IVF, heel weinig follikels...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elfi, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik zou even de exacte fsh waarde opvragen. Hier een echt hoge waarde en een heel lage amh waarde. Vervroegde overgang. Had zelfs al uitblijvende menstruatie en opvliegers.

Wij lopen in DD. Hebben ook 3 pogingen in Gent gedaan, maar dat was geen succes. Ons zoontje hebben we dankzij DD.
    Ik heb nu medicatie gekregen om de waarden weer te normaliseren. Na 30 dgn gebruik weer ongesteld en fsh is gezakt van 80,6 naar 9,5.

Ik kan je dus zeker DD aanraden.

2. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Net terug van het ziekenhuis.
    Beide waardes waren al gechekt.
    Amh 0.8 en fsh 11. Beide net boven en onder de grens, dus niet heel schokkerend, maar niet super positief dus.

Wel zagen ze nu 7 follikels, waarvan 4 nog klein. Gonal-f is nu verhoogd naar 300 en vrijdag weer terug voor een nieuwe echo.
    Ben benieuwd wat er vrijdag uitkomt.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi elfi, ik vind de conclusie beide niet schokkend niet correct. AMH <0.5 betekent dichtbij overgang en FSH 11 is ook aan de hoge kant(zou onder 10 moeten zijn en als je <35 bent zelfs onder 7). Ik zou linea recta naar dusseldorf gaan met deze waarde.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.883
    7.951
    113
    De waardes zijn niet best nee, maar Linea recta DD vind ik niet gelijk nodig. ik zou het eerst met 300 eh in NL proberen en kijken wat dat oplevert.

5. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik vind de waardes ook niet zo heel schokkend. Ik zou dit gewoon proberen en mocht het niet werken, wel verder gaan kijken naar bijv DD. Dit ook omdat je maar zo weinig pogingen hebt. Zonde om die weg te gooien.

6. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Nou er begint in ieder geval meer te groeien. Spannend vrijdag @Elfi
    Ik ga voor je duimen dat ze alle 7 mooi doorgroeien!

Ik mag zaterdag ook naar m'n eerste echo voor eerste ivf. Ik spuit 175 eenheden Gonal-f dus ben erg benieuwd. Na 6 weken pil - 2 weken decapeptyl en nu 4 dagen decapeptyl en gonal-f ben ik er wel klaar voor

7. beebj

beebj Niet meer actief

Ik krijg in Brugge (België) alles vergoedt door CZ.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben het hier als ervarings deskundige roerend mee eens.

Mijn amh was in 2011 ook 0,8 en mijn fsh was gelukkig nog wel onder de 10.

Waarom ik je echt aanraad naar Vivaneo Dusseldorf te gaan en niet in NL te blijven:

1) je fsh is te hoog voor een simpel ophoginkje van 225 naar 300. Je hebt echt maatwerk nodig voor optimaal resultaat met de juiste remmers, en andere medicatie. Laag amh is niet simpelweg medicatie ophogen, het is unieke combinaties maken.

2) Je eigen zkh heeft je voorgelogen. Als je amh en fsh bekend is en men moet gewoon IUI zijn ze absoluut nalatig. Bij deze uitslagen is IVF de enige werkende toepassing.

Een zkh dat zo met je omgaat terwijl je zo weinig tijd hebt is ethisch niet oké. De meeste mensen hebben een gezinswens naast een kinderwens. Maak dat je met een serieuze partij aan tafel komt die je meer kan vertellen over wat jouw waardes inhouden voor de toekomst en welke keuzes er gemaakt kunnen worden om je droom na te jagen.

Ik ben zelf in Nl een jaar voorgelogen met dezelfde amh waarde. Daarna in DD terecht gekomen. Aan mijn onderschrift kun je zien dat ik een heel dankbaar mens ben. Ik weet heel zeker dat ik dit zonder hen nooit bereikt had en was blijven dwalen onder halfslachtige behandelingen waar niet over nagedacht is en gedoemd zijn te mislukken.

Neem de regie in eigen hand en ga ervoor!!

nizzie86 en OZ2014 vinden dit leuk.
  9. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    O ja dit ga je ook echt posten onder een bericht van iemand die weinig follikels aanmaakt...

Appeltje85, 2augustus1992 en nizzie86 vinden dit leuk.
  10. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Ik had nog niet alles gelezen maar dit slaat alles. Plaatst zulke berichten ergens anders of iemand daar op zit te wachten die weinig follikels aanmaakt.

Appeltje85, 2augustus1992, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. beebj

beebj Niet meer actief

Als je het eerste zinnetje gelezen had, had je ook gelezen wáárom ik het zei. Het feit dat het nooit eens "normaal" kan gaan met onze eigenwijze vrouwenlichamen:( Het is te weinig of te veel. Maar weet wel dat ik van mezelf 0 follikels heb en dit met IVF is gestimuleerd wat ook absurd veel is, lig niet voor niets al 3 weken plat door hyperstimulatie...

12. Kiwietje85

Kiwietje85 Bekend lid

16 mei 2017
    500
    284
    63
    Vrouw
    Lees dan liever even door, dan zou je ook zien dat Beebj hier al op aangesproken was, het was misschien niet de handigste post maar daar hoef je iemand ook niet op te biljven afmaken.

beebj vindt dit leuk.
  13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Klopt, voor iedereen is het vervelend dat het nooit eens 'normaal' kan gaan met onze eigenwijze vrouwenlichamen. En ieder van ons heeft ook haar eigen verdriet. En ook jouw situatie is heel vervelend maar ik hoop wel dat je snapt dat het ongepast is om te klagen over teveel follikels in een topic over te weinig follikels? Dat is wel een beetje onafgestemd....

beebj, nizzie86, Sweetnesz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. beebj

beebj Niet meer actief

Nogmaals, het ging mij niet om klagen met te veel follikels. Het ging mij er om dat het nooit eens "normaal" kan gaan met een vrouwenlichaam.

15. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Dat had ik al gelezen, en ik spreek haar er nog een keer op aan. Dat is wat anders als afmaken... :roflmao:

16. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Dat was ook niet mijn strekking van het verhaal. Het gaat mij erom dat jullie uitkomst heel anders zal zijn. Ook al kan het nooit normaal gaan met een vrouwenlichaam, uiteindelijk heb jij een shitload aan bevruchte eitjes dadelijk. Wat je natuurlijk van harte gegund is, ben alleen van mening dat het op een andere plek op dit forum passender is.

nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik denk dat Beebje niet snapt dat TS waarschijnlijk over 3 tot 5 jaar compleet in de overgang is en dat er dan gewoon geen enkele eicel meer over is en je het kinderwens boek zal moeten sluiten. Dan blijft overstimulatie vervelend maar wel een luxe probleem.

En normaal gaat het toch al niet als je de Mm nodig hebt om zwanger te mogen worden.

18. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Tsja, ik dacht ook dat het geen hogere wiskunde zou zijn maar geloof dat de feedback niet begrepen is.

19. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Ok mensen, wat een gedoe allemaal op mijn post.
    @beebj Ik neem je niks kwalijk hoor! Geen probleem dat je dit gepost heb op mijn bericht. Het is allebei een rot situatie op dit moment!

Wat betreft Dusseldorf, die optie hou ik in mijn achterhoofd. Maar ga nu eerst wel even deze ronde hier bekijken.
    Niemand is hetzelfde en het kan net zo goed lukken met 2 eicellen.
    Eerst maar vrijdag even afwachten. Wie weet is dat nog positief.

Wel super bedankt voor jullie reacties!

beebj, Silver27 en Kiwietje85 vinden dit leuk.
  20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik hoop het voor je Elfi. Al ken ik maar zeer, zeer weinig laag amh'ers die hef gelukt is in Nederland.

Lees maar eens de oude topics van POFfertjes en Pannenkoeken. Allemaal meiden met laag amh en allemaal de boot in gegaan in NL.

Deel Deze Pagina