Embryo terugplaatsing op dag 4 of 5?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Palmpje, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Gister heb ik een punctie gehad en vandaag heb ik te horen gekregen dat er van de 5 eicellen 4 bevrucht zijn. Er is meteen een afspraak ingepland voor het terugplaatsen van een embryo. Normaal gesproken plaatsen ze op dag 5 terug maar omdat het op een zaterdag valt, kiezen ze er voor om op dag 4 terug te plaatsen. Dit om de zaterdag zoveel mogelijk te ontzien, want ze kunnen wel gewoon op zaterdag terugplaatsen.

Maakt een dag 5 embryo heel veel meer kans op een zwangerschap? Of heb je nagenoeg evenveel kans met een dag 4 embryo?

Ik heb er aan gedacht om de kliniek te bellen om te vragen of ik toch op zaterdag mag. Alleen is het ook zo dat op vrijdag de terugplaatsing zal worden uitgevoerd door mijn favoriete arts. Voor mij is dit ook van belang omdat de vorige terugplaatsing helemaal fout is gegaan, de embryo is toen kwijtgeraakt. Heb daardoor extra stress op de dag van de terugplaatsing en is het wel fijn als het een arts doet die ik echt vertrouw.

Maar als de kans op zwangerschap met een dag 4 of 5 niet zo heel veel uitmaakt, dan wil ik het sowieso liever op vrijdag..

Weet iemand hier meer over te vertellen?

2. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Ik heb 5 jaar geleden een 4 cellig cryo tp gehad en daar heb ik nu een prachtige dochter van.
    Heb de afgelopen jaar 6terug plaatsingen gehad van allemaal prachtige dag 5, er is er geen 1blijven zitten.
    Nu zit ik in de laatste icsi poging en heb gevraagd of ze een dag 2 of 3 terug wilden plaatsen, omdat ik geen vertrouwen heb in dag 5.
    Dus bij mij hebben ze vorige week, 2 embryo's can dag 3 embryo terug geplaatst. De rest wat nog over was keken ze nog even aan.

Gisteren belde ze dat ze er op dag 4 nog 3 in hebben gevroren

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Ook een spannende tijd voor jou nu!

In jouw situatie begrijp ik heel goed dat je weinig vertrouwen hebt in dag 5 embryo’s. In mijn geval ben ik wel zwanger geworden van de verse dag 5 embryo. Heb 2 cryo terugplaatsingen gehad van dag 5 embryo's maar beide status Morula en daar niet zwanger van.

4. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Beide dochters zijn terug geplaatst op dag 4 :)

Palmpje vindt dit leuk.
  5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Ohh fijn bericht :):) Dank je!

Deel Deze Pagina