Binnenkort beginnen we met ivf "Mag" jou man van jou alcohol drinken in de periode tot het moment dat hij zijn zaad moet inleveren? Hoe lang vantevoren stoppen jij en je man met drinken? Pas als je begint met spuiten voor de ivf of eerder al ? Zijn zaad was bij controle goed.... maakt het dan nog veel uit of hij de alcohol laat staan?
Hahaha, hier "mag" hij van mij niet in bad, ik kook extra gezond, geen laptop op schoot en alcohol is uit den boze Maar ja, ik ben ook nogal een controlefreak. Gelukkig weet mijn vriend hier goed mee om te gaan en weet hij mijn fratsen wel te relativeren. Ik drink zelf alleen maar heeeel af en toe een wijntje als ik ongesteld ben, verder dus niet.
eeeh, ja, mijn man mag wel een wijntje hoor; niet te veel.....maar we moeten het leven ook een beetje leuk houden. Een beetje alcohol is geen probleem; het wordt anders als het om veel glazen gaat. Maar zodra er weer een TESE komt, zal hij uit zichzelf ook minderen of zo weinig mogelijk drinken.
Hij drinkt de rest van de tijd zijn biertje wel, alleen de twee dagen tussen pregnyl in IUI niet, dus dat valt alweer mee voor hem gelukkig
Mijn man "mag" max 2 glaasjes per avond en max 4 glaasjes per week. Echter ongeveer 75% van de weken drinkt hij helemaal niet. Controlfreak als ik ben zou ik het liefst hebben dan hij helemaal niet drinkt, maar volgens ons ZH is 4 drankjes per week niet schadelijk voor het zaad.
Ik heb met mijn man afgesproken dat hij max 3 flessen bier in het weekend drinkt. Dat doet hij nu al de hele maand zo. Ik wil eigenlijk dat vanaf het moment dat ik begin met spuiten hij niet drinkt tot aan de punctie. Dus dat is ong 2 weken (krijg kort protocol) Zou dat goed zijn? Of is 3 flessen bier nu eigenlijk toch al teveel? Wij beginnen 20 jan met spuiten. ... Haha poebeli jij bent streng Nana ik hoop ook dat mijn man het straks uit zichzelf doet. Maar omdat het nog een maand duurt heeft hij er wel moeite mee
Ik hoor hier net van lief dat hij van mij ook niet meer 'mocht' drinken vanaf het moment dat ik begon met spuiten. Puur gevoelsmatig, dat was het enige dat hij kon doen om onze kansen te vergroten. Ik kon daar echt over zeuren op dat moment.
Poebeli Als je een kussen op schoot hebt, en dan de ipad doorboven op, kan dat dan kwaad?? Wij hebben geen bad....
Ster, misschien is het wel volslagen onzin hoor, maar volgens wat ik ergens opgevangen heb gaat het om de warmte van de laptop, dus een kussen ertussen zal vast goed zijn
Gelukkig heb ik mijn man niks hoeven opleggen. Hij was veel strenger voor hemzelf dan dat ik was. Hij dronk echt heel weinig! Ging niet in bad, wijde boxers aan en hij slikte vitamine pillen. Het zaad heeft ongeveer 3 maanden nodig, dus pas beginnen wanneer jij gaat spuiten heeft vooral invloed voor de poging daarop vrees ik... Nu ik zwanger ben en 4 cryo's in de vriezer heb drinkt hij weer meer, maar hij heeft het dus 2 jaar lang nauwelijks gedaan! Hij mag nu ook weer naar de sauna, dat deden we hiervoor altijd graag samen, maarja nu mag ik niet . Maar dat neem ik heel graag voor lief hoor!
Wij hebben niks speciaals gedaan. Nou wordt mijn man jiet elke week lazerus en leeft hij al uiterst gezond, dus wij hoefden niks te bespreken. Af en toe een drankje moet gewoon kunnen hoor. Dat heeft echt geen invloed en dat gold trouwens ook voor mij. Ook ik heb niks aangepast in mijn dagelijkse routine, was volgens mijn gyn ook niet nodig zolang je geen gekke dingen doet. Zij zei zelfs met klem: gewoon doorgaan met je leven werkt het beste
Ik kan me dat voorstellen. Ik heb een horeca-man die wel van een borrel houdt Daarnaast wilden wij maar 1 poging wagen. Genoeg motivatie om dan die drie weken er vol voor te gaan. Overigens hebben we toen hoorden dat we een dag later een terugplaatsing hadden dat wel gevierd met een glaasje bubbels. Zo'n bijzondere dag! Ik hoop van harte dat jullie traject net zo goed en fijn mag verlopen!
Wij waren ook heel stren.... Van mij mocht hij ook niet in bad, geen laptop op schoot, zo min mogelijk de telefoon in de broekzak, wijde boxershorts aan, is gestopt met roken en dronk geen alcohol (wel af en toe een alcohol vrij biertje hoor)!! Wij zijn hiermee 3 maanden voor de punctie gestart en ik zou het de volgende keer weer zo aanpakken! Ik dronk ook geen alcohol, ben afgevallen, dronk of at geen caffeine (dus ook geen chocolade), dronk elke dag granaatappelsap, etc.... Wij vonden dat wij beide alles moesten geven zodat wij onszelf niks kwalijk konden nemen. Voor de cryo poging stop ik vanaf het moment dat ik ongesteld word met de alcohol en chocolade!! De eitjes zijn er tenslotte al, dus nu een kortere tijd zonder
Ik heb gehoord dat je granaatappel sap na de tp moet drinken ivm innesteling? Of drink je dat ook al daarvoor?
Ster, ik ben daarmee begonnen enkele dagen voor de tp. Toevallig vind ik het ook erg lekker, dus dat scheelt. Mijn man heeft weinig zaad, dus wij wilden graag dat wat er was, van goede kwaliteit zou zijn. Mijn man heeft dus zijn wekelijkse biertje(s) laten staan en zo incidenteel wat gedronken. Het bad heeft hij ook gemeden, terwijl hij daar zo gek op is. Nu kan hij weer volop! Ik heb zelf ook acupunctuur gedaan, niet gedronken en ben nog wat afvallen voor onze poging. Ik wilde er alles aan doen zodat ik geen spijt zou krijgen en mocht het niet lukken dat ik mij de vraag zou stellen: wat als? Volgende keer zou ik het zo weer doen.
Hier slecht zaad, en alcohol is gewoon slecht voor veel dingen. Hier nu een half jaar zonder bier, niet dat zn zaad nodig is geweest achteraf. Maar je zou je toch voor je kop slaan als het uitmaakt...
Mijn vriend heeft ook slecht zaad. Ik heb gelezen dat hij 70 dagen voor de punctie tot aan de punctie bijna niks mag drinken. Ik spuit me vol met hormonen, dus hij mag er ook best iets voor opofferen. Hij doet erg zijn best .... Morgen bloed testen in het ziekenhuis om te kijken of er hcg is en deze 5e terugplaatsing van 2 eitjes gelukt is.