Wat zeggen jullie op je werk?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Dee, Jun 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dee

Dee Lid

Dec 27, 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik zit net in de medische molen en moet binnekort weer naar het ziekenhuis. Maar nou vroeg ik me af wat zeggen jullie op je werk als je weer eens weg moet?

Bij mij weten ze niks en ik heb het tot nu toe iedere keer zo kunnen regelen dat het op woe middag kon, dat is nl mijn enige vrije middag.

X
    Dee

2. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    ik ben zelf roostermaker, maar mijn directe collegaas weten het ook en praten er ook over.

suc6 met wat je ook gaat vertellen..

liefs mandy

3. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik vertel niks, verschuif gewoon mijn dagen, tot nu toe geen klachten gehad.
    mijn vriend heeft het wel verteld op zijn werk want hij wilt er toch elke keer bijzijn. ook geen problemen mee gehad, het moet maar!!

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het is net waar jij je fijn bij voelt, de 1 verteld alles,
    en de ander zal steeds een smoesje vertellen,
    als ik zoiets had, zou ik gewoon elke keer een smoesje bedenken,
    lijkt me toch niet fijn als iedereen precies weet, waarom je elke keer weg moet. SUCCES.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Een collega van me, die ook in de MMM zit, heeft het gewoon verteld op het werk. Zeker met de follikelmetingen, kan het ineens zijn dat ze naar het ziekenhuis moet en twee dagen later weer, als het eitje nog niet rijp was. Iedereen gaat hier heel goed mee om en we steunen haar ook zoveel mogelijk.

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik vertele dus ook niets. Heb wel het geluk dat het ziekenhuis op 5 minuten fietsen van mijn werk is.
    Daarnaast heb ik functie met veel overlggen, OOK extern. Ik ben dus zo wie zo halve dagen op pad, aan het vergaderen e.d. Het valt dus niet echt op als ik dan een half uurtje extra weg ben!

7. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik werk part-time,
    en heb dus dinsdag en vrijdag vrij, hierop probeer ik het meeste te plannen. soms kan ik op donderdag iets later beginnen...
    bij ons in het ziekenhuis begint het follikelspreekuur om half negen en ik sta altijd na 5 min weer buiten.
    ik vertik het iets op mijn werk te vertellen, vindt het allemaal zeer prive...
    (doe alleen hier mijn verhaal eigenlijk, en een beste vriendin weet het)
    liefs elfje

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hai,
    Ik heb het al verteld voor ik officieel van start ging.
    Gelukkig maar. Moest elke ronde minimaal zeven keer naar het ziekenhuis!
    Dan zijn je smoezen wel op denk ik.
    De punctie kost een dag....reken maar uit.
    Het bevalt prima dat ze het weten, het is al ingewikkeld genoeg zonder geheimen!
    Succes!
    Elmo

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zit trouwens ook heel dichtbij, maar openheid is handiger in mijn geval.

Kus Elmo

10. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Ik heb in eerste instantie alleen mijn leidinggevende ingelicht, zodat het geen problemen gaf met ziekenhuisbezoek (en dus niet ieder bezoekje mij een vrije dag kostte). Toen ik eenmaal met de Clomid begonnen was, heb ik het alle collega's van mijn afdeling verteld, dit omdat ik me al een paar keer ziek heb gemeld, doordat ik me niet goed voelde.

11. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik heb nog niets verteld op m'n werk. Werk 3 dagen en ben maandag en dinsdag altijd vrij. Probeer dus zoveel mogelijk afspraken aan het begin van de week te plannen, maar merk nu dat ik behoorlijk in het nauw kom. Heb al 3 x steeds een uurtje vrij moeten nemen en de smoesjes raken eens op ..helaas... Gelukkig heb ik een superlieve fert.arts. Ik moet nu woensdag ook weer komen en omdat ik al om 8 uur moet beginnen stelde ze voor dat ik om half 8 mag komen zodat ik niet in de knel kom met m'n werk (het follikelspreekuur begint officieel pas om 7.45) Dat vind ik echt super dat ze gewoon een kwartier eerder wil beginnnen daarom. Ik krijg in september pas een vaste aanstelling en tot die tijd wil ik heel voorzichtig zijn hiermee. Ik ben al eens een tijdje werkloos geweest en dat wil ik echt nooit weer meemaken!!
    Succes allemaal! Goed topic trouwens!
    Liefs Marjo

12. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

Jan 21, 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik ben gister voor het eerst naar de gyn. geweest en een paar collega's weten het wel, en aan m'n baas wilde ik het wel vertellen dat ik naar de gyn. moest.
    Mede omdat ik in Zevenbergen woon, in Rotterdam werk en in Breda naar het ziekenhuis moet (ruim een uur reizen vanaf m'n werk)... Ik ga nog maar eens met hem om de tafel zitten denk ik...

13. Dee

Dee Lid

Dec 27, 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Lieve allemaal,

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ik wacht gewoon even af wat de gyn gaat zeggen woensdag. En ik denk dat ik me inderdaad toch iets prettiger voel als mijn baas het weet. We zijn namelijk maar met z'n 2en en 2 secretaresses, dus het valt op als ik dingen ga verzinnen....

Hou jullie wel op de hoogte.

X
    Dee

14. Brabbel33

Brabbel33 Lid

Aug 2, 2006
    6
    0
    0
    Drachten
    Ik had het geluk dat ik nummer 3 (van ongeveer 20 collega's) ben op de afdeling die in de mmm zit. We kunnen er prima met elkaar over praten en de teamleidster weet er ook vanaf. Ik krijg dan ook alle medewerking.

15. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    ik heb t mijn collega's na drie keer smoezen zitten te verzinnen verteld. het is n stuk makkelijk vrij te vragen. Het kost me alleen wel mn eigen vrije uren (dag vakantiedagen) dat is een minpuntje.

16. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    geitje: ik dacht dat als je naar het ziekenhuis moet, dat je dan uitbetaald krijgt? Of is het verschillend?

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Trolljenta het is zeker iets om na te vragen, want volgensmij heb je wel recht op aantal uren voor ziekenhuisbezoek ofzo. Alleen moet je dan wel zeggen op je werk dat je naar het ziekenhuis moet...het is het een of het ander.
    Ik werk in een groot team en er zijn enkele collega's op de hoogte en de teamleiding. Zo hoef ik niet echt smoesjes te verzinnen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen als je het voor jezelf wilt houden. Verder werk in zelf in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben dus kan ook vaak wel onder werktijd...is wel handig hoor, al is de kans dat ze me daar heen zien gaan ook wel iets aanwezig, maarja, dat neem ik maar voor lief. Schaam me er zeker niet voor, maar vind het wel prive.

18. trolljenta

trolljenta Actief lid

Sep 3, 2006
    185
    0
    0
    Ah, ok :)
    Ja, ik zeg gewoon dat ik naar het ziekenhuis moet, ze zeggen ook niks, vragen niks, dus dan zeg ik ook verder niks van.

19. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    ik moet het in mn eigen tijd doen, ik werk in een ziekenhuis (andere stad dan waar ik woon) ga naar t ziekenhuis in eigen woonplaats.

20. Nancy

Nancy Bekend lid

Oct 21, 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb toevallig afgelopen donderdag mijn jaargesprek gehad met mijn baas, en ik heb hem gezegd dat ik nu al meer dan 1 jaar probeer zwanger te worden, en dat ik al naar het ziekenhuis ben aan het gaan hiervoor. Ook heb ik meteen aangegeven dat als er een vacature voor de avonddienst komt, dat ik daar wel gebruik van wil maken.
    Ook toen ik vorig jaar net getrouwd was vroeg een collega: en wanneer ga je beginnen voor de kids?
    Waarop ik meteen heel spontaan op antwoordde, ja , we zijn al bezig. (terwijl ik dat op dat moment eigenlijk nog niet had willen zeggen).
    Ik vindt het nu ook wel fijn dat mijn baas weet waarmee mijn man en ik bezig zijn. Hij heeft zelf ook in zo'n medische molen gezeten om aan kinderen te komen, dus hij snap het als geen ander.
    Nancy

Share This Page