IVF/ICSI behandeling starten januari 2023

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marie92, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin89

    Robin89 Actief lid

    19 jan 2023
    135
    40
    28
    Vrouw
    Zegt iemand dit wat
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Was het ook. 1ste keer stimuleren is al spannend genoeg. Moest om 8 uur voor de punctie en kreeg rond 6 uur hele erge buikpijn. Zei tegen mijn vriend, dit is niet goed, ik heb een eisprong. Kon geen hobbel in de weg verdragen. Aldaar bij de echo de bevestiging. Alle spuiten voor niks en met naproxeb naar huis gestuurd. Had zo een pijn.
     
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    #4143 Asil, 4 jun 2023
    Laatst bewerkt: 4 jun 2023
    Ja, wat wil je weten en waarom hebben ze je bloed geprikt?

    Edit: ik gok dat ze je bloed hebben geprikt om te kijken of je eisprong als is geweest ivm terugplaatsing.
     
  4. Robin89

    Robin89 Actief lid

    19 jan 2023
    135
    40
    28
    Vrouw
    Ja dat klopt hihi maar ze zeide alleen dat ik morgen terug moet komen omdat mijn baarmoederslijmvlies nog niet dik genoeg was maar ze zeide niks over het bloedprikken..maar ik denk dan ook wat kan een dag doen met je baarmoederslijmvlies?
     
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Die gaat niet van 4 naar 8 mm. In 1 dag, gok ik de meeste ziekenhuizen houden minimaal 6 mm aan voor terugplaatsing maar dat kan nog verschillen. Maar je terugplaatsing is volgende week toch?
     
  6. Robin89

    Robin89 Actief lid

    19 jan 2023
    135
    40
    28
    Vrouw
    Bedankt ja ze zouden dan het weekend of maandag de terugplaatsing doen en zou dan 1 deze dagen pregnyl of eigen eisprong moeten hebben maar ik denk dan waarom moet ik morgen terug maar ik moet zeggen dat de arts vandaag heel jong was en ze ook niet overal antwoord op wist dus misschien dat er morgen iemand is met meer ervaring
     
    Asil vindt dit leuk.
  7. WelcomeWondertje

    WelcomeWondertje Fanatiek lid

    28 sep 2017
    2.540
    1.747
    113
    Vrouw
    Ah lief dat je het vraagt ik ben niet eens verbaasd ik heb gewoon geen ruggengraat wat testen betreft :roflmao: maaaaar ik moet wel zeggen ik ben er toch rustiger onder ik test nu (10 dpo) gewoon wit. We zullen het zien de komende dagen. er komt weer in drukke week aan dus dan zal de testdrang nog minder zijn (hoop ik) echt vergeten kan niet omdat je 3x per dag die pilletjes slikt natuurlijk. Als ik over 2 dagen nog geen tuurstreepje heb geloof ik niet dat het nog komt. Wel spannend want bij een volgende poging plaatsen we 2 terug :rolleyes:
     
  8. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat de aantallen mooi lijken! Ze zei dat als we dinsdag op gaan voor xe 2de meting ik kan mooi nog voor het weekend de punctie kan doen.

    Verder nog geen info gekregen mbt de punctie zelf qua pijnstillers etc, vanmorgen alle 206 paginas met jullie ervaringen doorgelezen waarbij ik mooi de vragen mee kan nemen naar mijn afspraak dinsdag haha.
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  9. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw

    Wat een mooie streep al! Gefeliciteerd
     
    Lielieke vindt dit leuk.
  10. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw

    Wat fijn om ook jullie positieve ervaringen te horen in deze periode, dat doet me heel goed! =)

    En ik ben zo dankbaar dat we te horen kregen dat we ICSI konden doen, waren heel bang dat er geen optie was voor ons. We gaan er dus ook heel positief in maar een beetje voorbereid zijn door ervaringen te lezen is altijd fijn
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  11. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw
    Oei deze was mij ook niet bekend dat dit kon !

    Mijn buik is wel echt enorm opgezet en mijn darmen onrustig waar ik mij wat zorgen over maakte maar was volgens de verpleegkundig heel normaal door de hoeveelheid follikels die er groeien is dit iets wat veel voorkomt zei ze.
     
  12. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Zeker! Geen zorgen maken, je hebt nú al mooie aantallen voor ICSI. Stel idd al je vragen aan je arts/ verpleegkundige (en aanvullend hier als je daar behoefte aan hebt…er zitten hier wat dames die al heel lang mee lopen…)

    Zodra de punctie wordt gepland, krijg je een formulier mee met instructies (wanneer je welke spuit voor het laatst moet zetten (dat luistert nauw!) Laat je ons weten hoe het dinsdag is gegaan?
     
  13. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw

    Oh nee =( Dat is iets wat je niet wilt meemaken na het spuiten van al die hormonen.

    Hebben ze ook een idee waardoor dit kan gebeuren?
     
  14. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw

    Jaa ga ik doen ! Heel erg bedankt dat ik mag meekletsen =)
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Nee is niet echt duidelijk, ze hebben daarna de ovitrelle tijd verkort maar dat hielp ook niet, toen waren er te weinig rijpe eicellen. Was echt een 1 malig iets op eigen aandringen weer terug laten zetten. Gelukkig maar want de 3 iCSIs zijn uiteindelijk het beste gebleken. Nu alleen nog een baby :D
     
  16. Sanneloes

    Sanneloes Lid

    3 jun 2023
    78
    102
    33
    Vrouw

    Pff ook lastig als het niet duidelijk is waardoor het komt =(.
    Ik hoop en duim heel hard met je mee dat er een gezonde baby mag komen
     
    Asil vindt dit leuk.
  17. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ik vind het allemaal heel verwarrend en zenuwslopend. Ik durf niet te hopen, of zal het dan toch? Of toch weer een miskraam in wording? Ik heb in ieder geval een oploop…(zoals altijd zie je hem in het echt vele malen beter dan op deze foto)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    664
    664
    93
    Vrouw
    Snap je frustratie heel goed… hoeveel DPO ben je nu? Mijn inziens en wat ik vaker heb gehoord/gelezen is een trage oploop van een streepje nooit een heel goed teken… ook al hoop ik uiteraard voor jou van wel. ❤️
     
  19. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    #4159 Splitijsje, 5 jun 2023
    Laatst bewerkt: 5 jun 2023
    In je andere topic las ik dat je geen vergelijking had. Voor als je wil:
    De eerste foto was mijn KV test op 13dpo in de middag huidige zwangerschap. De tweede foto is 16dpo in de middag bij de zwangerschap van mijn zoon.
    Hoop voor jou gauw op duidelijkheid!

    Algemeen: voor wie het interessant vindt onderstaand info over innesteling van verse embryo’s en cryo’s en het verhaal over late innesteling van @Do1981
    Bij mij klopt het: de hCG opbouw van de verse tp was super vroeg en snel, bij N (blasto) kwam wat langzamer op gang.

    Dat heeft vooral ermee te maken dat je dan ziet dat hcg later/trager oploopt. En dat verschil zit tussen een 3 en 5 daags embryo en ook tussen vers en cryo. Een verse 3 daagse is gemiddeld snelste en cryo 5 daagse gemiddeld langzaamste.

    Je kunt er hier bijv wat over lezen:
    https://www.google.com/amp/s/www.inviafertility.com/blog/multiple-pregnancy/drvkarande/hcg-levels-in-pregnancies-resulting-from-day-5-vs-day-3-embryo-transfers/?hs_amp=true

    https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(08)02183-3/fulltext#:~:text=The median rate of hCG,vs 128% over 2 days.&text=CONCLUSIONS: The rate of hCG,with transfer of fresh embryos.

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3879932/#!po=1.31579

    Ik heb hier indertijd veel over gelezen. Wat ik er nog van weet is dat je bepaalde treshholds hebt (daar zijn verschillende artikelen over, weet even niet of dat ook in deze linkjes staat) van waar je hcg boven moet zitten op een bepaalde dag.
    De hcg aanmaak komt dus iets later op gang, maar moet dan wel goed doorstijgen. Het gaat echt om redelijk minimale verschillen, het is niet zo dat een hcg van 10 op nod nog heel veel kans tot succes geeft vanwege ‘late innesteling’. Het moet dan wel boven een bepaalde waarde zitten. Daar is veel onderzoek naar gedaan, en veel over geschreven, maar geen eenduidige antwoord te geven.

    En het is niet zozeer late innesteling, maar meer een ‘trage start’ voor wat ik uit de artikelen begrijp.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sanneloes, Asil en willow1988 vinden dit leuk.
  20. willow1988

    willow1988 Bekend lid

    27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    I know :( helaas heb ik er ook een slechte ervaring mee. Ook precies een jaar geleden nog. Klotezooi :confused:
     

Deel Deze Pagina