IVF en de pil

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos02, 19 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik heb Lucrin gehad in plaats van Decapeptyl de laaste 2 ronden. Omdat ik Endometriose heb en omdat ik een ander schema ging proberen.

Roos02 vindt dit leuk.
  2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik vond het een heel fijn schema en had ook een betere opbrengst hiermee. Ik ben wt ouder en doordat de Fyremadel enkel de eisprong remt zit je eigenlijk in een natuurlijke cyclus, wat en heel prettig was (veel minder bijwerkingen) en een veel beter rsultaat.

Heel veel succes met de verdere behandeling en ik duim voor een mooi resultaat!

Roos02 vindt dit leuk.
  3. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Oh god, ik heb net de Fyremadel gezet. Wat een drama, 4e keer prikken kwam hij pas door mijn huid heen, doe ik iets verkeerds? In de bijsluiter staat in het been injecteren maar dat durf ik echt niet. Online staat dat het ook in je buik mag dus heb nu ene kant van de navel Gonal-f en aan de andere kant van de navel Fyremadel. Hopelijk gaat het morgen beter want ik ging net bijna van mijn stokje :eek:o_O

Kramertje vindt dit leuk.
  4. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Fijn dat er dan andere hormonen beschikbaar zijn ondanks dat het eigenlijk geen pretje is voor je lichaam. Hopelijk levert het wat moois op, het is je gegund ❤

5. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Lief, hopelijk komen we allemaal snel aan de beurt!

Wat fijn dat 300 eenheden wel aan heeft geslagen. Gelukkig kunnen ze in de medische wereld redelijk veel!

Ze hopen op ongeveer 10/15 eitjes, zó spannend! Kan niet wachten op zaterdag. Hopelijk hoef ik de Fyremadel niet lang te prikken want die vind ik NIET leuk :roflmao:

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Gok een botte naald Roos. Heb ik afgelopen keer gehad met de menopur. Misschien kun je je huid nog koelen met een ijsklontje? Ik zet alle prikken in mijn buik daar heb ik spek hahaha

Roos02 vindt dit leuk.
  7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Oei dat is niet fijn. Ik vind de Fyremadel altijd heel fijn te prikken. Als je het naaldje een beetje schuin houdt ipv recht prikken ze makkelijker. Ja hoor in je buik is prima, deed ik ook altijd en inderdaad de ene kant de remmer en de andere kant de stimulatie en dat de volgende dag andersom :D

Roos02 vindt dit leuk.
  8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Kan dat ja? Ik hoop zo dat je gelijk hebt. Ik zei het gelijk tegen mijn vriend, lijkt wel alsof hij bot is. Heb hem er nu iets schuin ingestoken en dat ging wel maar moest alsnog kracht zetten. Ik prik ook in mijn vetje hoor. Ik heb niet veel vet maar als je gaat zitten komt er altijd wel een rolletje haha.

9. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    3 keer recht geprobeerd en de 4e keer inderdaad iets schuin. Het is gelukt maar zie nu wel op tegen morgen. Hoop zo dat @Asil gelijk heeft en dat het een botte naald was.. Pff ellende haha en ik was vanmiddag nog zo positief tegen een vriend aan het vertellen dat het prikken niks voorsteld. Ik ook met mijn grote mond :roflmao:

10. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Even een update,

Ik heb 3/4 grote follikels rond de 18mm en 16 kleintjes rond de 11mm. Moet morgenvroeg terugkomen. Ze hopen dat die kleintjes gaan meegroeien anders is het een kleine opbrengst. Op zijn vroegst zal dan de punctie dinsdag zijn. Voor nu dus heel hard duimen dat de kleintjes gaan meegroeien!

nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Wil je het met 4 door laten gaan? Is een serieuze vraag en overweging dit. Zelf denk ik aan de hand van mijn ervaring niet dat ze niet "rijp" genoeg zullen zijn morgen zijn ze waarschijnlijk maar 2 mm gegroeit (die kleintjes) en zijn die grote 20mm. Kun je een escape IUI of een natuurlijke kans voor stellen?

Andere kant, je hebt er maar 1 nodig, als in die 4, 4 goede eicellen zitten en je komt op 2 embryo's is dat een goede score.

Sorry dat ik je misschien verward maar ben wel eerlijk, en zijn serieuze vragen die je kunt stellen.

Roos02 vindt dit leuk.
  12. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Asil Bij mij waren er tijdens de laatste follikelmeting vijf follikels te zien. Omdat ik Menopur spoot, hadden we wel hoop dat het goede kwaliteit eicellen zouden zijn. We lieten de punctie dus gewoon doorgaan, ondanks de ‘lage’ opbrengst (want ‘laag’ is ook maar relatief natuurlijk). Op donderdag waren er dus vijf grote follikels te zien en een paar kleintjes, op zaterdag, de punctiedag, werden er maar liefst tien follikels aangeprikt waar tien rijpe eicellen uit kwamen! Ze hebben dus nog een megagroeispurt gehad na de laatste dosis Menopur en Pregnyl. Zo kan het dus ook gaan. Het is zeker nog niet verloren, @Roos02!

Roos02 vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik ook niet, heb 4 puncties gehad. Geef alleen aan dat er opties zijn. En daarna ook aan dat je er maar 1 nodig hebt ;)

Roos02 vindt dit leuk.
  14. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ja, maar omdat je al spreekt over escape-IUI’s en zo. Als ik @Roos02 was zou ik nog even een volgende follikelmeting afwachten en daarna pas iets beslissen. Het is natuurlijk wel wenselijk om rond de acht mooie rijpe eicellen te zitten om je kansen zo groot mogelijk te maken, maar wat ik al zei: een telling tijdens een laatste meting hoeft ook nog niet eens de eindstand te zijn. Zo’n eerste ronde ivf is ook gewoon enorm aftasten qua hormooncocktail. Mijn arts zei dat je die eerste poging echt als een grote trial-and-error moet zien.

Roos02 vindt dit leuk.
  15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik geef alleen stof tot nadenken zegt niet dat ze iets moet doen :). Puur mogelijkheden . Net wat je zegt voor hetzelfde geld is het niet nodig.

Alleen mijn ervaring hier op het forum en in real life is dat sommige artsen dingen doorduwen terwijl er nog andere mogelijkheden zijn. That's all. Maar dat snapt ze best ;).

Roos02 en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt. Maar ik hoop dat @Roos02 zich niet de kaas van het brood laat eten :D

Roos02 vindt dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Precies dat. Echt, soms verbaas ik me zo over het verschil van artsen en ziekenhuizen echt. En met name het gebrek aan informatie. Heel veel moet je zelf op komen, of krijg je hier op het forum als advies. En dan ineens zijn de opties en mogelijkheden eindeloos. Zo ben ik ook aan de laatste 2 ICSI behandelingen begonnen en bleek de info die ik hier had op gedaan toch de beste oplossing met de beste resultaten.

Misschien is het ook uit eigen perspectief, ik heb mijn eerste 2 kansen gewoon als vergooid gevoelt en gun dat niemand. Gezien de 8 jaar dat wij al bezig zijn hoop ik gewoon dat dat een ander gespaard blijft al is het maar door delen van ervaringen. Wat niet betekend dat iemand dat moet doen maar wel handig is om te weten.

Roos02 vindt dit leuk.
  18. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik ben het met je eens, zonder dit forum had ik vele malen onwetender in mijn ivf-traject gestaan. Nu wist ik precies waar ik mee akkoord wilde gaan en waarmee vooral niet. Je moest eens weten hoelang ik heb nagedacht over die vijf follikels, of die me een punctie waard waren, een hele póging waard waren. De artsen deden het voorkomen alsof ik geen keuze had, maar dankzij dit forum wist ik dat ik dat wel degelijk had. In mijn geval heeft het dan uiteindelijk goed uitgepakt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het als een vergooide kans voelt als het dat niet doet. Dat gezegd hebbende stuur ik jou tien kilo extra baby dust, want als iemand het een keer verdiend heeft om dat tweede streepje op een test te zien ben jij het wel ♡

Roos02 en Asil vinden dit leuk.
  19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Net als @Roos02 trouwens ♡

Roos02 vindt dit leuk.
  20. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hé lieve meiden,

Super fijn dat jullie zo met mij meedenken. Vind jullie ervaringen erg prettig om te horen zodat ik het kan vergelijken. Ik heb zojuist weer een echo gehad en moet wederom morgen terugkomen. Alle kleine eitjes zijn wat gegroeid maar nog niet voldoende. We hopen dat ze morgen wel voldoende gegroeid zijn en dan zal ik ongeveer 8 eitjes hebben die geschikt gaan zijn. Precies binnen de norm zeiden ze.

Mocht het niet goed doorgroeien, gaat waarschijnlijk de punctie niet door. Dit heeft het ziekenhuis zelf aan aangegeven. Ze vinden het zelf jammer om dan er een punctie aan te wagen. Mijn vriend zegt dat ik positief moet blijven en dat het goedkomt. Flink duimen draaien dus dat het niet voor niks is geweest

nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina