IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    marie92 vindt dit leuk.
  2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hier kan ik je helaas niet mee helpen, cryo's beide keren in een kunstmatige cyclus en mijn dochter was een verse tp.

3. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Oef, dat snap ik! Gebruik je nog utrogestan? Want met het inbrengen kan je wat raken waardoor er een vaatje knapt. Toch wil je natuurlijk liever geen bloed zien.

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Oh ik snap dat dit frustreert! Ik weet wel dat de cb soms eerder positief was dan een niet te gevoelige streepjes ovulatietest. Dat heb ik ook wel eens gehad tijdens het IUI-traject.
    Maar als ik jou was, zou ik contact opnemen met het ziekenhuis en kijken of je weer voor een FM mag komen, zo weet je het in ieder geval zeker.

VB1989 vindt dit leuk.
  5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    In tussen zit ik de tijd maar weg te kijken. Ik ben nu 9 of 10 dpo, afhankelijk van wanneer mijn ovulatie is geweest op basis van de ovulatietesten. Nog een paar dagen tot mijn menstruatie, mijn lf is meestal 12 of 13 dagen. Het kan me even niet snel genoeg gaan, ik wil gewoon door :D

Zzussie vindt dit leuk.
  6. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ja! Kan ik me heeeel goed voorstellen.

JosjeM vindt dit leuk.
  7. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    411
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Dat is zo duidelijk als wat :-D

8. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Dankjewel!!! Ben nog wel heel onzeker hoor… heb jij al getest?

9. Lielieke

Lielieke Actief lid

3 apr 2023
    111
    117
    43
    Vrouw
    Hallo!

Na een stiekeme lezer sinds januari, heb ik eindelijk besloten ook een account te maken en mee te schrijven :)
    Ik stel me graag eens voor!
    Ik ben een Belg van 29 jaar. Mijn vriend en ik zitten in een ICSI traject met cryo terugplaatsing na genetische testen.
    Eind januari had ik mijn eerste pick-up waarvan er 5 embryo’s ingevroren zijn en waar nu de testen worden op uitgevoerd.
    Eind april krijg ik daarvan de uitslag en kan er gesproken worden over de TP. Laten we zeggen dat ik nu écht wel ongeduldig begin te worden!
    En zeker nu al m’n vrienden rondom mij zwanger zijn of bevallen zijn… het begint te kriebelen om zelf ook zwanger te zijn!
    Er zijn maar enkele mensen die weten dat ik in dit traject zit. Mijn papa en zijn vriendin en mijn beste vriendin… Wat het soms nog moeilijker maakt om tussen die bolle buiken te staan en toch blij te zijn voor hun… :oops:

10. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    411
    63
    Vrouw
    Ja snap ik helemaal, maar je testen zien er echt heel goed uit! Ik zag dat je een echo afspraak hebt, hopelijk is het daarna een beetje te bevatten! Heb je al sokjes of andere schattige dingetjes gekocht? ;)

Ik heb gisteren getest, helaas negatief. Ik was maandag - zaterdag avond op werkreis, dus ik had gelukkig veel afleiding en weinig tijd om bij de terugplaatsing stil te staan. Helaas voelde ik me de hele week ook al volledig 100% normaal, dus ik zag de witte test wel aankomen. Toch was ik wel weer flink teleurgesteld, mijn vriend ook. Mijn natuurlijke cyclus is vrij lang (30+ dagen), ik zal ergens deze week wel weer ongesteld worden en dan gaan we voor de 6e terugplaatsing plannen.

Ik begin het steeds lastiger vinden om op een zwangerschap te hopen. We hebben nog 2 cryo's, daarna ben ik er even helemaal klaar mee denk ik. Bizar, we waren zo optimistisch toen we begonnen met 8 embryo's, ik fantaseerde zelfs over meerdere kindjes. Nu ziet het er naar uit dat de hele eerste ICSI reeks niets oplevert. Aan de andere kant, ik ben bijna 36. Als ik nog kindjes wil kunnen we maar beter doorpakken. Ik denk erover om wel in juni proberen een follikel stimulatie & punctie te doen, maar dan pas 3 maanden later weer in oktober verder te gaan met eventuele terugplaatsingen (als alles goed gaat). Hoe doen jullie dat? Lassen jullie wel eens een pauze in?

Ik heb nog weinig tijd gehad om de hele berichtenstroom bij te lezen, maar ik hoop dat het (naar omstandigheden) goed gaat met iedereen. Dikke knuffels meiden, voor jullie allemaal. Iedereen voor z'n eigen angsten en onzekerheden, hoe groot of klein dan ook, in welk stadium van dit klote-traject je dan ook zit.

JosjeM vindt dit leuk.
  11. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ach, kan me zo goed voorstellen dat je het even zat bent! Pittig hoor.
    Probeer toch de moed niet op te geven!
    Dikke knuffel en liefs

mamawensje vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ik ben altijd meteen doorgegaan , ik maakte zelfs al afspraak voor volgende punctie bij de laatste cryo tp. Omdat je dan toch een evaluatie en intake moet doen voor volgende behandeling en dan win je weer wat tijd.
    Heel herkenbaar dit, wij begonnen ook met 8 embryo’s.. en hoopte op meerdere kindjes.. wist ik toen maar wat ik nu weet. Maar je hebt nog 2 cryo’s het kan nog! Hoop zo dat een tweede punctie je bespaard blijft.

mamawensje vindt dit leuk.
  13. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    @marie92 fijn hoor meis al die bevestigingen! Nu 3 lange weken aftellen naar de echo!

Voor alle strijders nog een extra knuffel. Hopelijk wij ook (weer) snel! <3

@Aafje80 hoe is het met jou?
    En fijn @Kruimel14 dat je lichamelijk de betere kant op gaat.

@mamawensje ahhh wat ontzettend %@$#(#*$&@(#$&(*@!!!! Zo verdrietig en machteloos. Weer niet.. Ik kan me heel goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.
    Je moet doen waar je je goed bij voelt. En dat weten jij, je hart, je lichaam en je hoofd het beste. Het klinkt alsof je al hebt besloten dat een pauze het beste voor jou is. Dus doe dat dan ook. Inderdaad eventueel na een punctie, zodat je voor je gemoed nog zulke jong mogelijke emmy's hebt.

Zelf heb ik er nu bewust voor gekozen om door te denderen. Maar ik heb het grote geluk al een dochter te hebben. Dat maakt het echt een stuk lichter. En ik wil dat ze niet nog meer verschillen in leeftijd. Maar een pauze is helemaal geen gek idee. Ik merk zelf namelijk nu ik even rust heb van alle cryo TP's (ivm ICSI2 en dus bezig met spuiten) dat ik weer een stuk relaxter mens ben.

mamawensje en Splitijsje vinden dit leuk.
  14. Zzussie

Zzussie Actief lid

31 dec 2022
    108
    143
    43
    Vrouw
    Ze zei dat het idd kan passen bij deze weken van de zwangerschap en mag as donderdag komen voor echo. Hopelijk blijft het bij dit bruine verlies.

15. Zzussie

Zzussie Actief lid

31 dec 2022
    108
    143
    43
    Vrouw
    Het is inmiddels weer een stuk minder...

16. Zzussie

Zzussie Actief lid

31 dec 2022
    108
    143
    43
    Vrouw
    Ik ben nu 6.3. Dus echo bij iets meer dan 6.5 week. Ik hoop idd op oud bloed!
    Mn test van cb was gisteren wel opgelopen van 1-2 week naar 2-3 week.

Didi5555 en Splitijsje vinden dit leuk.
  17. Appeltaartje121

Appeltaartje121 Actief lid

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Hi allemaal, sorry heb mij voorgesteld en daarna heb ik mij weer stilgehouden..

Maar vanmorgen had ik de eerste punctie. Er zijn 10 eicellen gevonden. Ben super benieuwd wat het allemaal gaat doen. Spannend! De punctie zelf vond ik erg mee vallen gelukkig en het was zo klaar. Nu een beetje een beurs gevoel maar verder alles prima!

Faith22, Delila88, mamawensje en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Wat spannend! Hoe gaat het nu? Morgen was je officiële test dag las ik in de afgelopen berichten?

19. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    Oh zie het al, wat geweldig! Gefeliciteerd!

20. Appeltaartje121

22 apr 2020
    350
    296
    63
    Vrouw
    dubbel spannend dus ook ivm die testen zeg. Heel veel succes voor jullie!

Deel Deze Pagina