Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussion in 'MMM clubs' started by Essietje, Jul 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noortje87

Noortje87 Nieuw lid

Aug 29, 2022
    3
    2
    3
    Female
    Hoi dames na al jullie verhalen te hebben gelezen wou ik hierbij ook mijn verhaal met jullie delen. Ik ben normaal een stille lezer maar dacht misschien kunnen jullie ook mijn traject zien/volgen. excuses als t een te lange bericht wordt.

Ik ben al lange tijd bezig om zwanger te worden met mijn huidige man. Zeker al 3 jaren en daarvoor ook met mij ex (5 jaar)

Toen ik in het Erasmus ziekenhuis binnen liep was ik 31 jaar. Daar kwam ik dus achter dat ik PCOS heb en het daarom lastiger is om zwanger te worden. Ik kreeg toen eerst pillen (weet even niet meer welke) om zo hormonen te kweken voor 6 mnd lang. Helaas niets gebeurd. Daarna nog een ander traject gevolgd en toen over gegaan naar IUI. Helaas heb ik niet echt het gevoel gehad dat ze echt met je bezig waren als mens maar meer als nummer.

heb uiteindelijk 4 iui trajecten gevolgd waarvan 2 geannuleerd moesten worden vanwege 4 grote follikels en dat brengt risico met zich mee! Dit was toen voor mij de druppel en dacht er klaar mee te zijn na 2 half jaar.

Natuurlijk heb ik mijn droom om mama te worden niet op gegeven dus heb ik andere wegen gezocht.

vanwege vele succesvolle verhalen over Humanfirst in Turkije. Heb ik besloten om over te stappen naar IVF en daar verder te gaan met me reis naar zwangerschap.

ik heb contact met ze opgenomen (hebben contact persoon in NL) en het was meteen een warm gesprek. Voelde me zo goed en had er alle vertrouwen in. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg alle informatie wat ik nodig had en traject kon beginnen.

Om alles zo goed mogelijk uit te plannen en rijp te zijn in Turkije moest ik conceptie pil slikken tot 12 aug (dit jaar) paar dagen later 17 aug kreeg ik me menstruatie en was het toevallig ook tijd voor de eerste echo (wat je gewoon in NL kan doen)

17 aug moest ik ook beginnen met dagelijks gonal F 150 EH en
    Gonalpeptyl 0,1 mg spuiten tot de dag in Turkije.

De dag (22 aug) voor vertrek naar Turkije had ik mijn 2e echo waarom te veeeeelste veel eieren te zien waren. Ene kant 20 en andere 15. Dit vond ik super spannend want dit is natuurlijk gewoon overstimulatie. (Beide echo’s worden verstuurd naar de dokter in Turkije)

Dinsdag 23 aug is mijn vertrek naar Turkije en die dag kon ik even bijkomen van de reis. Ik heb btw zelf alles uitgestippeld (hotel en vliegtickets) dit kan je ook door hun laten doen.

Woensdag 24ste eerste afspraak in het ziekenhuis. Inwendige echo gehad waardoor dokter al meteen zei dat ik teveel eieren heb en mogelijke TP niet mogelijk is maar dit was nog niet zeker. Ik zakte al zowat in. Zo een lange reis maken om dit te horen is niet echt wat je wilt horen. Dit was ook laatste dag Gonal F

Donderdag 25 aug in de ochtend weer inwendige echo gehad om alles na te checken. Meteen naar de hotel gegaan om de laatste gonalpeptyl 0,1 mg te spuiten. En in de avond om (23:00) de ovitrelle.

zaterdag 27 aug was het dan zover. De punctie onder narcose (wat ik eigelijk wel fijn vond) voordat je t wist was je klaar. Dokter gaf aan 22 eruit te hebben gehaald en later zou aangeven hoeveel het hebben overleefd. Ik had wel super veeeeeeel pijn. Kreeg daarvoor PCM maar niet echt ingenomen. Dagen erna ging het beter.

vandaag 29 aug vertelde de dokter het goede nieuws van de 22 waren we 18 goed en 13 zijn er bevrucht. Hij gaf aan aanstaande donderdag 1 sept terug te komen voor de mogelijke TP.

Tips gekregen om Veel water drinken en veel proteïne te eten. Eet gewoon 5 eieren pd. Yoghurt. Kip ect

ik hoop dat ik een TP krijg en meteen raak is. Ik vind dit zooooooo spannend en kan gewoon niet meer wachten.

Melissert likes this.
  2. Noortje87

Noortje87 Nieuw lid

Aug 29, 2022
    3
    2
    3
    Female
    Oh ja en dagelijks
    duphaston 3 keer daags in te nemen.

3. Melissert

Melissert Bekend lid

Jul 3, 2021
    762
    589
    93
    Female
    Hallo welkom! Je bent al best lang bezig met zwanger worden. Hoop dat het nu mag lukken. Idd de droom opgeven om mama te worden doe je niet zomaar. Wel interessant om je verhaal te lezen over hoe het in Turkije gaat.. natuurlijk hoor je wel regelmatig dat mensen naar buitenland gaan maar over Turkije niet veel gehoord. Fijn dat je je ook goed voelt bij de kliniek. Goed dat je herstelt van de punctie ook. Ik heb er 2 gehad en gelukkig nooit echt last ervan gehad. Die van mijn gingen gelukkig makkelijk.. mag ik vragen voor wat precies is aangeraden om veel proteïnen te eten? Voor de terugplaatsing? Je hebt iig een mooi aantal bevruchtingen! Ik krijg nu voor de eerste duphaston ipv utrogestan. Hoe bevalt duphaston? Nog last van bijwerkingen ect? Heel veel succes iig.. ook met je tp!

4. Noortje87

Noortje87 Nieuw lid

Aug 29, 2022
    3
    2
    3
    Female

Hoi hoi

Bij inname van de duphaston merk ik echt letterlijk niks van dus daar ben ik wel blij mee. Ik heb nog wel een beetje pijn van de punctie maar dat schijnt normaal te zijn dat het een aantal dagen aanhoudt. Ik ben bang dat het de overstimulatie is wat ik voel ipv de ingreep.

Proteïne dus eiwitten wordt sterk aangeraden om de innesteling te bevorderen. Had iets te maken met celmembranen. Weet niet meer precies wat hij zei. Maar kwam wel dit tegen op Google.

De doorbloeding van eicel wordt – gek genoeg- mede bepaald door het functioneren van bloedvaten, hormonen. Ook suikers en eiwitten beïnvloeden de doorbloeding van je baarmoederslijmvlies. Deze factoren bevorderen (of remmen) eveneens de kansen op innesteling.

Melissert likes this.
  5. Melissert

Melissert Bekend lid

Jul 3, 2021
    762
    589
    93
    Female
    Oke fijn! Ik had de laatste 2 keer utrogestan.. dat moet je vaginal inbrengen en ik stond gewoon in de brand daarvan van onder zegmaar... Dus heb ze gevraagd voor iets anders en toen heeft ze me duphaston gegeven :) hopelijk merk ik net als jij niks ervan. Nouja ik weet wel dat je een een paar daagjes na de punctie nog wel kan voelen. Ik had nooit veel pijn maar het was zeker wel een week gevoelig... Vooral als me blaas vol liep zegmaar... Als je je echt druk maakt daarom kan je altijd even de arts vragen om je bloed te checken zegmaar... Ik heb geen ervaring met overstimulatie maar het lijkt me heel vervelend.

Dankjewel voor deze informatie! Ik had daar dus nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.... En ik ben net zoals velen altijd wel opzoek naar dingen die je kan doen voor de innesteling. Ik ga dat zeker is proberen :) ben jij nu dus veel proteïnen aan het eten nu?

6. Melissert

Melissert Bekend lid

Jul 3, 2021
    762
    589
    93
    Female
    Hallo dames.
    Hoe is het hier met iedereen?
    Ik heb vandaag mijn schema gehad. Heb het in m'n handtekening gezet :) heb ook nog even een extra gesprek gehad met de arts over mijn onzekerheden. We hebben een goed gesprek gehad en voel me overal nu veel beter over.

7. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Vrijdag wordt het besproken op de algemene vergadering met beide ziekenhuizen en labo om te bekijken wat ze nog anders kunnen doen om hopelijk een beter resultaat te krijgen.. dus wel spannend en vind het wel een fijn gevoel geven dat ze het gewoon gaat bespreken met beide teams en labo..
    Maandag hebben we dan bespreking.. heel benieuwd naar.. 2e helft van september ergens dan hopelijk weer starten.. ik tel écht af..

Mieees likes this.
  8. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Ik moest ook eiwitrijke drankjes drinken omdat dat blijkbaar ook goed zou zijn tegen mogelijke overstimulatie.. moest ik zwanger zijn geweest, zou ik het nog even moeten verder doen..

9. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Welkom en veel succes aan wie nieuw is in dit topic!

10. Melissert

Melissert Bekend lid

Jul 3, 2021
    762
    589
    93
    Female
    Dus is het zegmaar alleen meer voor overstimulatie dat eiwitten worden geadviseerd?

11. Mirjam1987

Aug 15, 2022
    23
    9
    3
    Female
    Fijn zo'n goed gesprek! Succes komende tijd!!

Melissert likes this.
  12. Mirjam1987

Aug 15, 2022
    23
    9
    3
    Female
    Hopelijk snel weer starten. Elke dag is er weer eentje.

Ik ben nu 5 dagen bezig met gonal f. Zondag follikelmeting en dan denk ik ergens volgende week de punctie.

13. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Bij mij wel. Bij zwangerschap raadde ze ook aan er eentje per dag te blijven drinken in het begin. Maar 2 weken na de punctie heb ik er 3 per dag moeten drinken ivm dreigende overstimulatie idd..

14. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Oh spannend, ik duim! Die eerste vind ik alrijd de spannendste..

Jaaa idd.. ik tel écht af.. eerst naar maandag voor de bespreking en dan om te starten..

15. Mieees

Mieees Bekend lid

Oct 29, 2021
    919
    857
    93
    Female
    Ik kon me niet inhouden en heb al getest. Zit vandaag 2 dagen voor de officiële testdag, nu 12 dpo. Dus ik denk dat ik de hoop kan opgeven deze ronde. Baal er verschrikkelijk van. Wat zeggen jullie, doorgaan met de utrogestan of gewoon mee stoppen?

16. Melissert

Melissert Bekend lid

Jul 3, 2021
    762
    589
    93
    Female
    Wat jammer dat je negatief hebt getest :( ♥️ 12 dpo zou die opzich wel positief moeten zijn.. maar ik moet wel zeggen dat ik normaal niet zo vroeg test. Ik test zelf meestal op 14 dpo en stop medicatie rond 15/16 als de test dan nog negatief was.. maar ik overdenk alles dus doe dat dan zegmaar voor de zekerheid.. ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik deed t meer voor de zekerheid niet omdat ik echt vertrouwen had dat die toch positief werd. Niet in een natuurlijke cyclus trouwens of na een punctie. Ik word dan gewoon altijd standaard 14 dpo ongesteld en stop dan. Ik deed dan niet eens een test. Ik heb zegmaar geen test drang maar test angst.....

Ff nog toevoegen jou officiële test datum is wel vroeg. Bij ons was de officiële test datum pas 18 dpo.. maar dat vind/vond ik altijd zwaar overdreven.

Mieees likes this.
  17. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    Oh zo zonde.. :( Moet je nog bloed laten nemen ook? Dan zou ik sowieso tot dan blijven doordoen met utro..

18. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

Oct 28, 2020
    2,371
    1,604
    113
    Female
    @Mieees wat vervelend dat je negatief getest hebt is er nog wel een mogelijkheid? Moeten jullie het spuiten en alles nu opnieuw doen? Echt heel erg balen :(

maar hopelijk is volgende ronde dan jullie ronde!

hier ongesteld geworden (voelde wel heerlijk een ronde gewoon lekker nog even feestjes drankjes niet bezig zijn wanneer sex te hebben enzo :D:D:D:D) nu nog een ronde wachten en dan volgende keer als ik ongesteld word mag ik ook startten als alle resultaten goed zijn. Nog maar even zien wat daaruit komt als er een kleine infectie of storing zit moet je eerst aan het infuus of antibiotica dus afwachten. Volgende week hoor ik het als het goed is en dan 23 september afspraak voor de start medicatie.

kattenmama and Mieees like this.
  19. Mieees

Mieees Bekend lid

Oct 29, 2021
    919
    857
    93
    Female
    Vandaag ook op de officiële testdag negatief getest, dus hier is het over helaas. Had geen bloedtest gepland @Essietje, mochten het gewoon zelf thuis doen.
    Ben echt enorm aan het balen en even heel moedeloos. Nu een maand wachten en dan weer door naar IVF ronde 2 alweer.

20. Essietje

Essietje Actief lid

Jul 21, 2022
    124
    35
    28
    Female
    O jeetje Mieees wat zonde.. het was je zo gegund.. ❤

Haha @Mammavan1 dat vooral he.. gewoon even niet aan de ovulatietesten en geen prestatiedruk meer.. ik vond dat heerlijk..

Hier daarstraks gesprek gehad. Ze hadden met beide teams (12 tal fertiliteitsartsen, labo, embryologen,...) samen gezeten en komt er op neer dat de embryo'tjes wanneer ze het op ´eigen´ kracht moeten gaan verder doen (zo vanaf dag 4 ongeveer, ervoor is het eigenlijk de eicel die de ´energie´ geeft) dat ze het dan moeilijk krijgen.. het kan dus wel zijn dat terug op dag 3 terugplaatsen dan beter is.. want dat de nagebootste labo omgeving dan niet helemaal optimaal is.. dus laat ons hopen dat het idd een positieve invloed heeft. We hebben ook toestemming gegeven om er 2 terug te laten plaatsen.. dus hopelijk wilt er dan toch eentje blijven plakken! ❤
    Medicatieschema blijft hetzelfde gezien het hoge aantal topkwaliteit eicellen, goede bevruchtingen en aantal goede kwaliteitsembryo´s op dag 3.
    Dus nu aftellen maar om weer te mogen starten.. ik schat half september ergens..

Mammavan1 and kattenmama like this.

Share This Page