Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Zo inderdaad dat klinkt als een pittige weg @Essietje

    wel heel fijn dat je uiteindelijk een heel
    Goed gevoel erbij hebt en het zo over zou doen.

    Inderdaad snel een zwangerschap zou wel heel mooi zijn en alle moeite dik waard (al zijn de eerste 12 weken zwangerschap vaak ook echt pittig en doorkomen)

    ja het is iedere keer stap voor stap lijkt het. Ik ben nu ook bang omdat ik allemaal vooronderzoeken doe dat er van alles uit gaat komen. Die lage amh was ook niet direct wat verwacht werd omdat er op de echo wel veel follikels werden gezien. Maar zo zie je maat het is allemaal heel onvoorspelbaar.

    Alle bloedwaarden zijn bij mij gelukkig verder goed de hypofyse schildklier algemeen bloedbeeld en vitamines.
     
  2. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    @Mieees ja heel snel. Wel veel op eigen initiatief hoor. Denk dat als ik het Nederlandse reguliere systeem in gegaan was nu nog eerst de iui enzo in gegaan was over een paar maanden want die rekenen met een jaar proberen.

    bij ons is het ook meer omdat wij de wens hebben voor meerdere kinderen nog en ik dacht wellicht eicellen of embryo’s in te vriezen gezien mijn leeftijd En omdat ik echt nul geduld heb :confused:

    maar dat vond dokter Cuypers juist ook wel heel slim met het oog op de toekomst. Want over een paar jaar kunnen ze niet meer zoveel voor mij betekenen als die waarden nog meer zakken.
     
  3. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ik ben bijna 36 en mijn amh was vorig jaar 0.2. Weet niet of dat nu nog zo is. Daarom nu meteen weer verder ipv een rust maand. Als het nu weer niet lukt gaan we naar Duitsland op eigen kosten.
     
  4. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom Duitsland @xxFrummel ? Heb dat hier en daar al meer gelezen.. dus was benieuwd waarom?
     
  5. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    @xxFrummel in Duitsland houden ze de Nederlandse richtlijnen aan. Voor duisters is ivf tussen de 8000-10000 en voor Nederland rond de 4000.
     
  6. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    En de voor onderzoeken welke wij nu doen kosten ongeveer 1000 euro alles bij elkaar deel word gewoon vergoed door de verzekering.
     
  7. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Wat ik zo lees is dat ze daar veel meer uitgebreid onderzoek doen. En ook kijken naar je als persoon. Heb hier het idee dat ze gewoon alles standaard doen. Net als nu met mijn progesteron. Dat moet onder de 0.4 zijn. Vorig jaar was dit 0.6. Waarom gaan ze daar nu ineens bij de laatste poging wel naar kijken denk ik dan
     
  8. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Dan heb je scratching hystroscopie nk plasma cellen en erfelijke bepalingen zowel man en vrouw.
     
  9. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ja oké maar wij gaan nu beginnen met onze 3e icsi. Hierna word er niks meer vergoed. Tenzij we overstappen naar een andere verzekering maar daar heb ik me nog niet inverdiept
     
  10. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ja klopt daar staat Duitsland wel om bekend om het persoonlijke verhaal.

    zij hebben ook veel minder protocollen in Nederland moet alles volgens regels.
     
  11. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    @xxFrummel ja wij zijn ook met de insteek gegaan dat alles op eigen kosten is maar ik krijg nog wel vergoeding inderdaad.

    voor een ronde ivf betaal je daar rond de 4000 euro. En dan alle vooronderzoeken etc 1900 volgens mij zonder verzekering.

    Ik betaal daar nu 1000 euro voor omdat ik een deel vergoed krijg.

    Alles is wel onder narcose dat is wel fijn.
     
  12. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh dat wist ik niet!

    In België zijn voor zover ik heb begrepen 6 pogingen terugbetaald.
     
    Mammavan1 vindt dit leuk.
  13. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Net telefoon gehad, woensdag 10u30 terugplaatsing..
    Ik vroeg of ze wist hoe het er nu voorstond ´nee dat weet ik niet, ik ben vroedvrouw dus daar weet ik niks van´. Wel jammer, want vind dat wel net belangrijk voor het mentale deeltje om een idee te hebben hoe of wat.. maar goed, ik probeer te denken dat het wel goed loopt dan voorlopig? Anders hadden ze wellicht vroeger een TP gedaan denk ik dan? Dus hopelijk gewoon goed nieuws en een positieve verdere evolutie.. :)
     
    xxFrummel vindt dit leuk.
  14. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    zo dat
    zo dat is beter geregeld ;)
     
  15. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Super spannend @Essietje hoeveek daagse is dat dan?
     
  16. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Dat is in ieder geval voor nu goed nieuws. Gelukkig heb je er maar 1 nodig en word dit meteen een plakkertje
     
  17. xxFrummel

    xxFrummel Bekend lid

    15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ben nog nooit onder narcose geweest haha. Dat word dan wel spannend. Hier bij de punctie krijg ik morfine en nog iets via het infuus. Heb er bij beide keren geen last van gehad gelukkig. Ik ga er vanuit dat dit onze ronde word en we niet naar Duitsland hoeven. En als het zoveel geld kost dan heb ik dat er wel voor over. Alleen dan moeten we nog wel even sparen want we hebben net een nieuwe auto gekocht haha
     
  18. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ja toch wel een groot verschil he!
    Want idd.. soms vliegen de pogingen er zo door zonder iets.. :(
     
  19. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Woensdag dag 5 na de PU (vrijdag was de PU)
     
  20. Essietje

    Essietje Actief lid

    21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ik hoop het zooo ontzettend hard ❤
    Maar ik blijf heel realistisch na de teleurstelling van vorige keer.. maar hopelijk liggen de kaarten nu volledig anders.. :)
     

Deel Deze Pagina