Ivf en/of Icsi traject zomer 2022, wie nog?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Nou lekker duidelijk idd. Nee niet echt jij wel? Beetje hoofdpijn had ik de vorige x ook. En heb al wel kramp ma dat heb ik wel vaker een paar dagen voor ik ongesteld moet worden. Heb wel moeite met de hoeveelheid wat in de spuit zit. Volgens mij was de orgalutran veel minder.

2. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Ik heb de eerste punctie achter de rug, dat ging allemaal prima. Alleen is er slechts 1 bevrucht. Van de 5 eicellen. Voel me dus even heel teleurgesteld nu.

3. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ik snap dat dat een teleurstelling is. Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig. Hoop dat dit ook meteen je plakker is. Wanneer is de tp?

4. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ohh wat jammer.. 5 is al niet mega veel toch? Hopelijk groeit deze goed door en is dit ‘m gewoon voor jullie.. Wanneer heb je je terugplaatsing?
    En anders door naar icsi lijkt me? Of hebben ze daar nog niets over gezegd?

5. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    5 is inderdaad al heel weinig, maar die teleurstelling had ik al eerder verwerkt, want ze vonden tijdens de echo's maar 5 follikels. Dit kwam extra nog even rauw op mijn dak.
    Donderdag als het goed is de terugplaatsing, ik zal me even op de lijst zetten. En anders inderdaad volgende keer ICSI. Ik had daar dit keer al om gevraagd, maar dat wilden ze niet doen omdat de zaadkwaliteit gewoon goed was.

6. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Lijst van vandaag:
    - Essietje - 35j - 1e kindje - 2e IVF/ICSI-traject
    - Mieees - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF traject
    - Kattenmama - 28 jaar - 1e kindje - 1e ivf traject
    - Mammavan2 - 34 jaar - 3de kindje - 1e ivf traject
    - Smienaatje - 28 jaar - 2e kindje - 2e ICSI traject
    - xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje - 3e ICSI traject

Afspraken
    10-08: Essietje - TP
    19-08: Smienaatje - intake
    25-08: Kattenmama - uitgangsecho
    25-08: Mieees - TP
    29-08: scratching, hystroscopie en NK plasmacellen

Testdatum
    19-08 Essietje

7. kattenmama

kattenmama Bekend lid

14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ga voor je duimen dat je terugplaatsing in elk geval kan doorgaan.. Spannend nog even ❤️

8. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Dankjewel! Hoe gaat het bij jou? Ben je al ongesteld geworden?

9. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hallo dames. Ik ga bijna beginnen met een icsi traject weer (3e) ik vroeg me af of ik hier kon mee schrijven? Ik doe IVF icsi omdat mijn vriend een vasectomie heeft gedaan in het verleden. Het is voor mijn eerste kindje! Ik ben nu 31 jaar.

Mieees vindt dit leuk.
  10. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    #170 Melissert, 24 aug 2022
    Laatst bewerkt: 24 aug 2022
    Lijst van vandaag:
    - Essietje - 35j - 1e kindje - 2e IVF/ICSI-traject
    - Melissert - 31 jaar - 1e kindje - 3e icsi traject.

Afspraken
    10-08: Essietje - TP
    31-08: starten pil voor traject + extra evaluatie met de dokter
    Testdatum
    19-08 Essietje

11. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Ja ´t was niet zo gemakkelijk.. het besef dat traject 2 er nu ook op zit en dat er weer niks van cryo´s over zijn. Ik had er echt wel wat hoop op met dat er zoveel nog waren op dag 5.. hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze er iets aan veranderen waardoor ze het wel beter blijven doen.. ik ben heel benieuwd naar de bespreking op 5 sept..
    Verder kan het eigenlijk niet snel genoeg gaan tot ik weer mag starten.. na traject 1 was de klap zo ontzettend groot, onverwacht en hard dat ik er immens tegenop zag om terug te starten. Toen had ik tijdens de wachtmaand echt het gevoel om elk moment in tranen uit te kunnen barsten bij de gedachte alleen al om terug te moeten starten.. maar nu tel ik echt af.. en hopelijk 3e keer, goeie keer dan maar.. het stelt me ook al wel gerust dat ze al op dag 3 willen terugplaatsen en er ineens 2 zullen terugzetten.. maar toch.. ik heb nu zo echt het gevoel dat de moed me soms wat in de schoenen zinkt en ik mij afvraag of het ooit wel zal lukken.. :(
    Maar goed.. we gaan er in ieder geval wel weer volledig voor gaan half september..

Heb nu ook zo een periode dat ik elke keer een immense pijn voel wanneer ik de zoveelste zwangerschapsaankondiging of geboortemelding zie passeren of zelfs maar reclame, artikels,... ik gun het iedereen en ben oprecht enorm blij voor anderen, maar de pijn die ik voel is onbeschrijfelijk.. maar dat klinkt jullie wellicht bekend in de oren helaas.. :(

12. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Oh jeetje da´s ook geen fijn nieuws.. hopelijk is deze ineens ´the one and only´ dan maar, ik duim dat dit een toppertje mag zijn!

Mieees vindt dit leuk.
  13. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Welkom en alvast heel veel succes!! :thumup:

Melissert vindt dit leuk.
  14. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Lijst van vandaag:
    - Essietje - 35j - 1e kindje - 3e IVF/ICSI-traject

Afspraken
    05-09: bespreking traject 2 en 3

Testdatum
    /

15. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Wat houdt dat precies in en wat zijn de voordelen daarvan?

16. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Essietje in Duitsland geven ze aan dat je behoorlijk wat moet doen voor ivf en ze het zonde vinden als pogingen mislukken dat voor kunnen zijn met die dingen. Vaak als mensen in Nederland geen succes hebben gaan ze ook daar naartoe.

scratching maken ze een soort wondje in je bmms waardoor het optimaal word voor innesteling.

bij nk plasmacellen (je immuunsysteem) kijken ze of die verhoogd of verlaagd zijn en kunnen ze die middels infuus bijstellen voor innesteling.

hystrocopie krijg je in Nederland volgens mij ook als het een paar keer mislukt is het volledig schoonmaken en goed maken van de baarmoeder voor innesteling ook van de embryo.

ik moet sowieso in Duitsland omdat ik in Nederland niet in aanmerking kom voor ivf daar zeggen ze dat ik prima vruchtbaar ben. En dat is wellicht ook zo alleen ik doe ivf vooral voor de toekomst ook en dat vinden ze in Duitsland ook weer heel verstandig. Wij willen wellicht nog meer kinderen en dan heb ik geen leeftijdsdruk met embryo’s in de vriezer.

Zondag kom ik terug van vakantie en dan kinderen bij mijn ouders en maandag heel vroeg die ingreep. Vandaag lekker dagje naar Saint tropez iets moois kopen voor mezelf voor het traject :D

en na de vakantie word ik ook weer wat actiever hier. Zie dat er weer wat dames bijgekomen zijn. Op naar veel Babies aankomend jaar :D

17. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    @Melissert Welkom! 3e traject alweer, wat heftig joh. Hopelijk geldt 3 keer is scheepsrecht voor jullie! Begin je je komende cyclus al?

@Essietje Kan me voorstellen dat het enorm zwaar is even, maar fijn dat je in ieder geval kan uitkijken naar de start van een nieuw traject. Ik hoop voor je dat ze iets hebben gevonden wat ze anders kunnen doen de komende ronde!

18. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Ik heb een uurtje geleden onze hopelijk lucky terugplaatsing gehad! Het is een 9-cellig type 2 embryo, geen idee of dat iets zegt over mijn kansen. 5 september mag ik testen!

kattenmama, Essietje en Melissert vinden dit leuk.
  19. Mieees

Mieees Bekend lid

29 okt 2021
    919
    857
    93
    Vrouw
    Lijst van vandaag:
    - Essietje - 35j - 1e kindje - 3e IVF/ICSI-traject

Afspraken
    05-09: bespreking traject 2 en 3

Testdatum
    05-09: Mieees

20. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ja ik moet 31 august ongesteld worden(mijn cyclus is super regelmatig) en dan kan ik met de pil beginnen en me aanmelden. Ik krijg dan mijn schema opgestuurd. Het is wel spannend een 3e traject te beginnen. Dit keer krijg ik meriofert. Eerste keer.. dus heel spannend omdat ik niet weet wat het gaat doen. Iemand toevallig ervaring met meriofert?

Deel Deze Pagina