IVF/ICSI april/mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    bij jullie MOET het gewoon komende ronde raak zijn!
     
  2. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    @Lalalaura oh nee inderdaad, onderwijs is echt totaal niet flexibel. Altijd lastig maar fijn dat je nu wat meer tijd voor jezelf hebt en je zelf ook kan aangeven wat je wel en niet trekt.

    @Stier86 jeetje ook een heftig verhaal. Hopelijk dat de behandeling gaat aanslaan. Ik moet zeggen dat ik sinds 2 dagen bezig ben met medicatie om menstruatie op te wekken, maar dat ik nu al verandering merk in me lijf. Constant het jagende gevoel, innerlijke onrust, moe, hoofdpijn en duizelig. Maar... alles voor het goede doel!

    @Wielrenster32 wij zijn inderdaad in DD. Echt een fijne kliniek, zo aan te raden. Ai, dat klinkt niet fijn. Moet je daarvoor naar de HA?
     
  3. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Nee, dit is redelijk standaard voor mij. Alles tussen de 3 en 8 dagen, als ik daarboven kom moet ik even bellen.
     
  4. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    En bij jullie ook, we hadden toch afgesproken tegelijk op te blijven lopen
     
  5. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Het is vooral zo raar en frusterend dat ze van onze dochter binnen no time zwanger was en het nu niet lukt. Bizar.

    Na 2 dagen medicatie al veranderingen, pfoe. Inderdaad voor het goede doel. Sterkte met de bijwerkingen!
    Waarom moet je menstruatie opgewekt worden? Is dat standaard? Ik ga er namelijk van uit dat wij hier gaan starten op de eerste dag van mijn vrouws natuurlijke menstruatie.
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    IVF/ICSI lijst maart/april/mei 2019

    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.



    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  7. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    @Stier86 ik had een echo gehad en het zag er nog niet uit dat ik een eisprong had. Zoals eerder besproken heb ik ook volgens de gyn in Nederland PCOS en mijn menstruatie blijft nogal vaak uit, er is totaal geen ritme in. Eerst een half jaar niet, dan een maand wel en dan weer maanden niet. Vandaar ze het bij mij opwekken en dan daarna beginnen met spuiten. Je frustraties snap ik volledig. Ik was met mijn ex partner ook vrij snel zwanger en hij kijkt onze dochter niet eens aan. Mijn huidige partner ziet ze als vader en hij is zo ontzettend lief voor haar. Wij vinden het zo oneerlijk dat we nu dit traject moeten doen.
    En met de bijwerkingen dat is inderdaad snel, ben een beetje bang voor wat komen gaat maar ga uiteindelijk vol goede moet dit traject in.

    @Lalalaura ik zal me morgen op de lijst zetten, eens kijken hoe dat precies moet. Nog beetje onhandig met dit alles!

    Mag ik vragen hoe jullie reageren op de verhalen in de omgeving? Dat mensen vaak na 1x gemeenschap zwanger zijn. Hier in de omgeving gebeurd het steeds vaker en tuurlijk gun ik iedereen het beste maar ergens voel ik dan ook een steek van jaloezie. Herkenbaar?
     
  8. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    IVF/ICSI lijst maart/april/mei 2019

    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.



    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  9. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    @Lalalaura denk dat het al gelukt is met invullen.:thumup: Afspraken nog niet ingevuld aangezien ik moet wachten tot ik menstruatie krijg en dan pas echo kan inplannen.
     
    Lalalaura vindt dit leuk.
  10. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    @Kiroph7 ahh vandaar, ja dan is het logisch dat ze je menstruatie opwekken. En wat verdrietig voor jullie dat het nu zo lastig gaat. En dat je dochtertje niets aan haar vader heeft. Kan me voorstellen dat het oneerlijk voelt.

    Wat betreft zwangerschappen in de omgeving; hier zijn heel veel mensen zwanger of net bevallen. Ik merk dat ik het helemaal niet lastig vind als iemand zwanger is van een eerste kindje maar bij een tweede of derde heb ik er wel moeite mee. Niet dat ik het ze niet gun, maar wij willen ook zo graag.
    Over hoe lang het duurde tot mensen zwanger waren hoor ik eigenlijk niet zo veel. Wel soms een lachend 'tja het was eigenlijk helemaal nog niet gepland'. Die mensen wil ik slaan, haha.
     
  11. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    IVF/ICSI lijst maart/april/mei 2019

    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten



    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  12. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier best wat zwangeren in de omgeving. Het doet me minder dan in het traject met mijn vrouw. Haha... Klinkt misschien wat zwartgallig ofzo, maar ik ben gestopt met het idee dat het leven eerlijk moet en kan zijn. Het is gewoon wat het is. Je krijgt een portie zooi over je heen. De een niets, de ander een boel. Daar kun je veel van vinden. Maar uiteindelijk moet je er maar gewoon mee dealen. Zo ook de mmm.... Hoe stom dan ook!
     
  13. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    #33 Stier86, 7 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2019
    @Lalalaura knap dat je dat kunt!

    Hoe reageert jullie omgeving op het feit dat jullie ivf/icsi traject in gaan? Hier over het algemeen heel lief en meelevend. Kaartjes, telefoontjes, appjes (sommigen zo lief dat ik er van moest huilen, haha).
    Mijn schoonfamilie heeft, op een paar na, de empathie van een stoeptegel dus die reageerden zoals gebruikelijk nauwelijks.
     
  14. Flamingo84

    15 dec 2017
    52
    42
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Graag wil ik met jullie meeschrijven. Zal me eerst eveb in het kort voorstellen.

    Helaas hebben we beiden een verminderde vruchtbaarheid. Ik heb PCOS en mijn partner zijn zwemmers zijn er niet in grote getallen... Zodoende dat we in de MMM terecht zijn gekomen.

    Ik ben een mama van een meisje, geboren in oktober 2016. Onze dochter is geboren vanuit een IUI behandeling(en). De ronde dat ik zwanger raakte van onze dochter, was eigenlijk de maand waarin de artsen al 2 min voor de IUI aangaven,dat het eigenlijk allemaal geen zin had maar toch wel uitvoerde omdat ik er al was...Ze is dus het levende bewijs dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

    Oktober 2017 hadden wij onze eerste afspraak weer voor een 2e kindje. De 2e IUI was raak maar dat is helaas uitgelopen in een miskraam bij 61/2 week. Daarna nog een aantal IUI behandelingen gehad maar die hebben helaas geen resultaat gebracht.

    Vanaf januari zijn we bezig met de vooronderzoeken en afspraken voor de IVF (of misschien ICSI) De aankomende natuurlijke cyclus, wordt de eerste punctie ronde. De koelkast ligt al vol met de medicijnen.
    Moet eerlijk bekennen dat ik er wel een klein beetje tegenop zie. Vooral de punctie,maar het is voor een goed doel!

    Grtz
     
  15. Flamingo84

    15 dec 2017
    52
    42
    18
    Vrouw
    IVF/ICSI lijst maart/april/mei 2019

    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.
    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie



    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).[/QUOTE]
     
  16. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier niet heel verbaasd. Mensen zagen het aankomen haha.... Gedoe is natuurlijk meer regel dan uitzondering de laatste tijd. Omdat ik natuurlijk al veel hormonen gebruikte, begrijpen mensen de overgang ook niet echt. Een beetje ingewikkeldere dingen stapelen zich nogal op ofzo de laatste tijd. Dus ik vrees dat we de fase van kaartjes inmiddels voorbij zijn. Hahahaha
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Welkom @Flamingo84 jammer dat de iui’s nu niet hetzelfde gewenste resultaat opleverden. Hoop voor je dat ivf een mooi tweede wondertje brengt!
     
    Flamingo84 vindt dit leuk.
  18. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Hallo,

    Hoe is het hier allemaal?

    Hier drukke en vermoeide week achter de rug. Afgelopen maandag poli klinisch geholpen aan een cyste en helaas een flinke nabloeding gehad, waardoor ik in de avond nog met spoed geopereerd ben. Gelukkig gaat het nu iets beter weer.

    Afgelopen dinsdag laatste pilletje geslikt om menstruatie op te wekken. Dan binnen 5 dagen zou menstruatie op gang moeten komen. Helaas nu dag 5 en nog niks in zicht. Denk morgen maar eens een belletje te plegen.
     
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Ik wil mij ook wel aansluiten. In een ander groepje zijn er veel dames al echt gestart, zou het fijn vinden om met meiden te kletsen die ongeveer tegelijk gaan beginnen. Vanwege mijn endometriose zit ik momenteel aan de decapeptyl 3,75 (depot). Eind volgende maand mag ik Menopur gaan spuiten.

    Na ruim 3 jaar en 5 mislukte IUI's gaat IVF ons hopelijk een wondertje brengen..
     
  20. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    welkom @Flamingo84 en @Memmiee. Ook beide al een een heel traject achter de rug. Hopelijk gaat door ivf jullie wens in vervulling :)

    Beterschap @Kiroph7! Dat moet schrikken zijn geweest.
     
    Flamingo84 en Snoepjes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina