je wel!! Je bent heel vaak moe van alles, maar elk klein stukje hoop grijp jij vol overtuiging en vechtlust vast. Ik hoop zo ontzettend van alles!! En dit alles... Dit geldt ook zo verdomde ontzettend voor LiefMarjaahtje... Dikke knuffel, ik houd op afstand ook jouw handje vast. Jullie hebben beiden een plekje in mn hartje. Gewoon omdat jullie zulke lieve meiden zijn!!! Jij, Marjah zit nu weer in een hele spannende tijd... Wát hoop ik toch dat je nog een maand of 8.5 in spanning mag zitten. Maar ondanks nu kutwijf zijn, snap ik dat je niet durft te hopen en al helemaal niet te vertouwen. Daarom, houd ik je handje vast en probeer alle positieve energie jouw kant op te smijten!!! Gewoon, omdat... Kus
Juulz, lastig is dat hè, die mannen. Ik ben vaak genoeg ook alleen naar een meting geweest. Voor ons was het gelukkig heel dichtbij en vond ik het niet zo heel erg. Maar ze hebben volgens mij niet helemaal door wat een vrouw er allemaal voor over moet hebben en voor moet regelen. Cryo tp. Da's overal anders denk ik. Bij ons moest ik komen voor een echo rond dag 10 volgens mij. Dan keken ze of er eitjes groeiden en of er al een dominante was. Vanaf dan beginnen met ovutesten en bij een positieve test moest ik bellen en een paar dagen later vond dat de tp plaats. Moest trouwens na de verse poging wel een ronde wachten. Hoop dat jullie gelijk door mogen! Wow, wat een verhoogde kans zeg met die pipelle!
Hi Maartje, ik weet het niet zeker natuurlijk, en ik weet ook niet of jij dit ironisch bedoelde....Ik kreeg wel dat gevoel eigenlijk en vond het zelf niet zo prettig overkomen. Maar ter verduidelijking: na het verhaal van Tessa, iets waar ik echt heel erg in geloof, en ook het gevoel wat ik zelf kreeg bij Juul, denk ik inderdaad dat het gaat lukken voor haar nog ooit. Je hebt in elk geval gelijk dat ik ook niets zeker weet. Misschien moet ik me dus niet te 'zeker' uitdrukken maar ik wil Juul ook positief steunen juist nu na haar teleurstelling naast het verhaal van Tessa wat ook hoop geeft. Dat jij dan typt dat je het 'HOOPT', dat snap ik maar je hoeft het wat mij betreft niet zo te benadrukken op die manier...Ik heb liever dat je (als dat zo is) gewoon zegt wat je eventueel dwars zit.... (dat laatste voeg ik nog even apart toe)
@ Astarte, natuurlijk bedoel je het goed en wil je Juulzon graag steunen. Maar heel eerlijk gezegd kreeg ik zelf ook een beetje een naar gevoel bij je berichtje. Dus ik snap Maartje eigenlijk wel. Ik ken je niet, en ik ken je band met Juulzon niet dus misschien neem ik het heel anders op hoor. Ik denk ook niet dat je het wil bagatelliseren, maar het klinkt wel heel erg zeker En dat is wel erg gewaagd. Ik wil je door deze post niet veroordelen, of een discussie op gang brengen. Maar ik wil je bewust maken van je opmerking, en hoe die over kan komen.
@Saskia, dat begrijp ik en dat schreef ik ook naar Maartje: ik weet ook niets zeker, dus dat kan ik begrijpen van jou en haar en ik zal dat ook weer terugnemen bij deze. Maar ik heb wel vaak een intuïtief gevoel bij dingen en dat gevoel dat het gaat lukken krijg ik gewoon bij haar heel sterk. Maar nogmaals, het is niet mijn bedoeling om zo over te komen het is enkel mijn bedoeling om Juul te steunen in deze deze lastige periode, zeker zo na de TP die mislukt is. Dus bij deze, Juulz, ik hoop dat je mijn opmerking begrijpt en ook dat ik niets zeker weet. Alleen dat ik een sterk gevoel erbij heb dat het nog wel een keer gaat lukken, dat is alles..... Liefs