IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Vanochtend uit nieuwsgierigheid toch een test gedaan, terwijl ik me echt had voorgenomen te wachten :oops:

Zie hier het resultaat. 11 dagen na Ovitrelle. 9 na de punctie. 6 na de tp. Jeetje wat is dit spannend! Ik weet nu weer waarom ik zou wachten met testen...:rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Louisa2022, marie92, Maan14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Rianana

Rianana Lid

7 nov 2022
    94
    51
    18
    Vrouw
    Oooh ik hoop zo dat ie mooi gaat oplopen, en blijft plakken.:) Ik duim met je mee

Doortje25 vindt dit leuk.
  3. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Ik hoop op een blijvertje! Ook ik duim voor je!!

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.893
    3.069
    113
    Wat super spannend!! Ik duim mee!

5. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw

Pfff. Wat spannend!!!! Ik ga duimen dat hij mooi oploopt.

6. Mia1

Mia1 Lid

5 jan 2023
    10
    8
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik sluit me aan bij deze groep. Op 1 januari 2023 heb ik mijn punctie gehad. 5 goede eicellen en gelukkig genoeg zaad bij mijn partner gevonden om het mee te bevruchten. Helaas 0 bevruchtingen, wat een onwijze domper.

We zijn echt heel verdrietig en zagen het slechtste scenario voor ons, kunnen wij ooit kinderen krijgen?

Aankomende vrijdag hebben wij een evaluatiegesprek. Daar horen we welke kwaliteit de zaadcellen hadden, op de dag van de punctie waren er maar een paar levende gevonden. Of komen we wellicht in aanmerking voor TESE? Je leest dat je alleen gebruik kan maken van TESE als er geen zaadcellen zijn gevonden, maar is dit ook zo?

We hopen op het beste en dat er wellicht via een andere weg meer zaadjes ingevroren kunnen worden. Ik kreeg 150 eh ovaleap.. wellicht krijg ik nu ook een hogere dosering?

op naar icsi 2.. het voelt heel zwaar.

7. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Spannend! Foto is wel een beetje vlekkerig waardoor ik het niet zo goed kan zien...

8. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hi,

Wat ontzettend moeilijk zeg! Ik heb geen ervaring met TESE en kan je dus niet zeggen of dat zinvol zou kunnen zijn in jullie geval, maar snap je verdriet. Heel veel sterkte!

9. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier is mn menstruatie doorgebroken. En hoe:eek:, zelfs pre asherman heb ik dit nooit gehad. Het lijkt eerder op een miskraam. NGG gesproken. Ze hebben pas eind deze maand een plekje voor de evaluatie, maar ik mag voor die tijd gelukkig wel door voor een cryo in natuurlijke cyclus, dus hoef het niet af te wachten en ook geen wachtmaand. Dus woensdag weer een hysteroscopie en dan maar weer hopen dat het deze maand allemaal beter gaat en ik eindelijk wel zwanger word.:confused:

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Speciaal voor jou heb ik er nog 1 gedaan. :roflmao: Misschien zie je het zo iets duidelijker. Het zijn geen tuurstreepjes. Ik hoop zo dat ze gaan oplopen!

Bijgevoegde bestanden:

Maan14 vindt dit leuk.
  11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wat fijn dat je voor een cryo doormag! Ik duim dat het dit keer wel mag lukken, wat zou het fijn zijn als nog een poging je bespaard wordt! Is een hysterscopie pijnlijk? Zie je er tegenop?

12. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Voor 9 dpo is die echt heel mooi..geen ovitrelle gehad of zoiets?

13. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Leuk is anders, maar gelukkig hoge pijngrens, dus ik vind het goed te doen hoor. Gebruik er verder niets voor qua pijnstilling ofzo. Scheelt vast ook dat ik ooit al bevallen ben. Het alleen elke keer weer gedoe en ook gewoon weer een uur heen en uur terug rijden. Je hoopt net als met puncties en tp elke keer weer dat dit echt de laatste keer gaat zijn. Dat gevoel ook een beetje, van alweer...

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Lieve Mia,

'Helaas' welkom bij de club, al is het heel fijn om hier 'lotgenoten' te treffen. Doet je partner er alles aan om de kwaliteit van zijn zaad zo goed mogelijk te houden? Is er een oorzaak bij hem gevonden? Bij mijn man was een spatader in zijn lies de boosdoener. Die is verwijderd, daarna werd het iets beter, maar het zijn er nooit meer dan 0,3 miljoen geweest. Met ICSI heb je er gelukkig niet zoveel nodig. Bij onze dochters had hij 10 perfecte zaadcellen, we hadden er 7 nodig. Nu had hij er 6 en we hadden er 5 nodig. Dit keer stopten ze gewoon met zoeken bij 6 omdat de arts dacht dat er 6 eicellen gevonden waren hihi. Dus ik weet niet of een TESE nodig is, maar je kan er altijd naar vragen.

Vaak ligt bij ICSI het niet ontstaan van een bevruchting aan de kwaliteit van de eicellen. Of deze raakt wel bevrucht, maar deelt niet door. Waren jouw eicellen echt goed rijp voor de punctie? Hoe oud ben je? Weet je jouw amh en lh waarde? De kwaliteit van eicellen is hier in Nederland helaas niet heel goed te onderzoeken en ook in Belgie zijn ze nog niet heel ver, behalve dat ze met donorzaad kunnen kijken of er dan wel een bevruchting optreedt, maar dat is financieel prijzig. Hier in Nederland zullen ze het waarschijnlijk gewoon nog een keer willen proberen en er dan het beste van hopen. Naar mijn idee heb je wel te weinig eenheden gespoten, ik zou zeker vragen of, gezien de opbrengst van deze poging, je meer mag spuiten. Sterkte en ik hoop dat de volgende poging mooie embryo's zal opleveren!

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jawel nu 11 dagen na Ovitrelle en dat is tricky, maaaaarrr gisteren was hij lichter en moest ik echt turen. Dus ik heb goede hoop al durf ik dat eigenlijk niet op te schrijven haha!

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nou dat snap ik dus echt! Daarom hoop ik dat de volgende cryo perfect uit de ontdooiing komt en wel lekker blijft plakken!

17. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.893
    3.069
    113
    Zo spannend! Maar ik vind het streepje duidelijk!

18. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het dus niet mee eens. Als het niet lukt dan wordt er heel snel geroepen dat het wel aan de eicelkwaliteit zal liggen, maar dat is zoals je zelf ook al aangeeft eigenlijk niet te onderzoeken (een icsi doen met donorzaad alleen om te kijken of het dan wel lukt is natuurlijk een extreem belastend onderzoek en ook niet 100% waterdicht, je kan ook geen match zijn). Voor jouw vriendin van 29 vind ik dat ook nogal een uitspraak. Is op die leeftijd niet perse heel voorde hand liggend tenzij er sprake is van ernstige endometriose of zoiets, maar anders. Mijn indruk is heel erg als we alles hebben bekeken en er blijft niets over zal het dus wel de eicelkwaliteit zijn, maar er is ook echt nog heel veel wat we niet weten. En daarbij is er heel lang vooral gefocust op vrouwelijke factoren, maar zijn we er de laatste jaren wel steeds meer achter gekomen dat er wel degelijk 2 to tango nodig zijn en mannelijke factoren belangrijker zijn dan lang gedacht, b.v. ook bij het ontstaan van miskramen. Ik zou die uitleg dus niet zomaar zonder meer accepteren.

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #239 Doortje25, 6 jan 2023
    Laatst bewerkt: 6 jan 2023
    Chi, dit is wat ze hier in Nederland zeggen hè en wat ik echt regelmatig terughoor in mijn omgeving. Feit blijft dat ondanks de leeftijd, het geen gegeven is dat je eicelkwaliteit goed is of de voorraad heel groot. Bij die vriendin van mij hebben ze uiteraard eerst ook onderzoek naar het zaad en de celdeling zelf gedaan. Ze hebben ook dna onderzoek bij haar vriend gedaan. Uiteindelijk kwamen ze hierop uit. In het buitenland hebben ze veel aanvullende onderzoeken gedaan, maar komen ze helaas op dezelfde conclusie uit omdat verder alles goed is. Ik zeg absoluut niet dat Mia het met donorzaad moet laten onderzoeken, zover zou ik zelf nooit gaan, maar het is een onderzoek dat ze in België doen. Verder ben ik het echt volkomen met je eens hoor Chi, er is zoveel dat ze nog niet weten en het is zeker zo dat it takes two to tango.

20. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    L
    Ja dat je het regelmatig terug hoort verbaast me niet omdat het vaak gezegd wordt als ze het niet weten wat uiteindelijk ook best vaak is. In het buitenland weten ze op dit gebied niet meer dan wij in NL, ze bieden hooguit andere oplossingen aan (sneller ECD of calciumbadje ofzo). En klopt dat het op geen enkele leeftijd een gegeven is, maar ik zou altijd op m'n hoede zijn bij deze conclusie. Celdeling en embryo ontwikkeling is een enorm complex iets waar nog veel onbekend is. Ook mij is in Gent ECD geadviseerd omdat ze na alle bekende onderzoeken niet wisten waarom ik niet zwanger werd en ik 39 was, maar mijn dochter is toch echt van mijn eigen eicel. Zelf denk ik eigenlijk dat baarmoederfactoren in mijn geval de oorzaak waren (lang een mirena gehad). Nadat ik 1x zwanger ben geweest lukt het namelijk wel. Ik zeg niet dat het niet aan de eicellen (of mede aan de eicellen) ligt, maar wel dat het te snel geroepen wordt als er geen andere duidelijke oorzaak is.

Deel Deze Pagina