vruchtbaarheid man verbeteren

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by citroen, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    Hallo meiden,
    Zelf heb ik PCOS en helaas zit het bij vriendlief ook niet helemaal goed met de guppies.
    dus ik ben eens even gaan neuzen op internet of we daar ook iets aan kunnen doen.
    de tips van warm douchen, strakke kleding enzo wist ik al dus ik keek verder...

maar er staat zoveel op internet, ik zie even door de bomen het bos niet meer!

wat ik vind ik dat de volgende dingen goed zouden zijn:

- vitamine C
    - Foliumzuur
    - Zink
    - Selenium

en nog wel een paar dingen over andere vitamientjes enzo...

wie kan me helpen,
    wat is goed voor de vruchtbaarheid van vriendlief...
    en ook belangrijk... welke doseringen?

:)

2. Ik denk dat het er ook erg van afhangt hoe slecht het zaad van je vriend precies is, en wat daarvan de oorzaak is.

Wij hebben in een loze poging ook vanalles geprobeerd. Van vitamines tot pure chocola en knoflook eten, van geen laptop meer op schoot tot zonder onderbroek rondlopen. Zinloos natuurlijk, want bij mijn vriend is er echt helemaal niets meer aan te doen ;)

3. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
    mijn vriendlief is gestopt met roken, en elke avond 1 tabletje zink slikken. heeft geholpen met resultaat! succes

4. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Van mijn homeopaat te horen gekregen dat zink schijnt te helpen.. Moet er wel minimaal 15mg zink per tabletje inzitten..
    Ach ja.. Baat t niet, dan schaat t niet toch? ;)

Succes!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    ik las ook een tijdje geleden op nu.nl dat uit onderzoek was gebleken dat walnoten goed zijn. Dus die heb ik maar gekocht ;). Zinktabletten heb ik inderdaad ook gekocht... (Nog niet zwanger, maar het ligt ook niet aan zijn zaad, de oorzaak is niet gevonden).

6. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

Aug 26, 2012
    1,090
    8
    38
    Female
    Arbeider
    belgie
    Heb ook gehoord dat je partner niet elke dag zaadlosing mag doen' dat neemt de kwaliteit af ;)

7. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    bedankt voor de antwoorden.
    op internet hebben ze het ook veel over zink
    dat is dus wel een goede optie lijkt mij

en vitamine c ga ik ook halen.
    welke ''sterkte'' zou ik dan moeten hebben?
    500 mg of 1000 mg?

foliumzuur neem ik natuurlijk zelf al...

als hij zink, vit. C en foliumzuur neemt hebben we denk ik al een aardig cocktailtje...

nog meer ervaringen?

8. El80

El80 Actief lid

Jun 11, 2012
    159
    1
    0
    Onze gyn zei dat er veel wordt geschreven over de positieve werking van zink en foliumzuur voor bij mannen, maar dat er nog niets wetenschappelijk is bewezen. Na het lezen van jullie berichten ga ik toch ook maar eens een potje zink aanschaffen voor manlief :)

9. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou wel een beetje oppassen met ''interactieeffecten''; als je te veel tegelijk gaat gebruiken, lijkt dat me ook niet erg verstandig. Het zal wel geen probleem zijn bij vitamine-gebruik maar ik zou het wel even checken...Let daar dus even op.

Maar er valt verder weinig te doen behalve gezond leven, geen strakke broeken, geen hete sauna's en regelmatig maar ook weer niet te vaak zaadlozingen.

10. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

Aug 17, 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons werd zink en multi-vitamine aangeraden! Succes!!

11. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je hebt hiervoor ook al een preparaat: B-daddy : B-Daddy voor de productie van normale, gezonde spermacellen - B-Daddy

Gezocht wat hier in zit, en toevallig was eer preparaat bij de drogist met 50% korting waar dit ook in zit (Q-10 formula). Geen idee of het bij ons heeft geholpen, maar nadat hij het een paar maanden slikte was ik na 2 jaar zwanger.
    Hierin zitten naast Selenium, Vitamine E en co-enzym Q10.
    Zoek anders nog even naar de werking van deze bestanddelen, want volgens mij waren twee van de drie bevorderlijk.

12. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    oke bedankt voor de tip

ik heb ondertussen ook zink gehaald...
    bij kruidvat...
    maar later zag ik bij de hema zink-selenium... volgens mij was dat beter geweest...
    nou ja dan dat de volgende keer maar ;)

13. Joanniej

Joanniej Lid

Jul 16, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Totaal geen idee of het echt zo is, maar ik vond het artikeltje Voeding | Cola slecht voor testes genoeg reden om mijn vriend destijds geen cola meer te laten drinken tot de punctie :)

Het is altijd het proberen waard denk ik zo!

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    De arts in Duitsland die de (micro) tese zou gaan uitvoeren heb ik deze vraag ook gesteld, wat kunnen we doen?
    Hij zei iedere dag 1 glas vers geperst sinaasappelsap drinken, zou de snelheid en de kwaliteit bevorderen.
    Dat heeft die een 5 maanden echt iedere dag gedaan. Bij de micro tese 10 buisjes super goed begeweeglijk zaad gevonden en de eerste icsi meteen zwanger!
    Of het daadwerkelijk geholpen heeft? Tja dat zullen we nooit weten maar kwaad kan het zo wie zo niet dus proberen waard vonden wij.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Verder inderdaad geen hete douche, geen strakke onderbroeken, laptop niet op schoot, gsm niet in de broekzak, sauna, niet te vaak zaadlozing maar ook niet te weinig, geen alcohol, niet roken, en multi vitamine genomen. Is allemaal niet wetenschappelijk bewezen maar goed kleine moeite lijkt me.

16. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    bedankt voor alle tips :)

Share This Page