Te vroeg pregnyl gespoten, wat gebeurt er met het eitje?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sanst, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze ronde IUI is verknalt! Was pas drie dagen puregon aan het spuiten, want mijn ongesteldheid kwam maar langzaam op gang en brak pas echt door afgelopen vrijdag. Ik had na die drie dagen al een positieve eisprongtest woensdagochtend, dus direct pregnyl gespoten. Dezelfde dag had ik ook een echo staan, bleek er maar één eitje te zitten van 11 mm en het baarmoederslijmvlies was nog veel te dun. Deze ronde werd dus afgeblazen door het ziekenhuis. Wat gebeurt er nu met dat kleine eitje? Neem aan dat deze door de pregnyl binnen 40 uur is gesprongen of springt een klein eitje niet meer? Wat de reden was van mijn vroege LH piek was niet echt duidelijk, dat kon een keer voorkomen. De andere rondes had ik wel een normale LH piek en waren de eitjes wel groot.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat kl#te zeg!! Tijdens en net na je menstruatie komen er ook hormoon schommelingen voor, wellicht verklaard dat die vroege LH piek (zo kun je ook vruchtbaar slijm hebben net na je menstruatie). Ik denk dat de kans vrij groot is dat je eitje helaas niet is gesprongen. Het eitje groeit nog wel een stuk door na de spuit, maar het moet toch echt wel zo'n 18mm zijn voor het springt en het lijkt me sterk dat pregnyl dit voor elkaar heeft gekregen. Maar helemaal onmogelijk is het niet, want eitjes kunnen rare sprongen maken ;):p. Zo heb ik wel eens een follikel gehad die in één dag 5 mm was gegroeid (zonder pregnyl). Mocht het niet gesprongen zijn dan kan je menstruatie nog wel even op zich laten wachten. Hopelijk wil het ZH je over een week of 2 een echo geven, zodat je weet waar je aan toe bent.
    Veel succes!!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als een follikel niet groot genoeg is (beneden de 17 mm), dan springt hij niet. Ook niet als je Pregnyl spuit. Alleen rijpe en volgroeide follikels springen. Mocht 'ie wel springen met zo'n kleine afmeting, dan is de eicel nog niet volgroeid en uitgerijpt. Dan is zo'n eicel niet bruikbaar.

4. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie en nana33 bedankt voor jullie reactie.
    Dan is het wachten tot ik aan de volgende ronde mag beginnen.

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oh wat erg!! Heel veel succes straks hopelijk gaat het nu wel weer goed.

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Vaag eigenlijk dat ze niet meer echo's maken om te kijken hoe groot het eitje is en dan de pregnyl laten spuiten. Zo kan er wel eens wat mis gaan zoals nu. Hoe dan ook,ik hoop dat je toch op tijd bent geweest. Zoals Nana al zei een ei kan rare sprongen maken ;)

7. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @klaproos ik twijfelde 's ochtends toen ik de pregnyl ging spuiten. Volgens de instructie moet je direct spuiten als de test positief is. Daar heb ik me aan gehouden. Had ik toch maar eerst de echo afgewacht. Maar ja dat is achteraf. We zien het deze ronde wel en inderdaad een eitje kan rare sprongen maken, dus wie weet .....

Deel Deze Pagina