IUI januari 2013 starten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Pluisjes, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Zojuist aangemeld op deze site, ik zit ook op een ander forum maar daar reageert niet iedereen altijd even vlot.

In ieder geval ik heb me hier al voorgesteld in het 'voorstel hoekje', en in een aantal topics gepost, maar goed, ben dan wel een beetje de nieuwe eend in de bijt. Dus ik was benieuwd of er nog meer mensen dit jaar starten met de MMM?

Hier mijn verhaaltje:
    Sinds oktober 2010 zijn we bezig, eind 2011 zijn we naar de fertiliteitspoli gegaan omdat het niet lukte.
    We moesten tot het eind van het jaar 2012 wachten en zelf proberen en daarna beginnen met het starten van de behandelingen omdat we op natuurlijke manier de meeste kansen hadden (40%) en met IUI (15%). Maar goed, hoe langer je bezig bent hoe meer de slagingskansen dalen.
    Omdat ik nog niet in de MMM wilde ben ik eerst begonnen met homeopathie, maar toen ik daar een paar weken mee bezig was en ongesteld moest worden kreeg ik zulke krampen en een ontzettende rare menstruatie dat ik gelijk weer bij de fertiliteitspoli heb aangeklopt. Zij raadden mij aan om onmiddellijk te stoppen met de homeopathische middelen en een IUI traject uit te gaan zetten.
    Omdat het vlak voor de kerstdagen was adviseerden zij mij om dit op te pikken in het nieuwe jaar. Ik heb dus alles even gelaten voor wat het was en heb ik nog even goed genoten van de wijntjes, hapjes etc. etc.

8 januari 2013 heb ik een prikinstructie gekregen hoe ik de Fostimon moest gaan prikken, en toen was het wachten op de ongi. Die kwam al redelijk vlot daarna, ik denk extra vroeg door alle spanningen ofzo. Toen mocht ik op de derde gaan spuiten en afgelopen maandag voor het eerst de follikelmeting. Hier konden ze gelijk al een supergroot ei van 19 mm zien (het was nog maar mijn 11e dag!) en werd gelijk de inseminatie gepland, dezelfde dag van de fmmeting mocht ik de pregnylspuit (alleen dan van het Duitse merk, Brevactid) zetten.

De inseminatie was vanochtend, ik zag hier super tegenop en heb ook mijn spanningen bekend gemaakt bij de artsen en verpleegkundigen. Dit met goed resultaat want ze hebben extra voorzichtig gedaan, alles goed uitgelegd en echt de tijd er voor genomen. De hele inseminatie viel mij dus ontzettend mee!
    Maar vanmiddag kwamen al wel gelijk erge krampen, alsof ik ongi zou moeten worden. De verpleegkundige had mij al gewaarschuwd dat ik krampen kon krijgen omdat het zaad opgewerkt wordt en dan gelijk in de baarmoeder wordt gespoten, dit is het natuurlijk niet gewend en probeert het te verwerken. Er is overigens ontzettend veel semen opgewerkt, 56 miljoen!!, en geïnsemineerd!

Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken, ik moet nu twee weken wachten. Dus dat worden twee zwaaaaare weken

2. Joos1978

Joos1978 Actief lid

23 mrt 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoi Pluisje,

wat spannend!

Ik heb volgende week vrijdag een eerste afspraak in Zwolle.
    Ik probeer zwanger te worden van donor zaad, maar na 7 pogingen is het helaas nog niet gelukt.
    Heb zelf gevraagd voor medische begeleiding omdat ik het gevoel had dat ik dit nog weleens eens nodig zou hebben.
    Mijn cyclussen zijn vrij lang (tussen de 32 en 39 dagen, vaker boven de 35 als onder) en mijn amh waarde is erg laag. Dus mijn eivoorraad is al aan het slinken en dat is vrij vroeg voor mijn leeftijd (34 jaar).

Ik heb zo'n vermoeden dat ze ook zullen kunnen beginnen over IUI. Maar weet dat pas zeker over een week en wachten duurt dan ineens erg lang!

Hoe gaat het nu met je? Hoe voel je je?

Groetjes,

Joos.

3. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Joos,

Spannende tijden dan ook voor jou!
    Hoe heb je de andere pogingen met de 7x donorzaad gedaan dan?
    En in wat voor vorm heb je de medische begeleiding dan?

Ze hebben mij aangeboden om met een maatschappelijk werker te spreken, dat is procedure. Maar ik wil dat nu nog niet. Eerst maar eens kijken hoe het verder loopt.
    Ik moet zeggen dat ik er nog niet erg veel last van heb, niet van dat het emotioneel zwaar is, of dat ik alle behandelingen erg vervelend vind.
    Het geeft toch ook wel een stukje rust dat we nu daadwerkelijk ergens mee bezig zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe jou gesprek volgende week verloopt!

4. smeagol

smeagol Actief lid

10 apr 2012
    113
    0
    0
    Hoi dames. Ik kom me ook even melden bij dit topic.
    Afgelopen dinsdag begonnen met menopur, dit word mijn eerste iui. Erg spannend maar laat het rustig over me heen komen. Aankomende maandag heb ik mijn eerste follikelmeting.

Heb sinds gisteravond wel last van een soort menstruatiegevoel. Voelt alsof er tien eitjes groeien hihi. Hadden jullie dat ook?

5. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Smeagol!

Spannend en ik ben benieuwd hoe je eerste fm gaat!
    Ik had eigenlijk nergens last van. Ik merk nu meer van de hormonen: pukkels, veel zweten, geprikkeld en vermoeid.

Ik neem het allemaal maar voor lief ;)

6. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joos, hoe is het nu met je? Hoe is het gesprek gegaan? Ben erg benieuwd!
    @Smeagol, hoe is je follikelmeting geweest en nog last van bijwerkingen?

Ik zit nu op dag 22 en ben een beetje verdrietig. Ik heb namelijk het gevoel dat het mislukt is.
    Sinds vannacht had ik wat bruin bloed bij het afvegen tijdens het plassen. En het voelt alsof ik een eisprong heb, af en toe van die vreemde steken in mijn buik.
    Ik voel me opgeblazen en het gevoel steeds dat ik moet poepen, maar het komt niet echt op gang.
    Zojuist had ik een klein bruin bloedpropje toen ik geprobeerd had te poepen. Ik weet het echt niet meer, en emoties en gevoelens erover gaan op en neer :(

Deel Deze Pagina