Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ik loop wel iets later als jullie vandaag gebeld omdat ik ongesteld geworden ben (ik mag nu sowieso niet zwanger worden)

    En de nk plasmacellen moeten tussen dag 19-22. Dus 29 augustus 7:15 melden en dan krijg ik de hystroscopie scratching en nk plasmacellen. Wel weer een stapje dichterbij maar in Duitsland duurt het wel iets langer omdat je pas ronde daarna aan de medicatie begint als de uitslagen terug zijn.
     
  2. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk net als @Mieees niet heel lang bezig 7 rondes nu denk ik. Maar een lage amh waarde 1.1 en in Duitsland kiezen ze sowieso heel snel voor ivf ook omdat wij nog de wens voor meerdere kinderen hebben. Dan word het weggelegd voor later ook.
     
  3. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ben wel heel benieuwd wat eruit komt qua follikels het schijnt dan minder te zijn.
     
  4. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Veel succes! :)
     
    kattenmama vindt dit leuk.
  5. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Da´s niet fijn.. :( tis toch echt een verschrikkelijke en emotionele rollercoaster he.. hopelijk met terug een lang schema een betere ´oogst´.. ik duim!!
     
    xxFrummel vindt dit leuk.
  6. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Welkom!! Ja leuk idee!
    Toch altijd fijn om met mensen te kunnen praten die het zelf ook doormaken..
    Dat is idd best schrikken als je nog zo ´jong´ bent. Hopelijk mag het op deze manier lukken!
     
  7. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Spannend!! Veel succes!
     
    Mammavan1 vindt dit leuk.
  8. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Hier vrijdag een goede punctie gehad. 20 follikels, 15 rijpe eicellen, zaterdag 11 ervan bevrucht. Als alles goed gaat, woensdag terugplaatsing..
    Vanmorgen controle gehad op overstimulatie. De echo was alvast positief, geen vocht. Nu maar hopen dat het bloed ook hetzelfde aangeeft.. verder braaf blijven rusten, eiwitrijke drankjes en bloedverdunners spuiten (clexane).

    Ben wel heel benieuwd naar het telefoontje van het labo.. want na vorige keer (3 bevruchtingen, 1 TP op dag 3 en op dag 5 waren er geen goeie embryo's meer over om in te vriezen) vind ik het wel heel spannend hoe ze nu gaan evolueren.. dus ik hoop heel hard dat ze het goed blijven doen en dat ze straks opbellen voor een afspraak voor een TP woensdag.. ❤
     
    kattenmama vindt dit leuk.
  9. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    WoW @Essietje wat een mooi resultaat tot nu toe. Dat is echt een hele goede score toch?

    ik Denk met een laag amh dat je dan wel uit moet gaan van veel minder follikels
     
  10. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ja mijn amh is erg laag dus meer gaan het er toch niet worden
     
  11. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Wauw wat een superscore zeg! Ik kan me voorstellen dat je vol spanning wacht op nieuws nu na de vorige keer. Wanneer hoor je meer? En waarom ben jij begonnen aan IVF? Ben benieuwd naar al jullie achtergronden!
     
  12. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Oh ook een lage AMH dus, echt balen joh:(. Mag ik vragen wat jouw AMH en leeftijd is?
    Ik ben ook erg bang voor weinig eicellen bij de punctie.
     
  13. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    @Mieees ja jij bent nog wel jong. Heb je al wel een cyclus in hormonen gehad? Dan kunnen ze vaak ook zien hoe je eierstokken reageren.

    Ik ben zelf 34 en heb een dochter en een zoontje. Zoontje is van vorig jaar oktober en nu 10 maanden. Bij beide was ik eigenlijk direct zwanger. Voor mijn zoontje wel een miskraam gehad met 7 weken en daarna direct dan zwanger van hem.

    Na de bevalling echt last van hormonen gekregen en soms bloed verlies. Cyclus begin ook 26 dagen en nu dan 6-7 maanden 27 dagen voorheen was het 28-29 dagen.

    eisprong is nu wel twee dagen eerder en exact 12 dagen na de eisprong word ik altijd ongesteld meestal 3/4 dagen.

    februari naar de dokter gegaan uitstrijkje enzo gemaakt maar niks raars.

    toen op eigen initiatief naar karmenta ook voor verzakkingen (had een blaasverzakking na mijn dochtertje)

    daar wel lichte verzakking maar advies om te verhelpen na de kinderen.

    1 keer cyclus gemonitord en alles nagekeken. Zag er volgens hun goed uit. Zaad onderzoek man ook goed.

    toen tweede cyclus 5 mg letrozol kreeg ik 3 follikels 15 mm twee en een van 20 niet zwanger geworden.

    tweede ronde letrozol 7,5 ook weer 3 follikels op dag 11 15 mm 16 mm en 22 mm meteen ovitrelle weer zetten anders zijn ze bang dat er 3 springen ronde ervoor ook gedaan. Maar weer niet zwanger.

    Tussentijds op eigen initiatief naar Cuypers en Cuypers gegaan en daar loop ik dus nu voor ivf want daar bleek ineens dat ik een amh waarde had van 1.1 dat heb ik in die cyclus van de 7,5 mg laten prikken op dag 9.

    En met een amh waarde onder de 1,5 ga je bij Cuypers ivf traject in.
     
  14. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ik probeer nu wel tot september een beetje op mijn gezondheid en sporten enzo te letten heb na de bevalling nog wel echt overgewicht. Ik woog 110 kilo toen ik moest bevallen.

    Houden jullie daar ook rekening mee of dat niet?
     
  15. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    @Mammavan1 idd , we waren echt heel verrast. Hopelijk blijven ze het verder ook goed doen..

    @Mieees zonet kreeg ik telefoon dat het bloedonderzoek ook in orde was, oef. Nu nog wachtenden op telefoontje van uza voor de stand van zaken en hopelijk afspraak woensdag voor een terugplaatsing.. duimen maar.
    Wij zijn aan IVF/ICSI begonnen omwille van mijn vriend die verminderd vruchtbaar is gebleken. Na jaren proberen en teleurstellingen zijn we verder gegaan en gelukkig maar.. onze kansen lagen 50x lager dan ´normaal´. Dus eigenlijk quasi geen kans op een natuurlijke zwangerschap.
    Zelf ben ik 35, mijn vriend 39. Daarom dat ze ineens eventuele tussenstappen hebben overgeslagen en ze ineens voor IVF/ICSI zijn gegaan.
     
  16. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Het klinkt cliché he, maar op zich ben je vaak beter met een paar goeie, dan een masa slechte.. en als er goeie zaadcelletjes zijn (hopelijk?) Komt dat helemaal goed! ❤
    Dus hopelijk gewoon een aantal topeicelletjes!
     
    Mieees vindt dit leuk.
  17. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Hoe heb jij het ervaren @Essietje de hormonen spuiten enzo? Was het pittig?

    zie er best een beetje tegenop :oops:
     
  18. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ik had een beetje spuitjesfobie, dus ik vond het wel kei spannend.. had al wel bij onze paarden inspuitingen gedaan, maar da´s toch nog net iets anders dan bij jezelf, haha.
    Maar, ik vond dat reuzegoed meevallen eigenlijk.. gewoon niet bij nadenken.. ;)
    Van de hormonen zelf had ik eigenlijk ook niet echt last. Enkel na de punctie heb ik telkens een week plat moeten liggen om overstimulatie of trombose te proberen vermijden omdat ik telkens een groot aantal follikels had. Dus dat was wel lastig..
    Na het negatieve nieuws van de zwangerschapsbloedtest en toen ook ineens horen dat de 2 overige embryo's de vriezer niet gehaald hadden, ben ik wel even helemaal gecrasht. Het was zo´n drukke en stressvolle periode op mijn werk geweest en ik was veel te enthousiast in het 1e traject gevlogen. Ik denk dat toen alle emoties van de afgelopen jaren waarin het telkens niet wilde lukken er toen tegelijk uitkwamen.. ik heb zowat heel de verdere middag gehuild denk ik.. ineens was alle hoop even helemaal weg naar mijn gevoel..
    2 dagen later dan gesprek gehad, was eigenlijk een heel positief gesprek. We kregen weer hoop, al bleef dat voor mij moeilijk op te geloven..
    Toen een rustmaandje.. de hel vond ik dat.. ik begon veel te hard na te denken over alles en alles in mij schreeuwde om dit allemaal niet meer te doen.. hoewel ik na de punctie echt direct zei: ik zou het zo terug opnieuw doen..
    Dan toch maar weer gestart en er weer volledig voor gegaan.. en ik moet toegeven dat dit weer allemaal goed is meegevallen hoor..
    Het enige echte lastige vind ik dat je eventjes volledig geleefd wordt.. controles, spuitjes.. en ook wnr gaat de PU zijn.. de wachtweken vond ik eigenlijk nog het lastigste.. je voelt vanalles, maar alles kan dubbel zijn.. dus eigenlijk zegt dat allemaal niks.. maar wachten duurt lang .. ;)

    Maar al bij al vond ik het best meevallen hoor.. nu maar hopen dat het op een dag eens beloond wordt.. ❤
     
  19. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    @Mammavan1 nee nog geen cyclus met hormonen gehad. Het is heel snel gegaan hier, wel blij dat het ziekenhuis er haast achter zet ook. Ik krijg direct 225 EH gonal-f en Synarel, plus ovitrelle straks voor de punctie. Ben benieuwd!
    Bij jou ook snel gegaan dan trouwens, als je in oktober bent bevallen. Fijn van cuypers dat ze het serieus nemen!

    @Essietje eerste goede nieuws al gekregen dus gelukkig! Hopelijk blijven ze goed door delen allemaal! En jee heftig allemaal hoor, maar gelukkig mochten jullie direct beginnen aan IVF. Dat mag ook wel na jaren proberen denk ik. Hoe je je eerste ronde beschrijft klinkt erg heftig, blij dat het de tweede ronde tot nu toe is meegevallen! Maar heel veel afleiding proberen te zoeken straks tijdens de wachtweken!
     
  20. Mieees

    Mieees Bekend lid

    29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Ja heb je helemaal gelijk in hoor, dat zei mijn gynaecoloog ook. De zaadcellen zijn goed inderdaad, dus ik ga gewoon voor kwaliteitseieren en embryos! :D
     

Deel Deze Pagina