IVF-Dagboek van Daffie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door daffie76, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meiden,

Wat lief dat jullie me in de gaten houden hier ;) Ik probeer wat minder aanwezig te zijn en dat lukt me wonderwel goed. Ik merk ook dat ik me hier goed bij voel, omdat ik dan ook weer bezig kan zijn met andere dingen en me niet concentreer op alleen maar "het zwanger willen worden" (nog steeds wens nummer 1 hoor ;) )

Eerder vertelde ik dat ik in Maart wel weer de volgende poging zou willen doen, maar dat gaan we zeer wrs uitstellen. Niet omdat ik het nog niet zou aankunnen, maar meer omdat ik ook nog met die ellendige voetblessure zit waar ze nu volgende week een MRI-scan van gaan maken. Aan de hand van die scan wordt er gekeken of er een spuit ingaat of dat de orthopeet er wat mee moet doen. Dit valt samen natuurlijk niet te combineren en aangezien ik goed in mijn vel wil zitten voor een volgende poging, hebben we besloten eerst mijn voet te laten behandelen en daarna weer verder te gaan....

Ik ben echter wel heel benieuwd naar het evaluatiegesprek en wat daar uit komt...hebben ze een oorzaak gevonden en is daar wat aan te doen. Gaan we de volgende poging ICSI doen of hebben ze andere ideeen hierover... Mijn gedachten ratelen weer hahaha.

Gisteren was de drieling van mijn neef en nicht jarig. Ze zijn 1 jaar geworden en door middel van IUI met hormonen gemaakt :) Dus pas maar op, want zo heb je een drieling en wat zijn het een schatjes! :D

Meiden, jullie lezen vrijdag wat er uit het gesprek is gekomen...

Dikke knuf Daffie

2. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Lieverd,

Tsjonge wat een gedoe rondom je voet he? Daar "loop" je ook al lang mee nu! Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden en je voet kunnen genezen, en dan zit je inderdaad wel beter in je vel voor een ICSI poging!

Ik hoop dat je vrijdag een prettig gesprek zult hebben en ik zal je volgen en blijf duimen!

Dikke knuf

3. wolly

wolly Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als dat betekend dat je iets minder hier bent dan moet je dat zeker niet laten.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je voet.

Heel veel succes vrijdag met het evuluatie gesprek hopelijk krijg je goed nieuws.

Ik duim voor je meid.

Liefs wolly :)

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Daffie,

wat een slimme keuze van je.
    Soms moe je idd je verstand laten spreken voor je gevoel.
    Het werkt idd niet als je in behandeling bent voor je voet en dan ook nog een nieuwe IVF poging start. Desalniettemin, hoop ik toch dat je weer snel van start mag gaan, als jij er klaar voor bent.
    Ik ben ook wel benieuwd wat ze vrijdag zeggen op de evaluatie.
    Ik kom wel even lezen en ik denk aan je.

Liefs Hope

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Daffie, dank je wel nog voor je wijze woorden van gister, je hebt gelijk, mannen zien het toch anders! En voor je evaluatie alvast heel veel succes meid, ik ben benieuwd wat je allemaal te horen krijgt, en hoe het nu de volgende keer zou gaan. Heel moedig van je om een poging uit te stellen, soms werkt dat echt op je ontspanning ook, althans bij mij wel. Hoe dan ook, ik hoop dat jouw wens uiteindelijk toch in vervulling mag gaan! Balen zeg je voet, ik hoop echt dat het snel beter gaat!

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meiden,

Gisteren las ik op het IVF topic dat pogingen niet geteld werden als er geen bevruchting plaatsvond, dus toen heb ik vanmorgen toch maar eens de IZZ (de zorgverzekeraar) gebeld of onze mislukte poging nou meegerekent wordt of niet....en wat blijkt...
    Deze poging is niet helemaal afgemaakt omdat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden en er dus geen terugplaatsing is geweest en daarom tellen ze hem niet mee :D :D :D :D :D :D :D

We hebben dus nog steeds 3 pogingen te gaan, onze dag kan niet meer stuk! ;) :D :D

en wij maar denken dat er een poging weg is en we nog maar 2 kansen hadden. Nu is er alleen een grote teleurstelling en wat tijd weg, maar we kunnen gewoon nog 3 ICSI pogingen ondergaan! :D :D :D

Liefs Daffie

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Lieve Daf,

Wat een goed nieuws! Heb je het wel schriftelijk laten bevestigen? Dat is bij deze behandeling wel echt belangrijk hoor, want ze zeggen zo tegen je nee dat heb je verkeerd gehoord, naam of niet..

Liefs,
    Elvira

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He Elvira,

Ik had al een mailtje van ze binnengekregen, maar wilde het alleen mondeling bevestigd krijgen. Het staat dus op papier! ;)

Groetjes Daffie

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Goed zo Daf.
    Ben zoveel ellende met die verzekeringen tegen gekomen, dat ik echt iedereen attendeer op schriftelijk.
    Wel beter hoor. Toch nog 3 pogingen.

Groetjes,
    Vier

10. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    TOPNIEUWS VOOR JOU MEID! Ik kan me voorstellen dat jouw dag niet meer stuk kan. Dat geeft de burger weer moed!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

He meiden,

Zijn weer terug uit het UMC na de evaluatie. Hebben een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en hebben al onze vragen rustig kunnen stellen. De zaadjes bleken echt te zwak te zijn en konden zich inderdaad niet hechten aan de eicel, wat ze normaal gesproken doen voordat er eentje de weg naar binnen vindt...

Er is nu gekozen voor ICSI om de zaadjes toch in de eicel te krijgen.
    Ook waren er wat weinig eicellen opgewekt, dus de puregon gaat verhoogd worden naar 225 eh per keer.
    We zouden i.p de volgende cyclus al mogen starten, had ze ook al een punctiedatum voor liggen in april haha ;) , maar heb uitgelegd dat ik eerst mijn voet goed wil hebben en daarna wil starten. Dit vond ze een hele goed keuze, omdat ik dan ook maar 1 ding heb om me druk over te maken wat de stress toch verminderd. Nu moet ik dus bellen als ik de uitslag van de MRI van mijn voet krijg en dan gaan we kijken wanneer ik ga starten met de pil. Waarschijnlijk zal dit dus april gaan worden.
    Ze was heel duidelijk en heel blij dat onze verzekering het niet als 1 poging gezien heeft...dit blijkt inderdaad niet bij elke verzekering zo te zijn, maar zou toch eigenlijk moeten zoals ze dat vertelde!

Ik ga nu dus het lange schema spuiten met eerst de pil, daarna de Decapeptyl en daarna de Puregon. De Pregnyl wordt gehalveerd ivm de reactie die ik hierop gehad heb de vorige keer!

Zo, dit was mijn verhaal weer...ben blij dat dit gesprek erop zit en dat we weer naar een volgende poging toe kunnen werken! :D

Dikke knuffel voor jullie allemaal,

Daffie

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wauw dafiie wat een goede berichten van jou kant.
    Ben zo blij om zo`n goed nieuws van je te horen.

Eerst blijkt dat de poging niet telt! dat is helemaal geweldig.

En nu weet je ook zeker dat je ICSI gaat doen.

Dat zijn mooie berichten.
    oke, het was mooier geweest als je nu gewoon wel zwanger was geweest.
    Maar je kunt nu weer vooruit kijken en je op de toekomst gaan richten.
    Ow meis, ik ben zo blij voor je.

Ik geloof niet dat CZ de poging niet meetelt als de bevruchting niet lukt.
    Zij tellen gewoon vanaf het begin de poging.
    Of heeft iemand andere ervaringen met de CZ?
    Jij zit iig goed bij IZZ, dat blijkt wel ;)

Nu nog je voet laten herstellen en dan:

Go Daffie, Go Daffie, Go Daffie je gaat er weer voor! :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Ik ga je zeker weer supporten.
    Liefs Hope

13. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Daffie, fijn dat je nu weer meer weet, en ik hoop echt dat je maar 1 icsi poging nodig hebt! Wat raar altijd he, met dat zaad, ik wist trouwens niet dat dat zo werkte met dat hechten aan een eicel voordat het binnen kan dringen. Weer wat geleerd! Nu die voet nog weer beter, en je kan de wereld weer aan meid! Go for it! Ik duim voor jou!

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dank jullie wel meiden,

ik ga straks naar mijn werk, gelukkig weer eens een avonddienst. Wel op AT-basis, maar toch...

liefs Daffie

15. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Succes met werken Daffie!

16. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey Lieve Daffie,

Fijn dat je gesprek zo goed is verlopen! En helemaal toppie dat de verzekering het niet als poging ziet!

Nu ga ik heel hard duimen dat je voet snel beter is! En dan daarna heel hard voor je nieuwe poging!

Alles komt goed meissie!

xxx

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Oooh Daffie, jij hebt veel goed nieuws gekregen vorige week!

Nog 3 pogingen en ook meteen een actieplan voor de volgende ronde! Het klinkt allemaal goed hoor!

Nu maar zien dat die voet in orde komt en dan weer volluit er tegen aan!

18. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Even jouw topicje wat hoger in de lijst zetten.

Hoe is het nu? Al iets beter met je voet?

xxx

19. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    He meid..ben even komen piepen...weer geweldig nieuws gelezen hier...weer alle pogingen toe goed :D Maar meid, die heb je gewoon helemaal niet nodig! Die 1e icsi gaat em gewoon worden! :thumup:
    Gaat het al wat beter met je voet?
    Wel goed dat je besloten hebt te wachten met de icsi tot je voet weer helemaal oke is. Dan kan je je volop concentreren op die behandeling. Heb toch ook gemerkt dat het gewoon te zwaar is als je nog met andere dingen in je hoofd zit ;)

Blijf je zeker nog wel in de gaten houden hoor :thumup:

20. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Daffie,

Ik kwam weer eens bij je spieken. Zo nu en dan lees ik even mee.
    Fijn te horen dat je nog 3 pogingen heb.
    Maar net wat Mobius zegt jullie hebben er geen 3 nodig ;)
    Hoop zo dat het snel raak voor jullie is :thumup:
    Heel veel sterkte en succes verder. [-o<

Liefs Jetje

Deel Deze Pagina