ivf en alcohol bij de man

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster80, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hier een man met zaad met een trage beweeglijkheid. Dit lijkt te maken te hebben met een teelbalontsteking in zijn jeugd. Volume en concentratie zijn wel goed. Het schijnt dat alcohol ook geen invloed heeft op de beweeglijkheid, alleen op de aantallen.
    Maar het zit me toch niet helemaal lekker...wat als de beweeglijkheid nu wel sterk verbetert als hij mindert/stopt? Maar voor hem is stoppen met alcohol echt geen optie...

2. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Zaad wordt geloof ik 3 maanden van te voren aangemaakt. Een paar dagen of een paar weken voor een poging niet drinken heeft dan geen enkele zin.
    Mijn vriend mag ook gewoon drinken in het weekend. Hij heeft prima zaad en de bevruchtingen zijn altijd bovengemiddeld, het probleem zit echt bij mij. Daarnaast zijn wij al een jaar bezig en als je je man allerlei verplichtingen op gaat leggen komt dat niet ten goede aan je relatie vrees ik. ( en die krijgt toch wel wat butsen naar 1 jaar IVF ;))
    Wel eet ik extra gezond voor mijn BMS o.a. en hij eet daarom ook gewoon gezond mee.

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Ster: die van mij mag nog wel een glaasje hoor. Aan zijn zaad schijnt niets te mankeren, dus wat dat betreft denk ik dat hij zijn drankpatroon niet echt hoeft aan te passen. Hij was toch al niet zo'n zuiplap ;). Maar ik herken wel het controlfreakerige gevoel! Het liefst zou ik hebben dat ie alleen nog maar smoothies drinkt haha. Maar ja, dat kan ik 'm niet aandoen. Hij probeert er wel op te letten. En hij krijgt extra vitamine C en een selenium/zink supplement. Schijnt ook goed voor zaad te zijn. Maar zoals ik al zei: als het zaad goed is bevonden en je ook nog eens met IVF alleen de beste zaadjes eruit filtert, zal een biertje meer of minder niet zo'n groot effect hebben ;).

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #24 ster80, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    Pien Haha controlfreakerig gedoe. ... zo had ik het nog niet bekeken :)

Echt erg idd, het liefste zou ik alles willen regelen , controleren hihi

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje veerlev wat heb jij al veel meegemaakt. Een chemo *slik* gaat alles weervgoed met je?

Lamaris ik zie dat jij ook al "wat ouder" bent.
    Ik zelf ook. Ik ben 33 en wordt in mei alweer 34. Erg he dat je leeftijd ook zo meespeelt of heb jij dat niet?

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Wendy41 en ??? Zwanger?? Ik hoop het meid!

Pippeke succes met de nieuwe pogingen

7. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ja, bij het opnieuw bekijken van de zorgverzekering moest ik echt even slikken toen ik zag dat vanaf 36 prenatale screening wordt vergoed uit de basisverzekering en dat ik me daarvoor dus niet aanvullend hoef te verzekeren...:x

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ja das wel confronterend dan he
    Starten jullie met iui of ivf of ben je nog op de natuurlijke manier aan het proberen?

9. lamaris

lamaris Niet meer actief

We zijn al met IUI #3 bezig...wat mij betreft had ik het liefst meteen naar IVF gegaan. Heb het idee dat ik op een tijdbom zit vanwege mijn lage amh waarde...

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ja dat kan ik me voorstellen. Na hoeveel pogingen zou je met ivf mogen beginnen?
    Hopelijk lukt het met iui.
    Is wel zwaar als het steeds niet lukt

Deel Deze Pagina