Net mn eerste injectie gekregen. En het zal wel goed zijn, en het valt best mee, maar wil gewoon ervaringen van anderen lezen. Mn huid prikt en tintelt een beetje. En ik zie het prikgaatje ook, is ietsje rood. Bij jullie ook? Hebben jullie veel bijwerkingen gehad? Tnx
Prikgaatjes zie je bij mij ook, rond pregnyl is mijn buik inmiddels een speldenkussen Soms prikt het spul een beetje, soms voel ik helemaal niets. Dat is wat verschillend. Soms ook een mooie blauwe plek op de prikplaats. Hoe sneller je de naald in je buik zet, hoe minder je hem voelt. Een beetje darten op je buik zeg maar Verder heb ik geen last van bijwerkingen. Heerlijk na clomid Vorige rondes heb ik 37,5eh gespoten, deze ronde voor het eerst 50eh.
Ik begin idd met 'iets' meer. 150eh, volgende week maandag de eerste fm. Wij hebben Pcos en slecht+weinig zaad. Verder nog nooit iui of IVF geprobeerd maar nu gelijk aan de ICSI. Ik had ook al gehoord dat het een soort van darten is idd. Mijn moeder spuit met zo'n zelfde spuit voor haar suiker (andere inhoud uiteraard ) Jullie ook veel succes!
Als ik deze week of van het weekend ongesteld ga worden ga ik ook beginnen met gonal-f. (150) ik heb eerst menopur gespoten maar zat al bijna aan de het maximale en telkens na ophoging deed het wat. Dus de volgende ronde gonal-f. Het is veel makkelijk dan menopur want dat moest ik zelf klaar maken. Toch vind ik het wel spannend want ik lees op internet dat als je niet alles ingespoten hebt en het getal niet op 0 staat je een nieuwe prikpen moet maken om het overige alsnog te spuiten. En doen jullie eerst de luchtbellen eruit halen? Ik ben nog niet eens begonnen maar kan me er nu al druk om maken. Vrijdag even naar het ziekenhuis en dan loop ik even langs de assistentes. Succes!
Hoi Shally, wij hebben er een uitgebreide handleiding bij gehad. Hierin stond dat alleen luchtbellen die de gehele spuitkop vullen verwijderd hoeven te worden + een beschrijving hoe dat moet. Ik heb 2 pennen 1 van 300 eh en 1 van 900 eh. Met het spuiten van 150eh zou ik dus gewoon uitkomen maar als je niet helemaal uitkomt met je spuit en je bijv nog 100 hebt maar je moet 125 spuiten dan kan je eerst de 100 uit de 1 opmaken en dan 25 uit de nieuwe. Hebben jullie geen boekjes gehad over het prikken en hoe de beide spuiten werken? Het zijn echt handige boekjes.
Ja heb wel een boekje gehad een een snelle uitleg hoe de prikpen werkt. Maar ik ben altijd zo onzeker als de pest dus nu ook weer .
Hoi, Hier 75eh spuiten van Gonal en inderdaad de ene keer voel je het meer dan de andere keer.. mijn buik is ook een heerlijke speldenkussen en vanwege mijn striae van de eerste worden bij mij de plekjes ook wel eens blauw... maar ach alles voor een wondertje Succes Pippeke en... we gaan voor een ei!!
Zelf vind ik de gonalf prikpen het makkelijkst. Heb tot nu toe nog nooit luchtbellen gehad die verwijderd moeten worden, alleen wat kleintjes maar die laat ik lekker. Het instellen en prikken gaat prima, altijd even controleren of de teller weer op nul staat, zo niet dan nog een keertje spuiten. (heb ik btw pas 1x gehad, ws niet ver genoeg ingedrukt ofzo) En inderdaad soms voel je het en soms niet. Heb het idee dat je soms op een gevoeliger plekje prikt, maar daar kun je niet zoveel aan doen. Ik zorg in iig dat de pen op tijd uit de koelkast is (20 minuutjes ofzo) en dat ie op kamertemperatuur is want als het te koud is voel ik het medicijn wat prikken. Ik spuit inmiddels 200eh, maar ik weet nooit zo goed waar de bijwerkingen vandaan komen. Kan ook van de decapeptyl zijn en moet zeggen dat ik vanaf de pil al irritante verschijnselen heb. Succes allemaal!
Ik heb voor mijn IUI's met GonalF gespoten en met de ICSI een pen gebruikt (puregon) GonalF moest ik zelf maken en opzuigen elke keer, geen last van bijwerkingen (idd heerlijk na de clomid). Met de pen had ik helemaal geen last van belletjes oid, ik kreeg inderdaad ook 900IE, 600IE en 300IE mee. Ze gaven bij mij aan dat ik 150IE moest spuiten en de 900IE in 6 keer (oid, eerlijk gezegd weet ik het niet meer) moest gebruiken, als er dan nog iets inzat moest ik toch wisselen. Dus geen probleem met eerst 100IE en dan nog eens 50IE spuiten. Ik kon het trouwens prima zien of de pen op 0 stond. Ik dacht trouwens ook dat mn buik in een speldekussen zou veranderen maar dat viel mee, het rode puntje is met een dag weg en ja, de ene keer raak je een bloedvaatje en de andere keer zie je niks.
De plekjes op mn buik vind ik niet erg, heb ik er best voor over. Maar ik vind het hele gebeuren en vooral het spuiten behoorlijk eng en die plekjes zijn zo lekker confronterend. Ik krijg nu echt medicijnen binnen gevoel. Creapy.. Shally het werkt echt heel makkelijk! Op internet kan je ook instructiefilmpjes vinden ( Google) . Bij een nieuwe pen haal je de luchtbel eruit door rechtop ( zodat de luchtbel naar boven gaat) en spuit je 25 eh de lucht in. Daarna hoef je die pen niet meer te ontluchten.
Hier zit de gonal in een kant en klare pen net als insulinepen. Ik denk dat de ampullen niet meer verstrekt worden nu. ( voordat shally in de paniek schiet) oh dit komt misschien gek over, ik bedoel het goed hoor!
Het spuiten went. Ik had een keer haast en heb (al rijdende in de auto) een spuit deca gezet. Tja dat lijkt heel erg op niet handsfree bellen . De eerste keer heb ik er echt een kwartier over gedaan om die spuit te zetten, vond het helemaal niks.
Ik spoot 300 eh per prik bij 3 pogingen, maar had geen prikpen (lijkt me veel fijner) het went echt hoor dat geprik in jezelf en al die plekjes. Ik had wel enorm veel bijwerkingen, waarvan de heftigste een constant opgejaagd/gestresst gevoel was. Keep your eye on the prize!
Soms is het wat gevoelig, soms voel ik helemaal niks. Wel ook rode puntjes op mijn buik, de ene keer is het na een dag al weg en sommigen zie ik nog steeds zitten. Ik heb er geen bijwerkingen van gelukkig, en de voorgevulde pen is echt handig. Ik heb m nog nooit hoeven ontluchten ook.
Ik heb nog nooit luchtbellen gehad. Je hoeft alleen grote luchtbellen te verwijderen, maar die heb ik dus nog nooit gezien. als de teller niet op nul staat is het een kwestie van nog een keer prikken (met een nieuwe pen, als de andere leeg is). In elke pen zit altijd een beetje extra in. Ik heb steeds pennen van 300eh gehad en daar zit 50eh extra in, dus eigenlijk 350eh. Nu heb ik een pen van 450eh, weet nog niet hoeveel daar extra in zit
Ik heb ook nog nooit bijwerkingen gehad van Gonal(75eh).. Was inderdaad een verrijking na de Clomid! En net wat de rest zegt, de ene keer een blauw/geel plekje, de andere keer bloed het iets, of voel je de prik iets.. Maar nog nooit iets Schokkends gehad Ik mag als het goed is donderdag weer beginnen met spuiten! Succes dames!! edit: ik heb ook nog nooit luchtbellen gehad..paar kleintjes, maar die laat ik lekker zitten!
Ja misschien moeten we bij de volgende pen ook eerst maar even kijken of er een bel zit. Er was gister toch best wat vloeistof verspilt zo.
Pippeke: toppertje jij en je man!! Klopt dat je prikgaatjes ziet hoor. Soms had ik zelfs blauwe plekken erbij. Spoot 185 eenheden gonal en vaak in een pen en paar x moest ik echt injecties gebruiken. En purgegon maar dat waren kant en klare injectienaalden. Mij adviseerden ze in t gebied rondom je navel te prikken daar zit t meeste vet en minste zenuwtjes, als je dan ook even klopt op je huid voor je prikt voel je er weinig van. Soms had ik n heftige reactie met huiduitslag de andere x weer niet. Geen pijl op te trekken . Nou ei kom maar Es' op zeg!!!!