Haha nee dat was ik Doortje, niet @Maan14. Wie weet heeft zij helemaal geen chocolade verslaving . Maar dank voor alle goede tips. Wat ik vind in dit fertiliteitstraject… je hebt nergens invloed op. Dus ik hoop dat het me weer beetje lukt door weer wat te gaan sporten en dan minder te snoepen ergens weer de regie over te pakken (‘ofzo’). Wanneer ga je testen denk je? Spannend!
Moet helaas een cyclus over slaan toch. Zit beetje te twijfelen het nog op de natuurlijke manier te proberen. Wilde eerst doordoordoor. Maar zit nu weer in een andere vibe en vind ef niks ‘hoeven’ (spuiten, utro, hopen op zwangerschap etc …) ook wel weer ef fijn…
Oh snap je heel goed. Dus hebt nog 2cryos uit deze ronde? Echt wel heel goed! Dat zijn idd nog twee hele mooie kansen. Wel wel vervelend dat je daar tussendoor weer onder het mes moet Dat van die 7 kilo vind ik ook heeeeel knap. Ik denk dat ik ga proberen om door de weeks niks meer te snoepen en in het weekend te cheaten. Is voor mij het beste haalbaar denk ik.
Sorry haha! Precies, tijdens mijn spontane zwangerschap liep ik te sjouwen en te doen omdat ik van niks wist, terwijl ik nu niks zwaars wil tillen en dat door mijn man laat dragen Alsof het iets kan uitmaken. Ik vond de hele harde knallen tijden oud en nieuw vervelend want ik schrok er steeds van en stel dat dat de innesteling negatief zou beïnvloeden. Je gaat zo anders denken... Ik drink rooibosthee wat ik eigenlijk heel vies vind en kamillethee met honing. Verder slik ik de algemene supplementen. Daar blijft het wel bij qua beïnvloeden. Ik zorg dat mijn handen en voeten zoveel mogelijk op temperatuur zijn, maar ik denk stiekem dat het vooral een kwestie van geluk en pech hebben is. Bij mijn meiden deed ik helemaal niets bijzonders en was het in 1x raak. Bij mijn miskraam wist ik het niet eens. Toch merk ik dat na de miskraam en de vorige mislukte poging bij elk krampje denk; oh dat had ik toen ook, het zal wel niet lukken. Aan de andere kant heb ik echt enorme rugpijn. Iets wat ik op vakantie (ik was al zwanger, maar wist het niet) ook had en waar we zelfs een dag eerder voor naar huis zijn gegaan omdat ik niet meer in het bed wilde slapen. Terwijl ik daar in mei en vorig jaar helemaal geen last van had. Ik heb serieus gedacht dat de verhuurders het matras vervangen hadden, maar dat was niet zo Ik was gewoon zwanger Thuis verdween de rugpijn dan ook niet tot ik 6 weken zwanger was haha! De vorige keer heb ik de ovitrelle eruit getest en mezelf gek gemaakt met allerlei meerdere positieve testen die uiteindelijk spierwit werden twee dagen voor de testdatum. Volgens de arts was er dus wel iets gaande geweest (logisch lijkt me ) maar toch niet blijven plakken. Ik ga dus wachten tot de testdatum. Zeg ik nu... maar of dat lukt weet ik niet haha! Zijn jullie van het eerder testen of wachten jullie allemaal tot de dag dat het mag?
Ik ben echt 5 jaar test verslaafd geweest. Elke maand gingen er testen doorheen. Nu eigenlijk niet van plan dit weer zo sterk te gaan doen. Je maakt je eigen echt gek. ' ik mijn eigen dan tenminste ' ik heb om de 8 weken een b12 spuit. Slik multivitamine's en daar moeten we het mee doen/redden. Merk dat mijn eigen nu al gek maak. In 2021 na corona vaccinatie menstruatie problemen gekregen dit was toen nog niet zo bekend ik heb een chronische hartziekte en werd dus eerder als de rest gevaccineerd. Echter toen een hysteroscopie gehad en alles zag er netjes uit maar wel Atrofie, hier toen verder niet op in gegaan. Maar nu het opzoek maak ik mijn eigen natuurlijke wel zorgen. Ik ben overigs 29 regelmatige cyclus en dus ook niet in de overgang. Amh was in 2018 2.3. Lees overigs wel dat het met menstruatie etc te maken heeft en dat had ik toen heel erg veel. Steeds spotting en menstrueren.
Ze hebben mij telefonisch gezegd tussen de 3000 en 4000 euro. Maar @Chitje had een rekening totaal van 5000 euro. Dus ja.. ik hen nog geen rekening gezien.
Lieve allemaal, Ik sluit even aan bij deze chat. Mijn partner en ik hebben afgelopen maandag slecht nieuws gekregen.. onze eerste ICSI poging zit erop. Van de 5 rijpe eicellen zijn er 0 bevrucht... Zijn wij dan echt dat koppel die in de 5% populatie valt waar er geen bevruchting plaatsvind. We voelen ons in diepe rouw.. waarom wij en waarom gaat de wereld om ons heen aan ons voorbij. Zijn er meerdere mensen waarbij een icsi poging voorbij is gegaan en er geen bevruchting heeft plaatsgevonden? Het is bekend dat mijn partner heel slecht zaad heeft. VCM 0,1 en slechte motiliteit en morfologie.. lief
Hier ook een hele regelmatige cyclus. Ik schrok toen mijn amh 0.6 bleek te zijn. Zeker omdat ik een paar weken daarvoor nog zwanger was. Aan de andere kant, mijn moeder was 42 en haar oma 40, dus het was te verwachten. Toen ik 25 was reageerde ik al niet naar verwachting op de hormonen, ik had maar 7 eicellen waarvan 5 goede. Vorige poging was wel een klap, normaal doen ze niet zo snel een punctie met 2 eicellen. Nu wel omdat ik al bewezen heb goede bevruchtingen te hebben en makkelijk zwanger te worden. Ik hoop enorm dat het laatste nu ook het geval is, maar zie op tegen de teleurstelling als dit niet zo is. Sinds de miskraam ben ik het vertrouwen in mijn lichaam wel een beetje kwijt. @Maan14 ik kan me voorstellen dat je je om de atrofie zorgen maakt. Aan de andere kant ligt het er misschien ook aan op welk moment in je cyclus de hysterscopie gedaan is. Wellicht dat ie dan al eerder in de cyclus progesteron nodig hebt, maar misschien is het wel echt onschuldig. Kan je er niet naar vragen bij je arts?
Het is ook niet zo dat ik nooit meer snoep of chocolade eet. Ik koop het alleen zelf niet meer of bijna niet meer. Ik krijg het nog wel regelmatig. Het voelde niet als moeite eigenlijk. En vooral doen wat werkt voor jou
Ik wacht niet hoor. Officiële dag is dpo 16, maar dan weet ik het allang op gevoel en bij verse pogingen breekt het op 12 dpo ook altijd door (2x biochemische gehad maar nooit zwanger geraakt van verse poging). Dan test ik wel ter bevestiging zeg maar ook om de kliniek te overtuigen als ik dus weer eerder bel dan die 16 dpo. Ja rooibosthee, brr. Ik deed dat ook voor m'n dochtertje, maar daar ben ik mee gestopt. Inmiddels zo lang bezig . Ik heb ook echt jaren helemaal geen alcohol gedronken. Nu af en toe wel voor een tp. Daarna niet meer. En nog steeds echt maar af en toe en dan hooguit 1-2 glazen. Qua fysieke activiteit houd ik er niet echt rekening mee. Eindeloos gedaan, maar in de Ronde van mn dochtertje geloofde ik eigenlijk niet dat het nog kon en daar helemaal geen rekening mee gehouden en was het raak. Wel toen ook geen koffie en alcohol en dat soort dingen. Verder slik ik wel supplementen. Ubiquinol, pqq, vit d, visolie en multi.
Wat betekent het dat je atrofie hebt? Dat je bms niet mooi opbouwt? En waarom zou dat onschuldig zijn?
Oei... Zijn jullie in Nederland onder behandeling? Met dit verhaal zou ik in het buitenland gaan kijken, b.v. Cuypers en Cuypers. Maar misschien eerst even de evaluatie van deze poging afwachten, want die krijg je binnenkort neem ik aan? Ik heb er verder geen verstand van, maar zou niet in NL blijven rommelen hiermee. Snap dat dit een hele grote tegenslag is en je daar heel verdrietig van bent.
Ik heb hier geen ervaring mee verder. Maar wat ongelofelijk verdrietig voor jullie! Soms kan een tweede poging er heel anders uitzien! Maar ik snap dat je van die 0% bevruchtingen erg geschrokken bent. Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel eicellen ze hadden verwacht te vinden maar ik hoop iig dat jullie bij een goed centrum/ziekenhuis zitten dat jullie goed kan voorlichten over hoe nu verder ed. Sterkte de komende tijd ❤️
Dit zien ze normaal bij vrouwen in de overgang. Eigenlijk vrij weinig over te vinden verder. @Doortje25 ik zal het ook aan geven. Al denk ik dat het toen gewoon door de combinatie kwam. Van menstruatie ' want dan willen ze natuurlijk het liefst een hysteroscopie doen' en de spotting etc.
@Mia1 welkom. Wat een verdrietig nieuws! Ik sluit me bij de andere aan. Ik denk dat je beter over de grens kunt kijken.
Maar dan betekent het toch wel degelijk iets? In de overgang heb je weinig meer aan ivf en is het sowieso heel moeilijk zo niet onmogelijk om zwanger te worden?
Klopt, maar ik ben nog maar 29, in 2018 was mijn amh nog prima 2.9 en had ik in 2019 nog een prima hormoon stimulatie. Het zou natuurlijk kunnen dat het opeens in gekakt is? Maar hoe en wat ... Kan ook zijn dat dit de reden is waarom het sinds 2015 en zonder icsi niet lukte.... Wie weet.... Lastig te beoordelen. Het is het dunner worden en zelfs verdwijnen van het baarmoederslijmvlies. Er staat ' iets of wat Atrofie' heb er toen der tijd ook niet naar gevraagd wat het voor een kinderwens betekent. Wij hebben 1-2 de intake. Kan evt de huisarts het wel laten navragen bij onze eigen gyneacoloog. Denk dat zo iets ga doen. In principe heb je naar de overgang weinig aan icsi/ivf omdat je slecht te stimuleren bent en of geen eitjes meer hebt. Er is echt nauwlijks wat te vinden over atrofie. Ook niet in het Engels.
@Mia1, wat verdrietig nieuws! Het is idd goed om te oriënteren naar andere ziekenhuizen. Sommige gaan een stap verder in hun onderzoeken.
Wat ontzettend verdrietig Mia! Dat zal een klap zijn geweest! Hebben ze een eventuele reden gegeven? Hoe oud ben je? Mijn vriendin heeft dit ook en als ze wel bevrucht zijn, delen ze niet door. Het ligt waarschijnlijk aan de eicelkwaliteit. In Nederland is ze uitbehandeld, nu zijn ze in het buitenland aan het onderzoeken wat ze nog voor haar kunnen betekenen en anders is ze aangewezen op eiceldonatie. Zij is overigens 29, hartstikke jong dus nog! @Maan14 maar als het tijdens je menstruatie gezien is, dan vind ik dat ergens niet vreemd omdat je bms dan sowieso dun is. Ik hoop dat er een verklaring voor is en het echt onschuldig is, al heb ik het idee dat ze dat in NL best snel zeggen en over de grens een stuk kritischer hierin zijn.
Opeens inkakken is gek met eicelvoorraad. Die neemt af over de jaren maar niet zoveel in 5 jaar dat je van 2.9 naar de overgang zou gaan. Ik zou er zeker naar vragen tijdens de intake. Ik ken het van de asherman. Die verklevingen zorgen ook voor dun (of atrofisch) bms. En dat is dus wel een probleem met zwanger worden. Maar misschien zijn er meer oorzaken, ik heb geen idee.