Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Kom even binnen vallen.. ijsblokje op je buik houden voordat je gaat prikken. Decapeptyl is ook heel erg naar maar dat hielp wel echt.. heb ook wel is zonder geprobeerd dat was echt niet fijn.

2. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Nog geen idee hoe het deze keer komt dat ze de vriezer niet gehaald hebben.. :(
    Als de TP niet gelukt is, hebben we 22 aug ineens bespreking..
    Gisteren laatste bloedverdunner gespoten. Blij dat ik nu weer eventjes ´spuitjesvrij´ ben.. :D

@kattenmama hopelijk is het meegevallen en mag het veel topembryo´tjes opbrengen! :thumup: veel moed en succes!
    Het branderige gevoel.. soms hielp het bij mij om na de spuit even goed wat te ´masseren´ op de plaats van de inspuiting en soms kan heel traag inspuiten ook een verschil maken? Die Gonapeptyl waren bij mij ook vaak venijnig.. branderig gevoel.. hopelijk betert het wat! Maar de start is gemaakt, spannend!! :thumup:

@Mammavan1 vrijdag idd! Spannend.. goh, geen idee.. denk van niet eigenlijk.. heb enkel toen eens s nachts wat menstruatiepijn gehad een paar uur (wat toen qua ´timing´ innesteling zou kunnen geweest zijn) maar verder voel ik helemaal niks.. dus vrees er echt voor.. nu ja.. vorige TP was ik dan weer ´s nachts vaak zo mottig als een krab dus toen had ik wel ´signalen´ die in het plaatje hadden kunnen passen (al kon het ook van de utrogestan zijn uiteraard) maar was het niks.. dus vol spanning afwachten en aftellen naar vrijdag..

Mammavan1 vindt dit leuk.
  3. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Heb nu zowat een onrustig gevoel in mijn buik en met momenten zowat benauwd zoals ik wel vaker enkele dagen voor mijn menstruatie heb, dus begin er echt voor te vrezen nu.. :(

4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Je kunt nu nog niet testen @Essietje met een vroege? Als hij ingenesteld is zou je daar al wat op moeten zien toch? Super lastig al die signalen en de onzekerheid :(

hopelijk is het gewoon een dikke plakker en hoef je niet meer te twijfelen en test je snel positief :D

5. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Geen idee eigenlijk.. PU was 5 aug, TP op 5 dagen was 11aug. Dus vrees nog wat vroeg ook ivm de Ovitrelle?
    Ben ook bang dat het weinig zal verhelderen.. want het kan zowel vals positief als vals negatief zijn natuurlijk.. :confused:

Heb geen idee.. hoop het zo maar vrees er echt voor. Heb er niet zo´n goed gevoel bij.. :( nog eventjes volhouden..

6. Mirjam1987

15 aug 2022
    23
    9
    3
    Vrouw
    @Essietje wat een spanning he dat afwachten. Ik sluit me graag aan bij dit groepje. Merk dat mensen uit mijn omgeving dit ook niet écht begrijpen, wat logisch is ook. Wij beginnen met icsi poging 2. De eerste is al bijna 2 jaar geleden. Toen was het een zoek icsi vanwege heel weinig zaadcellen (slechts 2 gevonden). Wel een terugplaatsing maar geen zwangerschap. Na lang wachten is mijn vriend geopereerd en is er gelukkig operatief (tese operatie) een aantal zaadcellen verwijderd, in ieder geval genoeg voor icsi poging 2. Afgelopen zaterdag gestart met decapeptyl en waarschijnlijk eerste week september de punctie. Ik vind het mentaal best pittig en heb ook wel wat bijwerkingen lijkt het van de decapeptyl. Maar alles voor het goede doel.

Mammavan1 vindt dit leuk.
  7. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Oh spannend hoor :oops:

ik hoop het echt je hebt al best wel een weg bewandeld dus zou wel heel mooi zijn :D

zal morgen een kaarsje branden bij de kerk.

altijd gewoon heel vervelend die onzekere dagen :(

8. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    @Mirjam1987 heel veel succes!!
    Wat jammer dat ook jullie duidelijk al een hele weg hebben bewandeld.. hopelijk nu een beter traject! :thumup:

De trajecten zelf vind ik altijd echt ´oke´ de eerste 2 weken (spuiten, controles,...) maar de periode na de punctie (telkens al week bedrust ivm verhoogd risico op overstimulatie) vond ik best lastig en vooral ook de periode daarna.. de mentale klap na een mislukt traject vind ik telkens enorm pittig..

9. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Essietje ja daar kan ik mij iets bij voorstellen. Ik heb zelf nog niet heel veel tegenslagen gehad. Maar merk nu al na 5 keer ongesteld te worden dat ik zoiets heb van shit echt balen. En dan de laatste twee rondes met letrozol had ik er ook wat meer van verwacht. Maar ergens gaat er iets niet goed. 29 augustus de hystroscopie en scratching nk plasma cellen ben heel benieuwd wat daaruit gaat komen.

vandaag cycluwdag 8 had ik best duidelijk ovulatietest maar hij mag nog niet zo vroeg komen anders ben ik straks ineens op dag 22 ongesteld. En dan gaat het niet door. Heb dag 22 dat onderzoek.

normaal gezien heb ik een cyclus van 27 dagen echt heel standaard mijn hele leven eigenlijk ook nooit een dag afgeweken of anders geweest. Alleen na laatste ronde letrozol ben ik bang dat de cyclus van slag is.

Ik vind de hormonen ook wel pittig ben echt niet te genieten af en toe en ook meer down dan normaal. Denk dat dat met ivf nog wel erger gaat worden of niet?

Bijgevoegde bestanden:

10. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh nee balen als het nu al de 22e zou zijn.. hopelijk blijft het toch nog eventjes uit..

De hormonen had ik tijdens de eerste 2 weken van het traject nooit echt last van. Mr wel zo tegen de testdatum aan begin ik wel emotioneler te worden bv.. mr voor de rest wel ok gelukkig.
    Enkel bij het 1e traject had ik de laatste dagen voot de PU wel veel last van mijn eierstokken doordat die best wel uitgezet waren..
    Bij het 2e traject was dat nog sneller. Toen werd ik op dag 7 al serieus wakker geschud met enorme stekende pijn in mijn buik toen ik wat zwaar werk aan t doen was. Dus vanaf toen heb ik echt serieus moeten minderen en rustig aan moeten gaan doen.. dat zijn dan weer de nadelen van veel eicellen.. :confused:
    Mr op zich mag ik denk ik echt niet klagen en mijn vriend ook niet.. :roflmao:

11. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Wij zitten ongeveer gelijk dan, spannend! Alleen voor ons is het dan de eerste ivf, maar ik ben vrijdag begonnen met de deca, wat voor bijwerkingen heb jij ervan? Ik heb het idee dat het bij mij nog goed meevalt, al vond ik de gonal f met de iui’s ook nooit heel heftig..

12. Mirjam1987

15 aug 2022
    23
    9
    3
    Vrouw
    Ah hier tzelfde verhaal met veel eicellen en overstimulatie bij de eerste icsi. Krijg nu een lagere dosis gonal-f, hopelijk werkt dat. Hoe voel je je nu? Testdatum komt al dichtbij voor jou, maar voelt mss nog ver weg. Ik hoop het beste voor jullie!

13. Mirjam1987

15 aug 2022
    23
    9
    3
    Vrouw
    Das idd zo goed als gelijk! Ik heb continue hoofdpijn en een opgezette buik. Ben over t algemeen wel gevoelig voor hoofdpijn dus denk dat t daarmee te maken heeft. Vorige icsi is al ruim 1.5 jaar geleden dus weet niet meer exact wat de gonal-f deed alleen weet nog wel dat ik emotioneler was en buikpijn had van alle eicellen. Dat waren er toen meer dan 40 dus ook veel te veel. Ben benieuwd hoe dat dit keer gaat zijn.

Hopelijk blijft t bij jou ook goed gaan!!

14. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Bij de gonal f heb ik hiervoor bij de iui’s nog geen erge bijwerkingen gehad. Misschien iets emotioneler af en toe, maar niet echt veel ofzo.
    Vandaag met ijsblokje geprikt, brand nog steeds wel maar heb wel t idee dat het minder is dan de vorige dagen. Vanavond wel wat misselijk maarja dat kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk.. heb vandaag ook wel hoofdpijn maar heb ook wel weinig gedronken haha

15. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh oei jij hebt echt overstimulatie gehad dan? Klinkt echt niet fijn.. geen verse tp gehad toen dan?

Ja vrijdag testdatum idd.. komt dichterbij mr alsnog te traag, haha!

Ik heb het echt ook enorm lastig. De menstruatiebuikpijntjes met momenten maken me zo ontzettend onzeker.. had ook af en toe een steek ter hoogte van m´n eierstokken. Vanmiddag ook ineens heel warm, dan eventjes hoofdpijn, dan weer wat buikpijn, dan eventjes wat misselijk,... de hormonen swingen duidelijk de pan uit.. en t maakt me allemaal zo onzeker en met momenten echt emotioneel.. heb het écht lastig merk ik..

16. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Nou ik mag vanavond met de decapeptyl beginnen. Zin in. Ik was even stil hier ivm vakantie.
    Spannend @Essietje. Ik duim voor een mooie test.

Mieees en kattenmama vinden dit leuk.
  17. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh spannend @xxFrummel ! Veel succes!
    Hopelijk heb je kunnen genieten van je vakantie en kan je vol nieuwe moed starten!

xxFrummel vindt dit leuk.
  18. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Spannend!! Succes ❤️

xxFrummel vindt dit leuk.
  19. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dag dames, mag ik met jullie meeschrijven?

Ik heb morgen de intake voor onze 2e ICSI traject. In 2019 het eerste traject redelijk snel doorlopen. Na overstimulatie uiteindelijk
    5 goed ontwikkelde embryo’s waarvan één verse terugplaatsing en 2 embryo’s kunnen invriezen. Ik ben toen zwanger geworden en bevallen van een zoontje in augustus 2020. Begin van dit jaar traject gestart voor de cryo-embryoplaatsingen en beiden helaas mislukt. Nu moeten we het traject opnieuw beginnen. Ondanks de wens voor een 2e, vind ik het wel erg spannend en zie ik ook een beetje op tegen de hele rompslomp. Maar we gaan er met goede moed in en hoop morgen te horen wanneer we mogen starten.

Mieees, kattenmama en xxFrummel vinden dit leuk.
  20. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Veel succes!!!
    Hopelijk gaat je 2e traject even vlot en succesvol. Het is van harte gegund!

Deel Deze Pagina