Hoi Dames, Wie start er net als ik in April met de 1e IVF/ICSI behandeling? Het lijkt me fijn om alle ervaringen met elkaar te delen en samen te hopen op een mooi wondertje voor ons allemaal Even kort ons verhaal; In September 2009 mn spiraaltje laten verwijderen. Helaas erg onregelmatige cyclussen en geen zwangerschap. Januari 2011 voor het eerst naar de gynaecoloog geweest en daar alle standaard onderzoeken gehad, OI, zaadtesten, samenlevingstest en een HSG Conclusie; Lichte PSO, en mn vriend zn zaad iets onder gemiddeld zowel in aantal als in beweeglijkheid HSG was prima, samenlevingstest was negatief. Toen 3 maanden aan de Clomid gegaan maar geen zwangerschap en doorgestuurd naar het Maasstadziekenhuis. December 2011 zijn we daar gestart met IUI. Na 6 mislukte IUI's bleek ik wel al meerdere ronde's een cyste te hebben, en deze werd dus vlak voor de zomer ook groter. September 2012 heb ik een hysterscopie met HSG gehad waar de cyste werd verwijderd (gelukkig niets bijzonders) en de rest zag er vanbinnen allemaal prima uit. Toen ook de intake gehad voor IVF maar omdat ik de hoop had dat na de hysterscopie en HSG alles lekker schoon was van binnen en we dus "extra" kans zouden hebben alsnog een 7e IUI gedaan. Helaas weer mislukt. Toen besloten om even een pauze in te lassen ook ivm de feestdagen. De pauze duurt nu al een tijdje, gewoon omdat ik er zo tegen op zag om daadwerkelijk te starten met IVF...... De angst van hoe ik ga reageren op de hormonen, de angst voor de punctie maar vooral de angst....Wat als het met IVF ook niet lukt?? Maar met angst komen we niet verder, dus de knop omgezet en we gaan en weer voor! Over ongeveer een week verwacht ik mn menstruatie en kunnen we echt gaan starten! Ik zal beginnen met Decapeptyl vervolgens Fostimon, en natuurlijk Pregnyl, en later Utrobolletjes. Ik vind het heel spannend maar heb er ook echt heel veel zin in! Zal het nu eindelijk gaan lukken??? Wie zit er in hetzelfde schuitje en vind het leuk om mee te praten?
Ik ben vandaag juist geweest om hormonen te gaan halen en vanavond begin te spuiten met gonal-f 150 begin ik en zondag nog een medicatie bij (de ene dat je zelf moet mengen) en dan dinsdag op controle, na 3 jaar kunnen wij eindelijk starten want ventje was niet altijd zo zeker met zijn beslissing..deze keer wel dus! Wij gaan zien wat er gaat geven want eerste keer is altijd een zoektoch..juiste medicatie,juiste protocal..en wat als het niet lukt? Weer teleurstelling pfff en alvast een aangename kennismaking
Hoi Numatje Wat een spanning he! Ik ben ook zo bang dat de 1e dosering misschien niet goed is en er helemaal geen eitjes groeien of juist veel te veel! hebben jullie hiervoor ook behandelingen gehad, of mogen jullie gelijk met IVF beginnen?
wij hebben eerst een paar jaar geprobeerd en het ging niet maar ik voelde allang dat iets mis met mij dus van eerste keer HSG gedaan (vloeistof in baarmoeder) en dan nog eens kijkoperatie om te bevestigen,het ging niet meer om te herstellen dus enige optie is ivf de eerste keer doen zij ivf/icsi want zij willen dan zien welke optie geeft beste resultaat ik denk dat na de controle dat zij eventueel dosering gaan verhogen als de eitjes niet rap genoeg groeien wachten op regels is best wel vervelend en als je nog eens veel stress hebt dan schuift het op pffff ik duim dat je ook maar rap kan beginnen hoe oud ben je trouwens?
Ok dus een spontane zwangerschap zit er echt niet in? Dat is echt iets waar ik al die maanden nog op heb gehoopt..... Normaal baal ik als een stekker natuurlijk als ik ongi ben, maar nu kan ik niet wachtten haha Ik wordt volgende maand 29 en jij? Bij welke ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?
ja dat was ook effe slikken toen ik het hoorde maar andere kant ben ik ook blij om uiteindelijk te weten wat er mis is met mij,iedere maand zo'n teleurstelling dat ik kapot van was,al die negatieve testen hahaha ik spring heel hoog toen ik mijn regels zien,mijn dag was direct goed ik ben vorige maand 23 geworden en wij zitten bij UZ Gent,en jullie?
ik heb gelezen dat het bij jou terug ok is vanbinnen,misschien bij IUI lukte het niet omdat de zaad wat minder kwaliteit was? bij ivf heb je zeker een bevruchting,de rest is dan puur geluk dat wij moeten duimen he 30% kans is niet niks terwijl gewone koppel maar 15-20% kans heeft komt wel goed
Ja tijdens de IUI was het zaad heel wisselend van kwaliteit variërend tussen de 3 miljoen en 25% beweeglijk tot 100 miljoen met 88% beweeglijk Ik hoop ook dat het met IVF echt lukt om het eitje te bevruchten, en de innesteling natuurlijk goed gaat We houden hoop!
Doen we Vandaag begin ik alvast met de prikinstructie in het ZH, al zal het vast wel meevallen, heb tenslotte al ervaring met pregnyl zetten maar misschien dat ze nog andere plekjes aanraden dan alleen mn buik.
Vandaag even contact gehad met het ziekenhuis, omdat ik al zo lang niet ben geweest voor een inwendige echo begon ik te twijfelen of ik nu wel "zomaar" kon beginnen.... Mn schema is tenslotte ook al een paar maanden geleden gemaakt. En de arts vond het idd wel verstandiger dat ik eerst nog een keer kom voor een echo. Gelukkig kan dit as maandag al, net voor dat ik ongi moet worden, dus hopelijk maandag echt groen licht
hoi dames, ik ga niet starten met ivf/icsi, maar heb wel een cryo terugplaatsing. Aanstaande vrijdag heb ik mijn evaluatiegesprek telefonisch over het afgelopen traject en als ik weer ongesteld word moet ik bellen voor de eerste echo afspraak. Ik denk dat ik rond 10 april ongesteld word en dus rond 25 april ergens terugplaatsing heb. Zou wel mee willen kletsen als dat mag? Jullie dus beide de start van het hele traject, moet zeggen dat het mij eigenlijk best meegevallen is, hoewel ik toch tegen overstimulatie aan heb gezeten en het wellicht afgebroken moest worden, maar gelukkig allemaal goed gekomen. Helaas niet met een zwangerschap, maar goed... 5 cryo's over dus hopelijk hebben we daar geluk mee!
Welkom Fiona! Wat balen dat de 1e poging niet is gelukt Gelukkig had je nog cryo's Fijn om te horen dat het best is meegevallen. Hoe ervaarde je de punctie? en welke pijnstilling kreeg jij?
Hallo meiden, Wij gaan waarschijnlijk eind April/ begin Mei starten met onze 1e IVF in UMC! Voorlichtingsbijeenkomst & intake gehad. 11 April voorbereidingsgesprek...zitten dus in het wachtbankje. We lopen sinds december 2011 in de MMM. Hebben 6x iui eigen cyclus en 3x iui met Puregon en Pregnyl gehad...helaas nog steeds geen wondertje. HSG: prima. Verminderd zaadkwaliteit.
Welkom ook l1s3tt3! Ik vond de punctie meevallen... en ik had 30 follikels, dus flink wat weg te halen haha.. Wel pijnlijk, maar wel te doen. Ik kreeg een combinatie van medicijnen die ik een uur van tevoren in moest nemen. Het totaal zou vergelijkbaar zijn met 10 mg morfine. Was ook echt een beetje van de wereld haha... weet ook niet meer precies hoe het allemaal ging daar, alsof ik dronken was...
Welkom L1s3tt3! Spannend allemaal!! Je mag dus bij je volgende ongi gelijk starten? @Fiona Dat is idd veel zeg! Ik hoop ook op zoveel mogelijk follikels maar de gedachte dat ze allemaal aangeprikt moeten worden brrr.... Ik krijg als pijnstilling 1000mg paracetamol, diclofinac en seresta maar dat laatste is een kalmeringsmiddel geloof ik Ik ben erg ongevoelig voor medicijnen dus ben best bang dat ik veel pijn ga hebben Gister de laatste controle gehad in het ziekenhuis en groen licht gekregen Alles was perfect, dus nu wachten tot mn ongi, die verwacht ik vandaag of morgen en dan mag ik starten
Hoi Dames, Wij hebben 9 april ons voorbereidingsgesprek met spuitinstructies bij het radboud in nijmegen, vanaf de eerst volgende menstruatie mogen wij gaan beginnen... wij hebben verder geen IUI of iets anders gehad, dus er komt nu heel veel op ons af, maar we gaan ervoor.. alles voor het goede doel he