Opnieuw een termijnbepaling doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SamanthaPiet, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SamanthaPiet

31 okt 2010
    36
    0
    0
    Arnhem
    Hallo dames,

ik ben vandaag 13 weken en 5 dagen zwanger.. Ik moest vandaag naar de verloskundige voor een 2e gesprek.. Voor het eerst in de zwangerschap ging de verloskundige even aan mijn buik voelen, ze vroeg aan mij of de termijn wel klopte.. Dus ik zei verbaasd dat hun de gene waren die zeiden dat ik nu 13 + 5 ben.. Toen zei ze dat mijn buik aanvoelde als of ik al 20 weken zwanger ben.. De baby is al aardig omhoog gegaan zegt ze en de groote van de baarmoeder komt ook voor bij vrouwen die verder zwanger zijn..

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het eventueel mogelijk om een nieuwe termijnbepaling te doen?

Bedankt alvast voor de reacties..

2. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik zou sowieso een nieuwe echo vragen en dan zien ze vanzelf wel of het kindje de groote heeft van een baby van ong. 20 weken ipv 14

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Als de VK zo enorm twijfelt zouden zij een echo moeten (laten) uitvoeren.
    Hier hoef je in principe zelf niet voor te kiezen.

Heb je trouwens helemaal nog geen echo gehad dan ??????

Is het mogelijk dat je 6-7 weken verder bent dan ze hadden uitgerekend ???

Wanneer was je laatste menstruatie?? Wanneer was je eisprong?? Wanneer had je je eerste posi test??

4. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    het kan natuurlijk ook zijn dat je heel veel vruchtwater aanmaakt (had een vriendin van mij ook ,die was echt MEGA zwanger!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 20 weken kun je geen termijnbepaling meer doen. Na de 14e week (ongeveer) gaan alle beebjes in hun eigen tempo groeien (daarvoor groeien alle embryo's zo goed als in een zelfde tempo) wel kunnen ze natuurlijk een schatting maken van hoe ver je bent, maar helemaal nauwkeurig is dat niet. Vraag me idd ook af hoe je cyclussen waren en wanneer je laatste menstruatie. Wel bizar als je opeens anderhalve maand verder bent dan je dacht...

Beetje raar wel overigens dat de vk niet zelf een echo heeft voorgesteld als ze denkt dat je echt zoveel verder bent dan ze eerder dachten. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen...

6. SamanthaPiet

31 okt 2010
    36
    0
    0
    Arnhem
    Hoi, ik heb al wel echo's gehad. Afgelopen zaterdag had ik een afspraak bij Jan Koning voor een geslachtsbepaling en toen zei die dat ik 14 weken zwanger was, dat scheelde dus een paar dagen met wat mijn eigen verloskundige zei.

Ik ben 8 juli voor het laatst ongesteld geweest.. Heb rond 16 augustus positief getest.. Wanneer me ei-sprong geweest is durf ik je niet te zeggen ik heb een onregelmatige cyclus..

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan zou ik ongeveer 14 weken aanhouden. Zo'n bureau zou het verschil anders echt wel opgevallen zijn. Wellicht heb je idd gewoon veel vruchtwater. Maar blijf.vinden dat je vk hier naar moet kijken. Hoe kan ze anders schatten wanneer je je 20weken echo moet hebben?

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb zelf Jan Koning nu al 3 x gehad en hele positieve ervaringen met de man die wist alles zo precies te vertellen zonder dat hij het wist zeg maar of ik het al had verteld.
    Dat er een paar dagen verschil in zit kan met een bepaling daarom is en blijft het een bepaling en hoe verder je bent hoe moeilijker of onmogelijker het word om een schatting te maken over de termijn.
    Als Jan Koning niets heeft gezegt over een hoge baarmoederligging of veel vruchtwater zou ik een echo eisen.
    Het kan zo zijn dat je baarmoeder ineens achter het schaambot vandaan is gekomen maar dat lijkt me dat een vk dat wel moet weten en moet kunnen voelen toch?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh nou dan is het onmogelijk dat je verder bent dan die 14 weken hoor !!! :D:D:D

Dan heb je gewoon ws een grote baarmoeder en zal je veel vruchtwater aanmaken! Dat had ik ook bij mijn eerste.
    Mijn vruchtwater zat toen op de P90 lijn (schijnt heel veel vruchtwater te zijn) en moest toen ook een suikercurve bijhouden voor 1 dag

10. SamanthaPiet

31 okt 2010
    36
    0
    0
    Arnhem
    Bedankt voor de reacties..

Ik ga morgen de vk even bellen..

Ik moet er wel even bij zeggen misschien dat ik zelf maar 1.56 groot ben en aan het begin van de zwangerschap maar 42 kilo woog.. Dus wellicht heb ik gewoon erg weinig ruimte daar onderin me buik haha..

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat kan ook een en ander verklaren. Als je zelf klein bent geeft de hoogte van de baarmoeder soms een vertekend beeld. Ik heb het tegenovergestelde: heb eem lang bovenlijf en de vk vond mijn baarmoeder steeds te klein. Onze uk ligt echter perfect op.schema.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb ook een zogenoemde "korte buik" en mijn buik loopt ook wat cm voor op het aantal weken dat ik ben.
    Het staat bij mij ook appart en duidelijk vermeld op mijn vk kaart zodat iedereen er rekening mee houd tijdens het meten.
    (ben nu 30 en volgens buikmeting 32/33wkn)
    Ik ben niet extreem klein maar anatomisch wijk ik dus wel af ;)

Deel Deze Pagina