Hoi allen, We zitten al 3 jaar in de mmm. Zonder resultaat. 3 mks (1ma, 2 mks), 2 mislukte iui, 2 mislukte ICSI..een paar dagen geleden ongesteld 11 dagen na verse tp van mooie embryo. We hebben nog 5 cryo's maar weer een tp te laten doen zonder eerst verder te zoeken wat er met mij aan de hand is, vind ik stom en verspilling van onze embryo. Ik wil vragen of er vrouwen hier zijn bij wie gelukt is om een bloedonderzoek te laten doen ivm vermoedelijke overactief immuunsysteem. Dat vrees ik eigenlijk over mijzelf. Ze hebben al in 2014-2015 vastgesteld dat ik een bloedstollimg probleem heb maar dat is volgens mij niet het enige wat niet klopt. Gyne waar ik nu in behandeling ben (vruchtbaarheidspoli, Maasstaad zh in Rotterdam) wijkt niet af van zijn theorieen (mijn probleem is en die is het enige probleem ook dat ik wat ouder ben, 42 jaar) dus als wij over 2 weken daar gaan -evalutiegesprek-wil ik hem met een lijst bloedtesten confronteren..het kan niet zo zijn dat ik weer een tp onderga die al voorgestemd is voor mislukking?? Is de enige optie naar het buitenland te gaan? Want dat zie niet echt zo zitten. Alvast bedankt xxx
Als je onderzoek wil laten doen naar NK cellen dus om te kijken of je immuunsysteem inderdaad teveel werkt of juist te langzaam dan zal je naar het buitenland moeten (dusseldorf) in Nederland wordt dit niet gedaan. In dusseldorf is momenteel een hele drukte rondom NK cellen ze hebben zoveel aanvraag dat ze het niet verwerkt krijgen. De uitslag zal daarom ruim 8 weken op zich laten wachten
...zijn de nk cellen het enige probleem kunnen zijn? Ik bedoel, doen ze hier in nl geen bloedonderzoek ivm immuunsysteem dat misschien niet goed werkt?
Sorry dat durf ik niet te zeggen of ze hier in Nederland nog andere onderzoeken kunnen en vooral willen doen.... Wij zijn (gelukkig) nooit hier in Nederland aan een behandeling begonnen ik kan niet tegen dat kortzichtige gedoe en die protocollen drift hier in de Nederlandse ziekenhuizen. Ik hoop dat er iemand anders is die je kan helpen.
Weet iji misschien naar welk zh of kliniek in Duitsland mensen naar toe gaan? Want ik lees vaak Düsseldorf maar geen specifieke naam. Bedankt
Ja daar word ik ook scheitziek van. Vooral dat niet willen helpen en de arrogantie van " het is niet bewezen dus doen we het niet" vind ik het ergste.
Heb je de behandelingen en terugplaatsingen nu laten doen zonder aanpak van je bloedstollingsprobleem? Dan zou ik zsm naar het buitenland uitwijken, en zéker geen tp doen zonder bloedverdunners. Mijn vriendin had hetzelfde als jij en bleek verhoogde waardes van factor VIII te hebben. In NL werd er niks aan gedaan, maar na één afspraak in Gent en een voorschrift voor bloedverdunners+aspirine is ze nu hoogzwanger. Ik heb zelf ook meerdere behandelingen in NL gehad en veel mislukte tp. In Gent kreeg ik een uitgebreid onderzoek (rif batterij) waar niks bijzonders uit kwam. Ik ben zwanger geraakt uit de 4e icsi met pipelle.
Ik heb trouwens in NL na mijn mislukte 2e icsi een uitgebreid bloedonderzoek laten doen, mijn gyn hier vond dat prima. Ik had zelf een lijstje aangeleverd waar ik graag op geprikt wilde worden. Ze hebben o.a. naar schildklier, bloedstolling en FSH gekeken. Een jaar later ben ik pas naar Gent gegaan.
Zou je misschien privé de lijst naar mij willen sturen? Ik heb ook wat dingen opgeschreven maar ik ze graag vergelijken. Bedankt
Ik slik al bijna 2 jaar aspirientje 80 mg pet dag en volgens gyne is dat genoeg. Volgens mij duidelijk niet. Ik heb antifosfolipiden syndroom maar ik denk dat er meer aan de hand is.
Na de derde mk ben ik niet meer zwanger geworden. Dus mijn gevoel zegt dat een probleem bij de innesteling zou zijn, wat veroorzaakt zou kunnen worden door een probleem van het immuunsysteem.. Maar ja dat moet wel onderzocht worden!
Dat vind ik ook inderdaad en het zo stijf vasthouden aan die protocollen alsof iedereen hetzelfde is of zo.... Ik had het heel snel gezien hier in Nederland en zijn nog voor de eerste poging naar Duaseldorf gegaan