tp van een 7-cellig cryo, heeft het wel kans?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Miepi, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepi

Miepi Niet meer actief

Vandaag de tp gehad van een cryo van 7-cellen. Hij voldeed nog maar net aan de eisen, een matig cryo dus. Is er iemand die zwanger is geworden van een matige cryo?
    Ben best wel teleurgesteld en hou er eigenlijk al niet eens meer rekening mee dat ik van deze zwanger zal worden!:(
    Enige positiviteit kan ik nu dus wel gebruiken!

2. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar probeer positief te blijven ! maar wel goed van je dat je er rekening mee houd dat het ook mis kan gaan want als het dan mis gaat dan komt de klap toch iets minder hard aan... maar als je zo onzeker bent bel dan je gyn misschien kan die je wat opbeuren :)

liefs big hug en duim met je mee

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,295
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben zwanger van een 7 celiige cryo, nog maar heel pril en ik heb een paar keer een beetje bloedverlies gehad maar geen buikpijn. Ben morgen 6 weken zwanger en had vanmorgen een cb digitale test die aangaf zwanger 3+. Aanstaande woensdag heb ik met 6 weken en 5 dagen een echo en hopelijk kun je dan al een hartje zien kloppen.

Bij mij zei de gyn juist dat deze cryo heel goed was:(.

4. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    ik ben zwanger geworden van een 5 cellige cryo, maar was van goeie kwaliteit.

5. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Er zijn zeker wel mensen zwanger geworden van een mindere cryo. Zegt niks hoor!

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn buurvrouw is zwanger geworden van een zeer matige 3-cellig embryo. Het kan echt! Zeven cellen is prima, jammer dat de kwaliteit minder was, maar ik geloof zeker dat je een kans hebt! Sterkte met wachten

7. Miepi

Miepi Niet meer actief

@nataly
    In het VU zeiden ze dat een cryo minimaal verdeeld moet zijn in 7 cellen om te voldoen aan een tp. Hij voldeed dus wel aan de minimum criteria maar ze kunnen beter.

Toch ben ik ondertussen een stuk geruster dan gister en dat komt door jullie positieve reacties. Bedankt daarvoor! Het bewijst maar weer dat het niet zo veel zegt hoe de groeistart van een embryo is. Tot nu toe heb ik steeds topembryo's gehad en daar ben ik dan ook niet zwanger van geworden. Ik moet dus gewoon nog even geduld hebben. Pff! :)
    Xxx

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb ooit gelezen (ze heeft boek geschreven).
    Dat ze een terugplaatsing kreeg, maar dat het zo matig was en haar laatste kans, dat ze toch maar teruggeplaatst hebben en tja. Er waren er 2.
    En ze heeft nu 2ling!
    het kan dus.

9. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Meis,
    begrijp je angst heel goed hoor...zo'n stemmetje in je hoofd datz egt dat het vast niet gaat lukken is alleen maar angst en dat kun je nog altijd hebben...MAAR NIET NU!! Ik heb deze tp echt mijzelf verboden negatief vooruit te denken, kost soms wel heel veel moeite maar voelt nu ik er aan gewend ben echt beter...t kan echt wel, een vriendin van mij heeft terugplaatsing gekregen van 2 matige 4 en 5 cellige embryootjes en die heeft nu een prachtige zoon. Ik geloof echt dat het veel geluk is, geloven in en zo rustig mogelijk blijven de 2 weken na de tp, rust dus letterlijk voor je lichaam.

Gisteren zei een heel lieve secretaresse op mijnw erk toen ik toch iets heel voorzichtig liet glippen over dat het natuurlijk ookw el eens niet gelukt zou kunnen zijn 'sssstttt...die kleine liefies in je buik hebben ook hele, hele kleine oortjes...niet zo praten dus..' :D..moet ik nu steeds aan denken.

Heel heel veel succes de komende weekjes!!!!

Koosje

10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hangt er zooo ontzettend van af op welke dag na de punctie hij 7cellig is.
    Als het op dag 3 na de punctie is, heb je goede kansen, is het op dag 5 na de punctie, dan is het een stuk minder kansvol. Soms van een 2cellige dus nog beter zijn dan een 7cellige.

11. Miepi

Miepi Niet meer actief

Idd Maartje, mijn cryo is teruggeplaatst op de 5e dag. Hij werd ingevroren als 10-cellige en kwam na ontdooiing als 5-cellige terug en groeide door tot 7-cellig. Als het een verse embryo zou zijn, zou het idd een hele goede zijn ja. Maar hij is dus een cryo en die zijn altijd 2 dagen verder dan een verse embryo. Voor het mooie had hij zich dus meer doorverdeeld moeten hebben! Nog 10 dagen wachten tot de uitslag, we wachten het gewoon af!

12. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Miepi, spannend zeg! Ik duim voor je. Wij lopen ook in het VU. Nu bezig met onze 1e cryp-ronde (gestimuleerde cyclus)

Maar, kan een emmy zijn cellen kwijt raken dan? Bij het invriezen? Grappig, dat wist ik niet!

Wanneer mag je testen?

13. Miepi

Miepi Niet meer actief

@tycuna
    Een cryo kan idd een terugval krijgen ja en soms overleven ze het proces van ontdooien helemaal niet. Gelukkig is die van mij wel weer door gaan groeien. Hoop maar dat hij gewoon even op gang moest komen en dat het aantoont dat het een hele sterke is en zich lekker gaat innestelen bij mij!
    Ik mag 23 augustus testen.....als ik op vakantie ben!;)

14. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik ben nu zwanger van een cryo van 3 dagen oud en 5 cellen. Weet niet of het een matige was of niet, dat zeggen ze er bij ons niet bij. Ik geloof dat cryo's sterker zijn!

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @KateK

Wat ontzettend geweldig dat je zwanger bent van een cryo, gefeliciteerd!!

Ik begin ook te geloven dat cryo's sterker zijnd an verse...zie zo veel vrouwen die wel zwanger raken van een cryo maar niet van verse!! Weet jij of cryo's ook daadwerkelijk sterker zijn of geloof jij dat na jouw resultaat gewoon? ;)
    Normaal zou je toch juist minder kans hebben met een cryo..hoewel er nu zulke goede invriesmethoden zijn dat dat best veranderd zou kunnen zijn..al geldt dat in mijn geval natuurlijk niet ;):D

Koosje

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ja, dat is een matige geweest.
    Stomme titel, "matige" terwijl je er zwanger van ben hahaha.
    Een goede emmy is 8-cellig, en bij ons plaatsen ze alleen 8-cellige terug, en geen mindere...

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is dus bij mijn weten echt niet waar dat een goede emmy 8-cellig moet zijn. Het is net zo belangrijk hoe de emmy eruit ziet (mooi gelijkmatig van structuur bijvoorbeeld).
    Daarbij kun je dus ook prima een 8-cellige hebben die er maar zeer matig uitziet en dus ook niet in aanmerking komt voor terugplaatsing.
    Het is altijd een combi van beide: het aantal cellen en het aspect van de emmy. Je kunt een uitstekende 5-cellige hebben en ook een hele slechte 8-cellige...

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    @Brabbel
    Dat is ook lekker zeg, alleen 8 celligen terugplaatsen...moet je nu bij KateK zien. Ik ben het met Merah eens: ook embryootjes die in celdeling iets achterlopen maar wel van goede of topkwaliteit zijn kunnen prachtige beebjes geven...en wat is achterlopen he? heb al zoveel wonderbaarlijke verhalen gehoord of gelezen van 2 cellige terugplaatsingen die prima verliepen en tot zwangerschap leiden en 2 toppers terugplaatsingen waar er niet 1 van bleef plakken.

Kan echt veel kanten op!!

Koosje

19. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Bij ons plaatsen ze altijd 2 dagen na punctie terug, dus het is dan hooguit 4 cellen. Toen is de cryo ook ingevroren en was dus net opweg om 6 cellen te worden, dus vandaar dat hij zo weinign cellen had. Bij ons krijg je nooit een 8 cellige omdat ze de kans er niet voor krijgen. Ze zijn van mening dat ze beter af zijn in de baarmoeder dan in het ziekenhuis in een petrischaaltje. :)

20. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    @Koosje; gezien de statistieken zijn ze niet sterker aangezien de kans op zwangerschap met een cryo 10-15% is. Met een verse 20-25%. Maargoed het is meer een gevoel denk ik omdat ze het ontdooien al hebben overleefd. Echte bikkels! Het is dus een gevoel, maar er zijn meerdere meiden die er zo over denken.

Share This Page