IVF/ICSI april/mei/juni 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Vogelindeboom hoe is het gegaan vandaag?

    Hier vanmiddag gebeld door het IVF centrum dat ze na overleg de punctie toch meteen hebben ingepland voor woensdag! :thumup: Spannend!!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  2. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Zo, het zit erop! Elf eicellen, blij mee.

    Vooral blij met het feit dat deze punctie in Brussel niet te vergelijken was met puncties in Nederland. Toen schreeuwde ik het uit. Vandaag vroeg ik me te waarschuwen als ‘de grote prikken’ kwamen, maar toen waren ze aan een kant al klaar! Ongelofelijk, vrijwel geen pijn gehad.

    Achteraf wel pijn, nu nog. Maar das oke, ik ben erg tevreden met hoe de dag is verlopen en lig nu blij onder mijn deken. En nu moet het lab aan de slag!

    @SJD1988 bij jou schiet het ook op, woensdag! Morgen pregnyl zetten?
     
    Kiki11111981 en SJD1988 vinden dit leuk.
  3. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    @Vogelindeboom ow wauw wat een mooie score :thumup: En wat super dat het zo ontzettend meeviel t.o.v. eerdere ervaringen!

    Ik vind de hele punctie nog wel spannend hoor, maar ik bedenk maar zo: bevallen is ook geen pretje :p Komt vast goed.

    Heb zojuist Ovitrelle gezet, dus geen Pregnyl ;)
     
  4. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Hier een paar dagen wat drukker geweest met werken en zie dat er een heleboel gebeurd is. Welkom nog aan iedereen die nieuw erbij gekomen is.

    Ik zie bij @Wielrenster32 en @Vogelindeboom 9 en 11 eicellen vanuit puncties. Wat is normaal of juist weinig/veel na een punctie hoeveel eicellen ze vinden? Ben daar wel benieuwd na want heb totaal geen flauw idee. Maar wat ik eruit begrijp is dit wel een mooie score waarbij ik hoop dat er veel bevrucht gaan worden. Maar @Wielrenster32 jij krijgt het vandaag te horen toch? Ik ga super hard voor je mee duimen!:thumup:

    @SJD1988 super spannend, morgen de punctie. Ik wens je alvast heel veel succes!

    Wij zitten alweer even in de auto onderweg voor een tweede follikel echo. Sinds zondag een extra spuit in de avond. Hoop vandaag ook wat meer duidelijkheid te krijgen wanneer de punctie gaat plaats vinden.
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  5. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Kiroph, mijn kliniek streeft naar 8 tot 10 eicellen. Succes bij echo!

    Ik krijg vandaag te horen of er een terugplaatsing komt.
     
  6. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik duim hoor :thumup: Hoe laat mag je bellen/wordt je gebeld? Beetje op tijd hopelijk
     
  7. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    In de ochtend :rolleyes:. Lekker hoor dus tussen 9 en 12.
     
    Kiki11111981 en SJD1988 vinden dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.349
    3.638
    113
    Vrouw
    Alle dames met puncties en/of terugplaatsingen, heel veel succes!!

    Vind het lastig om echt actief mee te praten omdat wij nog wachten. En heb het daar momenteel ineens heel erg moeilijk mee. Het duurt allemaal zo vreselijk lang...
     
  9. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Het ‘normale aantal’ eicellen hangt erg af van de situatie. Voor sommige vrouwen is het al geweldig als ze er twee of drie hebben, omdat ze bijvoorbeeld al wat ouder zijn of een probleem hebben.

    In mijn geval (ik ben 29 en kerngezond) vonden ze zes eicellen uit 20 follikels (opbrengst eerste poging) karig, waardoor ze de dosis verhoogden. Ik heb er nu elf en daar ben ik blij mee omdat ongeveer de helft afvalt. (Ik heb tot nu toe uit twee puncties 14 eicellen gehad en 7 terugplaatsingen).

    Ik denk dat je vandaag bij tweede echo wel meer duidelijkheid krijgt!



     
  10. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb morgen terugplaatsing :D. Van de 9 eiblaasjes, 9 eicellen en 7 bevruchtingen!
     
    Kiki11111981 en SJD1988 vinden dit leuk.
  11. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Prachtig nieuws zeg! Hartstikke mooi!!
     
  12. Kiroph7

    Kiroph7 Niet meer actief

    Oh wauw wat een mooi aantal @Wielrenster32 dat wordt heeeeel erg spannend en hopelijk is de eerste terugplaatsing gelijk raak.

    Ik heb aankomende zaterdag in de ochtend de punctie gepland. Mijn follikels waren gegroeid alleen zijn er ook nog een aantal kleintjes. De arts had wel goede hoop bij de punctie en zegt liever een paar goede eicellen te hebben dan mega veel van mindere kwaliteit. Maar @Vogelindeboom door wat jij zegt dat de helft ongeveer kan afvallen twijfel ik wel of het gezegde van de dokter zo positief was. Maar aan de andere kant kunnen we er toch niks anders van maken en is het zoals het is. Blijven duimen! Wanneer hoor jij iets?

    @Memmiee ik snap je gevoel. Ik herken het heel erg. Heb ook ontzettend veel moeilijke momenten gehad. Neem vooral de tijd voor jezelf en wanneer je iets wil zeggen voel je vrij en welkom.
     
  13. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Vogel, bedoel je dat je ongeveer de helft kunt invriezen? Ik zou erg blij zijn met 2 of 3 ingevroren embryo’s!

    Wanneer krijg jij uitslag?
     
  14. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Kiroph gewoon over je heen laten komen, hoe moeilijk het ook is!
     
  15. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Oh @Kiroph7, mijn bericht was geenszins bedoeld om jou onzeker te maken. Ik sprak over mijn ervaring, mijn eigen lijf. Ik weet hoe graag we willen vergelijken etc, maar dat is op het gebied van kwaliteit van eicellen/embryo’s niet te doen. Vertrouw op je eigen lijf en je eigen arts.

    Bij mij vonden ze zes weinig, maar die zes waren wel allemaal bevrucht en werden vier stevige blastocyten (dat is een ver stadium voor tp). Tweede punctie had ik acht eicellen, zeven bevrucht en ‘maar’ drie embryo’s van matige kwaliteit.

    Oftewel er is geen peil op te trekken en alles is oke. Jouw lijf doet wat het kan en dat is precies goed.

     
  16. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Bij mij was dat zo ja, maar kan bij iedereen anders zijn. Ik zou ook erg blij zijn met twee of drie ingevroren embryo’s!

    Ik hoor donderdag of we die dag een tp hebben van een driedaagse of zaterdag van een vijfdaagse. Dat beslist de embryoloog. Spannend: als we meer dan twee embryo’s hebben, laten we er twee terugplaatsen op advies van de dokter. Vind ik echt spannend, omdat je natuurlijk sneller door je voorraad gaat en stel - minuscule kans - dat ik TWEE baby’s krijg hahaha.
     
  17. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Vogel, spannend! Bij ons is 3 dagen standaard dus dat doen we maar :o:. Volgende keer kunnen we nog altijd moeilijk gaan doen als het nodig is :)
     
  18. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Wauw wat goed, gefeliciteerd!
     
  19. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik ben ook nog in wachtmodus!!! Onze tijd komt wel!!!
     
  20. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Memmie en Laura kan ik mij voorstellen! Lees mee en als je vragen hebt, wij weten straks alles :)
     

Deel Deze Pagina