@veerle ik zou inderdaad dan voor icsi kiezen als die kans er is. Ik heb voor ivf gekozen want het zaad is heel erg goed.
Ha dames, hier gisteren de eerste spuiten gezet; deca en gonal f... afwachten nu weer hoe het aanslaat. Ben in ieder geval dus weer begonnen...
Even een vraagje.. Konden jullie gewoon doorwerken in een ivf poging? Ik bedoel dus met hormonen spuiten en tussen de punctie en terugplaatsing? Ik heb namelijk fysiek best zwaar werk, en hoor dat sommige best last hebben. Niet veel collega's weten dat ik binnenkort ga starten met ivf en dat wil ik graag zo houden, is dit enigzins mogelijk? Kheb pas a.s. donderdag mn intake, maar wil wel wat info winnen.. bedankt alvast voor de reactie.
Bij mij viel het allemaal heel erg mee. Van de hormonen spuiten werd ik alleen een beetje moe en na twee weken alleen decapeptyl werd ik erg duizelig. Maar dat ging wel over toen ik de gonal f erbij spoot. Na de punctie heb ik wel een middag op de bank gelegen, maar ook dat viel erg mee. Ik had wel maar twee follikes die aangeprikt hoefden te worden, dat telt denk ik wel mee. Volgende dag gewoon naar werk gegaan. Nergens last van. De tp stelt helemaal niks voor. Dat is een kwestie van eendebek erin, embryo erin, en daar voel je echt helemaal niks van. Daarna ook gewoon weer alles gedaan (sint gevierd zelfde middag nog...) Dus ja, ik heb gewoon mijn leven kunnen leiden zoals altijd. Ben nu wel met de tweede poging bezig en heb mezelf voorgenomen om wel meer rust te nemen. Niet dat dit ermee te maken heeft denk ik, maar gewoon voor mijn eigen gevoel. Vooral tussen de punctie en de tp wil ik het wel wat rustiger aan doen.
Ik ben op dit moment bezig met stimulatie. Ik spuit deca en fostimon. Ik heb nagenoeg nergens last van. Ik heb wel mijn agenda redelijk leeg gehouden. Even richten op elkaar en leuke dingen. Genoeg slapen, goed eten, veel drinken etc. Maar verder gaat het prima. Maar goed, je kunt wel bijwerkingen krijgen, dus zorg dat je genoeg paracetamollen bij de hand hebt. Mocht je een slecht humeur krijgen, gooi het desnoods op menstruatie ofzo En zorg gewoon goed voor jezelf. Verwen je zelf, ga in bad, ga lekker tutten, doe leuke dingen. Gun het jezelf. Volgens mij is het dan wel goed vol te houden.
hoi allemaal, Ik heb na de punctie echt 3 dagen plat gelegen en mijn pijngrens is hoog hoor maar kan ook met de aantal follikles te maken hebben bij mij zijn er 32 weggehaald dus dat heb ik echt gevoeld . Ik kon ook niet veel zodra ik ging lopen had ik steken in mijn buik. Ik kan niet meer wachten officiel mag ik zondag pas testen wat denken jullie een poging doen of is het te vroeg.
Heel erg bedankt voor jullie reactie!! Ik weet natuurlijk dat het voor iedereen anders is, maar dan heb ik iig een indicatie.. @muk Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten, maar ik raad je toch aan om iig tot zaterdag te wachten. Want als die positief is kan dit nog vd hormonen zijn en als die negatief is denk je het is vast te vroeg om te testen. Ik denk dat je je zelf dan ook gek maakt. Maar goed het is jouw lichaam dus doe wat je ingeeft Succes!
Dames, ik ben 24 dec begonnen met ICSI. 7 januari de punctie gehad: 8 eitjes, 6 rijp, 5 mooie embryo's! Zo blij (met ivf in aug: 5 eitjes, 4 bruikbaar, 3 embryo's, 2 mooie, geen cryo's)!! Woe 9 jan is 1 embryotje teruggeplaatst. Had erg veel last van m'n buik na de punctie. Rust voor geschreven gekregen (dat helpt gelukkig). Nu het vreselijke wachten... Ik duim met jullie mee; jullie met mij?
Oh Juudje, wat spannend. Natuurlijk duim ik voor je. En de rest ongetwijfeld ook. Ik verwacht de punctie in de tweede helft van volgende week (wij gaan voor icsi), dus ik ben ook wel blij met het weekend wat er op volgt. Ik ben alleen niet zo goed in rust houden, maar waarschijnlijk zal ik wel moeten Probeer wat afleiding te zoeken, anders word je gek deze twee weken!!!
dames, ik zit te wachten natuurlijk maar heb dinsdag getest om te kijken of pregnyl nog werkzaam was, maar was er niet want mijn test was negatief. Ik heb vandaag toch weer getest met clearblue en hij is gewoon positief. Zou het echt zo zijn 3 dagen te vroeg. Ik vraag mij af hoe betrouwbaar het is.
Hoe betrouwbaar het is zou ik niet weten. Maar je hoort overal dat je vooral niet te vroeg moet testen (alsof je jezelf daarvan kan weerhouden!)... Ik zou voorzichtig positief zijn, denk ik, maar hou wel in je achterhoofd dat het over een weekje heel anders kan zijn!
Muk ik duim voor je dat hij positief blijft! En Juudje voor jou natuurlijk ook dat hij positief wordt. Hoelang moet je nog wachten voordat je testen mag? Ik heb nadat de IVF kliniek weer open was meteen gebeld en kan de 29e langskomen voor mijn eerste gesprek. Later dan gehoopt, maar blij dat het gepland kan worden. Moet iedereen die niet aan de pil is beginnen met het slikken van de pil bij zijn eerste menstruatie voor IVF? Ik heb inmiddels mijn directeur en duo-partner ( onderwijs) op de hoogte gebracht zodat zij weten waar wij aan gaan beginnen. Data ga ik niet doorgeven omdat wij niet lastig gevallen willen worden op spannende dagen, maar zelf willen kiezen of we iets melden en wanneer. Dit heb ik ook duidelijk aangegeven en ze begrepen het volledig en steunen mij in alles. Enorm blij mee dat ik het verteld heb.
GEFELICITEERD MUK!!!! tuurlijk kan je 3 dagen eerder positief testen!!!!! Als je al een testje gedaan heb voor de pregnyl en die eruit was is deze gewoon van een zwangerschap!!! duim voor je dat het goed blijft gaan meis!!!!
bedankt allemaal Ik heb inmiddelels 6 testen gedaan en blijft positief)), ik mag op 28 januari naar de echo dan weet ik of het er 1 is of misschien 2, heb namelijk 2 terugplaatsingen gehad. ( wou ik zelf heel graag trouwens) Ik blijf voor jullie duimen...
@muk: denk dat je gewoon zwanger bent hoor! Gefeliciteerd! Nu nog spannend of het er een of twee zijn!!! Geniet ervan!
Muk gefeliciteerd!! Denk toch wel dat je zwanger bent dan.. @veerlev Ik hoef niet aan de pil voordst we ivf gaan doen. Ik moest wel eerst bloedprikken en ik moet nog een colposcopie doen ( een bioptie vd baarmoedermond) omdat 4 maanden geleden mijn uitstrijkje pap2 was. Dit moet eerst goed zijn. Als de bloeduitslagen en de uitslag vd biopt (24 jan) goed zijn mag ik de 1e dag van mn menstruatie beginnen met de hormonen. Kheb alles al in huis. Is de biopt niet goed moeten we dat eerst goed krijgen met medicijnen en dan daarna mag ik beginnen. Allemaal beetje onzeker dus, baal ervan. Khad graag gelijk begonnen. 7 febr krijg ik uitslag. Ik moet dan ong. 10 febr ongesteld worden.. Heel verhaal haha
Ik heb ook niet eerst de pil hoeven slikken. Morgen mag ik weer naar het ziekenhuis. Kijken hoeveel follikels er gegroeid zijn tot nu toe. Ben heel benieuwd, maar op de een of andere manier reken ik nergens op... gek he? Ben na de eerste poging wel echt even van mijn wolk geslingerd en heb nog niet de moed gehad om er weer op terug te klimmen. Het lijkt wel of ik het er nu gewoon een beetje bij doe, terwijl bij de eerste poging mijn leven in het teken stond van ivf. Snap er zelf ook niets van hoe dit komt hoor. Misschien wel de hormonen? @Maria: nog even spannend dus. Hoop dat je snel kunt gaan beginnen. @Muk: hoe is het nu? Nog steeds positief? Ben benieuwd!!!
@Maria, blij te horen dat ik niet eerst nog een maand aan de pil misschien nog moet, want wil gewoon beginnen. Ben als sinds december bezig met een afspraak plannen. Vandaag gaan menstrueren de 29e mijn eerste gesprek dus hoop bij mijn menstruatie in februari te kunnen starten met alles. En hoop ook dat jij dan starten kunt, dat alle uitslagen goed zijn en je eindelijk kunt beginnen. Beginnen we ongeveer rond dezelfde tijd als alles goed gaat. @Poema, heel veel succes morgen in het ziekenhuis! en misschien ook wel heel goed dat je het nu een beetje op je af laat komen, geeft minder stress en emoties misschien wel en als ze goed nieuws hebben met de follikels zit je er zo weer helemaal in hoor!!