Ivf/ icsi 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marassie, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marassie

Marassie Niet meer actief

Hoi iedereen,

Wie van jullie gaat ook in 2013 het traject in? Mijn man heeft dinsdag zaadonderzoek en 8 januari hebben we intakegesprek en horen we de uitslag. We krijgen dan ook te horen of het ICSI of IVF gaat worden.

Ik ben benieuwd of er meer zijn! Ik vind het namelijk fijn om met anderen erover te kunnen praten... Jij ook?

2. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hoi Marassie,

Wij lopen al bijna 3 jaar nu in de mmm, meer dan een jaar heb ik clomid gesikt en dachten ze dat er niks met me aan de hand was. Uiteindelijk heb ik net als jou een HSG onderzoek gehad waaruit bleek dat ik 1 dichte eileider had. De beslissing is toen gevallen op IUI, alle 6 de keren zijn die mislukt. Nu zit onze 1ste ivf poging erop waarvan de 1ste verse terugplaatsing mislukt is, als het goed is krijgen we 17 dec een cryo terugplaatsing. Ik zou het leuk vinden om hier verder te kletsen want ik ervaar het als heel fijn om het te delen met mensen die dezelfde ervaringen hebben! Heel veel succes 8 januari!

3. Marassie

Hoi gylaine,

Weet je dat jij de eerste bent die ik hier tegenkom die ook een dichte eileider heeft! Want wat het voor ons moeilijk maakt is dat de goede kant het niet overneemt van de slechte kant. Mijn afsluiting zit namelijk bij de baarmoeder.

Dus mijn eitje valt gewoon maar komt niet in de baarmoeder terecht.

Wat naar dat de eerste tp niet is gelukt! Maar duimen voor de volgende cryo topper. Valt jou IVF mee of tegen?

4. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hoi Marassi,

Waar mijn afsluiting zit weet ik niet precies weet alleen dat mijn recherkant volledig dicht zit. Wat verschrikkelijk balen dat jullie laatste iui poging is afgebroken!

De ivf behandeling heb ik nu ik er op terug kijk een beetje onderschat, de cryo behandeling valt in vergelijking met de ivf behandeling enorm mee.

Jammer genoeg hebben we gister slecht nieuws gehad de cyro behandeling is stop gezet, zelfs met de verhoging van de medicatie voor 1 week was mijn baarmoederslijmvlies nog steeds geen 8 mm. Nu is het wachten op mijn ongesteldheid zodat ik gelijk met 2 tabletten progynova kan beginnen op dag 2 & dan is het hopen dat op dag 14 mijn baarmoederslijmvlies 8 mm is!

Gaan jullie nog een volgende iui poging doen of gaan jullie nu door met de ivf?

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi Marassie en Gylaine,

Marassie, jij bent een 'oude' bekende van mij. Graag lees en klets ik hier ook mee ipv in een groepje dat al langer samen 'kletst'.

Wij zijn vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. En we gaan definitef voor IVF/ICSI!

Zoals nu mijn cyclus is word ik net voor de kerst ongesteld en kan ik mooi in de kerstvakantie (hoop net na kerst!) de prikinstructies krijgen en de proefterugplaatsing plannen (ze laten niks aan het toeval over!). Ik heb ook meteen een zak met medictaie en spuiten opgehaald bij de apotheek. Mezelf spuiten zal dan ongeveer halverwege januari beginnen. Daarna wordt ik nog 1 keertje ongesteld en dan hopelijk in februari kunnen ze mijn eicellen eruithalen en een paar dagen later hopelijk een goede embryo terugplaatsen.

Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken en naar toe te leven. Verder gaat het gewoon door in ons leven. Druk druk druk, maar dat is momenteel wel prettig, want dan hoef ik niet zoveel over zwanger worden na te denken. We hebben genoeg afleiding.

Lieve groetjes jufaman

6. Marassie

@ gylaine, oh verschrikkelijk van je cryo behandeling! Geven ze je nu ook medicijnen om je ongesteldheid eerder op gang te brengen? Lijkt me zo frustrerend als je weer 2 weken moet wachten. Hopelijk is het de volgende keer goed.
    Nou ik ben nu weer aan het wachten op mijn ongesteldheid. De tekenen van naderende ongesteldheid heb ik al. Maar ik ben bang dat ik voor de kerstdagen geen nieuwe IUI poging kan doen. De poli is namelijk tussen kert en oud en nieuw dicht. Waarschijnlijk wordt ik dan rond ons intakegesprek voor IVF weer ongesteld dus ik wacht even af of ik dan al kan beginnen met prikken anders doe ik dan nog een IUI poging. Wie niet waagt wie niet wint.

@ jufaman welkom, maar ook jammer dat ik je hier weer tegenkom. Inderdaad hebben we weer iets om naar uit te kijken... Eerder ergens naar toe te leven. Zelf hoop ik dat 2013 ons jaar gaat worden!!
    Hou je ons op de hoogte? Ook ben ik benieuwd hoe je reageerd op de hormonen. Daar zie ik zelf erg tegenop, en de punctie natuurlijk!

7. Marassie

Het is een beetje stil hier... Ik ben vrijdag weer ongesteld geworden.
    Helaas dit jaar geen IUI want het lab is dicht wanneer ik aan IUI toe ben. Op zich vind ik ook wel fijn dat ik even geen prikken hoeft te zetten, ga lekker even genieten met kerst en oud& nieuw. 8 Jan. Intakegesprek voor IVF/ ICSI.. De tijd gaat erg snel...

Hoe is het met jullie?

8. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Dag dames..
    Ook wij komen in het nieuwe jaar in aanmerking voor ivf volgens de gyn .
    In oktober heb ik een hsg gehad en daarop was te zien dat beide eileiders niet tot nauwelijks open zijn... volgende maand krijg ik een laparascopie ...

9. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Marassi : Wat verschrikkelijk balen dat je dit jaar geen IUI poging meer kan doen. Hopelijk word 2013 ons Jaar!

@ KiGekko : Welkom! Heel veel succes met de laprascopie volgende maand!

@ Jufaman : Welkom!

Hier is alles rustig heb enorm last van het bijwerkingen van de medicatie hoop dat ik snel ongesteld word en we met de volgende poging kunnen beginnen!

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Heb het erg druk gehad de afgelopen weken op school. Heb nu weer iets meer tijd om te schrijven.

Hier gisteren eindelijk ongi geworden (was zelfs blij!!) zodoende dat ik vanmorgen de gyn mocht bellen. Aanstaande vrijdag krijg ik de proefembryoterugplaatsing en de spuitinstructies! Volgens mij moet beginnen met spuiten op 10 januari, maar ik zal het vrijdag even voor de zekerheid navragen!

Fijne kerstdagen allemaal!

Liefs jufaman81

11. Marassie

@kigekko.. Welkom
    @ jufaman... Jippie... Ongi.. Nu stap 1...

Dames hier niks te melden. Alleen dat ik jullie een fijne feestdagen toe wens en een zwangerwordende 2013!

12. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Jufaman81 : proefembryoterugplaatsing?? Wat doen ze dan precies? Ik kan me voorstellen dat je blij was je wil zo snel mogelijk beginnen met de ivf. Heel veel succes morgen!

@ marassi : Heb je fijne feestdagen gehad?

13. Marassie

@ gylaine de feestdagen waren gezellig. Genoten van lieve mensen om ons heen. Nu zitten we lekker een paar daagjes op ameland. Lekker uitwaaien en genieten van elkaar...

Hoe waren jullie feestdagen?

@ jufaman hoe is het met jou?

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Ik ben heel trots op mezelf!!! Klinkt erg stom en arrogant, maar zo voel ik me nu wel!

Heb vanmorgen de prikinstructie gehad en ik heb bij mezelf durven spuiten. Het duurde wel even wat langer voor dat ik de spuit echt in mijn buik durfde te zetten en het kostte een paar traantjes, maarrrrr ik heb het gedaan! En achteraf viel het allemaal mee. Op 9 januari ga ik beginnen en als alles volgens plan loopt, zouden we eind januari/begin februari een punctie en terugplaatsing kunnen doen. Ein-de-lijk een eerlijke kans voor ons! Daarna nog een proef-embryo-terugplaatsing gehad. Dan meten ze je baarmoeder op om niet voor verrassingen te staan als ze echt een embryo terug gaan plaatsen.

Iedereen fijne kerstdagen gehad?? Wij wel in ieder geval. Op naar een knalroze 2013 dames!

Grts Jufaman81

15. Marassie

Hey dames, gelukkig 2013...

@ jufaman, meid wat goed van jou! Ik reageer wat laat, ben vandaag weer thuis gekomen van een paar daagjes ameland.
    Hou je ons op de hoogte?

Hoe was jullie oud en nieuw? Ik was nu wel eventjes emotioneel.. Ik hoop gewoon zo dat dit ons jaar gaat worden!!

16. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Hey meiden,

Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen WIJ ZIJN ZWANGER!!!
    Het is eigelijk een heel raar verhaal, 2 weken geleden ben ik licht ongesteld geweest en weer begonnen met de progynova in de hoop dat er een cryo teruggeplaatst kan worden. Vanochtend om 11.10 hadden we een afspraak voor een echo op dag 14 om te kijken hoe dik mijn baarmoederslijmvlies was. De ass gynaecologie viel bijna van haar stoel af, ze zag een vruchtzakje met daarin een knipperend lichtje. Na veel overleg ook met de professor die er ook niks van begreep kwam de blije boodschap : Jullie zijn zwanger! Wel wilde ze nog even een urinetest doen maar die was ook heel duidelijk. Volgens de gynaecoloog zijn we 6 weken zwanger! Op 16 januari staat onze volgende echo gepland en hoor ik ook precies wanneer ik uitgerekend ben. Ik heb me net gelijk opgegeven voor moeders voor moeders!

De beste wensen voor 2013, dat het maar een mooi jaar mag worden voor iedereen!!!

Ik ga duimen voor iedereen die nog niet zwanger is!!!

17. Marassie

Gylaine, wat een mooi begin van 2013! Van harte gefeliciteerd!!
    Ook fijn dat er al soort van echo is geweest....

Geniet ervan het is je ontzettend gegund.., schreeuw het rustig van alle daken! Dat zou ik doen als ik jou was...

18. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    PROFICIAT!!!! Mooi begin van 2013...

En dat wij maar snel mogen volgen!

19. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Marassi : Dank je wel het is nog zo onwerkelijk! Op 16 januari staat alweer onze 8 weken echo gepland!

@ Marassi & Jufamans : Ik hoop dat jullie mij beide heel snel mogen volgen, dat 2013 maar een super mooi jaar mag worden voor ons allemaal!

20. Marassie

Nou dames, gisteren gesprek gehad en voor dat we het gehele voortraject hebben gehad krijgen we in april IVF. De zaad van mijn was super!! Dus geen ICSI. Alleen vind ik het wel lang duren...
    Maar dat heeft ook zo zijn reden. We gaan nu nog 1 of 2 keer IUI doen en dan IVF.

We gaan er voor en duimen dat het allemaal goed gaat!

Deel Deze Pagina