Ivf foto het raakte me!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wiskagirl, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hele indrukwekkende foto! In de familie ook hormonen en alles erop en eraan! Gelukkig is het ons bespaart gebleven, ondanks de pcos! Maar dit laat heel duidelijk zien wat sommigen onder ons moeten doorstaan! Super veel respect voor!!

2. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Precies dit dacht ik dus ook... :(
    Maar misschien komt het omdat ik echt een prik angst heb en daar door mijn man mijn b12 2 keer in de week zet.
    Wij moeten helaas ook de mmm in om onze derde wens in vervulling te laten gaan, en hoop dat dit ons bespaard blijft.
    Ook al hoop ik dat vooral omdat ik er zo vreselijk tegen op zie nog meer te moeten spuiten.. :(

3. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Het is juist het contrast dat de foto spanning en een randje geeft en dat raakt mensen. Die tegenstrijdigheid maakt de foto interessant; enerzijds de schoonheid, het pure en het natuurlijke, namelijk de baby, anderzijds het lelijke, synthetische en het onnatuurlijke, namelijk de spuiten en medicijnen. Hoe tegengesteld ook; het pure kan niet bestaan zonder het synthetische.

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dit traject wens je niemand toe. Het is psychisch vreselijk zwaar. Ik ben er bijna aan onderdoor gegaan.
    Deze foto weerspiegelt het heel goed.

5. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met de mmm, maar dit komt wel binnen hoor!
    Prachtige foto: liefdevol, indrukwekkend en rauw.
    Kus voor alle mmm-meisjes!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ook mijn prachtige zoon is dankzij zoveel spuiten op deze wereld. Ik ben dan ook zo dankbaar voor alle dames die meedoen aan MvM en het zo mogelijk maken dat dames zoals ik hun grootste wens in vervulling kunnen zien gaan!

7. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Het raakt mij ook, maar niet op een positieve manier. Ik snap dat dat door het contrast komt, dat is juist wat me stoort: je zet een baby ook niet op de foto met een vrijend stel. Dan zou je mensen eens moeten horen;) Iemand die een koe geslacht ziet worden, hoeft meestal ook niet binnen 5 m een biefstuk. En zo zijn er nog tig tegenstellingen te bedenken die niet zonder elkaar kunnen bestaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat die spuiten bestaan, zonder zou ik nu geen getrappel inmijn buik voelen. Maar ik richt me graag op het goede en zie dat niet graag samen met het negatieve. Ook al heeft dat gezorgd voor het positieve.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wauw, ik vind het een hele mooie foto!

Ik word er niet onpasselijk van, ik vind het wel confronterend. Het herinnert me aan de lange weg die we afgelegd hebben, alles wat we hebben moeten doorstaan: de pijn, het verdriet, het gemis, alle ziekenhuisbezoeken met nare onderzoeken en behandelingen, het doorbikkelen en hopen dat het toch gaat lukken. Gelukkig heeft het hier na jaren van behandelingen een prachtige dochter opgeleverd, maar helaas heeft niet iedereen zoveel geluk. In deze foto zie ik toch ook een stuk blijdschap, alle spuiten en ellende zijn het waard geweest! Dus toch ook wel weer heel ontroerend.

9. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Het was niet de bedoeling om mensen onpasselijk te maken of verdrietig oid die het mee gemaakt hebben. Maar meer om ;)andere mensen te laten zien wat ivf traject in houdt. Ik wist het namelijk niet en denk dat er genoeg zijn die het ook niet weten.
    De moeder van het kindje heeft 1.5 jaar in ivf traject gezeten vandaar dus zoveel spuiten.

De moeder zelf zegt dat het de ware definitie van liefde toont, die uiteindelijk leidde tot deze prachtige baby”.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat vind ik altijd van die uitspraken, waar je niet zoveel mee kunt.

Helaas resulteren IVF/ICSI-behandelingen niet altijd in een kindje. Een zwangerschap is niet af te dwingen, er komt een grote factor geluk bij kijken. Bij sommige stellen lukt het ondanks alle soorten behandelingen toch niet. Met zo'n uitspraak is het net alsof die stellen niet genoeg liefde getoond hebben of niet genoeg hun best hebben gedaan. En dat is natuurlijk niet zo, ze hebben na heel erg veel moeite geen geluk gehad. Wat des te verdrietiger is...

11. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Mooie foto! Kreeg er ook kippenvel van toen ik het voorbij zag komen op Facebook. Moest direct aan veel (zucht...) goede vrienden van ons denken die allemaal met IVF bezig zijn...

12. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    #32 Wiskagirl, 11 okt 2015
    Laatst bewerkt: 11 okt 2015
    Tja Jippie ik vertel alleen wat deze Amerikaanse moeder heeft gezegd.
    Daarbij kijk het vanuit een andere kant ik denk eerder dat ze er mee bedoelde dat zij en haar man veel over hebben gehad voor zo'n wondertje.
    Het gaat ook om de foto en dit gevoel hebben hun er bij dat is natuurlijk per mens verschillend hoe ze zich erbij vkelen.
    En het is niet in de hand te hebben dat weet iedereen.
    Een kind mogen krijgen is gewoon een wonder op welke manier het kind ook verwekt is.

13. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een mooie, maar confronterende foto!
    Maar ergens heb ik er ook een raar gevoel bij.
    Het lijkt nu net of mensen die de mmm hebben meegemaakt, meer van hun kind houden, omdat ze er zoveel voor over hebben gehad.
    Elk kind is een wonder en iets om dankbaar voor te zijn. Of het nu de eerste keer raak was, of er een heel traject bij aan te pas moest komen.
    Een kindje krijgen is gewoon iets bijzonders en een groot wonder.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Misschien de tekst lezen die de moeder erbij geplaatst heeft? Het staat voor dankbaarheid, dankbaar dat deze behandelingen er zijn.

15. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hierbij de artikel als de mensen het nog willen opzoeken.
    Staat op metronieuws

Deel Deze Pagina