Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Vanmorgen TP gehad op dag 5 van een gemiddelde kwaliteitsembryo. De overige (geen idee van het aantal) worden nog een dagje extra in observatie gehouden om te kijken of ze flink verder blijven delen en dan wordt er gekeken en beslist of er nog wat kan worden ingevroren.. dubbel duimen nu maar dus..

Maar nu deze alvast koesteren en hopen dat die gezellig wilt blijven zitten.. ❤

kattenmama en xxFrummel vinden dit leuk.
  2. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh kan me inbeelden dat het wat teleurstellend was.. maar wie weet komen er toch nog wat bij? En anders maar heel hard hopen dat ze voor de kwaliteit gaan ipv kwantiteit deze keer..

3. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Super!! Dank je wel! :thumup:
    Heb de kleurtjes iets anders gedaan nu omdat het met kopiëren en plakken de kleurtjes niet overnam, woeps. Mr mss wel door te quoten en dan de quote tekens weg te doen? Lukt dat dan wel? (Niet zo handig hiermee zoals je merkt ;))

4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Mieees ow kan dat nog wel veranderen? Op hoeveelste dag zit je? En hoeveel dagen moet je spuiten? Weet niet wat normaal is.

start je met spuiten op de eerste dag van je cyclus of hoe gaat dat?

En komt dat niet door de lagere amh waarde dat er minder follikels zijn?

5. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat de terugplaatsing gelukt is, hopelijk blijft deze gewoon lekker zitten en mogen er de komende dagen nog toekomstige broertjes en zusjes in de vriezer komen!

Essietje vindt dit leuk.
  6. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    @Essietje @Mammavan1 Ja flink teleurgesteld. Het komt zeker door mijn lage AMH waarde, maar ik weet niet, had er toch stiekem op meer gehoopt. Ik ben echt nog een leek in IVF en follikelgroei, dus ik heb geen idee of er nog wat bij kan komen. Probeer Google af te struinen maar word er nog niet veel wijzer van. Dus als iemand ervaringen heeft en wil delen, heel graag natuurlijk! :o:

7. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    @Mieees ik denk dat het vooral afhangt van hoeveel dagen je al bezig bent en of er eventueel nog kleintjes zaten die nog niet groot genoeg waren om te meten? Want ze moeten natuurlijk nog wel tijd genoeg kunnen krijgen om voldoende te groeien en rijpen in dat geval..

Bij mij waren er de eerste controle nog heel wat ´kleintjes´ die ze te klein vond om mee te meten, mr die achteraf nog wel erbij zijn gekomen. Dus ik vermoed dat als er nu echt enkel die er ´maar´ waren, je je daar best idd op focust..

Maar denk ook.. kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.. dus hopelijk zijn deze dan gewoon absolute toppertjes! Maar ik snap je gevoel echt enorm hard.. maar ik duim heel hard mee..

8. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Mieees geen idee ik heb een ronde letrozol geslikt maar dat is normaal ok een follikel te laten rijpen ik had overstimulatie en had er 3 boven de 15 mm.

maar denk dat dat niet met elkaar te vergelijken is.

Mieees vindt dit leuk.
  9. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Het was dag 5/6, dus had 4 dagen gonal-f geprikt tot nu toe. De gynaecoloog zag links wat heeeele kleintjes, maar verwachtte eigenlijk niet dat die mee gaan doen. Het wordt afwachten dus. Ik vind het allemaal extra spannend nu, en in ieder geval heel hard duimen voor een goede kwaliteit!

10. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ik duim heel hard mee!!

Mieees vindt dit leuk.
  11. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Klopt ja! Dag 5 na menstruatie en dan begin je ook pas met de hormonen, daarvoor alleen de decapeptyl om je cyclus stil te leggen, maar wie weet gaat het bij jou wel net ff anders?

12. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ah begrijpelijk wel! Hopelijk komen er nog best wat bij.. doen ze wel een punctie als het er zoveel blijven? Tegen mij werd gezegd dat ze ook nog wel eens een escape iui of afbreken doen omdat ze ook geen punctie willen verspillen aan weinig eitjes..

13. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    4 lijkt me nog wel oke? En zouden ze dat anders al niet gezegd hebben dat het mogelijk zou afgebroken worden?
    Balen toch allemaal he.. al die onzekerheid telkens, de ´verrassingen´...

14. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ik loop wat dat betreft echt nog achter. Ik begin september pas met medicatie.

kan iemand mij uitleggen hoe dat dan in zijn werking gaat?

15. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Wat bedoel je juist @Mammavan1 ? Waar wil je precies meer info over? Weet niet of ik je kan helpen, maar wie weet?

16. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Nou ik heb 23 september gesprek medicatie en start. Maar wanneer en hoe start dat als je gewoon natuurlijk ongesteld word de eerste dag ofzo?

17. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ik moest telkens de eerste dag van menstruatie (helderrood bloedverlies ´s ochtends) bellen en dan een afspraak maken, meestal was dat dan dag 2 ongeveer. Als het in het weekend bv start op zaterdagochtend, moest ik maandagochtend bellen om 8u en ineens tussen 8 en 10u op controle.
    Dan deden ze een startecho en bloedname, ´s middags kreeg ik dan telefoon of ik mocht starten. (Ze evalueren altijd de echo en bloed tesamen)

Vanaf dan moest ik telkens starten met spuitjes.
    Bij traject 1 was dat met Elonva, dat is een beetje een luxe spuitje, want dan moet je een dag of 6 niets doen, vanaf dan ongeveer moest ik 2 per dag (orgalutran en menopur)
    Bij traject 2 waren het er meteen 2 per dag: gonapeptyl en pergoveris.

Na 1 week moest ik terug op controle: bloed en echo en vanaf dan elke 2-3 dagen (ma-woe-vrij) controle (bloed en echo).

Dan kijken ze afhankelijk van je rijping, de groottes en de aantallen en je bloedwaarden wnr ze best de pickup inplannen. Soms wordt de medicatie ook wat bijgesteld (meer/minder). Soms proberen ze (als de bloedwaarden het toelaten) om nog een paar dagen te wachten met de pick up zodat er nog enkele eitjes verder kunnen groeien en rijpen zodat er meer ´goeie´ zijn die hopelijk ´geoogst ´ kunnen worden. Zo hebben ze mijn 1e traject de 1e pickup datum met 2 dagen uitgesteld, dan wilden ze nog 2 dagen uitstellen omdat er nog een paar niet helemaal groot genoeg waren en ze die er ook nog graag bij wilden, maar in de namiddag kreeg ik telefoon dat ze het toch niet gingen uitstellen a.d.h.v mijn bloedwaarden.

36u voor de pickup moet je dan op een exact aangegeven tijdstip iets inspuiten zoals bv Ovitrelle. Dit moet heel nauwkeurig gebeuren.

Voor zover ik begrepen heb zijn er ook ´lange´ schema´s die al vroeger moeten beginnen met spuiten. Ik had telkens een ´kort´ schema.

Weet niet of dat een beetje antwoord biedt op je vraag? Als er iets niet helemaal duidelijk is of je hebt nog vragen, stel ze gerust. Ben geen expert mr na 2 trajecten al wel veel bijgeleerd.. ;)

Mieees vindt dit leuk.
  18. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ah oké super duidelijk antwoord eigenlijk.

Ik word nu 3 september en 29 september ongesteld (afgelopen 8 maanden is mijn cyclus altijd precies 27 dagen geweest) dus verwacht geen afwijkingen.

dan zal ik die van 29 september wel startten. Maak mij wel zorgen bij letrozol groeide de rechter eicel altijd veel sneller als links die zat dan al op 22 mm en links nog maar op 16 mm er groeide in links altijd wel meer.

betekend dat dat mijn rechter eierstok beter is en kan dat dan wel als de ene kant achterblijft?

19. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Daar kan ik je niet met zekerheid een antwoord op geven. Ik zou die vraag zeker ook stellen je volgende bespreking.
    Wat ik wel weet, is dat elke cyclus en elke stimulatie compleet verschillend kan zijn..
    Het kan zijn dat je een totaal ander resultaat hebt.

Met mijn 2e traject bv groeide alles ook veel gelijkmatiger, vlotter en beter. Er waren ook meer goeie en rijpe eicellen. Het 1e traject zaten ze redelijk ver uit elkaar qua grootte en rijpheid.. ik had moeite met dat te geloven, maar heb nu wel het bewijs zwart op wit.. dat het heel anders kan zijn..
    Het was bij traject 1 ook een heel andere periode. Heel druk, hectisch, stressvol en dan nog eens de spanning van al dat ´nieuwe´ en onbekende van zo´n traject, een lichaam dat niet goed weet wat er allemaal gebeurt,.. dus die externe factoren spelen ook ongetwijfeld een grote rol natuurlijk..

Maar ik denk dus dat het mogelijk (behalve als er een verklaring voor is) nu helemaal anders kan zijn qua eierstokken?

20. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    @kattenmama Gaat hier net iets anders dan inderdaad. Ik begin vanaf de tweede dag al met prikken. Afbreken doen ze vooral als het er minder dan 3 zijn volgens mij, ze verwachtte ook niet dat het de volgende keer ineens meer zouden worden namelijk.

@Essietje En inderdaad, het is een heeeele onzekere behandeling dat IVF/Icsi, heel vervelend. Heb jij al nieuws over de andere embryo's?

Deel Deze Pagina