@Memmiee en @Lalalaura zo is dat, altijd positief proberen te blijven! Ik heb voor mijn gevoel ook eeuwen moeten wachten en nu komt zaterdag de punctie en dan vind ik het ook wel spannend worden. In DD doen ze na 5 dagen de terugplaatsing. Dus als er bevruchtingen plaats gaan vinden zal volgende week donderdag de terugplaatsing zijn. Waar ik nieuwsgierig naar ben en wat ik in andere forums lees is dat mensen na de terugplaatsing gaan testen.. Na een bepaalde tijd als de test nog positief is dan kan je er vanuit gaan dat het gelukt is en je zwanger bent. Voor mij is echt alles nieuw dus ben benieuwd of iemand mij daar meer over kan vertellen?
@Vogelindeboom ik zie je bericht ook zeker niet als negatief, maar voor mij is alles wat ik in dit traject doe voor de eerste keer. Soms denk ik dat ik nog niet genoeg weet waardoor er dan wat onzekerheid bij mij naar boven komt. Ik ga er ook vanuit dat de arts weet waar die over praat en het zaterdag goed gaat komen. Vind het persoonlijk juist fijn om mijn verhaal zo te kunnen delen en de ervaringen van anderen te lezen!
Leden Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF Status: Status: 4 mei opstarten met orgulatran en puregon Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner Traject: ICSI 1e ronde Status: Wachten op punctie Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw Traject: na 9 x IUI-D nu IVF Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde Status: wachten op terugplaatsing Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man) Traject: IVF Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur. SJD1988, 31 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol) Status: In stimulatiefase (Decapeptyl en Gonal-F) Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran) Pennetje, 35 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 2 (lang protocol) Status: pil gestart, straks starten met Decapeptyl Afspraken: 01/5: Wielrenster32 - terugplaatsing 01/5: SJD1988 - punctie 4/5: Kiroph7 - punctie 04/5: lalalaura- opstartecho 31/5: Memmiee - echo follikelmeting WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Sommige vrouwen testen hun pregnyl eruit. Dat middel wordt gemaakt met hormonen van zwangere vrouwen, dus het zorgt voor een positieve test. Pas na een x-aantal dagen na de pregnyl-prik is de uitslag betrouwbaar. Omdat je de streep steeds lichter kan zien worden (omdat de pregnyl afneemt) en daarna - als het goed is - donker ziet worden, vinden sommige vrouwen dat fijn. Sommige vrouwen gebruiken ná de punctie ook nog pregnyl, dus die kunnen tot vrij ‘laat’ een positieve test hebben door de medicijnen. Ik heb nooit mijn pregnyl eruit getest. Begon meestal rond dag 8/9 na tp te testen om zo mijn teleurstelling op te vangen. Zodat ik niet werd overvallen door menstruatie op werk. Door de utrogestan ben ik trouwens meestal overtijd, die houdt het bij mij tegen.
In dat geval, deel ik graag mijn ervaringen. Ik heb zelf ook houvast aan andermans ervaringen. Fijn dat er een dag is geprikt!!
Thnx @Vogelindeboom voor je reactie, maakt voor mij alles een stuk helderder. Ik moet 2 dagen voor de punctie geen Pregnyl maar Decapeptyl gaan spuiten, geen idee of dat dezelfde werking heeft. Er worden nogal wat verschillende medicijnen voorgeschreven.
Pas twee dagen voor de punctie? Wat gebruik je dan als onderdrukker naast de stimulatie-prik? Interessant! Er zijn inderdaad super veel verschillende manieren en combinaties. Van decapeptyl krijg je in elk geval geen positieve zwangerschapstest (tenzij je zwanger bent, natuurlijk.)
@Vogelindeboom ik ben na mijn menstruatie begonnen met ovaleap te spuiten in de ochtend. Nu sinds 3 dagen cetrotide in de avond erbij. Morgen voor de laatste dag die 2 spuiten en dan in de avond eenmalig 2 spuiten decapeptyl er nog bij. Vrijdag even spuit-vrij en zaterdag de punctie.
Wel raar al die verschillen. Kiroph volgens mij het jij weer net ieder anders gehad. JIij hebt pas met remmer begonnen na de FSH-injecties. Meestal is het andersom! Wat is pregnyl? Is dat ongeveer hetzelfde als Ovitrelle? Nou ik vind het spannend worden, vanmiddag terugplaatsing
Ja, ovitrelle is vergelijkbaar met pregnyl! En je terugplaatsing: heerlijk! Zo bijzonder. Hoe voel je je verder? Geen last meer? Zo (bijna) pijnloos als mijn punctie was, zoveel napijn heb ik nu. Kan echt nog niet lang van de bank af en lig hier nog te kronkelen door de krampen.
Nee totaal geen last Zo terugplaatsing is geweest (ook geen klachten), daarmee komt een een einde aan de spannende 2,5 week van IVF en breekt de wachttijd aan. Hopelijk ben ik zwanger en zo niet: dit is de breek die ik nodig om weer positief tegen het traject aan te kijken. 5 weken geen klachten gehad, als het zonder punctie kon, wilde ik iedere cylus wel IVF . Maar dat mag helaas niet. Als het niet is gelukt kan ik mij weer zorgen gaan maken over de migraine en misselijkheid. Maar voor nu: nog 2 weken klachtenvrij .
Yes! Nu fijn broeden. En wat is het toch bizar dat je onder normale omstandigheden zóveel last hebt van iets natuurlijks. Echt akelig lijkt me dat. Ik hoop voor jou ook van harte dat je zwanger bent en daardoor láng van je oude problemen af bent.
Vogel ja ik ben nogal een apart geval qua dat. Een van de UMC’s heeft ook gevraagd of ze mij mogen bestuderen . Een van de weinige vrouwen met pure hormonale migraine die met pil geen klachten heeft...
@Wielrenster32 spannende wachtweken nu voor de boeg! Weet je al wanneer de testdatum is? Hier vanmorgen de punctie gehad, geen pretje maar me toch alles meegevallen Er zijn 14 eicellen gevonden!! Nu twee dagen duimen voor een of meer succesvolle bevruchtingen
Leden Lalalaura, 30 jaar, 1e kindje uit mijn buik Traject: na 8 x IUI (met menopur) nu IVF Status: Status: 4 mei opstarten met orgulatran en puregon Kiroph7, 27 jaar, 1e kindje met huidige partner Traject: ICSI 1e ronde Status: Wachten op punctie Stier86, 32 jaar, 2de kindje gedragen door mijn vrouw Traject: na 9 x IUI-D nu IVF Status: binnenkort intake gesprek, daarna hopelijk starten Flamingo84, 34 jaar, 2e kindje Traject vanaf 2017: 9 IUI, 1x MK, nu IVF Status: Aankomnde cyclus starten met de medicatie Wielrenster32, 32 jaar, 1e kindje Traject: IVF 1e ronde Status: wachten op terugplaatsing Memmiee, 27 jaar, 2e kindje (1e voor huidige man) Traject: IVF Status: aan de decapeptyl depot, 25 mei starten Menopur. SJD1988, 31 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 1e ronde (lang protocol) Status: Punctie gehad, in afwachting van bevruchtingen Vogelindeboom, 29 jaar, 1e kindje Traject: 3 xIUI, nu ICSI 3e ronde Status: stimulatiefase (menopur en orgalutran) Pennetje, 35 jaar, 1e kindje Traject: ICSI 2 (lang protocol) Status: pil gestart, straks starten met Decapeptyl Afspraken: 1/5: Wielrenster32 - terugplaatsing 3/5: SJD1988 - bellen uitslag bevruchtingen 4/5: Kiroph7 - punctie 4/5: lalalaura- opstartecho 31/5: Memmiee - echo follikelmeting WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
Zooooo dat is veel zeg! Hopelijk volgen er veel bevruchtingen! En wat fijn dat je punctie meeviel. Ik gun de andere leden van deze groep een ervaring zoals @Wielrenster32, jij en ik het deze keer hadden! Wij horen morgen of er een terugplaatsing is en zo ja, morgen of zaterdag. Spannend.
Wauw wat een goed nieuws allemaal weer!! @SJD1988 14 eicellen is echt een mooi aantal. Hoop dat er veel bevrucht worden. @Wielrenster32 wat fijn om te horen dat je geen last hebt van de terugplaatsing. Ik ben ook wel erg benieuwd naar wanneer je testdatum is. @Vogelindeboom dat is ook zeer spannend. En dan ook al dat zo snel de terugplaatsing al is. Mijn tijd tot de punctie begint ook te korten. Ook gek dat mocht alles goed gaan de terugplaatsing volgende week donderdag is. Dan zitten we allemaal tegelijk te broeden en kunnen we elkaar er doorheen slepen met als doel dat we veel roze streepjes binnenkort gaan zien!
Terugplaatsing is vandaag doorgegaan! Hij zag er goed uit. spannend nu...Ik hoop ZO dat deze blijft zitten. Mag toch wel een keertje, de achtste mag ons geluksembryo worden!!!