Nou meiden heb vrijdag uitslag gehad van alle onderzoekjes die ze gedaan hebben. Wat blijkt van het zaadonderzoek helemaal geen enkele zaadcel nog geen kromme of dode helemaal niks!! We zijn er kapot van weet nou ook niet meer zo goed wat ik allemaal kan verwachten. De fertiliteitsarts heeft mijn vriend doorgestuurd naar de urinoloog voor verder onderzoek plus dat ze met allemaal termen begon te gooien en het zelfs al over donorzaad had. Maar wat kan ik nou allemaal verwachten? En dit gaat zeker nog heel lang duren op deze manier denk ik.. Ben er kapot van kan het ook niet goed een plaatsje geven want met zulk nieuws ik dacht echt even dat de grond onder me voeten weg zakte ja en mijn vriend voelt zich zo schuldig tja arme jongen kan er ook niks aan doen natuurlijk.
Oh meid, wat een schok en teleurstelling voor jullie Maar geef de hoop niet op! Misschien is het nu slecht maar met een volgende onderzoek over 3 maanden kan het al wat beter zijn. Anders is er nog de optie TESE dan proberen ze zaad rechtstreeks uit de bal te halen. Blijf dus hoop houden en laat je niet uit het veld slaan. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen van de uroloog over de mogelijkheden
hey meid, als je wilt kun je komen meepraten in onze club "geen enkele zaadcel gevonden" zal de link ff plakken.. http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/369269-geen-enkele-zaadcel-gevonden-deel-5-a-238.html Wij zijn vanaf 2008 beziggeweest en zijn dankzij pesa/mesa icsi nu trotse ouders. Manlief had ook geen zaadcellen doordat de zaadleiders niet waren aangelegd of onderbroken zijn. Ik weet hoe vreselijk het is. In onze club zijn nu de meeste meiden zwanger, ik ben de enige met pesa/mesa, de rest dmv tese icsi of donorzaad. En er zijn nog een aantal meiden die in het traject zitten. Wij weten hoe het is en zijn nu echte ervaringsdeskundigen, je kunt alles vragen, schreeuwen, huilen.. we zullen je goed opvangen. Liefs Kate x
Mei, wat een verschrikkelijk rot nieuws! Ook ik weet hoe dit nieuws voelt. Wat een klap is het... Hier ook dmv TESE zaad gevonden en we hopen deze maand weer te starten met een ICSI poging. Meid, geef nog niet op, ook al zakt nu de wereld onder je voeten weg. Er zijn mogelijkheden. Ga aub wel naar een goede uroloog meid! Naar welk zkh ben je verwezen? TESE is in Nederland nog een onderzoeksfase en wordt maar in 3 of 4 ziekenhuizen gedaan. Wij zijn daarom naar het buitenland uitgeweken, UZ Gent. Daar heeft mijn man een TESE gehad op de dag van mijn eicelpunctie. Ook in DD zou je goed op je plaats zitten. Ik hoop zo dat dit voor jullie ook een optie is. Sterkte meis...Knuf...
Jeetjuh wat een slecht nieuws. Hier was het net andersom; wij kregen te horen dat op mijn 28e mijn eitjes zo goed als op zijn Ik begrijp helaas dus heel goed hoe je vriend zich nu voelt. Hopelijk kunnen ze in jullie geval toch nog een oplossing vinden. Wij zullen helaas toch echt over een donor na moeten gaan denken... Heel veel succes met de onderzoeken...!!
dank jullie voor de reacties geeft weer een beetje hoop ik zal eens mee gaan babbelen op de andere site, en wij zijn nou in behandeling bij het elisabeth in tilburg maar ze hadden al gezegt dat we waarschijnlijk naar nijmegen worden doorgestuurd omdat ze daar wel alles mogen doen dus tja we zien het wel
Hoi! Hier het hetzelfde verhaal! Geen enkele zaadcel gevonden. Nu zijn wij gisteren naar Nijmegen( na een omweg via Emmen en Groningen) geweest voor afspraak bij gynaecoloog, uroloog en weer een potje in leveren. Inwendige echo gehad, gelukkig veel eitjes te zien bij mij! Urologe heeft bij manlief gevoeld aan zijn ballen en geen bijzonderheden gevonden. Bij de uroloog kregen we gelijk uitslag van het potje dat 's morgens ingeleverd was. Helaas weer niets gevonden!! Je blijft toch hopen op een wonder..... Ik moet nog 7 kilo afvallen voor dat we mogen beginnen met een eventuele ICSI behandeling. Maar dan moet er eerst zaad gevonden worden bij manlief. Zo als het nu lijkt gaat manlief 29 januari onder het mes voor een TESE!!! Dus heb tot die tijd om af te vallen... Ben zo blij (manlief iets minder, die knijpt hem nu al) Eindelijk weer wat postitief nieuws! Hopen dat het nieuws op 29 januari ook heel positief is!!!! Op naar 2013 en vele zaadcellen, hihihi
oooh lieverd, ik weet een beetje hoe je je moet voelen. Begin 2011 stond bij mij ook de wereld stil toen het bericht kwam dat mijn man onvruchtbaar is. Inmiddels zijn we een stukje verder. Mijn advies is om zo snel mogeljk op de juiste plek te komen: dat is Nijmegen of A'dam. Dat zijn echt de enige 2 plekken waar ze alles weten over mannelijke onvruchtbaarheid en waar ze TESE doen. Achteraf gezien hadden wij ook eerder naar Nijmegen kunnen gaan; we zijn aanvankelijk naar Den Bosch gestuurd...... zoals je leest in mijn banner hebben we inmiddels een TESE en 1 ICSI achter de rug; ik zit nu in de wachtweken van mijn ICSI poging 2. Wat je zou kunnen verwachten als jullie verder gaan is het volgende voor je man: herhaling zaadonderzoek, hormoonbepaling en genetisch onderzoek (via bloed) en lichamelijk onderzoek (uitwendig, echo) van de ballen. Dit is de diagnostische fase en geeft wel/geen indicatie voor TESE. Dan volgt een TESE ingreep met hopelijk goed resultaat (kans is vooraf nauwelijks te voorspellen, dus blijft spannend). Daarna, bij evt zaad, kan er een ICSI worden gestart. Vergeet niet om ook bijtijds te vragen of jij zelf ook globaal onderzocht kan worden; het is nl. ook nog altijd mogelijk (maar niet te hopen) dat er ook bij jou iets aan de hand is. Vaak wordt dat dan helemaal vergeten. Verder moet je rekening houden met wachtlijsten; wij hebben bijv. vrij lang moeten wachten op de TESE en ook daarna nog lang op de ICSI. Misschien is de wachttijd nu anders hoor! heel veel sterkte en als je meer vragen hebt, mag je me altijd een berichtje sturen!
De wachttijden voor TESE zijn op het moment niet zo heel lang (wij hadden langer verwacht). Wij zijn 5 nov voor intake geweest en zo als het nu lijkt, gaat papa2be 29 jan onder het mes! Ondertussen moet ik nog 'ff' 7 kilo afvallen om door te mogen met eventuele ICSI