Samenlevingstest negatief... Wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Arienne, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arienne

Arienne Niet meer actief

Hallo allemaal,

Vorige week hebben wij te horen gekregen dat onze samenlevingstest echt negatief is. We hebben meerdere malen de test gehad en na 3 keer gaf de fertiliteitsarts aan dat het echt niet beter gaat worden! Enorme tegenslag natuurlijk! Maar aangezien de gynaecoloog niet eerder tijd heeft dan eind januari wil ik eigenlijk wel weten of er mensen zijn die dit ook hebben gehad? En hoe nu verder? Zijn er nog dingen die je zelf kunt doen om het e.e.a. te bevorderen? Iemand tips? :(

Dit was overigens echt het laatst mogelijk onderzoek wat ze uit konden voeren. Alle overige onderzoeken (HSG, Kijkoperatie eileiders, echo's, bloedtesten, zaadkwaliteit controle) zijn goed gedaan, er is niets mis met ons apart. Alleen samen gaat het dus niet.

Liefs, Arienne

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ooo vervelend meid, was je PH waarde niet goed?
    Preseed glijmiddel helpt als je ph waarde niet goed is dus mss kun je dat eens proberen.

Verder denk ik dat ze anders IUI kunnen gaan doen zodat de zwemmers al in de baarmoeder zijn!

3. Arienne

Arienne Niet meer actief

Bedankt voor je berichtje! :)
    Zou het echt helpen? Ach wie niet waagt, wie niet wint ;)

De gynaecoloog had al aangegeven dat inseminaties een volgende stap zou zijn, dus ik vrees ook dat we aan de IUI moeten beginnen!

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik weet zeker dat t helpt!
    Een collega van mij is er zwanger mee geworden omdat ze t zelfde probleem had....
    Succes!

5. Arienne

Arienne Niet meer actief

Het is besteld! Bedankt voor de tip! :)

Jij ook al 16 maanden bezig?
    Succes nog verder! Ga voor je duimen. ;)

6. Arienne

Arienne Niet meer actief

Als iemand anders nog tips heeft, hoor ik dat uiteraard nog graag! :)

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ok spannend, bij haar was t de eerste ronde raak!
    En idd baad t niet dan schaad t niet.
    Adviseer je wel maar 2mg te gebruiken ipv 3mg.
    Het glibbert wel erg veel anders hihi!

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik wil je even een dikke knuffel geven.
    Wij hebben vorig jaar drie samenlevingstesten gehad en de derde was uiteindelijk positief. Het klinkt misschien gek maar van alle onderzoeken en andere ellende hakten die samenlevingstesten er het meeste in.

Ik hoop dat pre seed voor jullie uitkomst biedt en dat je heel gauw zwanger mag zijn.

9. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat balen!
    Ik heb zelf om de samenlevingstest gevraagd en die deden ze niet omdat de uitslag onbetrouwbaar is. Dus ik vraag me af hoeveel waarde je eraan moet hechten. Maar een negatief resultaat is altijd een domper.

Wat de meiden hierboven al aangeven: probeer preseed eens.

Wat is de planning voor jullie iui? Bij ons willen ze er in maart mee gaan beginnen.

10. Arienne

Arienne Niet meer actief

Bedankt ER14! (k)
    Zie dat jij zwanger bent? Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan.

11. Arienne

Arienne Niet meer actief

Nou aangezien de rest goed is en hier 3 maal geen enkele zwemmer te zien was (terwijl deze perfect getimed was volgens echo), vrees is toch dat deze kloppend is. Maar inderdaad, hoe dan ook een domper. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel blij ben dat ze gevonden hebben wat de oorzaak is!

De gynaecoloog heeft pas eind januari tijd voor een vervolg gesprek. Dus ik weet nog niet wanneer we de IUI gaan plannen. Volgens mij is er een wachtlijst in 'ons' ziekenhuis. Dus ik durf het echt niet te zeggen. Ik hoop natuurlijk zo snel mogelijk!

Jij veel succes mart met de IUI en ik hoop voor je dat deze aanslaat!

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dankjewel. Genieten is het zeker!
    Ik hoop dat het bij jullie soepeler zal gaan. Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt via IVF maar dat had niets met die samenlevingstesten te maken dus hou hoop!

13. Arienne

Arienne Niet meer actief

Och je meent het? Wat een rollercoaster moet dat ook geweest zijn!
    Maar goed.. Het is allemaal niet voor niets geweest.
    Hoop hou ik zeker, onze tijd komt zeker nog wel ;)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is geen wondermiddel hoor, anders werd het ook wel voorgeschreven door een gynaecoloog. ;)

Het is gewoon doodordinair glijmiddel wat de zaadjes beter helpt omhoog te zwemmen. Andere glijmiddelen doden de zaadjes veelal. Heeft niks met het vijandige baarmoederslijmvlies te maken. Het kan het al uberhaupt niet verbeteren!

Hier namelijk destijds ook een negatieve samenlevingstest gehad.
    Mijn cervixslijm bleek niet goed te zijn.
    Bij mijn vriend was alles goed.

Kon Preseed gebruiken wat ik wilde (hebben we dus ook gedaan), maar het hielp geen zier.

Uiteindelijk 11 mislukte IUI's gehad.
    1 mislukte IVF en daarna gelukkig een geslaagde ICSI.

Kan je verder niet aan tips helpen. Denk dat je uiteindelijk ook IUI zult krijgen. Daarbij wordt het zaad voorbij het vijandige baarmoederslijmvlies gebracht.

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wat jammer dat het bij jou be happy niet geholpen heeft.
    Maar goed je hebt t geprobeerd toch!

Mag ik je vragen hoe het kan dat je 11 IUI pogingen hebt gehad?
    Normaal krijg je er toch 6 of niet?

Ps preseed wordt wel aangeraden door gyn's

16. Arienne

Arienne Niet meer actief

Be Happy, jeetje wat een verhaal!

Ik ga er ook niet vanuit dat het helpt, want indd wat je zegt als het zo makkelijk is dan had het niet zo lastig geweest. Maar .. schaad het niet dan baat het niet. En je hebt er maar 1tje nodig die het eitje haalt natuurlijk.

Uiteindelijk is jouw geluk er ook gekomen toch? Met 2 kleine mannetjes! :)

17. Arienne

Arienne Niet meer actief

Beepje ik wil trouwens ook nog even gezegt hebben dat ik het super knap vind dat je al 7 kilo bent afgevallen! Ga zo door :)

18. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Succes en probeer tarwekiemolie eens?

19. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Bij ons in het ziekenhuis deden ze ook geen samenlevingstest meer omdat dit niet betrouwbaar is, maar ik kan me voorstellen dat je nu wel een verklaring hebt... Ik kom ook niet verder dan preseed en iui. Succes!

20. Arienne

Arienne Niet meer actief

Bedankt Doortje81 en Angels88! Tarwekiemolie slik in inderdaad al, dat hielp wel om mijn cyclus regelmatig(er) te krijgen :)

Deel Deze Pagina