Ik heb begrepen dat koffie niet zo goed is voor het zwanger worden. De vorige keer dat ik zwanger wilde worden, dronk ik nog maar 1 kopje per dag. Ik heb toen heel langzaam geminderd. Nu prijs ik me gelukkig met een heerlijke dochter, maar ze slaapt nog steeds niet door. Ik dus ook niet. Ik ben vaak moe en drink nu wel zo'n 2 mokken OF 3-4 kopjes koffie per dag. Mijn gyn zegt: nooit van gehoord dat het slecht is, maar overdaad schaadt altijd. Hij vond de hoeveelheden het niet te veel. IVF/IUI-dames: Hoeveel koffie drinken jullie nog? Ik probeer wel te minderen, maar het lukt erg slecht.
ik heb wel eens horen zeggen dat cafeine-vrije koffie beter is. maar beter een sterke bak koffie dan stress, toch? tja, wat is goed?
Ik heb eerder wel niets meer gedronken, maar ik vind het toch wel erg lekker en wil me niet alles ontzeggen. Dus ik drink nu 2 kopjes per dag. Wordt overal aangegeven als veilige hoeveelheid. Verder drink ik alleen caffeinevrije thee (fruit welness of rooibos), drink nooit cola en eet ook nauwelijks chocolade ofzo.
Voor m'n zwangerschap makkelijk 6-8 bakken op een dag, ook tijdens de IVF,ICSI. En tijdens m'n zwangerschap, 0! Ben in t begin heel ziek geweest, waardoorik 5 dagen haast niks heb kunnen eten, en toen had ik totaal geen trek in koffie, dus meteen maar laten staan. En nu drink ik t nog steeds niet veel, misschien 1/2 kopjes per week.
Het gaat om de cafeïne, dat kan een verhoogde kans op een miskraam geven heb ik begrepen. En dat zit ook in bijvoorbeeld thee, cola of chocolade. Het is het beste om niet meer dan 3 koppen koffie te drinken of zes kopjes thee. Ik was helemaal gestopt met koffie op mijn werk toen ik met IUI/IVF bezig was, af en toe dronk ik nog wel eens een kopje. Nu ik zwanger ben drink ik nooit meer koffie, kon de geur ook niet verdragen in het begin. Nu gaat het wel weer maar ben ik het ontwend.
Ik dronk altijd 2-3 bakjes per dag. Laatste jaar nog maar 1 bakje per dag. En sinds vorige week hebben we een nieuwe koffieautomaat op het werk waar ontzettend smerige koffie uitkomt, dus denk dat ik door de week straks helemaal geen koffie meer drink . Maar kan me niet voorstellen dat dat ene bakje minder nou nog zoveel uitmaakt...
Ik drink normaal meestal tussen de 2 of 3 koppen koffie per dag. Ook tijdens IVF, heb nog niet eerder gehoord dat dit heel slecht zou zijn.
Ik heb tijdens de eerste en tweede ivf/icsi geen caffeine genomen. Zou slecht voor de eicelkwaliteit zijn. Nu ik weet dat mijn eicellen zowiezo al slecht zijn vanwege POF (amh laag 0.92) ben ik veel minder streng. Ik drink gewoon koffie en thee zoveel als ik daar zin in heb. De ene dag is dat 1-2 koffie, maar op andere dagen ook wel 4 koppen.
Dank jullie wel voor de reacties! Helaas kon ik tijdens mijn zwangerschappen koffie prima verdragen, al vond ik het prima om weinig te drinken. Ik dronk in mijn eerste zwangerschap nog 1 kopje per dag en in mijn 2 zwangerschap 1-2 kopjes per dag.... Liever zou ik in de zwangerschap (en na de TP) helemaal stoppen met koffie.