Wanneer over van OI naar IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Secretangel, 30 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Wanneer zijn jullie over gegaan van ovulatie inductie naar IUI en waarom? Ook lees ik vaak dat veel stellen ovulatie inductie overslaan... is dat altijd op basis van de sperma kwaliteit?

Hier inmiddels alweer bijna een jaar in de MMM. Er was gezegd dat we 6 rondes met gonal zouden doen, maar een andere arts had het ineens over een jaar zo doorgaan. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen.

En als ik toch aan het vragen ben, weet iemand het verschil in slagingspercentage tussen OI en IUI? Alvast bedankt voor je reactie!

2. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Wij hebben een jaar OI gedaan, daarna overstapt op iui en de 2e iui was ik zwanger.
    Helaas wel een mk maar uiteindelijk met iui ook een gezonde dochter gekregen.

3. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Wat is oi als ik vragen mag , wij mochten gelijk op iui over wel eerste 2x zonder hormonen . Ma dat verschilt per zh

4. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Wij hebben geen OI gedaan, omdat het zaad van mn vriend niet kon overleven in mn vagina. Deze behandeling zou voor ons dus geen effect hebben. Daarnaast kwam nog dat ik gewoon elke maand netjes in een stabiele cyclus mn eisprong had.

Geen ervaring dus!

Veel succes met de behandelingen. Hopelijk gauw een positieve test voor jullie :)

5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Het plan van aanpak van mijn ziekenhuis was: 6x OI (met gonal) en daarna 3x IUI voordat IVF zou komen. Uiteindelijk zijn we vervroegd met ivf begonnen maar dat had andere redenen.

@cynmark: OI (ovulatie inductie) is eigenlijk hetzelfde als IUI alleen dan zonder de inseminatie (dus t/m de pregnyl is het gelijk).

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat bijzonder dat het zo per ziekenhuis verschilt. Fijn dat jullie het wilden delen. Gefeliciteerd Nienke! En voor de anderen veel succes en sterkte. Zijn er nog meer meiden die hun ervaring willen delen?

7. beebj

beebj Niet meer actief

5 maanden zelf geprobeerd voor we naar de huisarts gingen.
    5 rondes met alleen Tamoxifen geprobeerd.
    Gaan nu ronde 1 IUI in, met Tamoxifen.

8. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    1 jaar zelf.. 1 jaar clomid O.I. .. en nu 1e ronde gonal f en pregnyl IUI 1 is op 22 maart geweest.. nu afwachten.. zijn wel overgestapt want t zh wilde nog 1 jaar clomid geven..

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij zouden een jaar OI doen waarna we evt vervolgstappen zouden bespreken. Ben in de vierde ronde Menopur zwanger geraakt (maar had toen wel eerst 2 rondes Clomid gehad).

10. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bij ons in het ziekenhuis zouden we na 6 rondes OI met een goede eisprong overgaan op IUI. Nu is mijn man 46, ik weet niet of dat er iets mee te maken had. Ik weet verder niets over slagingspercentages enz.

11. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje Nina en ButterflyPassion, wat gaan jullie hard! 😊 Woensdag weer de 1e fm en de 24e een gesprek. Ik denk dat ik zelf wel toe ben aan de volgende stap, want het verplichte bezig zijn wordt er niet beter op.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Wij hebben zes keer oi gedaan, toen over op iui. Dat zouden we zes keer doen, waarvan de laatste vier met twee/drie eitjes en dan over op icsi.
    Gelukkig was ik bij de tweede iui zwanger en is me icsi bespaard gebleven.

13. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ons plan van aanpak door het ziekenhuis geschetst: 12x o.i. met clomid (In 2015/2016, nu achter de rug) en nu 6x o.i. d.m.v. Gonal F (nu bezig met ronde 1). Daarna overgang naar i.u.i.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Het gaat idd hard hier! Kan het amper zelf geloven.

Mijn advies: praten praten praten over je gevoel. Als je toe bent aan de volgende stap zou ik dit zeker bespreken.

15. jeshh

jeshh Niet meer actief

Bij ons is OI nooit ter sprake gekomen, we konden direct met iui starten. Zal met onze leeftijd te maken hebben gehad denk ik. De tweede iui was raak!

Inderdaad, als je merkt dat het tegen gaat zitten zou ik kijken of je een stap verder kunt. "Verplicht" is niet fijn!

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Nee idd. Het prikken en de echo's zijn inmiddels bijna routine, maar het huiswerk is steeds minder leuk. Volgende week maandag een gesprek. Ik ben benieuwd...

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij vonden het verplicht seksen 4 dagen lang ook geen bal aan hoor. Het werd gewoon bijna komisch. We waren hartstikke moe, hadden totaal geen zin en werden er super melig van. Vooral toen ik mijn eigen schaduw (van mijn benen) door het maanlicht op de muur zag. Kwam echt niet meer bij! 😩😂. Toen ik tegen ml zei dat hij even naar de muur moest kijken lagen we met zijn tweeën in een dramatische lachkick. Ach. Gezellig was het sowieso.
    Maar het is wél gelukt die ronde 👌🏽🙈

18. beebj

beebj Niet meer actief

5 maanden zelf geprobeerd
    5 maanden OI
    2x IUI
    & nu bezig aan de 1e IVF

Deel Deze Pagina