IVF/ICSI april/mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Voor zowel de escitolapram die ik neem (antidepressiva, 15 Mg) en de quetiapine (antipsychotica, 25 Mg) geldt het advies dat de dokter de voordelen en nadelen tegen elkaar moet afwegen. In mijn geval zijn de doseringen niet zodanig hoog dat ze problemen verwachten. Vooral die antipsychotica is super weinig. Iemand die het echt gebruikt voor een psychose of manie gebruikt 200-300 Mg. Ik dus maar 25. In lage doseringen word het gebruikt als slaapmiddel met behoorlijk effectieve remming tegen nachtmerries. Voor het embryo kan het geen kwaad. Kindje kan na de geboorte wel lichte ontwenningsverschijnselen krijgen, maar dat zien ze zelden.

    En ik zeg dit nu heel wijs... Maar...
    Ik vind het ook wel spannend hoor. Heb het meermaals met de psych besproken. Ook direct gevraagd: Hoe kan ik het ouderschap überhaupt aan als ik zo in de knoop zit dat je nog minimaal een jaar met me nodig hebt?
    Zijn bijdehandte antwoord was: Jouw grootste probleem is je destructieve zelfbeeld. Je denkt dat je niets kan. Daar moet iets aan gebeuren. Ondertussen praten wij met elkaar, en uit alles wat je zegt merk ik dat je beeld ten opzichte van anderen heel realistisch is, maar ten opzicht van jezelf niet. Je hebt een hele sterke pedagogische achtergrond en een enorm reflectief vermogen. Je stuurt jezelf continu bij en leert enorm adequaat van kleine fouten. Dus ik twijfel er niet aan dat je het ouderschap prima aankan.
    We moeten alleen continu voorkomen dat jij jezelf ervan overtuigt in een onbewaakt moment dat het niet zo is. Dan worden je gedachten te destructief naar jezelf, en dan gaat het wel mis.
    Hij denkt dat ik sterker ben dan ik denk en dat ik met veel geduld alles wel op een rij krijg. Vooral dat “stukje” traumaverwerking is pittig. Maar we peilen continu dat ik niet “te diep” ga. Ik denk dat het nooit goedkomt. Hij zegt dat het bizar is dat ik het überhaupt zo lang heb volgehouden en dat menig persoon met deze achtergrond herhaaldelijk op de PAAZ verdwenen zou zijn. Ik neem het maar voor waar aan. Als hij zegt dat het grootste probleem mijn hardnekkige zelfhaat is, vermoed ik dat het geen zin heeft zelf te proberen in te schatten wat ik aankan. (Want als je dat aan mij vraagt is dat niets en ben ik een zwakke aansteller)...
     
  2. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Wielrenster32 oh wat lekker dat het er voor jou bijna op zit! 12 eiblaasjes is ook een mooi aantal :thumup: En fijn dat het alles is meegevallen, moet zeggen hier valt het tot nu toe ook alles mee, maar moet nog even :rolleyes:

    @Kiroph7 dan lopen we inderdaad bijna gelijk op :D Wij volgen het traject bij Spaarne (Haarlem) & VUmc. In Haarlem onze Gyn/fertiliteitsarts & nu alle echo's, in het VUmc straks de punctie en terugplaatsingen. Op deze manier hebben we de wachtlijst van VUmc meteen ook een beetje omzeilt, want die wordt veroorzaakt door te kort aan capaciteit voor de echo's. Overigens oorspronkelijk naar het ziekenhuis in Alkmaar verwezen door onze huisarts, maar toen bleek dat we daar überhaupt een half jaar (!) zouden moeten wachten op alleen al de intake, zijn we naar Spaarne gegaan waar we met anderhalve maand terecht konden. En vanaf de eerste dag ook een heel goed gevoel bij hebben :thumup:
     
  3. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: In stimulatiefase (Decapeptyl en Gonal-F)


    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho
    26/4: SJD1988 - eerste follikelmeting
    29/4: Memmiee - laatste deca depot 3,75
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  4. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @SJD1988 en @Vogelindeboom welkom! Hoop dat het voor jullie snel mag lukken!

    @Memmiee fijn dat jij nu ook weer door kan na de iui’s. Daar had je inderdaad toen al niet veel hoop op.
     
    Vogelindeboom en SJD1988 vinden dit leuk.
  5. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Na menstruatie over ongeveer 2 weken opstarten met puregon/orgulatran.

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: In stimulatiefase (Decapeptyl en Gonal-F)

    Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje
    Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde
    Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran)

    Afspraken:
    5/4: lalalaura - hysterioscopie
    11/4: lalalaura - papierwerk afhandelen en spuitschema bespreken
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho
    26/4: SJD1988 - eerste follikelmeting
    26/4: Vogelindeboom - eerste follikelmeting
    29/4: Memmiee - laatste deca depot 3,75
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).[/QUOTE]
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI-D (met menopur) nu IVF/ICSI-D
    Status: 4 mei opstarten met orgulatran en puregon

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Menstruatie opwekken, daarna starten met ovaleap.

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: In stimulatiefase (Decapeptyl en Gonal-F)


    Afspraken:
    16/4: stier86 - intake ivf
    12/3 wielrenster82 - voortgangsecho
    26/4: SJD1988 - eerste follikelmeting
    29/4: Memmiee - laatste deca depot 3,75
    30/4: lalalaura -laatste anticonceptiepil
    04/5: lalalaura- opstartecho
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  7. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Misschien trouwens heel sukkelig van mij hoor, maar ik snap nog steeds niet waarom soms gekozen wordt voor “kort” protocol en soms “lang” wat is nou het verschil in effectiviteit en resultaten?
     
  8. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    #68 Kiroph7, 24 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2019
    Welkom aan alle nieuwe mensen,

    Leuk om zo van iedereen wat te horen hoe of wat. Ik heb even het lijstje up to date gemaakt. Als iedereen even kijkt of het nu klopt.

    @Lalalaura ik ben ook wel benieuwd na lange of korte protocol. Weet ook niet wat het verschil is. Maar dat heb ik ook met ovaleap want dat is merk van de pen kwam ik achter.
     
  9. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Leden:

    Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik
    Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF
    Status: Status: 4 mei opstarten met orgulatran en puregon

    Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner
    Traject: ICSI 1e ronde
    Status: Stimulatiefase (ovaleap)

    Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw
    Traject: na 9 x IUI-D nu IVF
    Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten

    Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje
    Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF
    Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie

    Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje
    Traject: IVF 1e ronde
    Status: Begonnen (Gonal-F en Decapeptyl spuiten)

    Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man)
    Traject: IVF
    Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur.

    SJD1988, 31 jaar, 1e kindje
    Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol)
    Status: In stimulatiefase (Decapeptyl en Gonal-F)

    Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje
    Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde
    Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran)

    Afspraken:
    26/4: SJD1988 - eerste follikelmeting
    26/4: Vogelindeboom - eerste follikelmeting
    27/4: Kiroph7 - eerste follikelmeting
    29/4: Memmiee - laatste deca depot 3,75
    30/4: lalalaura -laatste anticonceptiepil
    04/5: lalalaura- opstartecho
    31/5: Memmiee - echo follikelmeting

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  10. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Volgens mij is de vrouwelijke factor hierin dominant. Ik heb bijvoorbeeld een heel regelmatige cyclus: altijd 28 dagen, rond 12-13 de eisprong. En daarom kan een kort protocol worden gekozen.

    Als een cyclus onvoorspelbaar is, biedt een lang protocol meer zekerheid. Dan kan een arts daarmee zelf bepalen wanneer iets begint en eindigt. En - volgens mij - wordt bij weinig eitjes eerder gekozen voor een lang protocol. In elk geval bij veel eitjes sneller een kort protocol, om de boel niet te laten ontploffen.

    Correct me if I’m wrong, ik ben geen arts.
     
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Aahhh nee helder. Ik heb een amh van 9,7 en dus veel kleine eitjes steeds. Dan begrijp ik die keuze dus meteen! Hihi thanx!
     
  12. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Ik heb ook geen flauw idee hoe het zit met lang of kort protocol. Ik heb een lange, maar dat komt omdat mijn endometriose eerst teruggedrongen moet worden...

    Vanmorgen uitslag van mijn bloedonderzoek, een hele rits aan waardes wat gecontroleerd is.. alles is goed!! Toch wel fijn :)
     
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ooo dat is inderdaad fijn @Memmiee !! Go go go
     
  14. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Fijn is dat!

    Bij ons gaat het opeens heel rap. Vanmorgen eerste follikelmeting gehad in Brussel en na nog geen week spuiten staat de boel al op knappen. Heb een buik vol, arts telde nu al twintig grote follikels. Dus nu moeten we morgenochtend terug en is de punctie waarschijnlijk maandag al. Terwijl ik rekende op volgende week zaterdag. Bizar, wat een hogere dosis kan doen!
     
  15. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Memmie, dat is snel! Ik heb 10 dagen moeten spuiten, zondag punctie.

    Lang protocol is langer met decapeptyl. Kort port protocol is min of meer in eigen cyclus.

    Pfff mijn buik doet echt pijn inmiddels en ben doodmoe. Maar goed het einde is in inzicht :)
     
  16. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Welkom @SJD1988 en @Vogelindeboom!
    En succes met de komende puncties @Vogelindeboom en @Wielrenster32. Hopelijk valt het mee en is de opbrengst groot.

    Hier nog geen nieuws, het is wachten tot mijn vrouw ongesteld wordt. Dat verwachten we ergens komende week. Onze dochter gaat dit weekend logeren bij opa en oma en wij gaan heerlijk samen een nachtje weg. Even tijd voor elkaar voordat het traject echt van start gaat.
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  17. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Wat een hoop positieve berichten. Het begint wel spannend te worden, nu we bijna allemaal “echt” gaan beginnen op weg na een klein wondertje.

    Hier morgen een echo. Ben benieuwd hoe de medicatie gereageerd heeft op mijn lichaam.

    @Memmiee goed te horen dat bloedwaarden ook goed zijn. Wanneer heb je weer een echo?

    @Vogelindeboom wauw wat een goed nieuws. Kan me voorstellen dat het spannend is, maar ook fijn dat de medicatie zo goed aanslaat en je zo snel al terecht kan.

    @Stier86 wat heerlijk, lekker genieten samen! Daar zou ik ook wel eens aan toe zijn, wij zijn ook al aan het kijken of we in de zomer eens lekker weg kunnen met zijn 3tjes.
     
  18. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Goedemorgen,

    Hier net echo gehad.
    Mijn kleinste follikels waren rond de 10. Sommige al 11, 12 en 13. Vanaf morgen extra spuit erbij en dan dinsdag weer echo. Waarschijnlijk dan donderdag nog een echo en zaterdag of de maandag/dinsdag de punctie.

    Zoooo spannend!!
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  19. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Oooo dan komt het al echt dichtbij... Super spannend inderdaad. Ben benieuwd hoeveel het er worden!
     
  20. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Kiroph schiet al goed op.

    Morgen rond 9 uur punctie, begin hem nu wel te knijpen...
     

Deel Deze Pagina