Hoi meiden, Toch maar even een apart topic voor deze vraag. Situatieschets heb ik ook al in andere topics gegeven, sinds 2015 kinderwens, hele riedel doorlopen, laatste ivf/icsi geen embryo's, arts in NL raadt eiceldonatie aan. Inmiddels is ons ook wel duidelijk geworden, na alle informatie van onze kliniek en het lezen van onderzoeken, dat een second opinion in het buitenland wel echt een derde wereldwonder moet worden, willen we er nog wat aan hebben. Die staat binnenkort al gepland. Dus zijn we gaan praten en nadenken over eiceldonatie. Mijn man en ik zijn er wel een beetje uit dat we het allerliefst een voor ons bekende donor willen als het eiceldonatie wordt. In het begin dat we dat te horen kregen, leek dat een onmogelijke taak, want wij zijn dan wel 'jong' begonnen, onze omgeving is dat niet per se. Toevalligerwijs raakte ik weer in gesprek met wat mensen die ik al een tijdje niet had gesproken. En sommige vrouwen, even een slag dieper dan onze directe vriendenkring, heb ik zelf benaderd. Met als resultaat dat een aantal vrouwen heeft aangegeven geïnteresseerd te zijn om ons te helpen. Alleen hebben sommige van die vrouwen 'iets' waardoor het 'vandaag' (bij wijze van spreken dan, he) nog niet kan. Bijvoorbeeld nú nog zwanger. Even voor de goede orde, dat maakt ons natuurlijk niet uit want wij hoeven ook niet nu al te starten, maar meer... Er gaat best wat tijd overheen natuurlijk voordat iemand echt 'ja' zegt. Alle vrouwen die het tot nu toe hebben aangegeven zien wij absoluut zitten, omdat ze nét niet dichtbij genoeg staan en tegelijkertijd weten we zeker dat ze goed bij ons passen. Tot nu toe heb ik op hun vraag gereageerd met een enorm lange folder én een mail met uitleg hoe wij er in staan. Echt praktische zaken heb ik niet altijd nog benoemd omdat het voor ons nu meer gaat om iemand die er hetzelfde in staat qua gevoel. Daar kwamen positieve reacties op. Mijn vraag aan jullie is.... Voor wie gekozen heeft voor een bekende donor, hoe hebben jullie dit doorlopen? Is het logisch dat je afspreekt om na een zwangerschap verder te praten? Of wil je echt al een ja hebben voordat je wacht (nu zeg ik het wel heel bot, maar bij wijze van spreken)? Hou je iemand op de hoogte? Is het gek om meerdere donoren op het oog te hebben? Ik ben nieuwsgierig hoe jullie dat hebben aangepakt.