Leden Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik Traject: na 8 x IUI (met menopur) IVF, ronde 2 Status: IVF 1 mislukt (empty follicles sydrome). Wachten op menstruatie voor volgende ronde. Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner Traject: ICSI (1e keer geen bevruchting, nu door naar volgende ronde) Status: Wachten tot stimulatie kan beginnen Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw Traject: na 9 x IUI-D nu IVF 1e ronde Status: stimulatiefase met perugon en orgalutran Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde Status: rustmaand, eisprong gehad. NOD 8 juni Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man) Traject: IVF Status: in de wachtweken van verse tp IVF 1. Nog 3 cryo's. SJD1988, 31 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol) Status: Ovitrelle geprikt, cryo tp gepland Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran) Pennetje, 35 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 2 (lang protocol) Status: zwanger van verse terugplaatsing Fitgirl82, 36 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde lang protocol Status: gestart met primolut Mauzy82, 37 jaar, 1e kindje samen. Traject: ICSI Status: pauze. Aug ICSI 2 Parel30, 31 jaar, 1e kindje Traject:IVF Status: 1e intakegesprek volgende week Afspraken: 12/7: SJD1988 - eerste cryo tp 15/7: Pennetje - eerste echo 7/8: wielrenster - intake DD 8/8: start decapeptyl - Mauzy82 20/8: fm echo - Mauzy82 ZWANGER WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Vanmorgen was het goed! Morgenvroeg half 8 melden voor de punctie.... Gisterenavond was er “wat” paniek. Hierbij het lange - maar achteraf hilarische verhaal! Gisteren heb ik blijkbaar ergens in mijn onderbewuste gedacht: “Je hart moet nodig een levensechte brandoefening doen, om te checken of alles nog werkt”. Geloof me, hij doet het nog... Gisterenavond STIPT kwart voor 9 moest ik de pregnyl en gonapeptyl zetten voor de punctie morgen. Ik zat om half 9 al klaar. Alle spuitjes voor mijn neus. De gonapeptyl was extra. Vorige keer had ik lege follikels en de combi schijnt te helpen. Vrouwlief zegt nog: He, zijn dat wel het goede spuitjes? Hij lijkt super veel op de orgulatran. Ik zeg wat geërgerd (want ik weet echt wel hoe ik moet lezen EN ik ben hormonaal.. haha) “Nee, er staat zelfs iets anders op het spuitje en dit was dat losse doosje uit de koelkast”. Tevreden jas ik alle naalden er in en nog voor 20:46 ben ik klaar. En dan begint de twijfel. Toch even het recept erbij pakken. Heb ik het wel echt goed gedaan. Ja “gonapeptyl”... Prima... Toch maar het doosje uit de prullenbak gevist waar de spuitjes inzaten “decapeptyl”... WAT???????????! Fuck fuck fuck... Heeft de apotheek heeft me nu serieus verkeerde meegegeven??? En het zit er al in! Ik bel de huisartsenpost. Ehh... Geen idee eigenlijk, overleg met de arts. Die belt je zo terug. De arts wist het ook niet. Bel met de dienstdoende gynaecoloog in het ziekenhuis. Receptioniste, verhaal gedaan. Assistente, verhaal gedaan. Gyn... Verhaal gedaan. Oh.... Hm... Dat weet ik eigenlijk ook niet. Dat wordt nooit samen gegeven eigenlijk en ik weet niet of het invloed heeft op de timing. Overleg morgenochtend maar of de punctie nog door kan gaan. BAM. Daar sta je dan. Ik janken, janken..... En vrouwlief deed haar uiterste best om super kalm te blijven (deed ze goed). Dus ik deel al mijn verslagenheid in een appgroeptje met mensen die ook in het traject zitten. 1 enorm wakker iemand is ook benieuwd naar de combi en gaat zoeken. En na enkele minuten appt ze me prive... Eh.... Denk dat het wel goedkomt want er zit dezelfde werkzame stof in. Dus ik denk dat het niet veel kwaad kan. Ik zoek mee. Wat blijkt: HET IS PRECIES HETZELFDE. Andere merknaam. In Nederland is decapeptyl gangbaar, in Begie gonapeptyl.... De apotheek was alleen “even” vergeten dat te zeggen. Vanmorgen in het ziekenhuis werd bevestigd dat het gewoon helemaal goed was! Ja. Mijn hart werkt nog....
Oeps!! Bij jou gaat ook niets in een keer goed he? ik begin morgen met decapeptyl welke ik gedurende het gehele traject moet spuiten... De laatste moet ik dan samen met de otrivelle en moet ik stoppen met de gonal-f...
Nee... Bizar! Ja decapeptyl kan ook de eisprong remmen... Maar in combi met orgulatran wekt het het juist op. (Het werkt de remmende werking van orgulatran tegen) Alles is nu in iedergeval goed! Morgen half 8 in het ziekenhuis melden voor de punctie!
HAHA, sorry dit was natuurlijk op het moment dat het gebeurde helemaal niet grappig, maar als je het zo leest... Het is ook wat toch, dat ze je een naam meegeven, en dan andere medicatie. Pffff. Heb zelf ook Decapeptyl moeten spuiten gedurende het hele traject. Om me in de overgang te brengen. Ik hoefde die overigens niet meer te spuiten op de avond dat de Ovitrelle erin ging, maar het gaat misschien bij jou ook in die combinatie door de toestanden waar je al doorheen gegaan bent, toch? Blij voor je dat alles in ieder geval toch goedgekomen is (anders was het zeker niet grappig geweest om te lezen!), en alvast heel erg veel succes morgen! Ik ga aan je denken!
@Lalalaura heel veel succes met de punctie morgen! @Denies90 super balen! Gelukkig mag je ook gelijk door! @Fitgirl82 succes morgen met de deca!! @Mauzy82 hoe gaat het met je? Ik meld me ook weer hoor, haha. Morgen om 13.00 terugplaatsing van een cryo. Zo spannend weer!
Leden Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik Traject: na 8 x IUI (met menopur) IVF, ronde 2 Status: IVF 1 mislukt (empty follicles sydrome). Wachten op menstruatie voor volgende ronde. Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner Traject: ICSI (1e keer geen bevruchting, nu door naar volgende ronde) Status: Wachten tot stimulatie kan beginnen Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw Traject: na 9 x IUI-D nu IVF 1e ronde Status: stimulatiefase met perugon en orgalutran Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde Status: rustmaand, eisprong gehad. NOD 8 juni Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man) Traject: IVF Status: cryo cyclus, 11 juli terugplaatsing. SJD1988, 31 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol) Status: Ovitrelle geprikt, cryo tp gepland Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran) Pennetje, 35 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 2 (lang protocol) Status: zwanger van verse terugplaatsing Fitgirl82, 36 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde lang protocol Status: gestart met primolut Mauzy82, 37 jaar, 1e kindje samen. Traject: ICSI Status: pauze. Aug ICSI 2 Parel30, 31 jaar, 1e kindje Traject:IVF Status: 1e intakegesprek volgende week Afspraken: 12/7: SJD1988 - eerste cryo tp 15/7: Pennetje - eerste echo 7/8: wielrenster - intake DD 8/8: start decapeptyl - Mauzy82 20/8: fm echo - Mauzy82 ZWANGER WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Oooooo, succes alvast!! Dat je maar weer snel door de verschrikkelijke wachtweken heen bent ook daarna
@Memmiee : Wat fijn voor jullie woehoe ! Heel veel succes straks/vandaag en hopelijk jullie plakkerrr dit keer ❤ met mij gaat t goed hoor... lekker in rust en afwachtend tot augustus haha mn lijf is me dankbaar in elk geval. @Lalalaura : Heel veel succes ! Op naar een goeie oogst ❤
Wat goed @Lalalaura ! Andere vraag... Hebben jullie nog praktische tips voor het zetten van de decapeptyl? Is het verstandig om die even van te voren uit te koelkast te halen en zo ja hoe lang van te voren?
Ik zelf spoot ze gewoon vanuit de koelkast in mn buik. Ik legde alleen de pregnyl altijd even 15 min van te voren eruit.
Ik probeerde mijn Deca altijd even warm te wrijven. Is ongeveer hetzelfde als er wat eerder uithalen, I guess Ik vond dat het dan wat minder branderig voelde bij inspuiten, maar dat kan ook gewoon tussen mijn oren gezeten hebben hoor! Er zijn ook veel mensen die helemaal niet vinden dat Decapeptyl brandt bij inspuiten.