samenlevingstest, hoe zit dat nou?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by joseetje26, Jul 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden, vraagje, ben met 2e ronde clomid 50 mg begonnen en heb nog recept gekregen voor nog 3 keer extra, daarna? heb geen idee, waarschijnlijk wat onderzoekjes? ik geloof niet dat je maar non stop clomid kan nemen toch?

maarr.... bij een heleboel meiden op het pco topic is een samenlevingstest gedaan, bij mij niet, waarom weet ik ook niet waarschijnlijk gewoon het beleid van het zh. zaad was goed, bloed ook etc...

maar nu vroeg ik me af als die test op het juiste tijdstip is uitgevoerd en negatief is, betekent dat dan dat je eigenlijk aan clomid niks meer hebt? moet je dan meteen over op iui? of bestaat er toch een kans dat je gewoon zwanger kunt worden? ik lees en hoor zoveel tegenstrijdige berichten... aangezien zowat iedereen hier ( helaas ) inmiddels ervaringsdeskundige is geworden, vroeg ik me af of iemand deze vraag kan beantwoorden

groetjes Jose

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik kreeg ook pas na 6 rondes en na de 2e ronde spuiten een samenlevingstest. Denk dat dat bij elke ziekenhuis of gyn weer anders is. Zwanger worden met een negatieve test is zeker niet uitgesloten, je hoeft immers maar 1 zaadje te hebben die er wel doorheen komt! Maar als er echt geeneen zaadcel meer te zien is of je bent echt heel erg zuur, dan worden de kansen wel een stuk kleiner. Dan zal de volgende stap idd IUI zijn, dan omzeil je je slijm. Clomid KAN ook je slijm aantasten. Bij mij maakte het mijn slijm niet zuur, maar wel wat dunner dan wat mooi zou zijn.... ben ook niet met clomid zwanger geraakt, maar met hormooninjecties.

Heel veel succes hoor!

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij mij waren alle zaadjes dood die ze in mijn slijm terugvonden, en ik ben toch zwanger geraakt. (overigens niet met clomid)

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    dank jullie wel. ... kennen jullie dat gevoel overal beren op de weg te zien? clomid slaat super aan, op dag 15 een eisprong, niks te klagen dus .... maarja ik zou toch het liefst willen weten of het goed is.

princess hoe ben jij dan wel zwanger geraakt? ook met spuiten?

groetjes Jose

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik had ook een stuk of 5 negatieve samenlevingstesten. Mijn slijm is te zuur. Het zaad van mijn man is wel goed. Ik slikte Clomid en ze dachten dat het mogelijk daar aan zou liggen. Bij mij was dit niet het geval, Want ik ben overgestapt op injecties en heb nog steeds te zuur slijm. Wij gaan deze ronde dan ook voor IUI.

Maar idd wat Makkie zegt, Het hoeft niet altijd te betekenen dat een zwangerschap op de natuurlijke manier uitgesloten is. Tenslotte hoeft het er maar 1 te zijn. Succes iig!

Liefs Nikkie

6. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Wij gaan na de vakantie beginnen met hormooninjecties, wij hebben 5 ronden clomid gehad nu resultaat was goed 2x maar nu zien ze dat de cyclus langer dan 35 dagen duurt dus was de volgende stap hormooninjecties, wij hebben ook een samenlevingstest gehad die was eerst te vroeg en daarna negatief al het zaad was dood, dus nu gaan we hormooninjecties doen omdat clomid dat ook kan veroorzaken, dus we hopen dat dit wel aanslaat.

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ben gewoon spontaan zwanger geraakt. Mijn vriend had zwak zaad, maar er is er toch eentje doorgekomen. De gyn vertelde ook dat hij wel dode zaadjes zag, maar dat de levende misschien al weg waren.

Volgens mij is bij een compleet negatieve samenlevingstest, geen enkel zaadje in het slijm te bekennen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    Ik weet dat sommige ziekenhuizen/ gyns geen ST doen omdat het een beetje omstreden is. Het hangt zo ontzettend van het moment af! Bij ons is het wel gedaan, maar vond het al met al geen pretje.. Maar goed, anders eens aan je gyn vragen!

LIefss, Taliaa

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja i k kan het vragen ja, maarik heb steeds het gevoel dat ik de behandelingen zo veel mogelijk uit wil smeren. eh ja hoe moet ik dat nou uitleggen... ik had bedacht als ik er nu om vraag dan is de uitslag misschien negatief en dan moet ik misschien meteen iui terwijl de clomid prima lijkt te werken en ik dat nog zeker 10 keer mag nemen volgens mij, maarja heb een recept voor in totaal 5 clomidrondes gekregen en daarna zullen we er denk ik toch aan moeten geloven.

xx jose

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wij hebben 2 compleet negatieve samenlevingstesten gehad. En ben nu voor de 2e keer spontaan zwanger zonder medische ingrepen.

Volgens mijn gyn die de testen deed, zegt een samenlevingstest alleen wat als ze levende zaadjes vinden. Dan weet je zeker dat dat goed zit. Als ze geen levende zaadjes vinden, kan er wat aan de hand zijn maar dat hoeft niet. Geen echt waterdichte test dus.

Succes met de clomid, hopelijk slaat het snel aan!

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    voor mij helaas exact hetzelfde verhaal!

Share This Page