3 september hebben mijn vriend en ik een afspraak bij de gyn voor het bespreken van ivf. maar wat kunnen wij verwachten wat gaat er gebeuren bij z'n eerstte afspraak weet iemand dat Groetjes Angelique
Tijdens onze eerste afspraak legden ze uit hoe alles in zijn werk ging: wanneer je de pil moet nemen, wanneer je daarna je spuiten moet zette om je eicellen te doen rijpen, je moet ook nog puffen met een neusspray. Dit valt allemaal heel goed mee en doet geen pijn. Ook de eicelpickup (de eicellen uit je eierstok halen) deed bij geen pijn. Ter plekke vertellen ze dan hoeveel eicellen ze gevonden hebben in de follikels die ze hebben leeggehaald. De dag erna bellen ze om te zeggen hoeveel bevruchtingen erzijn (dus op de dag van de pick-up moet je man een spermastaal aanmaken).Enkele dagen erna vindt de terugplaatsing plaats (doet helemaal geen pijn). Twaalf dagen na de terugplaatsing kan je testen. een behandeling deed bij mij absoluut geen pijn, buiten natuurlijk het emotionele aspect. Ik ben zwanger geworden na de tweede ivf. Heb nooit cryo's gehad. Jammer genoeg was de zwangerschap buitenbaarmoederlijk. in oktober proberen we opnieuw. Ik wens je heel veel sterkte.
Hoi meiden, ik wil hiermee graag even mee lezen. Door medische geschiedenis is de kans heeeeeeeeeel groot dat wij op IVF aangewezen zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe lang duurt het traject op zich? Ik heb eind augustus een gesprek met onze gyn waarbij een plan van aanpak wordt verteld. Ik ben dus nu me wat aan het inlezen. Ik heb ook al folders mee gekregen over IVF om door te lezen. Dus dat heb ik al wel gelezen, maar persoonlijke verhalen zijn toch fijner!
Hi Antje, Het traject en of de punctie pijn doet verschilt heel erg per ziekenhuis/fertiliteitskliniek. Sommige vrouwen moeten eerst een tijdje aan de pil, maar dat hoeft niet altijd. Er is een lang en een kort protocol. Ik heb zelf het lange protocol gevolgd. Eerst aan de pil, dan 2 weken Lucrin spuiten, dan Puregon erbij en na anderhalve week de Pregnyl gezet en 2 dagen later de punctie. Ik vond het prikken vervelend, maar als je de injecties goed zet, dan valt het met de pijn wel mee. Het zou kunnen dat je bijwerkingen krijgt van de hormonen zoals opvliegers en stemmingswisselingen. Het kan best zijn dat je andere hormonen moet gebruiken bijv. Decapeptyl, Menopur, Gonal F, Ovitrelle etc. Nogmaals dat verschilt per ZH/kliniek. Tegen de punctie zag ik ontzettend op, maar ik heb goede pijnstilling gekregen (Diazepam 10 mg, een Pethidine prik in mijn bil en 4 plaatselijke verdovingen om de vaginawand te verdoven.) De terugplaatsing doet helemaal geen zeer en vond ik erg bijzonder om mee te maken. Voor mij persoonlijk waren de 2 wachtweken het ergst van het hele traject. Ik vond dat erger dan al het andere dat de behandeling met zich mee brengt. De onzekerheid is slopend. Helaas ben ik niet zwanger geworden van onze eerste poging, maar we hebben nog een embryo in de vriezer en hopelijk mag die eind Augustus worden teruggeplaatst. Dat is nog even afwachten. Het is zwaar, zowel lichamelijk als emotioneel, maar als het lukt dan is het dat allemaal waard geweest! Heel veel succes gewenst met de behandeling en ik hoop dat het je meevalt. Liefs, RooDje
hallo allemaal, ik wens jullie heel veel succes met starten ivf behandeling.. ik heb al 1 ivf behandeling achter de rug, zonder resultaat. nu zit ik op wacht week van 2. ivf laatste poging. vandaag 11. dag.tot nu toe negatief getest en ik moet eigenlijk pas maandag officieel testen. ik heb niet echt hoop maar ja wonderen zijn nog niet uit de wereld..