IVF: hoeveel embryo's zijn er bij jou ingevroren?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by williebb, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Jon 1978 ja ik weet dat dat ook een mogelijkheid is, maar hoe erg ik het ook vind, ik zou dat echt niet kunnen. En vol broertje of zusje van ons kroost dat opgroeid bij een ander gezin, hoe gewenst en geliefd waarschijnlijk, zou ik dat toch niet kunnen :S

2. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,728
    2,229
    113
    Hallo iedereen,

Bij mijn eerste en tot nu toe enigste icsi, had ik zware overstimulatie, van de 67 follikels, waren er maar 6 goede eicellen, dit was een hele schok uiteraard. Er kwamen 5 embryos uit, waarvan 1 ons lieve dochtertje van net 14 maanden is, verse tp dus. 4 mochten er de vriezer in, wel met zijn tweeeen in 1 rietje. Nu afgelopen woensdag tp gehad van cryo, de andere cryo, was gelukkig gestopt met delen, zodat er geen goede weggeooid moest worden. Want zou er sowieso geen 2 terug krijgen helaas, vanwege leefijd en dat het eerste poging is. De cryo due teruggeplaatst is, is wel heel goed, compleet helder en beginnende blastocyste.

En wat betreft broertjes/zusjes, ja wij zouden voor een nieuwe poging gaan, mochten deze cryos niet goed gaan, Savannah geeft ons zoveel moois, het is zo ontzettend bijzonder om ouders te mogen zijn. En misschien ook nog wel nummer 3 of 4 zelfs, als dat ons gegeven is.

3. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Ik had 17 eitjes 11 waren er bevrucht kreeg er 2 terug geplaats en er waren er 7 goed genoeg om intevriezen

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    1e ICSI: 17 eicellen, 8 bevrucht, 1 Emmy, geen cryo's
    geen zwangerschap

2e ICSI: 27 eicellen, 13 bevrucht, 1 Emmy, 4 cryo's
    Verse tp geen zwangerschap, cryo 1 vmk met 6.4wk, cryo 2 MA met 11.3wk, cryo 3 zwangerschap en nu 26 weken onderweg.

5. Mar76

Mar76 Actief lid

Mar 4, 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    1e IVF: 13 eicellen, 11 bevrucht, 1 verse tp en 9 cryo's. 1e meteen goed ontdooid en daar nu zwanger van ;). Een heel mooi resultaat dus, waarvan ik van te voren nooit had durven dromen. Misschien komt het omdat bij ons het probleem alleen in mijn eileiders zit.

Als het goed mag blijven gaan is ons gezin in principe compleet en inderdaad wat dan te doen met de overgebleven cryo's... Dat vind ik eerlijk gezegd nu al een moeilijke keuze. Ik heb embryo donatie thuis al geopperd, maar mijn man voelt daar niets voor. Ik weet ook niet of ik het uiteindelijk zelf zou doen hoor, maar ik wil er zeker over nadenken. Het wordt in ieder geval ter beschikking stellen van de wetenschap, zodat ze anderen nog een klein beetje kunnen helpen. 'Gewoon' vernietigen vind ik zo'n naar idee :(.

Overigens heb ik begrepen dat de kans op een succesvolle ontdooiing ook afhangt van hoe streng ze zijn met invriezen. In ons ziekenhuis zeiden ze ca. 60%, maar ik ken ook twee mensen die in het UMC Utrecht lopen waar ze 90% zeggen (maar schijnbaar wel streng zijn met invriezen). Bij beide is de 1e van 2 cryo's meteen goed ontdooid. De een is ook zwanger, de ander helaas niet, die wacht op nr. 2.

Heel veel succes Willie, hopelijk krijg jij ook een mooi aantal en uiteindelijk natuurlijk een kindje!

6. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Wij hebben nog 8 emmy's in de vriezer, de 9e is nu bijna 8 maanden :D

Share This Page