IVF/ICSI april/mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Thanks!

    En succes alvast!
     
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Hoi dames! Ik kom langzaamaan weer aanschuiven.. nog 1 weekje en dan ga ik ook beginnen met 'broeden'. :D
    Dan start ik met de Menopur. Eindelijk komt het in zicht..
     
    Pennetje, Stier86 en SJD1988 vinden dit leuk.
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    We hebben vanmorgen de punctie gehad. Er zijn 7 eicellen gevonden. Dinsdag horen we hoeveel er bevrucht zijn en of er dus een terugplaatsing plaats kan vinden. We zijn enigszins teleurgesteld over de hoeveelheid omdat best veel eiblaasjes aangeprikt zijn. Nu hopen dat er zoveel mogelijk bevrucht worden en doordelen.
     
  4. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Stier86 ik snap de teleurstelling zo goed! Als de kwaliteit maar goed is, ik ga in ieder geval heel hard duimen voor mooie bevruchtingen :thumup:

    Viel de punctie je mee? Doe in ieder geval rustig aan de komende dagen en dan hopelijk dinsdag goed nieuws
     
  5. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @SJD1988 bedankt! Het is fijn dat je onze teleurstelling snapt. Denk dat alleen mensen die met zo’n traject te maken hebben (gehad) echt snappen hoe hoe die teleurstelling werkt. Maar we blijven positief en hopen op goede kwaliteit en bevruchtingen.

    Wat betreft de punctie; ik hoefde alleen de hand van mijn vrouw vast te houden ;) Mijn vrouw heeft het super goed gedaan. Het lukte niet om een infuus aan te leggen voor de morfine dus ze heeft andere pijnstilling gehad. Het was soms even pijnlijk maar ze deed het heel goed.
     
  6. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ohja “grapje”, vergat even dat je vrouw degene is die de punctie kreeg :rolleyes: Mijn man vond het überhaupt heftig om bij te zijn, dus in dat opzicht kan het voor jou ook mee- of tegengevallen zijn :roflmao: Maar super dat ze het goed heeft gedaan! :thumup:

    Wat je zegt over dat het snappen/begrip heel anders is bij mensen die geen traject doen/hebben gedaan klopt inderdaad. Hoe goedbedoeld ook, soms kan je dingen zoals een bepaalde teleurstelling niet uitleggen en dan laat ik het wel eens zo. ;)
     
  7. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik snap dat je man het heftig vond. Het is ook niet niks. Je zit er bij en je kijkt er naar. Ik had het tijdens de bevalling. Dat vond ik echt heel heftig. Daar was dit niets bij.
    De arts en verpleegkundige waren heel aardig en relaxed en hadden veel humor. Dus het was zelfs een soort van gezellig.

    Ben jij de teleurstelling een beetje te boven? Hoe vind je het om een maand rust te hebben?
     
  8. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik denk het wel, vind het zelfs een beetje raar hoe oké ik me nu eigenlijk voel o_O

    Alles valt/viel nu ook wel samen in een hectische tijd, dus misschien is die maand rust precies wat we nu even nodig hebben.

    Het lukt me ook nog best heel goed om vertrouwen te hebben in de volgende cryo ronde(s), hopelijk is dat terecht :rolleyes:

    Gisteren hebben we de eerste keukenboeren bezocht om te gaan kijken en bedenken wat we willen voor ons nieuwe huis, prima afleiding voor de komende weken :thumup:
     
  9. Rozaa

    Rozaa Nieuw lid

    19 mei 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Ik wil me ook graag aansluiten. Zitten nu in de wachtweek, mogen vrijdag testen! Nog geen bloeding gehad maar wel ontzettende buikpijn dus erg bang dat het niet goed gaat.
    Vandaag erg verdrietig en boos, ook op mijn man geuit en dat voelt wel erg rot. Wat een rollercoaster!!
     
  10. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Leden

    Lalalaura
    , 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) IVF
    Status: Onzeker. IVF 1 mislukt. Wachten op gesprek met dokter 11 juni of doorgaan nog zin heeft.

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Wachten op punctie

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF 1e ronde
    Status: stimulatiefase met perugon en orgalutran

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: wachtbank

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: Verse tp mislukt, wachten op 1e cryo terugplaatsing

    Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje
    Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde
    Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran)
    Pennetje, 35 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 2 (lang protocol)
    Status: decapeptyl spuiten


    Afspraken:
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting
    6/6: SJD1988 - evaluatie en planning cryo’s
    11/6: Lalalaura - Evaluatie met dokter

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  11. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Wat enorm heftig om te lezen hoe in de afgelopen weken sommigen heel erg kl*te nieuws gehad hebben, terwijl anderen eindelijk een positieve test hadden... Er kan zo veel gebeuren in zo'n korte tijd!!

    Hier zijn we inmiddels door de pil-fase heen, en spuit ik nu sinds een dag of 6 Decapeptyl. Wachten op de onttrekkingsbloeding, en dan het ziekenhuis bellen voor een eerste echo, en starten met Gonal-F. Eerlijk, ik zit wel te wachten op de start van de Gonal-F, want dan nemen mijn Deca klachten wat af. Echt, de hoofdpijn van de afgelopen dagen..... ik word er helemaal gallisch van. Gisteren mijn eerste opvlieger weer, gelukkig heb ik die niet zo heel vaak. Was de vorige keer ook niet.

    Voor iedereen die nog aan het wachten/spuiten/broeden is.... succes allemaal nog even!! :)
     
  12. Emama2018

    Emama2018 Lid

    10 jan 2019
    53
    22
    8
    Hallo Dames,

    Ik ben nieuw in topic IVF en ik zou zeer graag jullie ervaring horen over IVF/ICSI en embryo kwaliteit in het UZ Brussel of ander zkh.

    Ik snap helaas niet zo veel van de Online updates die ik krijg tijdens de groei van de embryo’s over de embryo ontwikkeling en beoordeling:

    Zijn hier Dames die meer ervaring met Brussel hebben?

    Ik hoorde zaterdag Dag 1 dat er 7 toen bevrucht waren. Zondag kreeg ik te horen dat er 13 in total eicellen onder observatie zijn om te bepalen of zij ook gaan delen en dat de definitieve bevruchting pas op Dag 3 wordt meegedeelt. Maandag op Dag 3 las ik de update dat er 9 definitief bevrucht waren en in de ochtend op Dag 3: 7 van categorie 1 (excellent), 0 van 2 (goed) en 0 van 3 (slecht).

    Mijn twijfel is: waar zijn de 2 bevruchte eicellen? Lopen zij achter en zijn niet beoordeeld?

    Waar zijn 4 resterende eicellen die op Dag 2 gewoon gingen delen maar in de ochtend op Dag 3 niet meetellen? Blijkbaar tellen zij in Brussel zygoten 1PN (1 pronuclei) bij de bevruchting niet maar als zij gaan delen worden zij soms ook teruggeplaatst of krijgen een biopsie voor de PGS.

    Ik vind het zo verwarrend dat men deze automatische updates krijgt en in de realiteit zijn er veel meer embryos.

    Is het mogelijk om toch ern embryo gelijk terug te plaatsen en geen PGS te doen ivm meer kans op innesteling?

    Bedankt voor jullie ervaringen met embriologie in Brussel.

    Groeten.

    E.
     
  13. Fitgirl82

    Fitgirl82 Actief lid

    3 sep 2018
    275
    249
    43
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik wil mij hier ook graag aansluiten. Gisteren intakegesprek IVF gehad en besloten is dat we nog 1 cyclus afwachten en dan gaan starten met de hormonen. Ik verwacht nl. volgende week mijn menstruatie en het voelt niet goed om hier te gejaagd mee te beginnen. Als het goed is begin ik eind juni / begin juli met de hormonen en zal dan ergens eind juli / begin augustus de punctie zijn.

    We hebben 12 juni onze tweede afspraak waar we dus ook de prikinstructie krijgen en dergelijke. Gisteren is in overleg met de IVF arts besloten om mijn stimulatie medicijnen laag in dosis te houden omdat op de echo aan beide kanten vrij veel kleine eiblaasjes te zien zijn. Ze zijn dus wat voorzichtig ivm met mijn PCOS en de kans op overstimulatie.

    Goed nieuws is in ieder geval dat het er op lijkt dat het toch IVF wordt ipv ICSI waar ze in de eerdere fase van uit gingen. Ik begreep wel dat op de dag zelf daar nog een wijziging in kan komen afhankelijk van de opbrengst in het sperma van mijn vriend.

    Ik was tot op heden vrij emotioneel eronder dat de uitkomst was dat we dit traject in moesten, ik heb nl. altijd gezegd dat ik niet zo ver wilde gaan. Na alle informatie gisteren ben ik er wel wat rustiger onder en heb ik besloten het maar per dag te zien wat er op mij afkomt.

    Ik zag dat jullie al ietsjes verder zijn in het traject en de meeste al hun punctie / terugplaatsing hebben gehad met bij sommige verdrietige resultaten. Ik leef heel erg met jullie mee, dikke (digitale) knuffel)!!!
     
  14. Fitgirl82

    Fitgirl82 Actief lid

    3 sep 2018
    275
    249
    43
    Vrouw
    Leden

    Lalalaura
    , 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) IVF
    Status: Onzeker. IVF 1 mislukt. Wachten op gesprek met dokter 11 juni of doorgaan nog zin heeft.

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Wachten op punctie

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF 1e ronde
    Status: stimulatiefase met perugon en orgalutran

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: wachtbank

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: Verse tp mislukt, wachten op 1e cryo terugplaatsing

    Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje
    Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde
    Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran)
    Pennetje, 35 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 2 (lang protocol)
    Status: decapeptyl spuiten
    Fitgirl82, 36 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF
    Status: Cyclus eind juni starten met medicatie



    Afspraken:
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting
    6/6: SJD1988 - evaluatie en planning cryo’s
    11/6: Lalalaura - Evaluatie met dokter
    12/6: Fitgirl82 - 2e intake, medicatie instructie

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).[/QUOTE]
     
  15. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Welkom @Fitgirl82 !
    Alvast veel succes met het traject, op naar een kindje :thumup:;)

    @Emama2018 ik kan je helaas niet helpen met je vraag, geen ervaring mee! Wel gek dat er twee embryo’s lijken te “missen”. o_O
     
    Emama2018 en Fitgirl82 vinden dit leuk.
  16. Fitgirl82

    Fitgirl82 Actief lid

    3 sep 2018
    275
    249
    43
    Vrouw
    Dank je wel @SJD1988 ! Jij succes met het doorkomen van de wachtperiode...
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  17. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Emama2018 ik kan je ook niet helpen. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid. Misschien even bellen naar het ziekenhuis?

    @Fitgirl82 welkom! Hopelijk geeft ivf jullie een prachtige zwangerschap! Succes met het wachten tot jullie echt van start gaan.

    Wij vonden de afgelopen week emotioneel behoorlijk heftig. Het steeds moeten wachten, het wisselen van emoties in korte tijd. Ik vind het pittig. Mijn vrouw heeft nog behoorlijk last gehad van haar buik na de punctie, met name haar darmen.

    Vanmiddag hadden we de terugplaatsing van een keurige 8-cellige embryo. Het ging heel vlot en stonden binnen no time weer buiten. Zaterdag of zondag horen we of de overige 3 embryo’s zich mooi hebben doorgedeeld om ingevroren te worden.
     
    Fitgirl82, Pennetje en SJD1988 vinden dit leuk.
  18. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Stier86 spannend, lekker broeden! :thumup:

    De emoties de week na punctie en buikpijn zijn heel herkenbaar :oops:
     
  19. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Oeh, @Stier86 spannend, de wachtweken in! Ik ga voor jullie duimen!

    Hier nu dag 2 van de bloeding na pilstop, dus vanavond starten met de Gonal-F bij de Decapeptyl. Eind volgende week gaan ze checken hoe het staat met de follikels. Dus de punctie komt weer dichterbij! :)
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  20. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Welkom!
    Fijn dat je toch wat rust hebt kunnen halen uit alle voorbereidende gesprekken. Het blijft toch een heftig traject hoor, en ik denk dat iedereen hier zou onderschrijven dat het van tijd tot tijd heel emotioneel kan zijn. Dus je bent in ieder geval niet alleen! :)
     
    Fitgirl82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina